części samochodowe nanodatex

halas skrzyni biegow volvo

Pytania i odpowiedzi: halas skrzyni biegow volvo

VOLVO Re [V40 1.8] Skrzynia biegów hałasuje

Witam kupilem autko z Niemiecjak jechalem zpowrotem zaczeła halasowac skrzynia biegów.Hałas zaczyna sie od 40km h wgóre obojetniena jakiem biegu czynaluzie.Mechanik sprawdzil mi tak podniosl auto do gory i zakrecil kolem i bylo slychac halas w skrzyni.Olej wskrzyni biegow jest Powiedzcie mi co mam zrobic zeby przestalo tak robic bo musze sprzedac autko i nie chce w nie inwestowacczy jestjakis plyn lub jakis srodek itp.. HELP _TYTUŁ _ORT

VOLVO S60 I [ S60 D5 163KM 2002r] Hałas ze skrzyni biegów

Witam i zwracam się do Was ze swoim problemem otóż od jakiegoś czasu nie daje mi żyć dziwny hałas ze skrzyni biegów (manualna). Hałas ten słychać szczególnie głośno na 2 3 i 4 biegu po zdjęciu nogi ze sprzęgła i przy wrzuconym biegu. Dźwięk ten opisałbym jako dźwięk charakterystyczny dla zużytego łożyska natychmiast po wciśnięciu sprzęgła bez względu na ilość obrotów

wyjmuje się dwumasę lepiej od razu wymienić też pozostałe elementy bo robocizna kosztuje tyle samo co komple sprzęgła. Dodam że nie warto brać używek czy regenrowanych bo efekt jest dobry jesli chcesz szybko sprzedać jak mawiają handlarze. Co do dźwięków przy gaszeniu to sprawdziłbym koło wału a co do drgania nie bardoz wiem jak je rozumieć ale sprawdź stan poduszek silnika i skrzyni.

U mnie z gaszeniem silnika oraz pracą silnika na zimno i po rozgrzaniu jest dokładnie tak samo. Byłem w serwisie i powiedziano mi że na bank mam dwumasę do wymiany za niedługo.

Z tym dzwiekiem przy gaszeniu to tez slyszalem ze to dwumasa. Ja tak smigam juz 3 lata(ok 70 tys km) i nic sie kompletnie nie dzieje. Jak stukalo tak stuka dalej)

Czy gasicie silnik trzymając nogę na sprzęgle Jeśli nie to proponuję wyrobić sobie taki nawyk.

VOLVO [v40 1.9 td 90KM] hałas w skrzyni biegów

czy ma ktoś może podobny problem ze skrzynią biegów jak ja mianowicie w momencie kiedy zapale samochód i jest on na biegu jałowym słyszę straszny klekot w skrzyni biegów do momentu wciśnięcia sprzęgła - wtedy wszystko ustaje. I znowu gdy zgasze samochód i zapalę go od nowa objaw ten sam. Czy to jest wina tarczy sprzęgłowej łożyska czy może docisku. Moze ktoś miał taki problem.

Miałem podobny problem ( V40.19TD 90km z 97r ) jak silnik był zimny było słychac zgrzytanie po wciśnięciu pedału sprzęgla było o.k. Ale jakk puściłem sprzęgło obław było słychać. silnik się nagrzał i wszystko wracało do normy. Aż się rozsypała skrzynia biegów koszt naprawy 1500 zł. Zgrzyty to nie jest wina sprzęgła tylko łożysk w skrzyni biegów. Niestety jest to bolączką volvo z układem napędowym od Renaulta.

VOLVO S60 I [S60] D5 - usterka skrzyni biegów i sprzęgła

Oto nowy konkurs dla ekspertów. Jeżdzę S60 D5 z 2008 skrzynia manualna przebieg 12.000 km bez żadnych kolizji ani nagłych spotkań zawieszenia z wysokimi krawężnikami. Zauważyłem bardzo dziwną usterkę gdy jadę wolno na kocich łbach na jedynce lub dwójce i wycisnę sprzęgło do końca aby auto toczyło się swobodnie dalej (na biegu ale z całkiem wciśniętym sprzęgłem) nagle spod

uwagi na takie lekkie stuki. Nawet byśmy ich nie usłyszeli - tam wszystko hałasuje jak stary popsuty kombajn tuż przed awarią.... Puhcio napisała TomQ napisała Zgadzam się w pełni. Tu na forum omawiamy nieliczne usterki które się zdarzają. Auto działa naprawdę bez zarzutu jestem bardzo zadowolony.Swietny silnik niskie spalanie wygodne wnętrze cisza spokój. Gdyby silnik albo skrzynia

MITSUBISHI SPACE STAR DG0 [MSS ALL] SKRZYNIA BIEGÓW Hałas na luzie

Czy to jest jakas ogolna przypadlosc SS 1.6 czy cos jest nie tak w tym moim Dokladnie jest tak po dluzszej trasie - wg mnie po zagrzaniu oleju w skrzyni co jednak chyba troche trwa nie tak jak w silniku - gdy zatrzymam samochod to na luzie slychac wyraznie jak cos sie telepie w skrzyni. Dlaczego w skrzyni poniewaz jak tylko wcisne pedal sprzegla to halas ustepuje. Ten efekt mam praktycznie od samego

No właśnie. Specyficzny stukot mam i ja zauważyłam że się nasilił ostatnio. Słysze go na biegu jałowym i przy zmianie() biegów dokładnie między rozłączeniem jednego biegu a załączeniu drugiego. Nasila się przy hamowaniu na luzie. Upewniłam sie już co do tego że nie hałasuje na biegu. Ze sprzęgłem nie ma to raczej nic wspólnego bo wciskania i wyciskanie nie rzutuje na pojawianie się hałasu. Rzutuje jeszcze temperatura- na zimno nie słychać. temat widzę został założony przy okazji innego silnika i skrzyni bo u mnie jest chyba skrzynia z volvo nie z renówki. Co o tym myślicie

VOLVO V40 I [90KM] Rzężenie skrzyni biegów na luzie- porada.

WitamWiększość Forumowiczów i najczęściej Mechaników diagnozuje to rzężenie jako łożyska w skrzyni biegów naszych V 40 i S 40.Jest bardzo prosty sposób na sprawdzenie Dodajemy powoli gazu do 1200-1300 obrotów jeśli rzężenie ginie to przyczyną jest uszkodzony tłumik drgań skrętnych ( luźne sprężyny) w tarczy sprzęgła lub rozluźnione nity mocujące piastę ( jak napisał ostatnio

No ja właśnie wymieniłem bo 12 i wstecznego nie mogłem włączyć a reszta biegów utrudniona i strasznie trzęsło podczas ruszania z 3-biegu. Faktycznie pewien hałas był słyszalny a winę za to ponosiła tarcza sprzęgła sprężynka jedna w gnieździe pękła a z drugiej odłamał się jeden zwój w blokował docisk.Teraz cisza spokój i faktycznie rzężenia brak.

Dziadek ma bardzo dużą wiedzę i jest ekspertem volvo ale w tym wypadku się myli 99% przyczyn chrobotania to tarcza sprzęgła. Zresztą Koledzy którym zniknęło po wymianie uszkodzonej tarczy sprzęgła potwierdzają to co piszę. Nie mylić chrobotania z szumem ( buczeniem) łożysk w skrzyni.Tarcza sprzęgła obraca się na luzie razem z silnikiem- przecież docisk dociska ją do koła zamachowego.Uszkodzone

VOLVO S60 I [S60 2.4 2002R] Automatyczna skrzynia hałasuje na D

Witajcie dzisiaj zauważyłem że w moim volvo jak wrzucę D to skrzynia zaczyna bardziej hałasować dźwięk można porówna do rozszczelnionego tłumika. Co to może być bo zaczynam się bać...

A czy po wrzuceniu D minimalnie obroty nie spadaja skrzynia jest pod obciążeniem i basowy dźwięk nie wynika właśnie z tego To dźwięk silnika a nie skrzyni. Wydaje mi się że w TDI tak miałem i nic się nigdy nie działo. Przy zmianie biegów na postoju szarpanie to czasem wina użytkownika który za lekko wciska pedał hamulca

VOLVO Re [V40] lekki hałas przy zmianie biegów

Witam. Kolejne pytanie przy zmianie biegów w momencie odpuszczania sprzęgła słychać lekki zgrzyt. Nie jest on bardzo głośny wydaje mi się jednak że nie powinno tak być. Czy może to być problem sprzęgła lub skrzyni czy może to normalny dźwięk przy schodzeniu z wyższych obrotów (nie znam tego diesla dlatego pytam).

Słyszę go głównie przy zmianie z 1 na 2 i z 2 na 3. Może jestem przewrażliwiony na punkcie kultury pracy motoru ale wpadłem na myśl że silnik z powodu roztrzaskanych poduszek pod silnikiem i skrzynią po prostu wpada w rezonans schodząc z obrotów. Zobaczę we wtorek po wizycie w warsztacie jak się bedzie zachowywał.

VOLVO [V502.0D2006] głośna praca skrzyni biegów

Witam. może ktoś mi podpowie co może być przyczyną głośnej pracy (tak mi się wydaje) skrzyni biegów. Zaczeło się od dodatkowego dzwięku który pojawiał się przy załączonym 5 i 6 biegu od prędkości ok 80-90 kmh. Mechanik stwierdzil że w tych skrzyniach biegów ( fordowskich ) zdarzają sie takie rzeczy gdy padną lożyska trzeciego wałka pośredniego i faktycznie dzwięk ten mi

Witam Gdy wyciskam sprzęgło w pierwszej fazie jest jeszcze słyszalny ten huk ale jak powtórzy się kilka razy wciskanie i wyciskanie sprzęgła to słychać że hałasuje przy załączonym biegu.

VOLVO S60 I [S60 2.4d 130 KM 2005r Manual] POMOCY Skrzynia biegów czy dwumas

Moj Problem polega na tym ze stuka mi cos przy zmianie biegow z 1-2-3 zarowno przy zasprzeglaniu i wysprzeglaniu albo jak na niskich obrotach np na 4 puszcze gwaltownie gaz. Odglos ten ewidentnie dochodzi jakby od lewego kola albo od skrzyni. Wymienione elementy - poduszka pod skrzynia - poduszka przednia silnika - Gruszka - poduszka srodkowa gorna tzw. Lapa pozostale poduszki sa ok zadnych oznak zuzycia

Pewnie takie jak wszędzie było już na forum głównie to podbijanie pedału sprzęgła gdy jest lekko wciśnięte oraz hałas przy gaszeniu- tak się zaczyna.

VOLVO S60 [S602.4D52006235k km] metaliczny stukot z okolic skrzyni biegow na zimnym silniku biegu jalowego

WITAM od jakis 30000 km po odpaleniu auta z okolic skrzyni dochodzi stukot tak jakby ktos walil metalowa kula od lozyska w obudowe skrzyni stukot wystepuje tylko na zimnym silniku wystarczy ze temperatura podejdzie o 1 kreske i ustaje wystarczy tez zwiekszyc obroty biegu jalowego z 700 rpm do chocby 800 rpm lub wystarczy lekko nadusic pedal sprzegla. stukot nie nasila sie od czasu kiedy zaczal wystepowac

Ja kupiłem już z pulsującym sprzęgłem trochę też hałasuje. IMHO jeśli nie ma innych złych objawów to możesz poczekać i ciułać na komplet sprzęgło docisk dwumasa - warto też wymienić wysprzęglik bo jest w środku i jak dupnie kiedyś to tylko laweta.

VOLVO S60 I [s60 24 D5 2002] Drżenie pedału sprzęgła stuki z okolic skrzyni biegów na wolnych obrotach

Witam. Przeszukuję forum od kilku godzin i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na to co się dzieje w moim aucie W ciągu kilku dni problem pojawił się po raz drugi. Po przejechaniu przez nierówności w naszych wspaniałych drogach zaczął drżeć mi pedał sprzęgła i z okolic skrzyni biegów dochodzi dość głośny stukot. Jest on nierównomierny. Objawy zanikają po dodaniu gazu.

MateuszLKR moje to jeszcze uciekać nie chce. Budą nie rzuca i jest w miarę ok tyle co hałasuje trochę Będę z tym jeździł aż do momentu kiedy uznam że trzeba wymienić

matpan Ja od sierpnia 2009 do września 2011 z tym przejeździłem czyli jakieś dwa lata a gdy kupiłem to tak delikatnie się tłukło a czasami wcale dopiero z czasem się zaczęło łubudu i wątpię że obecny właściciel to zrobił u mnie oprócz hałasu nic się nie działo sprzęgło nie ślizgało i się jeździło. Jak się włączyło klimę to się nie tłukło

U mnie od momentu zakupu pedał sprzęgła pulsuje czyli jakieś 2 lata poza tym wszystko ok. Nie słyszę nadmiernego hałasu...

MITSUBISHI SPACE STAR DG0 [MSS DID] [SKRZYNIA BIEGÓW] Wysoki poziom hałasu

Witajcie Ostatnio testowałem swojego miśka zrobiłem około 6000 km w ciągu tygodnia i zauważyłem że kiedy osiągam wartość obrotów blisko 2000 to w środku auta jest bardzo głośno. Pierwsze co zrobiłem to sprawdziłem tłumik czy gdzieś nie dotyka tym samym nie wibruje czy nie ma dziury oraz uchwyty i o dziwo wszystko jest ok. Czy macie jakieś inne sugestie dlaczego tak może się dziać

Najtańsze dwumasówki jakie widziałem (nie mówię o NO NAME) to 1250 zł za LUK. Valeo kosztuje jakieś 1700-1800. Widziałem też zestaw Valeo eliminujący koło dwumasowe ale nie wiem czy jest dostepny do SS (chociaż powinien być bo to przecież volvoRenault) i coś słyszałem że kosztuje ok. 2000 zł ale to nie potwierdzone informacje. Chodzi mi o coś takiego httpwww.valeoservice.c...84486CDA5CDD84C

MITSUBISHI CARISMA I DA Wymiana oleju w skrzyni biegów

Witam. Czy jest możliwa wymiana oleju w skrzyni tak jak w silniku tzn. czy jest jakaś śruba aby spuścić stary olej i śruba aby wlać świeży Moja Carisma ma przejechane 180tyś i myśle ze olej w jej skrzyni to smoła. Co myślicie o tym i jakim olejem ją zalać

Może i jest tani ale ja bym nim swojej skrzyni nie zalał. Olej Elfa też nie był szczególnie droższy (też coś koło 50 zł za litr) ale trzeba było kupić całą bańkę 5L. Poniżej specyfikacja Elfa TRANSELF TRZ 75W80W jest olejem przekładniowym w 100% syntetycznym do mocno obciążonych skrzyń biegów najnowszej generacji. TRANSELF TRZ 75W80W spełnia wymagania poniższych norm i specyfikacji

VOLVO Re [v40] Stuki przy zmianie biegów

Kolejny raz witam W moim volvo pojawiają się kolejne zgrzyty... Przy gwałtowniejszym ruszaniu i przy szybkim puszczaniu sprzęgła przy zmianie biegów słychać lekkie stuknięcie. Nie wiem czy to kwestia poduszek pod silnikiem i skrzynią czy też może kwestia samego zawieszenia. Poza tym przy zmianie biegów silnik jakby głośniej pracuje (lekkie zgrzytanie). Ktoś może ma jakieś pomysły.

No to już jeden problem z bani Najbardziej jednak niepokoi mnie fakt lekkiego hałasu przy zmianie biegów (przy odpuszczaniu sprzęgła). [ Dodano 2006-05-23 2132 ] Co do zgrzytów przy zmianie - na mój gust (miałem taką przypadłość w Golfie) może to być problem oleju w skrzyni lub najzwyczajniej jego braku... Jeszcze nie zdążyłem sporawdzić

VOLVO S60 s60 problem ze skrznia biegow

Jestem szczęśliwym posiadaczem vs60 2.5t. Zdarza sie czasami przy zmianie biegow z2 na3 zgrzy t skrzyni. Odbywa to sie na wysokich obrotach silnika i po przełączeniu na bieg 3.Samochod jest na gwarancji czy powinienem udac sie do serwisu.

johna2 - poniekąd sam sobie odpowiadasz na pytanie... Skor auto jest na gwarancji to podczas najbliższej wizyty w serwisie (lub od razu - jeśli objawy miałyby się nasilać) zgłosiłbym problem. Dodam tylko od siebie że mam taki sam silnik i taką samą skrzynię i nic nidgy nie szarpie hałasuje przerywa itp. itd. Zmiany biegów zarówno w trybie automatycznym jak i ręcznym są szybkie i bezproblemowe. Tak i tylko tak być powinno - czego i Tobie życzę.

VOLVO V40 I [90KM] [V40 1.9 TD] skrzynia czy silnik

Witam wszystkich Mam problem właściwie nie wiem czy z skrzynią czy z silnikiem.Podczas jazdy miedzy 2800 a 4000 obrotów jednostka napędowa strasznie głośno pracuje . Po osiągnięciu magicznego pułapu 4000 obrotów wszystko cichnie i jest ok.Auto przyspiesza normalnie tylko ryczy jak .... Próbowałem szukać ale bez rezultatówBędę wdzięczny za pomoc

może być każda inna rolka np.rozrząd pompa wody pompa wspomagania sam pasek. Ostatnio miałem okazje jezdzić passatem w którym coś wyło przy pewnych obrotach i okazało sie że to rolka rozrządu była prawie odkręcona i tak hałasowała. W pierwszym poście powinieneś bardziej sprecyzować hałas. Czy tak jest na kazdym biegu w tym przedziale obrotówW poprzednim aucie wyła mi skrzynia

VOLVO V40 I [V40 1.8 122KM 2000] Wycie spod maski i hałasy przy skręcaniu w prawo

Witajcie Szukałem ale nie znalazłem dla siebie rozwiązania lub wskazówki więc postanowiłem napisać nowy temat. Mianowicie mam taki problem że w trakcie ruszania i jazdy autem spod maski słychać szum (na początku myślałem że coś wieje albo jeżdżę z niedomkniętą maską). Słychać to od razu przy ruszaniu z postoju (wtedy można odnieść wrażenie (próbuję tu opisać wrażenie

OK Problem został rozwiązany. Przyczyną było uszkodzone łożysko piasty. Przy okazji też wyszło na jaw że skrzynia biegów (pewnie przy okazji rąbnięcia podwoziem i uszkodzenia tegoż) przez pękniętą uszczelkę zgubiła cały olej.

VOLVO Re [V40 1.8] Jak zdjąć gałkę zmiany biegów

witam może to głupie ale nie potrafie zdjąc gałki zmiany biegów w moim V40 jest to ten model z wtecznym załączanym pierścieniem chciałem sobie upiększyć moje go Volviaczka ale nie mogę zdjęć Q.....A tej gałki. Jak ktoś z was zna metodę jak to się robi to bardzo proszę o pomoc i od razu przepraszam jeśli sie temat powtarza. Pozdro i z góry dziękuje _TYTUŁ

kurde mam ten sam problem z gałką od skrzyni wpada w wibracje powyżej 25 kobrotów i hałasuje ... nie da się jej przyzwoicie zdjąć ... a jakby rozciąć

VOLVO S60 I [S60 D5] Silnik D5 z 2002r i D5 z 2006r czym sie roznia

Witam I jak w temaci dwa te same silniki a jednak inne Ja mam S60 D5 2002 i 163km a znajomy S60 D5 2006 i 185km. Dlaczego Czym te dwa silniki sie roznia

układ sterowania dzięki zwiększonej wydajności i większej liczbie czujników bardziej precyzyjnie steruje elementami odpowiedzialnymi za pracę silnika. Należy do nich elektroniczne sterowanie przepustnicy zapewniające bardziej precyzyjną regulację dopływu powietrza oraz nowy bardziej wydajny zawór recyrkulacji spalin. Nie tylko w wersjach mechaniczną ale również z automatyczną skrzynią

VOLVO S60 I [S60 2.5TAWD 2003r] Wycie na 23 i 4 biegu ale też nie zawsze.

Mam następujący problem z volvo S60 2.5T AWD z ręczną skrzynią biegów Dodano 12-04-2014 Czasem zaczyna coś z przodu wyćrzęzić z reguły przy hamowaniu silnikiem na 3 lub 4 biegu. Jak już zacznie to tak łatwo nie kończy czasem po pewnym czasie (30 minut) się ucisza czasem po tym jak samochód postoi znowu jest cicho. Nie ma stanów pośrednich albo wyje albo nie. Jak już wyje się rozkręci

VOLVO v40 parę pytań odnośnie silnika zawieszenia wyciszenia

1. ja mam takie pytanie dlaczego jak sie odpala auto to ono wchodzi odrazu na obroty 2000-2200 2. moje auto jest dosyć twarde tak ze czuje każdą nierówność studzienkę dziurę itp jeżdzę na 1955515 czy przejmować sie tymi dziurami i zwalniać czy jechać jak pozostali Przez tory tramwajowe i pkp to ja przejezdzam na jedynce bez gazu a niekiedy nawet na półsprzęgle to samo przez progi zwalniające

VOLVO V40 I [116KM] Głośne chrobotanie przy mocnym przyspieszaniu

Witam. Jestem nowy na forum i na wstepie chcialbym wszystkich serdecznie powitac. Prosze nie kasowac tego posta poniewaz przekopalem cale forum u nie znalazlem odpowiedzi na to pytanie a borykam sie z tym juz pol roku ale wracajac do tematuMam maly problem z moim volvo s40 1.9D 116KM z 2000 roku. Otoz od pewnego czasu gdy gwaltownie przyspiesze slychac glosne chrobotanie z komory silnika w okolicach

VOLVO S60 I [S60 2.0t 2001] uszczelniacz wału korbowego

Podczas lukania co w wydechu hałasuje diagnosta zwrócił mi uwagę że coś mam wyciek oleju. Gdzie nie widzi bo osłona zakrywa. Tak czy siak pojechałem do mechanika który już kiedyś mi mówił że gdzieś tam coś się poci. Mówi że nie pamięta dokładnie ale z tego co kojarzy olej pojawił się na łączeniu silnika i skrzyni biegów (jutro jadę znów do niego i będziemy patrzyć czy

VOLVO V40 I [90KM] Wibracje i brzęczenie przy wchodzeniu na wysokie obro

witamtak jak w temacie - mam taki problem - tzn przy przyspieszaniu - przy wejściu na obroty powyżej 3 tyś słychać brzęczenie - taki jakby rezonans i szczerze mówiąc nie wiem skąd to się wydobywa.Podczas postoju aż drży lewarek od zmiany biegów - a gdy się go złapie i przyciśnie w którąś stronę (powiedzmy że testuje na luzie ale wybierak wychylam np w prawo i dociskam go do prawej

metaliczny pogłos (dźwięk podobny do tego gdy kończy się okładzina na klockach hamulcowych i klocek ociera o tarczę hamulcową). Dodatkowo zauważyłem - że raz ten dźwięk jest słyszalny już przy 1300 obrotówmin a innym razem dopiero 1800-2000.Przy czym dźwięk ten jest obecny bez różnicy na to czy wcisnę pedał sprzęgła czy nie więc nie wiem czy czasem w tym momencie skrzynia

Typowe dla volvo ze skrzyniami renaulta.Prawdopodobnie hałasuje ci sprzęgło ale sprawdź olej w skrzyni biegów póki ciągnie i nie szarpie nie ma się co sprzęgłem przejmować ale możliwe że jest na wykończeniu. Na forum znajdziesz wszystko w tym temacie.Więcej

VOLVO V40 I [V40 D4192T 1.9TD 66kW 90KM] Najczęstsze usterki i wady

Witam wszystkich Chciałbym się dowiedzieć co się najczęściej psuje w V40 z takim silnikiem Chodzi mi ogólnie o cały samochód jakieś części zawieszenia silnika karoserii lub czegoś innego Generalnie jakie są najczęstsze usterki

1. Tulejki wybieraka. (nie wchodzą lub ciężko biegi) 2. Synchronizator 5 biegu (zgrzyta) 3. Pompa Lucas (ta przy silniku) i jej zaworki. (problemy z odpalaniem i mocą silnika) 4. Uszczelka pod głowicą lubi pękać i to często. (olej w zbiorniczku płynu chodzącego) 5. Łożyska skrzyni biegów. (wyje na wyższych biegach) Ogólnie jak skrzynia nie cieknie lub się nie poci to znaczy że nie

VOLVO [V40 19 D 95KM] stukot przy zwalnianiu

Dzisiaj zauważyłem dziwny stukot przy normalnej jeździe przyśpieszaniu stukotu nie słuchać na postoju stukotu nie słychać stukot pojawia się przy odpuszczaniu gazu i zwalnianiu obrotów. Cóż to może być _nawias

Faktycznie trochę nieprecyzyjnie sie wyraziłem hałas ( stukot) słychać tylko przy hamowaniu silnikiem niezależnie od biegu nie pomaga wciśnięcie sprzęgła. Stukot słychać gdzieś w okolicy skrzyni biegów a wibracje lekko przenoszą sie na drążek zmiany biegów ale to odczucie subiektywne w czasie jazdy ciężko wysiąść i posłuchać z bliska gdzie stuka Jak się domyślam nie jestem

VOLVO [V40 2.0T MY2003] wyciek oleju ściąga auto na prawo

Witam mam silnik brudny z oleju wyszło to na przeglądzie jesiennym w ASO byłem u paru mechaników docelowo nikt nie umie mi powiedzieć skąd jest ten wyciek nawet w ASO. Znacie może jakiego mechanika z prawdziwego zdarzenia który by zlokalizował wyciek Żeby nie zakładać nowego temu mam jeszcze problem ze ściąganiem auto w prawo dzieje się to na oponach zimowych letnich byłem na przeglądzie technicznym w ASO na geometrii kół i nikt nie wiem dlaczego jakieś pomysł Pozdrawiam

niktważny 1. Jaka lokalizacja wycieku. Orientacyjny rewir (góra dół tył przód bok która strona okolice jakiejś części itd...) 2. Na geometrii byłeś 3. Auto miało kiedyś demontowane sanki 4. Jak z hamulcem ręcznym 5. Zaciski tylne prawidłowo odbijają 6. Jaki przebieg auta i jaki rodzaj oleju posiada 7. skrzynia biegów hałasuje trochę szczególnie na 2 biegu przy lekkim dodawaniu gazu

VOLVO CO zrobic mam brak piatki w v40...

witam serdecznie wszystkich No jak by tu zaczac posiadam V40 1.9td od wrzesnia zeszlego roku. Kupujac bylem swiadom ze bede musial wymienic sprzeglo i za jakies pare tys mil pasek rozrzadu. Auto ma przejechane obecnie 156tys mil no i zeby bylo super to nie moge powiedziec. Od pewnego czasu skonczyla mi sie piatka wchodzila sila na poczatku a jak weszla to nie mialem innych biegow po za jedynka i to

VOLVO S60 I [s60r 2004] dziwny stuk

Od jakiegoś czasu słyszę dziwny metaliczny pojedyńczy dosłownie sekundowy stuk dobiega jakby za moimi plecami ale może to być złudzenie dzieje się to wtedy np. gdy na pierwszym biegu przyśpieszam wciskając pedał gazu do oporu i nagle wcisnę sprzęgło np. celem hamowania czy też wrzucając drugi bieg. Przy delikatnej jeździe tego nie ma. Nie wiem gdzie szukac przyczyny może problem

Witam Prawdopodobnie Twoją S-kę dopadła dosyć częsta przypadłość w tym modelu a mianowicie stuk wieloklinu półosi w piaście koła. Pół roku u siebie szukałem przyczyny tego hałasu i okazało się że sprawa jest banalna a podejrzewałem już luz na mechanizmie różnicowym w skrzyni biegów. Szerzej sprawa jest opisywana na forum swedspeed (łącznie ze sposobem naprawy) np httpforums.swedespeed.comshowthread.php60005

VOLVO S60 [S60 D5] Motor management service spoed [SOLVED]

Witam Od pewnego czasu zaczął mi się pojawiać komunikat Motor Management Service Spoed (Serwis silnika zalecany z tego co się zdążyłem zorientować). Silnik przechodzi w tryb awaryjny i więcej niż 100kmh nie pojedzie. Wyraźny spadek mocy. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu błąd ginie. Z racji tego że byłem na weekend poza Gdańskiem zajechałem do znajomego mechanika - podłączył

w czasie z powodu wybijania wszystkich pobliskich elementów obrotowych jak łożyska wału korbowego panewki korbowody itp. Silnik po zapłonie pali hałaśliwie na biegu jałowym. Mówi się wtedy że pracuje twardo. Na wyższych obrotach w czasie jazdy twarda praca zamienia się w charakterystyczne wycie silnika często mylnie kwalifikowane jako awaria łożysk głównych w kołach przednich skrzyni

SUBARU Forester - poziom halasu w środku

Witam. Wlasnie testowalem dwa forestery (diesel i benzyna) w salonie dwie nówki. Co mnie do nich zrazilo to straszny hałas w środku wydobywajacy sie z tylnej klapy. Myslalem że to taki egzemplarz ale drugi byl taki sam. Mam pytanie do wlascicieli czy te kłopoty sa do usunięciawyregulowania czy to tak juz jest Druga sprawa to skóra w środku. Salon zaproponowal mi zamówienie modelu bez skóry

przyczepić wyciagarkę w razie potrzeby) i stały napęd na cztery koła (róznica jest techniczna - w Subaru przeniesienie napędu na tył odbywa się za pośrdnictwem sprzęgła wiskotycznego a w Suzuki czegoś w rodzaju Torsena - oba rozwiązania b. dobre LR nie wiem). W Suzuki i LR dodatkowo mozna ten centralny dyfer zblokować na stałe ponadto oba mają reduktor (skrócenie przełożeń skrzyni

VOLVO V40 I [116KM] Wymiana sprzęgła

W związku z tymże muszę wymienić sprzęgło w swojej V40 mam pytanie co jeszcze warto zrobić przy okazji tej wymianyKupiłem juz sprzegło i wysprzęglik Sachsakoło dwumasowe postaram się dobrać używane a jak nie to stare dam do regeneracji i nie wiem czy jeszcze warto zainwestować w jakies elementy typu simeringuszczelki itp.Prosze o poradę w tym temacie.Dzięki

czy nie to musisz sam ocenić lub dobry mechanik ale jedno słyszałem od mego mechanika (też kolegi) nie warto je regenerować gdyż nie raz wymieniał ponownie na nowe takie regenerowane dwumasówki które niekiedy już po miesiącu zaczynały hałasować. Nie wiem jak długo jeszcze będziesz jeździł tym autem ale ja bym zastanowił się nad wymianą simeringów na wałku sprzęgłowym w skrzyni

VOLVO V40 I Czy to łożysko koła

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem S40 1.9 TDI z 2003 r. Kupując mechanik powiedział że słychać prawe łożysko koła. Przy prędkości około 90 kmh czuć na pedale gazu takie delikatne wibracje i miarowe delikatne huczenie. Mam więc pytanko czy to jest spowodowane tym łożyskiem czy spodziewać się czegoś innego

hm...łożysko przegub skrzynia biegów sprzęgło itp - to wszystko raczej jest zależne od prędkości ilub obrotów silnika... i zazwyczaj zmienia poziom hałasu przy zmiennych prędkościach... czarna magia...tak teraz myślę wymiana końcówek drążków tulei i łączników wahaczy w teorii powinna zmniejszyć luzy w zawieszeniu i jeśli coś wpada w rezonans to teraz będzie to mniejszy efekt

VOLVO V40 I [90KM] Drgania na nadwoziu

Witam Niedawno kupiłem v40 z 97r w turbo diesluzaniepokoiły mnie drgania które czuć na całym samochodzie. Problem objawia się tak obojętnie czy na postoju czy też podczas jazdy są wyczuwalne bardzo mocne oraz głośne drgania największe przy obrotach silnika 1500-2000 powyżej się zanikają i nie są tak mocno odczuwalne. Byłem u dwóch mechanikówjeden sie poddał a drugi upiera się przy

poduszki zostały wymienione na nowe ale podróbki sprawdzone zostały wszystkie koła zębate- brak luzówwymieniony napinacz paska klinowego a teraz padło podejrzenie na sprzęgło( ponieważ łozysko oporowe trochę hałasuje) lub skrzynie biegów (mechanizm różnicowy). Co o tym myślicieczy to dobry trop [ Dodano

VOLVO V40 I [90KM] Delikatny świst na 5-tym biegu.

Od pewnego czasu zauważyłem jadąc na 5-tym biegu że coś delikatnie świszczyjakby szyba była był niedomknięta lub coś podobnego.Jest to w miarę ciche ale słyszalne dla kierowcy.Wydaje mi sie iż dochodzi to ze skrzyni biegów choć nie ustaliłem tego dokładnie.Świst ten jest tylko na 5-tym biegu.Cóż to może być i jak się tego pozbyć

WitamMiałem ten sam problem z piątką zaczęła świszczeć potem wypadać ponieważ stało mi się to podczas urlopu nie mogłem znaleźć mechanika a mój stwierdził żebym spróbował dojechać na 4-ce. Posłuchałem go wróciłem z Gdyni do Łodzi w połowie drogi zaczęła świstać 4-ka potem wyskoczyła 3-ka a 123 R po wrzuceniu tych biegów był jeden wielki hałas jak by puszki były ciągnięte po asfalcie i szarpanie auta teraz mam nową i jest ok.Nie wiem czy to są te same skrzynie w 90KM i 95KM ja mam ten drugi.

SKODA FABIA [F2] Wibracje pod pedałem gazu w TDI

witam tydzien temu kupilem Skoda Fabia II 19 TDI (2007) i juz podczas testowania zauwazylem takie chwilowe mrowienie wibracje pod pedalem gazu (nie sprzegla) poczas ruszania czy tez dodawania gazu na kolejnych biegach... poczytalem forum... temat jakby troche znany ... i ze wychodzi na to ze TTTM ale jeszcze nie sprzedalem mojej ambiente tez 19 TDi (czyli motor ten sam) i miodzik zadnych wibracji itd...

silnika powodowana cyklicznie występującymi zapłonami w poszczególnych cylindrach wywołuje drgania w układzie napędowym. Drgania te stają się szczególnie dokuczliwe gdy jednostka napędowa pracuje na biegu jałowym. W dotychczas stosowanych konstrukcjach drgania wychodzące z silnika w zakresie niskich prędkości obrotowych do około 1300 obrmin były bezpośrednio przenoszone do skrzyni

SKODA OCTAVIA Dwumasowe koło zamachowe

Większość producentów samochodów podkreśla że w ich aucie zastosowano dwumasowe koło zamachowe. Czy to aż takie ważne Jednocylindrowy czterosuwowy silnik spalinowy wykonuje pracę jeden raz na cztery suwy. Do akumulacji wykonanej pracy i zapewnienia bardziej równomiernego biegu w silniku wykorzystuje się koło zamachowe osadzone na wale korbowym. Im większa masa koła tym silnik jest bardziej
części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi