halas przy stalej predkosci
Pytania i odpowiedzi: halas przy stalej predkosci
Witam Od jakiegoś czasu trapi mnie problem z moją 1.8T a mianowicie jadąc ze stałą prędkoscia co jakis czas słychać buczenie (huczenie) i wibracje z przodu od stony kirowcy dzwieki te nie są regularne ale muszę trzymać stałe obroty i prędkość po muśnięciu pedału gazu wibracje i hałas ustają. Wymienione były tarczeprzeguby zewnętrzne łożyska i poduszki pod skrzynią i wahacze nigdzie nie ma luzów wszystko sprawdzone. czy ma ktoś jakieś pomysły.Dzieki za wszystki rady
Więc tak do tej pory nie zawracałem wam głowy bo myślałem że to opony zimowe tak dają. Ale dziś zmieniłe oponki fele też i nic się nie zmieniło. Cholernie głośno się toczą. Puszczam na luz i niezły chałas. Co to może być Niedawno tj miesiac temu wymieniali mi klocki z tyłu. Czy to może mieć związek Jak mi kiedys wymienili klocki z przodu to
przy skręcaniu miałem niezłe piski ale po czyszczeniu tarcz im przeszło. Autorus
też ostatnnio przerabiałem łożyska też na początku myślałem że to zimówki ale potem hałas narastał tak jak mówi Misiek przy stałej prędkości na jakims pożądnym asfalcie poskręcaj jak będzi się zmiweniać odgłos hałasu to bardzo możliwe że to właśnie to.... mi w Audi też kiedyś wyło jak nie wiem co powyżej 100kmh powyżej 140 przestawało a w skodzi szum na początku jak
Witam Od weekendu zauważyłem niepokojące objawy jak w temacie.
przy niższych prędkościach (poniżej 120kmh) autko jeździ pięknie. Powyżej szczególnie na szóstym biegu
przy przyśpieszaniu pojawiają się stuki słyszalne i odczuwalne na podłodze pod nogami. Skrzynia i kierownica nie drży. Jedynie właśnie na podłodze można je odczuć. Stuki są odczuwalne proporcjonalnie do poziomu
Witam miałem ten sam problem czyli przy prędkości ponad 80kmh i przyspieszaniu słychać było terkotanie stukanie w okolicy lewego koła hałas się nasilał przy bujaniu samochodu na nierównościach przy stałej prędkości było cicho. Test dynamicznego ruszanie z miejsca z maksymalnie skręconymi kołami także nie wykazywał żeby było coś nie tak z przegubami. Oczywiście każdy mechanik
witam od wczoraj mam dziwną rzecz z moją vectrą 1.8 8V (1992) -
przy prędkości 120km i większej silnik zaczyna pracować bardzo głośno i całe auto wpada w dziwne wibracje odczuwalne na fotelach (darmowy masaż pleców). Z początku myślałem że to od obrotów (120 km na piątce osiągam powyżej 3 tyś) ale sprawdziłem i na innych biegach na wysokich obrotach silnik pracuje jak należy.
podczas utrzymywania stalej predkosci lub przyspieszania wywierane sa pewne sily na lozyska w skrzyni wyrzucenie na luz wcisniecie sprzegla wycisza problem to samo jest gdy chcesz sie upewnic ktore lozysko w kole jest trafione skrecajac w odpowiednia strone halas sie nasila lub ustaje czy gdy jedziesz i zaczynasz hamowac silnikiem na tym samym biegu to cichnie nie chce sie bawic we wrozke gdybym przejechal
Poruszałem w poście httpwww.forum.toyota.org.plviewtopic.phpt3832 problem paskudnego brzmienia silnika 4efe 98. Próbowałem wielu rzeczy włącznie ze zmianą układu wydechowego na ten z poprzedniego modelu ( kiedy jeszcze 4efe miały miłe brzmienie ) Pomogło nieco ale nie tak jak zakładałem. Doszedłem do wniosku że to wyłącznie komputer sterujący musi mieć wpływ na sposób pracy silnika.
Słuchajcie kochani w moim przypadku oszukiwanie czujnika temperatury powietrza nie daje absolutnie żadnego efektu. Ani w jedną ani w drugą stronę. przyznam że tego nie rozumiem - po co wobec tego ów czujnik Co do czujnika temperatury cieczy - raczej sie nie lutuje rezystorka w miejsce czujnika temperatury cieczy - oczywiście sięzgadzam. Ja tylko podpiąłem maleńki rezystorek pod układ
nie wiem do czego to zaklasyfikowac bo moze to byc uklad napedowy zawieszenie albo kierowniczy w czasie jazdy zaczol pojawiac sie rytmiczny
halas (pukanie). ale co ciekawe ze jak dodaje gazu i auto
przyspiesza
halas ustaje. narastal wraz ze wzrostem
stalej (bez
przyspieszania)
predkosci a szczegolnie
przy zdjeciu nogi z gazu. sprawdzalem kola zimne. co moze byc
przyczyna a dodam jeszcze ze nie wjechalem
Witam. Od dłuższego czasu mam następujący problem z okolic silnika dochodzą niepokojące dźwięki coś jak chrobotanie szumy świst nie wiem jak to dokładnie określić ale dźwięk jest raczej metaliczny. Gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to słychać bardzo wyraźnie rzęcholenie które zagłusza prace silnika. Gdy wciskam sprzęgło robi się cisza. Te dzwięki są szczególnie słyszalne
wyglada to tez na wine jakiejs niedowagi w ukladzie napedowym moze brakuje odwaznika na polosi moze rozsypal sie docisk sprzegla (ale tutaj wystepowalyby takie drgania przy stalych obrotach silnika) ja stawiam na strone napedowa auta bo piszesz ze drgania wystepuja przy stalej predkosci i dodaniu gazu gdzies jest niedowaga
KANAŁY ADAPTACYJNE KLIMATRONIKA arrow2 KLIKNIJ w zwijak ( spojler) Spoiler Adaptacja kanał 00 Podstawowe ustawienie z fabryki 0 Reset wszystkich wartości adaptacyjnych do ustawienia jak na kodowanie. Wartości wszystkich kanałów są adaptowane do ich ustawienia podstawowego gdy napięcie w kanale adaptacji jest ustawiony na 1 a następnie przechowywano. Wartość wejściowa jest natychmiast kasowany
Witam 1. Od dłuższego czasu nie dają mi spokoju dziwne dźwięki pochodzące z komory silnika. Dźwięk
przypomina stukanie elektrozaworu (kto jeździł autem z instalacją LPG ten wie). Źródłem hałasu jest na 99% jakiś zawór elektroniczny uszkodzenie mechaniczne wykluczam. Typowe objawy - stukanie występuje w pewnym zakresie obrotów - w granicach 2000-2500obrmin podczas
przyspieszania później
macie
przygody z panewkami w M43 tzn ile można przejechać na takiej panewce którą słychać co sie dzieje jeśli wyrobi się panewka. Czy tłok w skutek luzu na tej panewce nie będzie walił w głowice Czy silnik będzie brał olej
panewka. dziabi3 No właśnie myślałem ze jak zacznie słychać panewkę to zrobię max 500km i to będzie koniec silnika tymczasem zrobiłem już ponad 9 tysięcy...i sam nie wiem czy to panewka. Najpierw zaczął dobiegać metaliczny dźwięk podczas zdejmowania nogi z gazu po rozmowach z użytkownikami i mechanikami mówili ze to norma ze tak musi być. Potem dźwięk słyszalny był już przy
Witam szanownych Forumowiczow Sprawa troche nie typowa otorz kilka dni tem zaczalem slyszec dziwny
halas podczas
przyspieszania na 2 i 3 biegu na innych biegach cisza. Do tego jak skrece na maksa to tak jak by deferencjal wydwal taki dziwny dzwiek jak by guma trzeszczala ale nie jest to glosne i nie jest to ciagly
halas. Z racji ze auto jest na gwarancji bylem dzisiaj w ASO i gosc po tescie stwierdzil
Panowie kupilem E12 ze sprawdzonym w ASO przebiegiem 86kkm od pierwszego wlasciciela caly czas serwisowana w jednym ASO i... wyjaca skrzynia. Mj blad w tym ze auto mialo stare opony i bylem pewien ze one halasuja albo ew. lozysko kola (w koncu to nie jakas straszna usterka). halas slyszalem czy to na biegu czy bez bez i ze sprzeglem wiec bylem pewien ze to nie skrzynia. Do glowy by mi nie przyszlo
Nie mam komputera pokładowego zatem nie wiem jakie jest chwilowe spalanie
przy prędkościach przelotowych. Poradźcie jakich obrotów się trzymać w tym silniczku
przy jednostajnej jeździe w trasie Zwykle jeżdżę utrzymując 2000obr. ale może warto trochę zejść z obrotami żeby obniżyć spalanie Jakie chwilowe spalanie wam wyświetla np. na Vbiegu
przy 2000obr a jakie
przy 1600obr Załóżmy
oprócz większego hałasu jeśli następne 5minut będziesz jechał z identyczną prędkością kiedy wrzucając jeden bieg wyżej masz spalanie mniejsze o 2 litry na setkę i deko ciszej. Oczywiście jeśli warunki wskazują na to że trzeba co chwile wyprzedzać itp. najlepiej nie schodzić poniżej 2000 i mieć spory zapas momentu pod stopą ale na jakiejś pustej drodze lub ekspresówce przy
Witam. Mam wibracje na pedalach sprzegla oraz hamulca ( hamulca podczas mocnego wcisniecia). Wibracje wyraznie pochodza od silnika i sa wprost propolcjonalne do obratow silnika. Na wolnych obrotach wibracji nie ma zaczynaja sie po dodaniu gazu lub gdy obroty spadna za nisko z powodu uszkodzonego krokowca. Wibracje czuc rowniez na podlodze samochodu w okolicach pedalow. Wibracje czuc najbardziej podczas
Koledzy odświeżę temat. Trochę stary lecz chyba tu najtrafniej opisane są podobne objawy jak u mnie. Borykam się jakiś czas z takimi samymi objawami tzn. drżenie pedału sprzęgła oraz jak to draker90 opisał tamburyn gra. Lecz u mnie grzechocze niezależnie od obrotów prawie zawsze przy dodaniu gazu od 3 biegu wzwyż. Nie trzeba mocno wciskać żeby to usłyszeć. Jadąc z jednakową prędkością
Wycie jest ściśle związane z prędkością auta i dobiega sobie gdzieś z tyłu. Jest szczególnie głośne gdy mam złożone siedzenia. Wycie jest jednostajne
przy stałej prędkości. Wcześniej nie zwróciłem na nie uwagi bo tłumik środkowy kresu dni swych dożywał i niewiele było słychać. Podejrzewam letnie bieżnikowane opony które mam na tyle-z przodu są nowe Toyo i jest cicho. W
Witam w moim Legacy 94r II gen aut komputer wykazuję taki bład. Czy ma to coś wspólnego z nie trzymaniem obrotów na biegu i na pozostałych trybach Obroty skaczą miedzy 600 a 1100. Proszę o pomoc i czy możecie mi pomóc gdzie znależć ten czujni i za ile DZIEKI Pzdr
zapalać się co jakiś czas kontrolka Check Engine. Częstotliwość jej zapalania to mniej więcej raz na 2 3 tygodnie na dosłownie 5 10 sekund. Po podpięciu do komputera diagnostycznego okazało się że problem tkwi w Sondzie Lambda oraz Czujniku Spalania Stukowego. Dodam że nic poza tym błyskaniem co pewnien czas CE się nie działo silnik chodził zawsze równiutko cicho oraz ładnie przyspieszał
Czesc brak na forum działu w którym mozna opisać doświadczenia z testów ale że niedługo to auto pewnie kupię to dla tych ktorych to kręci kilka słów ode mnie. Testowałem dziś przez parę godzin dość unikalną Deltę Twinturbo (diesel z dwoma turbospręzarkami 190 km). Przejechałem ze 100 km. Wrażenia dość mieszane pewnie przez porównanie z Thesisem który jest duży i z bardzo dobrych
Witam. Mam pytanie do kolegow znajacych temat. Chcialbym zmienic skrzynie w mojej niuni na troche dluzsza. Silnik 2.0 ACE. Myslalem o skrzyni od diesla czy jest to mozliwe i czy ma jakis sens. Chcialbym miec troche nizsze obroty kiedy jade w trasie. Moze jest inny sposob zeby to zrobic. Moje kolejne pytanie to skrzynia od jakiego innego silnika bedzie pasowala do mojego motoru. Prosze o pomoc.
stopnia otwarcia przepustnicy (podcisnieniu) ale i również obrotów. Ale spalaniania nie można stopniować jednym lub drugim warunkiem oddzielnie. Ilość obrotów ma znaczenie (w końcu jest to ilość wtrysków danej dawki paliwa) ale jest zależne od dawki tego paliwa. Np. przy 2500obr. z minimalnie wyhyloną przepustnicą (prosta droga utrzymanie stałej prędkości) auto będzie miało taki
Proszę o doradzenie mi jakie zakupić letnie oponki do mojego paska. Dotychczas w lecie jeździłem na pirelli były super ale obecnie na tę markę to nie mam kaski a mus wymienić.
Contact (byly na nowym samochodzie Passat 3BG FL) i sprawowaly sie swietnie. Kupilem Contakty ponownie - i porazka ze wzgledu na glosny szum przy predkosciach powyzej 100-100kmh (autostrada A4) i szumy na zakretach przy malej predkosci. Mozliwe ze roznice wynikaja z producenta. Poprzednie byly Made in Italy a nowe Czechoslowacja. Jakkolwiek zima minela ale cos o zimowkach Pirelli Snow Control. halasliwe
Mam Civica 1.8 Sport z tego roku. Na dzisiaj ma alufelgi 17 i opony letnie 2254517. Nigdzie nie moge znaleźć jakie sa oryginalne felgi 16. Wiem że 65x16 i rozstaw śrub 5x1143. Ale nigdzie nie ma jakie ET i jaka średnica otworu. Wiem że ogólnie hondy mają otwory 561 i 64 ale jakie w tej wersji nigdzie nie ma nawet w manualu. A to wszystko potrzebne żeby dopasować na 100% no i wtedy można
Zamieszczone przez szczepar Jak chcesz to jak zrobi sie cieplej to mozna na A2 zrobić ich test przy stałej prędkości. Raczej słabo z czasem na takie zabawy Poza tym co przetestujesz z jednym kompletem opon Zmierzysz hałas i porównasz z tym co podaje producent Też będzie ciężko bo pewnie różnica urządzeń pomiarowych i warunków zmieści się w granicy błędu pomiaru. Poza tym zakładając
Ostatnie zaczeło dokuczać mi buczenie w tylnej części samochodu. Buczenie pojawia się na 2 i 3 biegu tak do 50km. Puźniej jest cicho. Sytuacja zupełnie odwrotna do wybombanego mostu. Sytuacja pogorszyła się po wymianie łącznika skrzyni z wałem . W moście jest ładny czysty olej. Most bez luzów. Ten dokuczliwy odgłos może byś spowodowany zuzytą podporą wału Czy warto wymieniać olej
Uważam jednak że wskazanie jest na most(ale to tylko ogólny wniosek -obym nie miał racji). Te maksymalne 2000rpm o jakich piszesz można uznać za obroty przelotowe na trasiespokojne w mieście a więc najczęściej używane przy założeniu spokojnej i dostojnej eksploatacji wiekowego diesla. przy takich obrotach występuje określone naprężenie i współdziałanie elementów przeniesienia napędu
Witam. Prośba żeby ktoś zerknął fachowym okiem i coś podpowiedział. Auto troszkę nie domaga podczas
przyśpieszania muli się czasami a drugi objaw sporadyczny to jakby nie równomierne rozwijanie mocy. Problemy występują tylko
przy ostrym butowaniu z pedałem w podłodze i też nie za każdym razem. Nie dawno wymienione były świece filtr paliwa turbo robione jakieś 12tyś km temu. Sprawdzona
Siemajak na razie mam same pytanieale się odwdzięczęwkrótce) nurtuje mnie dziwny hałas jak dobiega mnie
przy dodawaniu gazu mniej więcej brzmi on jak chrzęst łańcuchametalicznycholernie nie
przyjemnyco to może byćkołaskrzyniasilnik na luzie jak depne to go nie ma wogóle
przy barierach ochronnych jak sie rozpędzam słychać go najbardziej jak mam otwarte okna w trasie
przy stałej prędkości
Witam chciałbym kupić używaną Octavię I Kombi 1.9 TDI jednak zastanawiam się nad mocą. Chodzi mi o silniki 110 KM lub 130 KM. Kilka pytań 1. Czy różnica 75 Nm jest na tyle odczuwalna że warto inwestować w mocniejszy silnik 2. Czy śr. spalanie w silniku 130 KM będzie dużo większe od 110 KM 3. Czy
przy założeniu że będę pokonywał przede wszystkim długie trasy autostradą Opole-Kraków
W tych 110 i 90KM brakuje wg mnie 6 biegu. Rozwiazaniem jest przerobienie skrzyni tzn zmiana jedneg trybu w skrzyni koszt niewielki i mamy 6 bieg. Realnie jest to roznica 500obr po wrzuceniu 6 biegu a wiec przy 160 mamy 3000 a nie 3500 co jest odczuwalne w halasie. 130KM jest to silnik PD pali troche wiecej ale to dalej jest malo max 05l. przy stalej jezdzie w predkoscia 140-150 to trzeba przyjac 55-6l
Witam szanownych kolegów Zrobiło się trochę cieplej olej (Motul syntetyczny) jest trochę rzadszy i coś tam zaczęło się odzywać w silniku. Po przeczytaniu multum postów doszedłem do tego że mogą to być popychacze zaworowe. Zanim się jednak za to zabiorę muszę potwierdzić podejrzenia. A fakty są takie - na zimno - gdy jak jest około zera - silnik cyka na jałowym dość głośno
Mam problem ze skrzynią biegów jak nie mam wciśniętego pedału sprzęgła to słychać jakiś dźwięk dziwny jakby coś o siebie tarło wciskam pedał i ucicha jeszcze jak jade na 5 i dodaje gazu coś piszczy pusze gaz już nie piszczy tylko na 5 i tylko
przy dodawaniu gazu. Co to może być i czy opłaca się to naprawiać czy wymieniać skrzynie
Mam podobny problem. Wymieniłem poduszki silnika i się zaczęło. Na wciśniętym sprzęgle cisza ale jak puszczam sprzęgło to dochodzi dziwny odgłos jakby się coś kręciło w środku lub tarło. Podczas jazdy to samo. przyspieszam na poszczególnych biegach i dochodzi ten odgłos. Im mocniej wciskam pedał gazu tym głośniej słychać lecz jak jadę spokojnie na tych samych obrotach silnika
Witam mam problem w BMW e60 525i z 2004 roku -skrzynia automatyczna ZF 6HP19 dość mocno szarpie. Nie znam jej historii ponieważ samochód kupiłem już z uszkodzoną skrzynią. Wydaje mi się że jeżeli silnik jest zimny to przez 5min jest w porządku później nasila się szarpanie. Szarpanie występuje najczęściej
przy przyspieszaniu i utrzymywaniu stałej prędkości powyżej 70kmh -nie ważne
Niestety jak wiecie poprzedni temat został przez pomyłkę usunięty przez jednego z moderatorów. Mam nadzieję że wersja 2 będzie równie
przydatna co poprzednia.
Zamieszczone przez ArdianFK2 chyba dwumas spróbuj ruszyć bez gazy na 1 jak się nasili to masz odpowiedź spróbuje jutro ale zauważył bym gdyby tak było. Kolega w bmw mówił ze siada mu dwumas i pokazywał jak trzęsie ale pedałem sprzęgła ja u siebie czuje lekkie wibracje tylko na pedale gazu w granicach 1.500 -2k przy stałej lekko zwiększającej prędkości. Co więcej na biegu jałowym
Zamieszczone przez lolpik spróbuje jutro ale zauważył bym gdyby tak było. Kolega w bmw mówił ze siada mu dwumas i pokazywał jak trzęsie ale pedałem sprzęgła ja u siebie czuje lekkie wibracje tylko na pedale gazu w granicach 1.500 -2k przy stałej lekko zwiększającej prędkości. Co więcej na biegu jałowym też są drgania i taki charakterystyczny dźwięk silnika na wciśniętym sprzęgle
jak u Was w O2 wyglada sprawa z wydajnoscia klimy (dualny climatronic) odnosze wrazenie ze u mnie cos slabawo ... tzn na polu 30 stopni w aucie ustawione 23 i obroty wichury nie spadaja ponizej polowy (nawet po 20 minutach pracy) temp wylotowa z kratek to ok 12 stopni - moze 14 ... czy to ok czy tez sprawdzic pozdrawiam
Hej To narmalny objaw... We wszytkich climatronicach tak miałem.. zawsze przez jakiś czas wyje a później maleje.. u mnie przy nagrzanym wnętrzu i przy jeździe w mieście to nawet przez 20-30 min mam ze 4-6 kresek... Jak od razu wyjeżdżam na szosę i nabieram predkości to dmuchowa dosć szybko schodzi w doł- do 3 kresek... powodem jest to że wtedy też dziala pęd powietrza opływającego
Hello Dziś rano kiedy z pewnymi oporami ale jednak wyruszyłem do pracy Foczka sprawiła mi niemiłą niespodziankę. Silnik zaczął pracować dużo dużo głośniej - można by to określić jako buczenie. Od razu po włączeniu słychać głośniejsze tony dodatkowo pod koniec procesu uruchamiania coś strzela 2-3 razy.
przy dodawaniu gazu przedstawia się dość koszmarnie normalnie lookałem