Aby dodać adres forum do wyszukiwarki wypełnij formularz.
Dziękujemy za zgłoszenie.
Nanoforum to przeszukiwarka for samochodowych i aukcji.
Możesz przeszukać wszystkie fora samochodowe oraz aukcje pod kątem tematów i części motoryzacyjnych.
Mam podobny problem. passat B5 FL 1.6 benz ALZ plus gaz KME DiegoG3. Kupiłem po miesiącu założyłem gaz. Wszystko było ok. Zauważyłem tylko że jak odsuwam szyby to śmierdzi paliwem albo spalinami. Wszystko niby było sprawdzone ale nie wiadomo skąd ten zapach. Okazało się że przy pompie paliwa w baku nie było uszczelki taki duży gumowy oring. Chyba celowo ktoś go wyjął bo jak kupiłem
Nie chodzi tu tyle o sam chiptuning ale o maksymalne podniesienie cisnienia turbodoładowania przy niezbyt nowej turbinie jeszcze gorzej jeśli nawet przepuszczającej olej. Silnik a zwłaszcza diesla przed podniesieniem mocy powinien zostać poddany badaniu najważniejszych parametrów gdzie będzie dokonana zmiana parametrów fabrycznych. Jeśli turbosprężarka rozsypie się podczas jazdy z dużą
1.9 tdi silnik avb rok 02 mianowicie mam taki problem z moim paskiem kupilem go z uszkodzona glowicw przeskoczony byl rozrzad sytuacja wyglada tak ze zakupilem glowice tez z avb z pompowtryskiwaczami zdjelem stara tloki ok tuleje bez zadnych rys nic wszystko ok zalozylem nowa glowice rozrzad ustawiony na znaki idealnie wszytsko sie zgadza nowy pasek nowe turbo zawor egr wyczyszczony czujnik polozenia
1.9 tdi silnik avb rok 02 mianowicie mam taki problem z moim paskiem kupilem go z uszkodzona glowicw przeskoczony byl rozrzad sytuacja wyglada tak ze zakupilem glowice tez z avb z pompowtryskiwaczami zdjelem stara tloki ok tuleje bez zadnych rys nic wszystko ok zalozylem nowa glowice rozrzad ustawiony na znaki idealnie wszytsko sie zgadza nowy pasek nowe turbo zawor egr wyczyszczony czujnik polozenia
Ja robiłem to ze 2 miesiące temu. Da się bez zdejmowania głowicy w AHL. Tylko zamiast wtłaczać powietrze kręcisz wałkiem ustawiając pod każdą parę zaworów kolejno tłok - żeby nie wpadły do komory spalania. Czyli po kolei plastik z silnika osłona termiczna pokrywa zaworów czujnik położenia wału rozepnij z wtyczki wyjmujesz popychacze ( hydroszklanki) - koniecznie włóż w tej samej
Wszystko fajnie z tym remontem tylko peknieta glowica musze znalezc inna ktora bedzie w pelni sprawna wytarte cylindrytloki ( jak twierdzi mechanik) mozliwy pekniety blok przypuszczam ze jakis niesamowity koszt. przypuszczam ze mogl bym sie nie zmiescic nawet w 3 tys bo liczac sprawna glowice ( 500zl) regenracja ( 500) zawory i uszczelnienie - 1tys daje 2tys za sama glowe jezeli chodzi o blok to nie orientowalem sie w cenach wiem jedynie ze kpl pierscieni na tlok to ok 100zl wiec liczmy ze blok 15tys z uszczelnieniem co daje nam magiczne 35tys wymiana w sumie 4 tysie nie wyjete nowy silnik inna sprawa ze to jest koszt polowy auta
nie chodzi o to ze nie mogl znalesc usterki bylo tyle naniszczonych elementow ze nie oplacalo sie go juz naprawiac bo remont wyniosl by mnie dwa razy tyle co kupienie drugiego motora z osprzetem i go wsadzenie. poza tym powiedzial ze motor po takiej naprawie to juz by nie bylo to samo. ja widzialem silnik rozebrany widzialem tloki glowice turbo i doslownie trup. dlatego zaproponowal wymiane bo szanowal moje pieniadze i powiedzial ze on to moze naprawic ale zaplacil bym w przedziale 5000-6000zł za remont a za drugi silnik z osprzetem i wymiane zaplace gdzies z polowe. to gdzie tu by bylo logiczne naprawianie trupa nie bylo sensu.
Własnie rozmawiałem z jego dziewczyna niestety z przebiegu zdarzeń jaki ona przedstawił a jechali razem to tłoki raczej spuchły na 99999% i to był by konieć silnika uszczelka był wymienian jakies 14 miesiecy temu z połową gratów w silniku nowe pierścienie nowy rozrząd nowe paski rolki nowy alternator pompa wody. nowy n75 kupe kasy w silnik wtedy poszło. Był po kapitalce niestety. Chlopak sie załamie. Czy da sie ten silnik jeszcze reanimować
połowe jak nie cały zalezy co sie okaze jak zciagnie glowice bo tu tłoki korbowody tez mogły dostac
Też się przymierzałem do wymiany pierścieni jak się okazało że wymiana uszczelniaczy pomogła na krótko ale... ....okazało się że kupiłem tandetne gumki. Podmieniłem na gumki Goetza wymieniłem simeringi i olej przestał uciekać. Cena dobrych pierścieni trochę mnie przeraziła i szukałem tańszego rozwiązania.... Przeglądając watki w dziale B5 to i tak dochodzę do wniosku że