części samochodowe nanodatex

volkswagen passat wałek rozrządu ssący b5

Samochody związane z zapytaniem volkswagen passat wałek rozrządu ssący b5

Pytania i odpowiedzi: volkswagen passat wałek rozrządu ssący b5

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Czy silnik APU posiada zmienne fazy rozrzadu

Witam poniewaz jestem nowy na forum mam kilka pytan na samy poczatku zaznacze ze sa podobne tematy ale nie o APU. A mianowicie czy silnik APU 1.8t 1999r posiada zmienne fazy rozrzadu w jakiej cenie jest napinacz i lancuszek walkow i czy jest taki sam jak w a4 z tego samego roku i tez z silniczkiem APU lub czy bedzie napinacz i lancuszek pasowal od a4 do pasatta za wszelkie odpowiedzi dziekuje z gory

Silnik APU tak jak i inne z rodziny silników benzynowych VW(3B3BG) nie posiada zmiennych faz rozrządu.Wałki umieszczone w głowicy sterują osobno zaworami ssącymi (I wałek) i wydechowymi ( II wałek). W silnikach 1.8 ( bez turbo) jest zastosowana zmienna długość kolektora dolotowego. Łańcuch wałków rozrządu nr kat 058 109 229B - cena ok 43&8364 napinacz łańcucha rozrządu nr kat 058 109 217B - cena ok. 123&8364 .Pozdrawiam.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Uszkodzony napiancz łańcucha rozrządu - objawy.

Mam następujące pytanie - mam uszkodzony napinacz łańcucha rozrządu co objawia się głośnym klekotem silnika. Oprócz tego samochód cierpi na okresowe spadki mocy opóźniona reakcja na pedał gazu. Nie chodzi mi o porady co może być przyczyną (przepływka sonda kable itp. itd sprawdzone) tylko o odpowiedź czy takie objawy może dawać właśnie uszkodzony napinacz bo nie wiem czy mam stawać na głowie i szukać innej przyczyny.

Rusze zalegajacy temat otuz dzis odebralem auto od mechanika po wymianie paska rozrzadu ale jak to u mnie bywa bez komplikacji sie nie obylo okazalo sie ze niby byl przestawiony lancuch to tak dodatkowo i panowie mechaniorzy postanowili go ustawic no i co wyszlo ze auto zaczelo odpalac jak traktor ja mu w gaz a on zgasl po raz kolejny zdjeli dekiel i co wyszlo ze walek ssacy przestawiony o dwa

Dzięki kolego za linka a powiedzcie czy do wymiany samego napinacza muszę ściągać wałek ssący .

Niestety wałek ssący trzeba wymontowaćbo napinacz nie wyjdziei troche gimnastyki będziei przyda się dodatkowa para rąk.

Przy ustawieniu wałka wydechowego na znak wałek ssący był przesunięty w prawo o ząb .Ogniw było prawie 17 .Silnik miał strasznego muła i mega dziurę w obrotach .Przed tym był błąd czujnika wału co też wskazywało na żle ustawiony rozrząd .Mam jeszcze pytanie czy koło na wałku ssącym jest na stożku czy można je założyć w każdym położeniu chodzi mi o te na którym jest pasek.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wałki rozrządu do 1.8t z ADR

Witam. Krótkie pytanie bo nie mogę znaleźć odpowiedzi chociaż wiem że tematy się przewijały. Chcę wymienić wałeki rozrządu w moim AWT na te pochodzące z ADR ale mam pytanie czy wystarczy tylko ssący czy trzeba tez wydechowy Pozdrawiam

No wiem że szalu nie ma z ta głowicą i jak widziałem te walki po 100zl to nawet nie brałem tej modyfikacji pod uwagę bo też za bardzo nie chciało mi się tego robić ale mam teraz okazje kupić wałek ssący za 20zl (wydechowy zaginał hehe) to zacząłem się zastanawiać zwłaszcza że i tak będę wymieniał uszczelkę pod pokrywą a opinie na różnych forach są podzielone niektórzy pisali

VOLKSWAGEN PASSAT B5 ustawienie wałków rozrządu w silniku 2.8 v6 30v kod AQD

Witam jak w temacie interesuje mnie procedura ustawiania wałków rozrządu względem siebie w każdej z głowic w silniku 2.8 v6 30v o oznaczeniu AQD. Z góry dziękuje za odpowiedź.

To akurat wiem nie chodzi mi o ustawienie paska tylko o ustawienie wałków ssącego względem wydechowego w jednej głowicy. Z tyłu wałka ssącego po ściągnięciu blendy czujnika położenia tegoż wałka jest nacięcie. Według mnie wałek wydechowy ustawiam wg powyższego schematu a wałek ssący nacięciem równolegle do krawędzi głowicy. Podejrzewam że należy użyc blokady wałka ssącego

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wałki rozrządu PD

... Jak każdy wie wałki rozrządu to mankament w silnikach PD. ... Teorii na ten temat jest tak wiele jak Polska długa i szeroka ... Ja osobiście stwierdzam że jedyną wadą jest zły olej ... Tak więc po użytkowaniu 3 miesięcznym passata z silnikiem 1.9 TDI AVF spostrzegłem ranne pukanie przy odpalaniu auta. Na samym początku pukanie trwało kilka sekund po czym przestawało. Nie widzących

Jutro rano głowica jedzie do speca. Wstępnie zawór ssący na 2 cylindrze przepuszcza dlatego waliło w filtr powietrza. Nastawiam się na wymianę - nowy wałek - zaworypopychacze - symering wałka - śruby wałka - śruby głowicy - uszczelka głowicy - uszczelniacze pompowtrysków - uszczelka pokrywy zaworów - uszczelka vacum - oczywiście nowy rozrzad z pompą wody -płyn G12 - uszczelka miski

VOLKSWAGEN PASSAT B5 wymiana uszczelki napinacza łancucha rozrzadu

Witam nigdzie nie znalazłem w jaki sposób wymienic tą uszczelke proszę o pomoc niechce nabałaganic przy rozrzadzie

Wymieniałem dziś u kolegi w Audi A4 1.8T AVJ musiałem demontować wałek ssący nie miałem oryginalnego narzędzia serwisowego ale bardzo łatwo się coś takiego dorabia. Wystarczy długa śruba M6125 i kawałek zagiętej blaszki z nawierconym otworem 6 Należy pamiętać aby sobie wszystko dobrze poznaczyć na łańcuszku.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Napinacz łańcuszka zmiennych faz rozrządu

Witam i pytam żeby wymienić napinacz łańcuszka zmiennych faz rozrządu to należy zrzucić głowice czy nie trzeba dodam że jest to silnik 1.8T o oznaczeniu AEB. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

AEB (szczęście w nieszczęściu jak to mowia) nie ma zmiennych faz rorządu zmieniałem u siebie w AEB cewki na bok pozniej dekiel wałek ssacy przy wymianie łańcucha potrzeba wyciagnac oba wałki.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Passat B5 1.8 20v ADR problem przy uruchamianiu silnika

Witam mamtaki problem podczas uruchamiania silnika w Passacie B5 1.8 20v ADR rok produkcji 1998 wystepuje u mnie cos w rodzaju stukania jak by sie lancuch nie dopinal albo napinacz go nie napinal i po 30 sek milknie ten chalas. Moje pytanie z wiazku z tym brzmi co to moze byc jaka to moze byc przyczyna Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedz. Rafal

To cena bez robocizny moze być nieaktualna bo robiłem to pół roku temu. A jeżeli chodzi o zmienne fazy rozrzadu zasada działania w silniku ADR wygląda następująco wałek wydechowy jest napędzany paskiem rozrządu zaś wałek ssący jest napędzany łańcuchem rozrządu który jest napinany przez ten napinacz. Z tyłu głowicy gdzie znajduje się ten napinacz jest kabelek który jest połączony

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Głośny start w benzynie 1.8 klekot

Panowie co może być przyczyną klekotania podczas uruchamiania. Właściwie to od samego początku jak kupiłem auto to przy uruchamianiu słychać było przez dosłownie 2-3 sekundy głośny rozruch. Teraz ten rozruch zmienił się w klekotania jak w silniku disla (znowu 2-3 sekundy i przestaje). Wymieniłem rozrząd wraz z napinaczem olej LIQUEMOLY 10W40 z dodatkiem dwusiarczanu czy jakoś tak w sierpniu zaraz po zakupie błedów brak. Co może być przyczyną

Pytanie jak długo silnik pracował na półsyntetykui czy bierze olej czy niejeśli bierze minimalnie lub wcaleto przesiadka na syntetyk nawet wskazanatylko wcześniej pasuje zastosować płukankeze swojej strony moge polecić Liqui moly top tec 4100 5W40u mnie sprawuje się wyśmieniciei faktycznie na początku pomógł przy klepaniubo ustałoniestety pózniej i tak mi się napinacz rozleciał i

VOLKSWAGEN PASSAT B5 benzyna ale jak diesel

Witam usłyszałem dzisiaj że moje auto jak złapie temperature to silnik na wolnych obrotach zaczyna pracować jak diesel. Ten dziwny dzwięk wydobywa sie tak jakby z okolic tyłu silnika tuż przy akumlatorze.Gdy dodam gazu wszystko chodzi super co to może byćMoże ktoś miał taki problem. 18 benzyna 125 km rok 1998

Zapewne chodzi o łańcuszek który przekazuje napęd z wałka rozrządu zaworów wydechowych na wałek zaworów ssących. A wspomniany napinacz przy okazji spełnia rolę wariatora faz rozrządu tzn. silnik ten posiada zmienne fazy rozrządu ale tylko zaworów ssących. Z tego co wiem nie jest to zbyt tania impreza ale dokładnie nie powiem. W tych motorkach często to się zdarzało-zużywało

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Problem po wymianie napinacza 1.8 ADR

WITAM. MAM PASKA 1.8 ADR . PADŁ MI HYDRAULICZNY NAPINACZ I POSTANOWIŁEM ZAKUPIC NOWY httpmoto.allegro.plitem937675981...aniej_org.html PO ZAMONTOWANIU NOWEGO NAPINACZA ZGODNIE ZE SCHEMATEM AUTO ODPALIŁO CHODZIŁO BARDZO DOBRZE BYŁA PEŁNA MOC JAK MA BY. PO PRZEJECHANIU 50 KM STAŁO SIE COS TAKIEGO ŻE PODCZAS JAZDY AUTO ZDUSIŁO I STRACIŁO MOC TAK JAKBY MU NIE ZMIENIAŁ FAZ ROZRZĄDU. CZY JEST

Znalazłem aki wątek na forum wałek wydechowy jest napędzany paskiem rozrządu zaś wałek ssący jest napędzany łańcuchem rozrządu który jest napinany przez ten napinacz. Z tyłu głowicy gdzie znajduje się ten napinacz jest kabelek który jest połączony z zaworem upustowym w tymże napinaczu. W zależności od obciążenia silnika komputer podaje sygnał do tego zaworu zawór ten zmniejsza

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Czujnik halla napinacz łańcuszka słaba moc.

passat B5 18 20V Variant silnik ADR. Wymieniał mi mechanik napinacz łańcuszka zmiany faz rozrządu. Po tej naprawie metaliczne stukanie ustało ale pojawiła się inne dziwne zjawisko. Jak chciałem przyśpieszyć dodając gazu autko nie umiało się zebrać ale jak powoli popuszczałem pedał gazu zaczynało przyśpieszać byłem u niego i on powiedział że te silniki nie są za mocne i on nie

Kolego u mnie mechanik tak same spie....... robotę. MIałem te same objawy i również wywalało czujnik HALA. Masz źle założony łańcuszek rozrządu. Obydwa wałki muszą stać na znakach i wtedy musi być 16 ogniw łąńcuszka. Na 100% obstawiam że tak nie masz bo włąśnie sam to poprawiłem po mechaniku. gdybyś miał jeszcze założony zwykły gaz to nie miał byś jazdy tym samochodem

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Niepokojący metaliczny dzwięk koło zaworów...

Witam wszystkich proszę o wyrozumialosc poniewaz nie znam sie na rzeczy i na dodatek jestem nowy na forum. Dane samochodu opisałem pod kreska jak zauwazyłem na forum Wczoraj zauwazyłem niepokojący dziwek wydobywający sie z okolic zaworów slychac to caly czas od momentu odpalenia silnika az to wylaczenia moze troszeczke ustaje przy wiekszej predkosci ok. 70 kmh (prosze sie nie smieac chodzi o

No i juz jest wszystko załatwione. czesci które kupiłem do wymiany to -wałek rozrzadu (orginał uzywany 200 PLN) - uszczelka - zawór ssący - przy okazji pasek rozrzadu - 8 szklanek koszta jakie poniosłem za czesci to około 600 zl no i do tego prawdopodobnie kupie jeszcze filtr powietrza i filtr oleju i kaze mechanikowi przy okazji wymienic oraz wymienic olej w silniku dzis jak zobaczylem moje

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Kupilem wlasnie passata z tym silniczkiem i chcialbym zalozyc temat na jego temat.Spalanieawaryjnosczalety i jak sie go uzywa itd.kazdy kto co wie to prosze pisac bo jest nas malo troszke i ciezko cos znalezc.

Witam Czy oriętujecie się czy jest możliwość zakrecenia wałem (wsadzenie tam klucza) w celu ustawienia rozrządu a właściwie znaków na wałkach bez zdejmowania przodu. Musze wymienić napinacz a co zatym idzie zdjąć jeden wałek (ssący) i póżniej go poprawnie ustawić na znaki. Z góry dzieki.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Czym sie różni avfawx

Czym się różni silnik avf od silnika awx

No to Panowie na koniec male podsumowanie wg. ETKI modeli 3BG z 2002 roku - niektóre graty maja kilka nr. katalogowych ale uznaje je za identyczne ponieważ występowały w obu modelach. AWX vs. AVF Identyczne elementy 1. Bloki silników. 2. Korby. 3. Tłoki. 4. Wał korbowy - przy skrzynkach manualnych identyczne jedynie AVF przy automacie ma inny wał koroby. 5. Glowice. 6. wałek rozrządu. 7.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Problem z silnikiem 2.0 20V (ALT)

Witam. Właściwie ten problem dotyczy Audi A4 mojego znajomego. Szukał jakiejś pomocy na forum Audi ale nikt nie był w stanie mu pomóc. Przeszukałem passat forum ale nic niestety nie znalazłem. A więć Audi A4 2.0 20V (ALT) 2001 rok po dłuższej jeździe na trasie zapala się check. Przy jeździe po mieście problem ten nie występuje. Po podłączeniu do kompa VAG-COM pokazał następujący

Hmmm... Czujnik położenia wału korbowego Gdy sprawdzałem samochód VAGiem obok kodu błędu było napisanezmienny (regulowany)wałek rozrządu ssący - wadliwe działanie (awaria) Wiem że napinacz nie jest tani ale jest on inny niż w twoim silniku. W ALT napinacz nie ma żednego złącza elekktrycznego (tak jak w ADR) natomiast z tyłu silnika na głowicy na wysokości wałka ssącego jest jakiś

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Olej z pod korka oleju

Witajcie Po odkręceniu korka oleju mój silnik wypluwa drobinki (dymek ) oleju co może być powodem takiego stanu Byłem u dwóch mechaników i każdy ma swoja teorie jeden twierdzi że silnik się skończył drugi zaś iż odmę trzeba przeczyścić lub iż gdzieś mam przeciek i łapie powietrze ci robi podciśnienie . Silnik jest suchy. Jesli ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu i sugestie gdzie jest ta odma i co może byc powodem tej sytuacji.

Przedmuch spod korka w dieslu to normalna sprawa z prostego powodu... w kolektorze ssącym praktycznie nie ma podciśnienia... i ciśnienie gazu musi wzrosnąć na tyle żeby gazy przepchnąć do kolektora. Inaczej w benzyniakach tam podcisnienie zasysa gazy i przedmuchu nie ma. Pryska olejem bo gorący rzadki olej jest rozchlapywany przez pracujący wałek rozrządu tworzy się mgła która normalnie

VOLKSWAGEN PASSAT B5 1.8 20v grzechot z tylu silnika

panowie problem wyglada tak podczas jazdy jest ok ale kiedy postoi na wolnych chwile to tak jakby z lanucha garzechocze na wolnych ale gdy podniesie sie obroty do 1500 ustaje ja tak stawiam na lancuch ale kto pyta nie bladzi

Napinacz mozna wymienic wyciagajac jeden walek (ssacy) a wymiana lancucha wymaga (chyba ze ktos zna inna metoda) wyciagniecia drugiego walka i demontazu paska rozrzadu. Ogolnie byloby trzeba pol auta rozebrac a tak 2 godzinki z hakiem i zalatwiony sam napinacz.

części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi