części samochodowe nanodatex

volkswagen passat układ dolotowy b5

Samochody związane z zapytaniem volkswagen passat układ dolotowy b5

Pytania i odpowiedzi: volkswagen passat układ dolotowy b5

VOLKSWAGEN PASSAT B5 olej w układzie dolotowym

Witam. Denerwuje mnie olej w układzie dolotowym. W kolektorze ssącym była nawet dość gruba warstwa takiego zaschniętego. Turbina jest po regeneracji więc nie przepuszcza. wydaje mi się że olej bierze się z przewietrzania skrzyni korbowej. Co zrobić aby zminimalizować te ilości oleju. Silnik jest AFN 110. Dziękuję

VOLKSWAGEN PASSAT B5 SPIS TEMATÓW B5 (3B i 3BG) FAQ - P O C Z Y T A J

SPIS TEMATÓW B5 (3B i 3BG) FAQ - P O C Z Y T A J Jako że coraz częściej zaczynają się pojawiać te same pytania robię krótkie poglądowe zestawienie najczęściej poruszanych tematów. Proszę o zapoznanie się z treścią tej wiadomości zanim zdecydujecie się na wysłanie własnego posta. Nie jest to zbiór wszystkich tematów dlatego odsyłam również do szukajki. No to zaczynamy IDENTYFIKACJA

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Odpowietrzenie skrzyni korbowej

Panowie co z układem odpowietrzania skrzyni korbowej jeżeli olej przedostaje mi sie do układu dolotowego turbospreżarki. Nie jest może to duży wyciek skoro na bagnecie oleju nie ubywa ale denerwuje mnie to. Jakiś czas temu wymieniałem rozrząd wiec silnik był sprawdzany i ciśnienie na tłokach było oki wiec nie powinno być jakiś przedmuchów z silnika. Przyczyny jest pewnie separator oleju. Mozna go jakoś przeczyścic Co mam z nim zrobić Prosze o porady>>>>>

Filtr jest w pokrywie klawiatury przed wyjściem na odmę (ale nie we wszystkich modelach) zależy to od konstrucji i rodzaju silnika. Jednak bardzo dużo nieczystości z przewodów olejowych i odmy przedostaje się do miski olejowej na sam spód. Specjalna przegroda w misce olejowej ma również specjalne przegrodykanały przez które kierowane są nieczystości i uniemożliwia zasysanie ich spowrotem

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Poranne utyki i szary dym po uruchomieniu.

Witam przejrzałem wiele tematów o tej tematyce. Niestety większość już wymarła inne poruszały nie do końca mój problem. Zdecydowałem się na założenie nowego. Dane pojazdu passat B5 wariant 19 TDI AWX 130km przebieg 170 000km - pewny rocznik 2003 grudzień. Stan pojazdu bardzo dobry. W pełni sprawny pali w mrozy spala 55l w trasie. Oleju bierze 200ml na 15 000km. Pełen oryginał nie

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Tryb Awaryjny 1.9 TDI AVF

... passat B5 3BG 1.9 TDI AVF Variant 2004 rok. Najpierw napisze co zostało zrobione żeby nie było że sprawdź to co już dawno było sprawdzone. Turbo Wyczyszczone Przepływomierz bdb Cały układ dolotowy sprawdzony wraz z IC wszystko szczelne Wszystkie węże podciśnieniowe itp wymienione na nowe Podmiana zaworu N75 z n18 i pozostawienie do teraz. Wyczyszczony zawór EGR kolektor dolotowy

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Olej w intercoolerze.

Mój passat 1.9 TDI 2002 rok na pompo-wtryskach Pobór oleju około 1litra 1000km - to niedużo i nie płaczę silnik suchy nie nie widać aby gdzieś uciekał więc przyjmuję to za normę. Ale dolna plastikowa część intercoolera brudna od oleju. Czy ktoś miał podobny problem jeżeli tak to prosze o konstruktywne uwagi.

11000 to niedużo Chyba w ekstremalnych warunkach typu ciągnięcie przyczepy po pustyni. Chyba miałeś na myśli 1litr 10 000 Olej w układzie dolotowym pochodzi raczej z odmy czyli odpowietrzenia układu korbowego. Jest on w każdym sliniku (olej w układzie dolotowym) w tych bez turbiny też. Tylko tak jak napisał tadam3 zalezy w jakiej ilości. Ja mam przebieg 195 000 i nie dolewam oleju między wymianami co 15 000. Jednak muszę przyznać że jeżdżę oszczędnie i 90% trasa.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 APT 18 125KM - układ dolotowy

Witam Potrzebuje pomocy w sprawie dolotu w passacie 18 125KM silnik typ APT. Auto ogólnie ma problem z "kopem" i wkręcaniem na obroty troche muli. Od jakiegoś czasu na VAG pojawia się błąd 17545 - Fuel Trim Bank 1 (Add) System too Rich P1137 - 35-00 - - i w zasadzie to jedyny pojawiający się błąd związany z silnikiem i wogóle tym problemem. Naprawiłem urwaną dźwigienkę

VOLKSWAGEN PASSAT B5 2.0 TDI - Turbo dziuraszarpanie samochodem przy ok.1800-2000 obr

Witam bardzo prosze o porade co zrobic dalej - otoz od jakiegos czasu zaczelo od czasu do czasu szarpac samochodem na 1 2 biegu (przynajmniej jest to najbardzie odczuwalne) - tak jakby silnik lapal "tubo-dziure" - nie dzieje sie to zawsze - nigdy jak silnik jest zimny - i od czasu do czasu jak jest rozgrzany. Oczywiscie bylem w serwisie i cos tam sprawdzali (jazda komputer etc) generlanie wg

Okolice 1800-2000 obr czyli moment ładowania turbiny sprawdź zawór sterujący geometrią łopatek (taki czarny na podszybiu na wprost kierowcy) spróbuj z niego zdjąć wtyczkę i przejedź się oczywiści auto będzie się dziwnie zchowywało (brak mocy)aczysz czy dalej szarpie. Jeśli sato niewielki szarpnięcia to w grę wchodzi też nieszczelność w układzie dolotowym musisz prześledzić

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Dziwne dźwięki pod maską pomocy

zgodnie z nowym porządkiem zaproponowanym w temacie [KRÓTKO]Regulamin dla nowych użytkowników w tym temacie zadajemy pytania o tematy na które chcielibyście uzyskać odpowiedź a nie możecie jej znaleźć używając forumowej szukajki Przypominam że w tym temacie nie rozwiązujemy problemów ani nie zbawiamy świata tylko wskazujemy istniejące tematy na forum

Witam forumowiczów i pytanko od kiku dni mój passat 90 km silnik AHU 1.9 1998 r na liczniku 250 tys kopci na czarno obojetnie jaki bieg z rury leci czarny dym na postoju jak go przegazuje to chmura auto troche osłabło. Wymieniłem turbo przeływke filtry olej wtryski zawiozłem zeby sprawdzili powiedzieli ze ok sprawdzałem układ dolotowy jest szczelny nic nie syczy olej minimalnie moze 50 ml

VOLKSWAGEN PASSAT B5 nie odpala b5 nie chodzi pompa po przekręceniu kluczyka na zapłon

Witam wiem że problem na forum był poruszany ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mojeg paska passat b5 1.8T silnik AEB gaz BRC sekwencja zimy silnik po nocy otóż po przekręceniu kluczyka na zapłon przed odpalenim z rozrusznika pompy paliwa wogole nie słychać a jak gdy zaczne kręcić rozrusznikiem pompa się załącza sprawdzałem przekaźnik i jest dziwna sytuacja przekaźnik sprawny

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Olej w odmie

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że w moim Passku we wężu dolotowych do Turbosprężarki od odmy pojawia sie niewielka ilość oleju. Ubytku oleju raczej nie ma może około 02-03 l na 15 tys. km (czyli w normie). Olej ten jest zasysany przez turbo i dostaje sie na wejście na tłoki dlatego po wciśnięciu pedału gazu na maxa na ułamek sekundy pojawia sie czarny dym jest to spowodowane

[quoteZbysiu136748]Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że w moim Passku we wężu dolotowych do Turbosprężarki od odmy pojawia sie niewielka ilość oleju. Ubytku oleju raczej nie ma może około 02-03 Jak koledzy zauważyli wcześniej taki urok tych silników ja mam to samo a jak by brał olej to dym był by raczej biały a czarny to nic innego jak sadza z tłumików i nie dopalone paliwo ON.ja

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Prosze o rade w sprawie katalizatora i strumienicy

Witam mam pytanie czy ktoś z was montował strumienice firmy AWG do passata 1.8 T (gaz sekwencja ) Ostatnio dochodzą jakies stuki z prawej strony pod kolem na wolnych obrotach i w serwisie orzekli ze cos z katalizatorem. Zamiast kupowac nowego zastanawiam sie nad strumienicą. Słyszałem jednak opinie że po zalożeniu pojawiają sie błędy w silniku i zapalają diody na desce. Czy zastosoweanie

Co do paska nie wiem....ale -z tego co pamiętam bo trochę się tym bawiłem to strumienicę należy dobrać do całego układu wydechowego ( ja sobie wspomnę turborura stożek układ dolotowy eeehhhhh aż się łza w oku kręci hyhyhyhyhy). Montowanie "na pałę" powoduje zmulenie silnika a więc efekt odwrotny do zakładanego -w wielu modelach samochodów czujniki (sonda lambda) montowana

VOLKSWAGEN PASSAT B5 1.9tdi brak pradu

Mam problem z passatem b5 1.9TDi AFN 97r. auta uzywam od roku nie bylo z tym problemu tj. Nagle nie chcial zapaplac tak jakby sie bendiks blokowal. Po tem coraz czesciej teraz non stop przy probie odpalenia. Nie bylio by nic dziwnego po za tym ze teraz wszystkie kontrolki po przekreceniu zaplonu migaja tak jakby jakies zwarcie bylo abs sie raz swieci raz gasnie podczas jazdy poduszki i stop auto podczas

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Ostatnie godziny turbo

No to mam kolejny problem... Odpalam i ruszam. Jadę po mieście. Turbina nie działa. Auto jedzie mułowato. Wjeżdżam na autostradę i rozpędzam się do 120 kmh - strasznie długo to trwa i do tego ciężko wchodzi na obroty (jakby jeżdził w trybie awaryjnym) . Przy 120kmh redukuje do 3 i staram się utrzymać tą prędkość przez 30-60 sekund. Nagle odpala turbina i autko jak nowe. Wszystko

Panowie on ma AEB nie czarujcie poradami. Artur sprawdź przewody belkę układ dolotowy cały. Sprawdź zawór DV ( od spodu od strony pasażera przy kole ) wężyk z kolektora ssącego do DV. Sprawdź zawór N75. ( choć jeśli błędów brak wątpię ale sprawdź. Jak patrz szukajka) Na końcu sprawdź turbinę - w AEB tylko manomentr w układ i zerknięcie jak dmucha ( jak patrz szukajka ). Możliwe

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Dziwny szmer podczas jazdy - katalizator czy turbo

Witam Mam problem z pewnym dziwnym szmerem dochodzącym spod maski który słyszalny jest najbardziej podczas jazdy czyli silnik pod obciążeniem. Dźwięk przypomina szmersyczenie klimatyzacji ale jest bardziej metaliczny i przypomina rozpędzanie się i zwalnianie jakiejś obracającej się obręczy. Na prawdę ciężko to określić. Owy szmer zaczyna się od obrotów 1400min i cichnie przy wyższych

niewiem czy to komus pomoze ale szukalem troche w internecie i znalazlem takie cos "Katalizator jest Bo opisane przez Ciebie objawy wskazują na brak kata i zawirowania spalin w układzie wydechowym.Lub może być też nieszczelność w układzie dolotowym" i cos w tym jest bo u mnie to pojawilo sie pare dni po wycieciu katalizatora a orginalny post httpforum.vwgolf.plviewtopic.php...highlightszum

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Przy raptownym dodaniu gazu dławi się

Panowie zauważyłemże przy gwałtownym dodaniu gazu auto przydławia się nawet jeśli na postojupod maską szybko wcisnę gaz (na lince przy przepustnicy) jest tak samo.Słychać wtedy taki stłumionybuczący odgłos gdzieś w okolicach filtra powietrzaa bynajmniej tak mi się wydaje.Przepustnica wyczyszczonaświece nowe cewki też raczej okprzepływomierz mierzy dobrzesonda również.Sprawdzałem

Sprawdź układ dolotowy może jest gdzieś jakieś pęknięcie nieszczelność. Obejrzyj interooler czy nie ma w nim dziurki węże podciśnienia również do sprawdzenia. To samo z całym układem wydechowym. Sprawdzić ciśnienie paliwa na szynie przy wtryskach i wtryskiwacze też wyjąć i do sprawdzenia. Przepływomierz też. Pozdrawiam.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Dymienie z rury passat AFN po raz enty..)

Witam przeszukałem całe forum(zajeło mi to kilka dni) na ten temat i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi wiec prosze o pomoc. Problem jest nastepujący passat 1.9TDI (110) AFN 1998r. rano odpala bez problemu na dotyk nie dymi chodzi równiutko wyjezdzam z garażu potem z podwórka zamykam brame wsiadam jedynka ruszam i w lusterku widze jasno szary obłok dymu dojezdzam do skrzyzowania chwile

Daj sobie spokój... jak z tyłu nie ma dymienia ala St. Batory to nie ma sobie co gitary zawracać - ja się już wyleczyłem. U mnie teraz raz dymi a raz nie - głównie zależy to od temperatury i wilgotności powietrza. Trochę z tym dymieniem pomaga zaślepienie EGR. Sprawdź wszystkie opaski i rury w układzie dolotowym - choć jeśli rzeczywiście nie ma śladu oleju to jest szczelny. Jeśli

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Szum przy dodawaniu gazu(lewe powietrze)

Witam coś mi szumi jak wciskam mocno pedał gazu . Jadę np. na 5 wszystko jest ok ale jak mocniej depnę (na innych biegach też) to słychać zasysanie powietrza koło pasażera strony . NIE JEST TO GŁOŚ SPRĘŻARKI - uprzedzam odpowiadających. Skąd TO SIĘ BIERZE Jeszcze jedno w czasie wciskania gazu mocniej zaczął towazryszyć temu czarny dym z rury( sprężarka robiona rok temu). Pozdrawiam.

Najpierw sprawdź układ dolotowy kolego na koniec zostaw sobie wtryski. Ja u siebie wymieniałem wczoraj intercooler ponieważ się rozszczelnił na dole i przy dodawaniu słychać było szum powietrza a za pojazdem zostawiał ciemną chmurkę i do tego spalanie wzrosło. Zacznij od układu dolotowego czy jest szczelny począwszy od filtra powietrza. Pozdrawiam.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 passat 1.8 APT dziwne strzały

panowie ma pewien problem a mianowicie na całkowicie zimnym silniku np.po nocy jak odpalam to przez pierwsze 10 sekund silnik pracuje normalnie a pozniej schodzi z obrotów i strzela w dolot niemam pojecia co to błędów niema adaptacje zrobiłem i nadal to samo jak sie go troche przytrzyma na gazie to sie ustabilizuje i chodzi normalnie i druga sprawa zeby sprawdzic czy to nie przepływka znów

zyygi - jak mocno walony to teraz szukaj mechanika który ogarnie temat - 1.8T to skomplikowana fabryka gdzie wszystko musi idealnie pasować. Nie moze być żadnych nieszczelności w układzie dolotowym odma musi być drożna zawór spustowy musi pracować poprawnie wszystkie rurki podciśnieniowe muszą być na swoim miejscu i być drożne niepopękane szczelne (pierwsze o czym myślę jak czytam

VOLKSWAGEN PASSAT B5 nietypowa usterka ahu

passat 19 tdi ahu 2000 rok 90 km plus automat Po pierwsze - stałe spalanie powyżej normy przy emeryckiej jeździe około 75 - 8 litrow w trasie najmniej. Po drugie - nie ma mocy na ostatnim biegu - na niskich biegach zbiera się porządnie a jak dojdzie do konca to od 100 na godzinę ledwo się rusza. Po trzecie czasem w ogole zaczyna gubic moc. Tak jakby był przytkany. INFORMUJĘ NERWOWYCH

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Czarny dym przy 5 tys obrotów

mam problem. Mam passka od dwóch tygodni. I dzisiaj po raz pierwszy go ostro przygazowałem - przy starcie. I z rury poszedł czarny dym. Jako że się trochę przestraszyłem to stanąłem na parkingu i znowu dodałem mu ostro gazu (na luzie). I faktycznie jak dałem ostro to szedł dym. A jak wyszedłem to pod rurą było dość czarno. Pytanie - CO TO nie wiem czy to może mieć znaczenie ale 1.

Może być wiele przyczyn poczawszy od nieszczelności w układzie dolotowym powietrza słabe paliwo zbyt mocne dodawanie gazu na zimnym lub chłodnym silniku po zastany silnik i zabrudzony układ wydechowy z którego teraz wydobywają sie wszelkie śmieci. Ponadto przeciąganie silnika do poziomu 5tys rpm nie ma sensu i nie można się też dziwić temu że zaczyna poddymiać przy takich obrotach.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Ciekawy przypadek na drodze

Miałem dziś niespodziewany wyjazd do Ustronia no i jadę sobie spokojnie trasą wiślańską i nagle w okolicach Ochab przed Skoczowem przy wyprzedzaniu słyszę jak coś puknęło mi pod maską i zaczyna dochodzić dzięk syczenie ssssssssssss ssssssssssssssssssssss przy każdym dodaniu gazu Ponadto jakby kogoś na przyszłość interesowały objawy to brak mocy szczególnie na 2 biegu przy przejściu

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wlot powietrza nad grillem

Witam wszystkich Kilka dni temu przy zmianie filtru powietrza zauważyłem że wlot ( kratka nad grillem widoczna na zdjeciu poniżej ) dolotu do filtru powietrza jest oryginalnie zaślepiony.. Co o tym sądzić Wiem że niemieccy konstruktorzy nie dali by ciała na takiej błahostce no i że sam układ dolotowy nie jest hermetyczny także powietrze tak czy inaczej znajdzie sobie do niego drogę ale

VOLKSWAGEN PASSAT Manual wyjęcia Intercoolera

Witam potrzebuje jakiegoś manualna wyjęcia Intercoolera bo szukałem na tym forum jakiś wskazówek co po kolej rozbierać ale nie znalazłem tylko że to zajmuje 2 godz i piwko to nie jest jakaś odpowiednia odpowiedź na to. I jeszcze pytanie czy da radę jakiś większy z oryginałów z b5 z tamtejszej gammy 1.9TDI lub 2.5 TDI

No ogólnie zrobiłem u siebie tak że wlaśnie zabrałem się za dużo lepszy dopływ powietrza czyli że kupiłem wkładkę K&N układ dolotowy zrobiłem i przy nadkolu zrobiłem jak by wlot powietrza aby filtr mógł więcej powietrza i chyba właśnie zrobię tak że teraz intercooler i myślałem że może najpierw wyczyszczę go bo od nowości nie był lub z B5 bo mam w idealnym stanie tylko nie wiem czy one są takie same czy się różnią wielkością na korzyść z B5

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Fizyczne różnice (gołym okiem) między silnikiem AVB a AVFAWX

Witam może dziwne pytanie ale jednak zapytam ponieważ od prawie trzech lat jestem właścicielem passata 1.9TDI-PD AVB ale wychodzi na to że posiadam składaka bo gdy tylko zachodzi konieczność zakupu jakiejś części to według katalogu prawie zawsze wychodzi modelowo AVF a według papierów mam AVB. I tak dla przykładu komputer mam od AVF przynajmniej tak wynika z odczytów w Vagu układ

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Dymi na niebiesko PD

Dymi na niebiesko na każdym biegu a jak wcisną pedał w podłogę to z tyłu jest chmura niebieskiego dymu aż wstyd jeździć po mieście trochę szybciej auto jak kupiłem zimą to miało problemy z odpalaniem rannym i mechanik zmienił dawkę rozruchową paliwa i mówił ze rozrząd był źle ustawiony i go poprawił(przed tą zmianą nie było widac jakiś objawów złych oprócz tego ze nie

Każdy tdi pd ma olej w układzie dolotowym a jak się spala w komorze spalania to efektem jest niebieski dymek. Ja u siebie w skodzie tez mam trochę oleju i pochodzi on z odmy a nie z turbiny. Kolega miał passata TDI PD też AWX i nie wymieniany od dawna filtr powietrza co równało się kopceniem na niebiesko po odpaleniu auta większym spalaniem i większą konsumpcją oleju (po wymianie auto

VOLKSWAGEN PASSAT B5 błąd 17536 brak mocy 1.8 AWT

Witam Panowie proszę pomóżcie Posiadam passata 1.8 T AWT 2001 rok 220tyś lpg. Problem polega na pojawianiu się błędu 17536 (bez znaczenia czy jadę na benzynie czy na gazie) auto traci moc - ku mojemu zdziwieniu nie zapala się żadna kontrolka awarii. Jeździłem po fantastycznych mechanikach którzy zawsze uważali że wszystko jest ok. No cóż śledząc forum znalazłem że mam uszkodzony

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Niesprawne Turbo-czy możliwy przedmuch

Juz raz pytałem o to ale niestety nikt nie odpowiedział i temat zszedł w innym kierunku....ponawiam zapytanie...czy przedmuch na pokrywie klawiatury to skutek nieszczelnego turbo czy zuzycia silnikaDodam ze padła turbina a silnik nigdy wczesniej nie brał oleju.

takmożesz zmierzyc manometrem jakie ciśnienie dmucha turbawaka-kompem tego nie stwierdzisz. Jak Ci ktoś wmawiał ze na Vagu turbo jest ok to zmień diagnostę. Objawami kończącego się turbo jest np.ubywanie oleju lub brak kompresji na turbo lub jedno i drugie-czasem olej potrafi zniknąć w chwilę. MOżesz mic zepsuty zawór DV lub N75...możesz mić nieszczelności w układzie dolotowym.....przyczyn może byc dużo.Przepustnica tez może być przyczyną....jest z tym troche roboty żeby ustalić co i jak.Powodzenia(odpowiedz dla kolego lemona) Co do 1.9TDI i oleju w intercoolerze było juz pisane na forum-to taki wdzięk tego silnika-tak wynika z wielu obserwacji forumowiczów-użuj szukajki a napewno coś znajdziesz. Zobacz np.tu httpforum.vw-passat.plshowthread.phpt8717

VOLKSWAGEN PASSAT B5 W poszukiwaniu stada zdechłych koni

Zaczynając ten wątek nastawiam się na zaprezentowanie Wam "sucess story" jak to w oparciu o moją i Waszą wiedzę i z użyciem dostępnych narzędzi wyjaśnię pewną tajemniczą chorobę toczącą mojego Paska. Mam wrażenie że jakieś trzy cztery miesiące temu mój Pasek zaniemógł. Jakoś nie zbiera się zbyt chętnie przy większych obrotach ma większe wibracje i jazda po autostradzie

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Problem z predkoscia max

Witam. Kupilem niedawno passata 3b 97 rok afn 110 KM. Moj problem polega na tym ze predkosc max jaka moge osiagnac waha sie ok 180-185 kmh z tego co czytalem powinien rozwijac ok 200kmh. Przed kupnem byla wymieniana turbina bo sie posypala moze ten problem jest przez to ze caly uklad dolotowy jak i wydechowy byl zalany olejem Dodam ze VAG nie wykazuje zadnych bledow. Przebieg 168 kkm. Z gory dzieki za odpowiedzi

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Odma separator oleju pocenie sie oleju.

Witam. W moim samochodziku pojawil sie problem z brudzeniem w okolicy odmy. Wiem ze czestym problemem jest zabrudzonu separator oleju. Prosze o informacje gdzie on sie znajduje....w pokrywie zaworow okragly dekielek Jesli tak to jak do niego sie dobrac foto httpimg145.imageshack.usmy.phpimagemotor4vc6.jpg Pozdrawiam i z gory dziekuje. Kazik1313

Witam Na forum bylo pisane o wadliwych pokrywach zaworów a dokladnie o separatorze oleju. Wymiana tej pokrywy to koszt okolo 500zł (zródlo ASO) robocizna. I tu męczyło mnie pytanie czy VW poprawił sie czekam na odpowiedz... moze ktos wymienil i przedstawi wynik ów wymiany. W moim pasku olej z odmy w znacznej ilosci trafiał do dolotu a wygłądało to tak 44.JPG 1.JPG. Poszukując rozwiązania

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Mocny zapach spalin i dymienie 1.9 (AVF)

Witam passata 1.9 AVF z przelotem 245.000km (sprawdzony przebieg). Przy odpalaniu puszcza dymka. Nie jest to wielka czarna chmura tylko raczej ciemno szareczarne mgła. Nie ma kłębów dymu. Niepokoi mnie mocny dosyć uciążliwy zapach spalin na wolnych obrotach. Nie wiem czy nie jest to zapach oleju. Na dzień dzisiejszy raczej nie ma poważnych ubytków oleju (dopiero 500km po wymianie - stan

Kolego Bartho w układzie dolotowym zawsze będziesz miał jakieś tam ilości oleju ten typ tak ma i to nic groźnego (oliwka dostaje się tam z odmy). Mógłbyś się martwić gdybyś po rozebraniu węży od IC mógł wylewać oliwe wtedy oznaczałoby to że uszczelniacze turbawki powiedziały papa. Mam podobne objawy do Twoich jeżdżę na Motulu Specific 505.01 (szczerze polecam) oliwki nie ubywa

VOLKSWAGEN PASSAT B5 18 T AWT dymi na niebiesko

Witam. Pasek puszcza chmurkę niebieskiego dymudzieje się to po zazwyczaj po nagrzaniu silnika zostawienia zgaszonego na kilka minut bądź dłużej i przy ponownym odpaleniu już dymi. podejrzewamże powoli rozszczelnią się turbina czy jest jakiś sposób by zapobiec temu czy tylko regeneracja

Moc ok błąd tylko czujnik temp powietrza [ dłużej kreci jak zimny] nie jest to duza chmura dymu ale jest widoczny [nieregularnie ale jakby coraz częściej] Na turbinie zauważyłem ślady spalającego się oleju jakby wydostawał się na zewnątrz i tez przez chwile wiec podejrzenia padły na nią a oleju malej ilości ubywa okolu 50 ml na 1000 km] [EDIT] rozebrałem właśnie cały układ dolotowy

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Ciężko pali przy niskich temp. po dłuższym postoju - CO TO MOŻE BY

Witam wszystkich mam podobny problem a mianowicie auto jak zimne -20 -25 stopni trzeba go pokręcić 4-5 razy po 5-7 sekund zachowuje sie tak jak by chciał załapać ale nie mógł po którymś razie łapie łapie az zapali jak juz załapie to równo pracuje nie trzęsie obroty stabilne. Aklumulator zmieniony na nowy miesiąc temu filtr też świeczki sprawne co prawda maja jakieś 2-25 roku ale sa

U mnie po kilku godzinach postoju po odpaleniu białe kłęby. Raz mniejsze raz większe. Śmierdzi nieprzepalonym ON. Zaczyna kopcić po kilku sekundach (nie od razu). I po krótkim czasie dymienie zmniejsza się. I gdyby go tak zostawić na wolnych to klepał by i kopcił w nieskończoność bo i temperatura nie bardzo by urosła. Ale jak od razu po odpaleniu 1 i do przodu to jakby prawie nie kopcił.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Posypane Turbo zassało olej... co i jak czyścić przed wymianą na nowe

Witam. Nie wiem czy temat już był czy nie był nie mam czasu bardzo szukać a troche już poszperałem i nic konkretnego nie znalazłem. Mianowicie padła mi turbina zassało olej do komory spalania auto pali chodzi równo. Zabieram sie do wymiany mam już nową dmuchawkę i biję do was z zapytaniem Do czego po koleji się zabierać co czyścić czy wyjmować IC Pewnie jeszcze wiele pytań powinieniem zadać ale nie wiem jakie tak naprawdę dlatego zwracam się do Was o podpowiedź. Pozdro

Cały układ dolotowy.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Turbina przeładowuje

Witam Problem jak w temacie. Wiem że parę wątków było - przeczytałem ale jeszcze proszę Was o pomoc. Oto moja historia 1. W pewnym momencie jak wyprzedzałem to obroty doszły do 2800 i dalej ani rusz jakby mi ktoś spadochron otworzył. Po ponownym odpaleniu to było już lepiej ale nie to co kiedyś. Ogólnie autko chyba chodziło tak jakoś dziwnie. 2. Pojechałem do znajomego i zdiagnozował

Witam kolego ja mialem identyko problem. Zaczelo sie spokojnie po prostu raz przeszedl w stan serwisowy i po zgaszeniu i odpaleniu 2 miesiace spokoju. Ale pozniej coraz czesciej i czesciej. Takze podczas przyspieszania slysze swiszczenie o ktorym mowisz (nie sprawdzalem jeszcze dokladnie wezy ale to chyba nie jest problemem). Podpiolem pod VAG wykazalo przeladowanie turbiny oraz zawor n18. Wymienilem

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Szarpie - cos z filtrem paliwa

Witam Mam pewien problem od jakiegoś czasu auto zaczęło szarpać kiedyś miałem podobny problem coś kolo 15 r. temu ale wymieniłem filtr paliwa i przestało. Z racji że znowu pojawił się problem postanowiłem wymienić filtr paliwa. Po wymianie(zalałem filtr do pełna ropą) auto z 8km jeździło płynnie nic nie szarpał ale po tym czasie znowu zaczął ale delikatniej. I teraz moje pytanie.

Proponuję zrobić komplet logów aby wykluczyć jakieś nieszczelności w układzie dolotowym.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Po odpaleniu silnika po ok 5min kopci na niebiesko.

Witam. Poczytałem na forum podobne tematy ale niczego konkretnego się nie doszukałem. Zaobserwowałem w swoim passacie że czasami po uruchomieniu silnika zaczyna dymić na niebiesko ale tak dopiero po około 5-8 min. jak sobie pracuje na wolnych obrotach. ( do tego czasu widać tylko parę z rury wydechowej). Taka sytuacja nie występuje systematycznie. Bywa że przez parę dni tak nie kopci.

Podejrzewamże to EGR.Załancza się po 0-2-3-5 min(w zależności od temperatury) doładowuje spaliny oraz podgrzewa krążące w układzie dolotowym drobiny oleju które nastepnie zostaja spalone.Taka jest diagnoza w moim TDI a przyczyna główna tkwi w wadliwej odmie która puszcza olej.Kiedyś odciołem EGR blaszką przy samym bloku to po jakiś 5 tys. miałem pełna rurkę oleju pod EGR ( ta rurka

VOLKSWAGEN PASSAT B5 luzy na turbinie

witam serdecznie panowie dzisiaj rozebrałem cały układ dolotowy do mojego afn obejrzałem akumulator ciśnienia n75 przepływke i wyczyściłem wszystko jak byc powinno. Odkryłem coś co mnie pardzo osłabiło. Mianowicie po zdjeciu przewodów z turbiny od strony dolotu i wydechu odkryłem ze turbinka ma luz osiowy ok 2mm i przeraziłem sie tzn wiedziałem że cus jest nie tak (turbina głośno

VOLKSWAGEN PASSAT B5 dziwne świstanie pod maską

Witam wszystkich mam taki problem z moim paskiem przy około 2k i w róre obrotach słychać głośny świst pod maską świszczy też w okolicy nawiewu na szybe w kabinie i trochę powietrze z niego leci samochód także puszcze jednorazową smugę czarnego dumy z rury wydechowej. wrzuciłem na kompa i pokazał się taki błąd 19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239) Open or Short to Ground P3105 - 35-10 - - - Intermittent będe wdzięczny za każdą poradę

Masz problem z układem dolotowym najprawdopodobniej to nieszczelność lub błąd jakiegoś zaworu. Lepiej to zrób szybko bo turbinka dostaje po "d...e".

dzięki za zainteresowanie na razie dodam że błąd skasowałem i po jeździe próbnej nie powrócił jutro zrobie logi i wrzuce i przepatrzę też układ dolotowy. i jeszcze się zapytam czy to normalne zjawisko jak po odkręceniu korka wlewu oleju na odpalonym silniku wyrzuca olej takimi małymi kropelkami nie jest tego za dużo i trochę powietrze bucha Sprawdziłem zawór 35 OM więc dobry napięcie

VOLKSWAGEN PASSAT B5 głośny szum spod maski

Witam przewertowałem na szybko forum ale nie znalazłem podobnego teamtu do rzeczy Zauważyłem że kiedy mocno przyśpieszam od około 18 tyś obrówtów niezależnie na jakim biegu słychać głośnie szum jakby podciśnieniem gdzieś ucikało powietrze jest to bardzo głośne. Na biegu jałowym nie ma takiej dolegliwości. Bez znaczenia czy klima włączona czy wyłączona. prosz eo pomoc bo nie wiem czy moge jeździć a warsztaty już pozamykane pozdrawiam

Może to być nieszczelny intercooler lub inna nieszczelność w układzie dolotowym. Jeśli nie towarzyszy temu kopcenie z tyłu - nie jest to groźne.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Stożek w puszcze filtra ADR

Witam Podczas wymiany filtra w ori puszce od audi 80 cabrio 1.8 20V ADR zauważyłem stożek o średnicy zwiększającej się zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza. Średnica wlotu do puszki w porównaniu do np średnicy rury łączącej przepływomierz z przepustnica jest dużo mniejsza. Czy nie lepiej wywalić to zwężenie z puszki zastępując je pokaźnym otworem wlotowym Czy nie pogorszy to parametrów

Dla ciekawych puszka została spreparowana dość znacznie. układ dolotowy o kącie około 5 stopni w dół został skorygowany do 65 i skierowany do góry. Dodatkowo średnica wlotu został zowalizowana z początkowo cylindrycznego dolotu o średnicypoyżej średnicy poczatkowej zwężki. Plusy są takie ze auto ładnie wkręca się od dołu. Nawet przy bucie od 1000obr. Sprint do 160 przebiega

VOLKSWAGEN PASSAT B5 zapieczone kierownice - film

Witam postanowiłem założyć nowy temat ponieważ mam problem z swoim passatem 1.9 tdi AFN 97r. Od niedawna auto przechodzi mi bez przerwy w tryb awaryjny bylem u diagnosty i podpiął mi go pod VAGA- błąd 00575 przekroczona górna granica doładowania. Samochód na trzecim biegu obroty 3000 osiąga 25 bar i łapie tryb awaryjny. Podwyższone ciśnienie jest w całym zakresie obrotów. Wszystko

Bo tu prawdopodobnie nie chodzi o zatarte kierowniczki bo to nie możliwe aby po dokładnym czyszczeniu zaraz znowu sie zapiekły. Przyczyna leży w układzie dolotowym n75 albo przepływce. Dodi79 tobie udało sie rozwiazac ten problem

VOLKSWAGEN PASSAT B5 110 AFN dymi

Witam.Panowie co może być przyczyną jak autko bardzo dymi przy każdej zmianie biegów a jak wciśnie sie ostro pedał gazu to za autkiem ciemno.Dym czarny.Silnik 110 AFN .

Nieszczelność w układzie dolotowym.

Madzia a skad ty takie rzeczy wiesz układ dolotowy jest oki sprawdzałem.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Dymi na niskich obrotach Nowe turbo

Witam Mam problem z passacikiem 2002 1.9 TDI 131ps AVF. Dymi na jasny siwy kolor przy ruszaniu spokojnie z 1 biegu lub 2 i 3 z niskich obrotów Najgorzej w korku start-stop. Turbo 2 dni po regeneracji lało bo dymił na czarno przy 3 tys obrotów. Teraz nie dymi przy butowaniu lecz podczas spokojnej jazdy tak przy około 1200-1300 obrotów przy spokojnej jeździe jak dam gaz w podłogę to ok ani

Mechanik ma rację. Olej który pozostał w układzie dolotowym będzie się długo wypalał. Katalizator jest do wywalenia bo pewnie cały jest w oleju.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 nie odpala zalewa świece

Witam mam passata b5 1.8 20v lpg. Mój problem polega na tym że po strzeleniu gazu w dolot powietrza ( zwykła instalacja lovato) auto nie chce odpalić. Odrazu zalewa świece . Próbowaliśmy go zaciągnąć ale to też nic nie daje. iśnienie sprężania jest cewka daje prąd na świece. Rozrząd się nie przestawił. Może ktoś miał już podobny problem i doradził by mi czym to może być spowodowane i odczego zacząć. pozdrawiam

Roz przepływomierz.Odłącz go na wtyczce.Sprawdź cały układ dolotowy.sprawdź czy świece dają iskrę.Ustaw świece na 06 a strzelać nie będzie.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 czujnik temperatury cieczy tylko 2 piny problem

witam mam problem z wskaźnikiem temperatury na desce. najczesciej wogóle sie nie rusza ale czasami skazuje dobrze. Właśnie wymieniłem CZujnik temperatury za silnikiem. To niestety nic nie pomogło. Problem w tym że mam tam tylko 2 piny a nie jak wszyscy pisza 4 czyli G2G62 w jednym. Auto mam w anglii passat silnik AWX TDI 130ps i nawet sam gosciu w serwisie powiedzial ze to bardzo nietypowe że

Tak samo zdziwiony był gościu jak mówiłem mu że nad moim filtrem paliwa jest taki jakby radiator to mi powiedział że w tych modelach już takich nie powinno być. Czasami zdaża sie że tak jakby na ułamki sekund ucieka moc. Max speed 160-170.Węże podciśnienia posprawdzane układ dolotowy sprawdzony turbina i zawór regulujący łopatki chodzi jedynie co mi nie pasuje to to że filt powietrza

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wentylator nawiewu zwiększa obroty

Witam czy spotkał się ktoś z Was z taką usterką jak zwiększanie obrotów wentylatora nawiewu podczas dodawania gazu Na każdym biegu jak wciskam gaz to zgodnie z obrotami silnika rosną też obroty wentylatora. Nie są to jakieś małe wahania przy wciśniętym gazie na maxa wentylator też się rozkręca maksymalnie Podrawiam

Hej nieszczelność w układzie dolotowym mam na pewno i to wiem bo gwizda jak cholera może zajmę się tym najpierw a później dmuchawą nawiewu. Jestem pewien że to są dwie usterki ale może najpierw wyeliminuję tą o której wiem na pewno. A nóż okaże się że się mylę co do dmuchawy Na razie poszukuje używanego węża do IC bo oryginał 550zł....

części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi