Aby dodać adres forum do wyszukiwarki wypełnij formularz.
Dziękujemy za zgłoszenie.
Nanoforum to przeszukiwarka for samochodowych i aukcji.
Możesz przeszukać wszystkie fora samochodowe oraz aukcje pod kątem tematów i części motoryzacyjnych.
Witam otóż mechanik powiedział że trzeba wyminięć cześć o takich numerach 038903315d jak rozumiem jest to napinacz paska alternatora Mój samochód to passat 3BG z 2002 roku silnik 130 km. Czy napinacz paska alternatora to jest to samo co napinacz paska klinowego lub napinacz paska WIELOklinowego
Witam. VW passat 99 r 1.9 TDI 110 KM AFN Przeczytałem cały wątek ale jakoś nie wydaje mi sie kompletny. Dlatego zrobiłem dla niektórych z Was kilka fotek podczas wymiany mojego napinacza paska wielorowkowego.Robiłem powoli i zajęło mi to 3 h a zaznaczam że sie na tym nie znam. Pracę zaczynamy od kompletowania kluczy -śrubokręt płaski -mocny imbus 8 -nasadowy 16 -płaski 15 -rurka do przedłużenia
Witam mam mały problem mianowicie mam passata b5 1.9 ahu i za cholere nie mogę zdjąć paska odkręciłem śrubę na rolce od napinacza ale napinacz ani drgniebłagam o rade
Witam Proszę o pomoc-diagnozę ponieważ do dziś było wszystko ok. ale gdy rano odpaliłem samochód z pod maski zaczęły dochodzić dziwne &8222trzaski&8221 po podniesieniu maski odgłos dochodzi z okolic napinacza paska wielorowkowego (klinowego) Tyle co mogę powiedzieć i zauważyłem to w memencie tego właśnie &8222trzasku&8221 napinacz paska dość mocno się ugina-poddaje chwila ciszy
Jakiś czas temu miałem ten sam problem - pękła śruba napinacza. Wcześniej (niecałe pół roku - czyli ok.15 tys.km - wstecz) wymieniałem rozrząd ale nie pomyślałem o tym żeby ten napinacz też przy okazji wymienić (wymieniłem tylko paski). Zamówiłem nowy oryginalny napinacz. Po wymianie napinacza i paska przejechałem jakieś 100km i znowu pękła śruba Przy okazji uszkodzony został
i ja mam podobny problem dzis zaczely sie dziwne odglosy i okazalo sie ze napinacz drga 10 - 15 mm tam i z powrotem no i jakby rolka sie przekrzywila bo zaczela delikatnie trzec o oslone paska rozrządu. wnioskuje ze padl napinacz i czeka mnie jego wymiana wraz z paskiem przy okzazji sprawdze sprzegielko na alternatorze dodam ze halasy byly na wolnych obrotach a znikaly przy 1100 obr. przy mocnym skrecie
Uważajcie na to jaki napinacz kupujecie Ja nie znam do końca przyczyny mojej awarii. A było to tak w 2011 roku usłyszałem piski pod maską. Diagnoza była jednoznaczna napinacz paska wielorowkowego. Koło napinacza rude od rdzy przytarta śruba. Więc wymieniłem. Dodatkowo okazało się że obudowa była pęknięta. Tydzień temu usłyszałem piski itd. Patrze pod maskę...napinacz urwany a
Nie znalazłem nic bardziej odpowiedniego więc zapytam tutaj. Zaraz po wymianie pasków (przy okazji wymiany rozrządu) po przejechaniu ok 50km urwała się śruba od napinacza paska klinowego (całe szczęście 2km od warsztatu kolegi) i teraz pytanie czy bawić się w wymianę samej śruby czy wymienić cały napinacz
Zmieniałem napinacz paska alternatora samemu. Pierw miało być u mechanika który stwierdził że się nie da bez zrzucania przodu i trochę to potrwa z forum wyczytałem co innego więc go olałem. Pojechałem pod garaż odkręciłem alternator wentylator i wymienilem napinacz. Przodu nie dotykałem. Cała robota zajęła może godzinkę. Najgorzej jest odkręcić a potem wyciągnąć wentylator - śruba imbusowa była bardzo oporna a koło pasowe wentylatora trudno jest utrzymać bez specjalnego sciągacza - ja pomogłem sobie kluczem od szlifirki kątowej. kolego stan-rol okresl sie jakiego masz passata rocznik i silnik nie bardzo sie zgrywa
Panowie ale zwaliłem sprawę. Zdjąłem wentylator nasadziłem klucz nasadowy na rolkę napinacza i zacząłem kręcić w lewo i nagle trach pękł napinacz. Z kumplem musiałem jecha i kupi cały napinacz wraz z rolką w intercarsie zapłaciłem 514 zł. Ale wiecie co jest najlepsze że jak piszczałotak piszczy. Podobno słyszałem że powodem tego piszczenia może by sprzęgiełko alternatora. Wiecie coś na ten temat. VW passat B5 2003 rok silnik 1.9 tdi 130 km. (kupiłem nowego w salonie)
Nie wiem o którym napinaczu piszesz i który pasek Ci piszczy ale klima chodzi na osobnym pasku niż reszta osprzętu i ma swój napinacz. Konstrukcja tego napinacza jest tak prosta że oprócz rolki nie ma tam innego elementu który może się popsuć jest to napinacz ustawiany ręcznie - możliwe że nie masz odpowiedniego naciągu paska i przy oporach kompresora piszczy przy właczonej klimie. pzdr
napinającą i pasek. Całość wymieniłem pierwszy raz bez żadnych problemów. Zajęło mi to jakieś 4 godz. bo najwięcej problemów było z wentylatorem chłodnicy to przy nim trzeba sie najwięcej nakombinować. Zrobiłem parę fotek. Nie jest to takie trudne trzeb mieć tylko parę dobrych kluczy nasadowych i płaskich przyda się jeszcze imbus 8 do odkręcenia wentylatora. httpforum.vw-passat.plimagesiconsicon11.png
Po prostu zaje. Miesiąc czasu mam auto i już takie klocki - wydatek rzędu 800 zł trochę mi się nie uśmiecha. Co za gówno - ciekawe co będzie w kolejnym miesiącu. Mam drugie auto - Mondeo z 1997 roku. Jestem jego pierwszym właścicielem i tam NIC SIĘ JESZCZE NIE ZEPSUŁO Jedyne co to wymieniałem płyny klocki tarcze itd. Mondeo passat passat stracił w moich oczach. Nie wiem co zrobić
oj nie płacz tak -) ja w zeszłym roku również wymieniłem ten napinacz i z robocizną wydałem ponad 600zł a ten napinacz mało kto wymienia w ramach wymiany rozrządu nawet w niemczech więc cóż ma się passata z tego roku i trzeba płacić za takie duperele. A napinacz to podobno tylko oryginalny bo zamienniki szybko padają i ten napinacz kupuje się w całości (rolka napinacz) Dla ciekawostki
Wyciągnąłem ten napinacz no i jest pęknięta śruba którą jest przymocowany. Byłem w sklepie aby obejrzeć jak się zachowuje nowy napinacz (rolka luzy na amortyzatorku). Po takich oględzinach stwierdziliśmy że ten mój napinacz jest w całkiem dobrym stanie - zawiniła ta śruba. Teraz pytanie dlaczego padła...zmęczenie materiału błąd mechanika podczas wymiany paska wielorowkowego
a ja miałem tak że wymieniłem napinacz z paskami i po 2000km padł napinacz -oryginał.Okazało się że mechanik nie zauważył ze mam walnięte koło na alternatorze i tak szarpało napinaczem ze sie rozkręcił i ocierał o koło aż został przecięty. Swoja drogą ciekawe że taki oryginalny napinacz 340zł. nie wytrzymał 2000km.....
pasek można wymienić bez rozkręcania przodu. U mnie jak zleciłem mechanikowi wymiane 3 paskow i rolek i napinaczy. to wymienił owszem napinacz i rolke na rozrządzie oraz napinacz na pasku klimy. Na klinowym nie wymienił napinacza tylko samą rolek i to był błąd bo po 100 km zerwał sie pasek i okazało się że napinacz z paska szlak trafił (skrzywił sie). napinacz 200zl robocizna 300zl z tym że ja małem naprawee ekspresową zrobił mi to w ciągu 3 godzin bo leciałem w trase.