części samochodowe nanodatex

volkswagen passat krociec termostatu b5

Samochody związane z zapytaniem volkswagen passat krociec termostatu b5

Pytania i odpowiedzi: volkswagen passat krociec termostatu b5

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Samodzielna wymiana termostatu

Witam mam pytanie czy wymiana termostatu w moim autku tzn passat 2003r 1.9TDI AVF to skomplikowana i trudna robota czy trzeba np sciagnac rozrzad

Jedziesz palcem po dolnym wężu od chłodnicy i dochodzisz do plastikowego króćca przykręconego do bloku silnika na dwie śruby imbusowe. Wykręcasz obie śruby i odciągasz króciec a wtedy zalewa Cię wiadro płynu chłodniczego który zleci z bloku i z chłodnicy Tak na poważnie to powoli odciągaj króciec i płyn będzie ściekał do jakiegoś podstawionego wiadra lub miednicy.

Koledzy. Przeszukałem internet w sprawie wymiany termostatu w moim AVB i coś co wydawało mi się proste przestało być proste - już tłumacze. Termostat znajduje się za alternatorem w kroćcu przykręconym dwoma śrubami - odkręcamy i wymieniamy. Problemem może być cieknący płyn chłodniczy. Można spuścić odłączając któryś z przewodów. Wszystko niby ok ale... mądre książki piszą

Witam jestem po wymianie termostatu (Behr). Z racji tej że robiłem to po raz pierwszy mam parę pytań 1. Zlewałem płyn przez kranik przy chłodnicy - zeszło ok 32 litra. Następnie po zdjęciu termostatu dalsza część płynu powiedziała papa. Jak wlewałem płyn po założeniu termostatu to weszło ok 55 litra. Szczerze to myślałem że wejdzie 7 litrów (taka jest pojemność całego układu).

Gdybyś to robił na rozgrzanym silniku termostat byłby otwarty i płyn swobodnie by przepłynął i dał się zlać. Tak. Nic się nie stanie króciec dociska termostat do bloku. Ważne aby uszczelka była dobrze włożona króciec dobrze dokręcony aby nie ciekło. Jeżeli ogrzewanie dobrze działa temperatura jest OK to układ nie jest zapowietrzony.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Obudowa termostatu - czy wymieniać

Demontując obudowę termostatu urwał mi się jeden zaczep w obudowie termostatu następnie podczas próby montaż termostatu (który okazał się trochę za duży) ułamały się kolejne trzy. Na zdjęci u poniżej zaznaczyłem ułamane uchwyty I teraz nie wiem czy mogę przykręcić termostat i nie zawracać uwagi na uchwyty czy może konieczna jest wymiana termostatu.

Witam mam podobny problem z obudową termostatu.Pd czas wymiany termo zobaczyłem jakiś kawałek plastiku w termostacie od strony obudowy myślę sobie pewnie sie zaciął stary właśnie przez to plastikowe coś. wymieniłem termostat na nowy podobno jakiś niemiecki 35zł posmigałem jakis tydzień wszystko było ok temp 90stopni i dzisiaj przy tem. -15 stopni przejechaniu 30 km z przerwą 5 minutowa

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Gdzie szukać termostatu w V6

Witam Pytanie jak w tytule. Na rysunkach widać że przy pompie wody ale pytanie czy jakoś jest dostęp z wierzchu czy trzeba zdemontować a tym samym również pasek rozrządu Pozdr

do termostatu powines sie dostać bez zdejmowania paska rozrządu . Zedjmujesz krociec i tam wyjmujesz termostat czyli regulator ukladu chłodząciego chyba ze chcesz zmieniac caly termostat z obudową .

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wymiana termostatu w 3bg ALTU

Witam Kto wymieniał termostat w ALTU Koszt termostatu do tego silnika - 400 zł Prawda czy fałsz

Jak stoisz przodem do auta to z prawej strony za alternatorem pod nim jest taki plastikowy króciec przykręcany do bloku na dwie śrubki na kluczyk 10mm lub imbus 5 mm. Wymiana prosta trzeba tylko uważać żeby termostat wszedł dobrze w swoje miejsce w króćcu no i żeby oring uszczelniający dobrze siadł żeby się nie lało

VOLKSWAGEN PASSAT B5 przegrzewanie i brak ogrzewania po wymianie termostatu

silnik się przegrzewał mechanik stwierdził - termostat i wymienił po wymianie jest chyba gorzej szybciej się grzeje i nawet dochodzi do 130 w dodatku brak ogrzewania przed wymianą było teraz opcja mechanika to pomopa wodna - jest jakiś sposób sprawdzenia pompy bez jej rozbierania (wiadomo że to kosztowna robota)

Jeśli nie masz ogrzewania to mechanik nie odpowietrzył nagrzewnicy i dlatego silnik się gotuje najpierw odpowietrz nagrzewnice a później wymieniaj pompe.Na wężu powrotnym od nagrzewnicy jest otworek ściągnij przewód z króćca tak aby otwór odpowietrzający nie był zasłaniany przez króciec

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Dziwne dźwięki pod maską pomocy

zgodnie z nowym porządkiem zaproponowanym w temacie [KRÓTKO]Regulamin dla nowych użytkowników w tym temacie zadajemy pytania o tematy na które chcielibyście uzyskać odpowiedź a nie możecie jej znaleźć używając forumowej szukajki Przypominam że w tym temacie nie rozwiązujemy problemów ani nie zbawiamy świata tylko wskazujemy istniejące tematy na forum

I stało się Tydzień temu (piątek) Pojechałem do mechanika na szybką wymianę świec oraz termostatu. Po 3 godzinach czekania wymieniono mi świece i termostat po wyjeździe z warsztatu i ujechaniu około 6km przyśpieszając auto zaczęło przerywać po czym zapaliła mi się kontrolka od płynu chłodniczego a raczej jego braku. Po zjechaniu na pobocze okazało się że źle złożono mi króciec

Witam mam problem i szukam porady i pomocy. Pacjent to moje oczko w głowie czyli passat B5 1.8 T APU Dziś zaczęła szaleć temperatura silnika na odległości 4 kilometrów zatrzymywałem się trzy razy żeby go ostudzić (ciepły nawiew na max) temp dochodziła do 120 stopni. Zajechałem na warsztat szybka diagnoza - pęknięty króciec w którym siedzi czujnik temp. szybka wymiana dolany płyn

VOLKSWAGEN PASSAT B5 mam problem z ubywaniem plynu ze zbiorniczka wyrownawczego

witam mam paska 1.9 tdi 110. 98r od kilku tygodni ubywa mi plyn ze zbiornika wyrownawczego po przez odpowietrznik na spodzie zbiornika wyrownawczego wymienilem korek od zbiornika nic nie pomoglo nadal ubywa im wieksze obroty silnika wyciek jest wiekszy co mam zrobic

Witam. Z tego co widzę mam podobny problem do kolgi zyggy. A mianowicie problem wyglada następującoauto mam pół roku kupione w sierpniu. Do czasu nastania niższych temp zero problemów. Jednak nadeszły zimniejsze dni i silnik nie utrzymywał 90C. Postanowiłem więc wymienić termostat. Po wymianie ok- temp 90C nie mniej nie wiecej -cały czas ale jest jedno ale...bulgotanie i ubytki płynu.

ja też uciekam myślami że to to ponieważ ubywanie i bulgotanie nastąpiło po wymianie termostatu. Dodam jeszcze że raz bulgocze więcej raz mniej a po 15 tyg jazdy płynu zeszło do poziomu między max a min. przy wymianie rozrządu też spuszczałem płyn ale nic takiego jak bulgotanie i ubytki przez jakieś 6 000km nie było teraz po wymianie termostatu są Króciec zakupiłem org. w ASO za 55zl w środe będe wymieniał więc o efektach napisze.

Zeby sie az tak bardzo odpowietrzyl to nie sadze. Za duzo tego plynu ubylo. Tak mam na mysli krociec pod zbiorniczkiem wyrownawczym. Tylko czemu wyplulo plyn jedynie po jego wymianie. Nie wiem dlaczego po wymianie plynu i wlaczeniu ilnika gorny waz od razu zaczal sie nagrzewac a wskaznik temp jeszcze sie nie ruszyl. Tego problemu nigdy nie mialem. Mam przeczucie ze to jest wina termostatu ale sam nie wiem. Cisnienia w gornym wezu nie bylo wiec wina uszczelki odpada.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wyrzuca płyn chłodniczy

czy ktoś może mi pomóc wyrzuca płyn chłodniczy raczej przez korek temp. 90 stopni przewód górny twardy duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym i bulgotanie w nagrzewnicy

pod korkiem - nie kopci co zrobilem do tej pory po czytaniu forum - wymiana termostatu - wymiana rozrzadu w tym pompy wodnej - wiatraki (wisko) nowe - uszczelnione weze krociec wyciek prawdopodobnie przez zbiornik tym zaworkiem bezpieczenstwa CZY DO WYMIANY JEST USZCZELKA ---------- Post added at 1642 ---------- Previous post was at 1638 ---------- jeszcze jedno pytanie ile czasu potrzebuje was passat

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wyciek płynu chłodniczegoale z kąd

Witam wszystkich Panowiemój silnik to 1.9 TDI AFN.Problem wygląda następującoco 4 dni jak z zegarkiem w ręku po pozostawieniu auta w garażu ukazuje sie niewielka plama płynu chłodzącego powiedzmy jakieś 50mlpo obejrzeniu silnika kapie z mniej więcej od dołu na łączeniu silnika z zespołem napędowymz wierzchu silnik jest idealnie suchy.Ze zbiorniczka nie bardzo ubywa płynu są to takie

Zobacz plastikowy króciec który wchodzi do bloku silnika zarówno ten dolny od termostatu i ten górny który zobaczysz pod plastikową pokrywą silnika. U mnie objawy były bardzo podobne i padło na górny króciec.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wymiana płynu chłodniczego

Jako że mój znajomy mechanik orzekł że cieknie mi jakiś oring pod zbiorniczkiem wyrównawczym postanowiłem za jedną robotą przy wymianie tej uszczelki zmienić płyn na świeży. I tu pytanko .ile płynu wchodzi do całego ukladu

mc09. Kolego chyba nie do końca wiesz co piszesz. Chłodnica oleju jest jakieś dobre 30 cm za przewodem który odłączasz od chłodnicy i w niczym nie przeszkadza gdy ten przewód odpinasz. Przewody od chłodnicy oleju można ale nie trzeba odłączać tak jak i zresztą wykręcać termostatu. Odłączenie przewodów od chłodnicy oleju i wykręcenie termostatu pozwala na zlanie większej ilości

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Układ chłodzenia 1.9TDI AVF

Witam koledzy mam problem z układem chłodzenia. Samochód rozgrzewa się normalnie osiąga 90 stopni ( miał skłonności do przekraczania temp. 90 ale po wymianie termostatu jest ok.). Problem w tym że króciec idący do termostatu jest zimny chłodnica zimna węże u dołu chłodnicy zimne. Oczywiście w nagrzewnicy słynne kamyczki. Ogrzewanie jest tylko jak trzymam równo obroty pomiędzy 2-3

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Gotujący się silnik po wymianie płynu pomocy

Witam ponownie. Po wypłukaniu układu chłodzenia (o czym pisałem wcześniej) zalałem płyn i odpaliłem silnik temperatura trzymała się na poziomie 90 i nagle zaczęła szybko rosnąć do 130 wyłączyłem sinik i po dotknięciu dolnego węża okazuje się że jest ledwie ciepły wymieniłem termostat sprawdziłem go wcześniej i otwierał się wcześniej niż stary. Odpalam silnik i po 10 min

Nie wiem jak jest u Ciebie w silniku. W moim robiłem tak i jest wszystko ok Przewody od chłodnicy oleju można ale nie trzeba odłączać tak jak i zresztą wykręcać termostatu. Odłączenie przewodów od chłodnicy oleju i wykręcenie termostatu pozwala na zlanie większej ilości starego płynu z układu. Osobiście uważam (sam tak zrobiłem) należy rozgrzać silnik do temperatury roboczej

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wymiana uszczelki pod głowicą - ceny koszty

Witam po przeanalizowaniu kilkunastu watkow z forum stwierdzam ze chyba mnie czeka wymiana uszczelki pod glowica wyeliminowalem wszystkie wycieki nie ma zadnego wyjalem termostat wody w oleju nie ma a plyn chlodzacy schodzi i tylko przy ostrej jezdzie i to wylewa sie przelewem pod zbiorniczkiem oczywiscie korek tez byl wymieniony i upuszcza cisnienie ale nie do koca - jeden z mechanikow powiedzial

Ja wam powiem tak.Ubywanie plynu chlodzacego i bulgotanie w ukladzie wcale nie swiadczy o uszkodzonej uszczelce pod glowicaczy o uszkodzonej samej glowicyU mnie tez byl problem.Zaczelo sie pare miesiecy temu silnik sie grzalplynu ubywalo nawet do 15 litra na 100 kmbulgotalo jak cholera.Pojechalem do zaufanego mechana ktory po oberzeniu auta stwierdzil ze termostat zdechlale wowczas wlasnie wyjezdzal

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Termostat w silniku 1.6 AHL 101 KM wymiana instrukcja

Mam prośbę do tych którzy wymieniali termostat w tym konkretnym silniku 1.6 AHL (lub podobnych 1.6 74kW) z klimatyzacją. Chodzi mi o dokładne wskazania Czy zabierać się za wymianę od góry odkręcając napinacz paska alternator kolektor czy też jeszcze coś innego Czy może od dołu (z kanału) po zdjęciu osłony silnika jest taki dostęp że można wymienić termostat nie demontując przy

dzięki ale znalazłem inny sposób na wyciągnięcie termostatu bez ruszania czegokolwiem jest potrzebna przedłużka giętka i jak kto woli ja np. zapiąłem do wkrętarki i na końcu imbus można ręcznie ale z wkrętarką łatwiej wciskamy rękę za alternator i odkręcamy króciec wymieniamy termostat i przykręcamy roboty na 10min chwila na spuszczenie płynu.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Problem z odpalaniem

Witam nie znalazłem identycznego problemu na forum może i podobne ale takiego jak ja chyba nie a jeżeli jest to z góry przepraszam za ponawianie tematu a więc mam passat 1.9 tdi pd z 2001 roku przebieg 280 tysięcy mam problem z odpalaniem . Początkowo źle mi odpalł po nocy a jak już odpalił to zakopcił na biało i czuć było spaliny pojechałem do mechanika i stwierdził że to uszczelniacze

miałem podobny przypadek pedał po kilkukrotnym naciskaniu robił się twardy jak skała hamulce tez były słabe ostatecznie wymieniłem pompe vacum i wszystko chula jak należy sprawdź jeszcze czy króciec nie jest luźny ---------- Dodano o 2202 ---------- Poprzednia wiadomość o 2159 ---------- Wracając do tematu zimnego silnika na zewnątrz mamy - 8 stopni auto za nic nie chce mi przekroczyć

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Problem z płynem chłodzącym - znika

Witam serdecznie - mój problem pasowałby do zapewne wielu tu podobnych ale niestety jest z lekka odosobniony. mianowicie mam passata b5 1.9 TDI 116ps AJM PD Jakies pół roku temu zauwazyłem że znika mi płyn chłodniczy - na trasie - gdy na liczniku dość długo było np 150 160 na austostradzie okazywalo się że zbiornik był prawie pusty - a z tyłu - pod zaworem bezpieczeństwa było nalane

Otóż michale - króciec który uległ uszkodzeniu w Twoim passku nie tworzył chyba takiego ciśnienia aby płyn uciekał przez zawór bezpieczeństwa po wymianie termostatu odpowietrzeniu układu dzisiaj zszedłem do garażu i pierwszy raz od prawie 6 miesięcy węże były miękkie a korek po odkręceniu zrobił ciche psyt - sprawdzam dalej czy stan się utrzyma co do browara - baaardzo chętnie

VOLKSWAGEN PASSAT B5 bulgotanie przelewanie sie wody albo kamyczki..)

Witam Ten problem nie nie jest aż tak poważny ale uciążliwy.. z tego co slyszalem lubuje sie w passatach b5. Zwykle podczas ruszania w kabinie bardzo dobrze słychać odgłos przelewającej się wody dla innych bulgotanie a znajoma co ma ten sam problem określiła to mianem kamyczków.. Odbłos dobiega z okolic klimatyzacji generalnie gdzieś centralnie.. czynnik do klimy zostal dobity na maksa

Witam. U mnie w pasku przelewa się płyn w nagrzewnicy. Poranny start pierwsze ruszenie około 2000 obrotów jak w zapowietrzonym grzejniku. Objaw wystąpił po wymianie termostatu ale nie od razu bo jeden cybant popuszczał i się smarkało. Podejrzewam że przez nieszczelność się zapowietrzył. Wszystkie płyny ustrojowe w normie bez ubytków i przybytków bez zmian kolorów i konsystencji. Przydał

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Temperatura cieczy chłodzącej w 1.8T AWT.

Mam pewien problem choć może to nie jest problem doradźcie mi. Gdy jeżdżę po mieście np. i temperatura zbliża mi się do 90 stopni Celsjusza to gdy je osiągnie to po chwili opada trochę niżej i potem znów się podnosi. Musiałbym długo jeździć żeby osiągnął 90 stopni i sztywno je trzymał. Dziś np. jechałem na trasie około 30 km. spokojnie nie szybko i nie osiągnął mi pełnych

Przepraszam że się wtrącę w nie swój temat ale na temat. Czeka mnie również wymiana termostatu - dziś kupiłem orginalny w VW 115zł uszczelka 5zł 2x15l G12 66zł. Kujon może pytanie do Ciebie bo widzę że masz taki sam silnik jak mój. 1.Czy w silniku AVF termostat wchodzi w blok silnika z boku po prawej stronie (patrząc od przodu auta) koło alternatora 2.Jeśli tak to czy nie przeszkadza

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wahania skoki wskazówki temperatury silnika

Witam Może ktoś jest mi w stanie pomóc Kilka dni temu zauważyłem jak wskazówka temperatury (gorący dzień) po staniu 20 min w korku wskazuje zero a za parę minut gwałtownie skacze na 90 stopni. Podpoiłem go do kompa i okazało się że jest błąd który został skasowany. Jednak problem pojawił się nadal a mechanik nie wie który ewentualnie czujnik padł (jeśli to czujnik). I tak sobie wskazóweczka skacze. Może ktoś coś doradzi Dzięki

Ja mam AFN koszt wymiany termostatu czujnika przy okazji króciec wodny z którego ciekło wymiana płynu chłodzącego oraz wymiana płynu w układzie wspomagania 120 zł plus części. Wydaje mi się ze ten twój mechanik to niezły naciągacz.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Termostat w 1.6 AHL gdzie jest Pomocy

Może mi ktoś napisać gdzie znajduje się termostat w Passacie B5 1.6 AHL Przy okazji może ktoś pomoże. Przy jeździe na trasie przy temp. otoczenia ok 15 stopni temperatura wody dochodzi max do 70 stopni. W mieście przy dochodzi do 80 czy to bedzie termostat Mozna to jakos sprawdzic z góry dzieki Pozdrawiam

Witam aby dostać sie do termostatu w ahlku musisz zrzucić pasek z alternatoranastępnie odkręcic i odchylić goi wtedy bedziesz widział plastikowy krociec na dwóch śrubkach pod ktorym znajduje sie termostat..pozdrawiam

VOLKSWAGEN PASSAT B5 brak obiegu wody 1.9tdi(3b)

witam wszystkich.mam problem z moim paskiem 1.9 tdi.wracając z urlopu pękł mi króciec ten przy głowicy gdzie znajduje się czujnik temperatury i uciekło dość sporo wody.zatrzymałem sie i poczekałem az silnik wystygnie.poniewaz było to w drodze byłem w stanie go tylko jakoś sklejćdolać wody i jechac dalej i tak tez zrobiłem.po powrocie kupiłem nowy i wymieniłem go.i tu sie zaczeły

VOLKSWAGEN PASSAT B5 uszczelka czy cos innego

wszystko jest ok do predkosci ok 120 wtedy wyrzuca wode pzez korek zbiorniczka wyrownawczego.Wymienilem termostat bo gorny waz byl goracy podczas gdy dolny byl zimny ale dalej jest to samo.Tak zwani fachowcy drapia sie w glowe bo przebieg nie zaduzy oleju w wodzie nie widac ani tez wody w oleju.Moze to pompa albo kamien w ukladzie. prosze o pomoc

Jest opisana taka procedurka na innym forum. Przesylam Ci na priva linka. To akurat nie jest zbyt trudne. Trzeba najpierw spuscic plyn poczatkowo przez zawor chlodnicy na dole a pozniej po wyjeciu termostatu zleci cala reszta. Wystarczy jak od dolu auta (najlepiej w kanale) pojdziesz wzdluz weza dolnego od chlodnicy i dojdziesz do miejsca gdzie jest taki krociec przykrecony na dwie imbusowe sruby.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wyciek plynu chlodzacego przy kroccu

Witam Pare dni temu wymienilem chodnice w moim pasku B5 (AFN) przy okazji mechanik wymienil mi plastikowy krociec podlaczeniowy (ten przy bloku) na nowy (Febi). Wszystko bylo w porzadku do dzisiaj gdy zauwazylem duzo plame pod samochodem. Po blizszych ogledzinach wynika ze chyba cieknie spod czujnika ktory znajduje sie w tym kroccu. W zwiazku z powyzszym czy ktos juz sie spotkal z taka usterka czy

Dzięki ale chyba podałeś oznaczenie kroćca od termostatu. A mi chodzi o ten krociec u góry silnika.

części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi