części samochodowe nanodatex

volkswagen passat kolo walka rozrzadu b5

Samochody związane z zapytaniem volkswagen passat kolo walka rozrzadu b5

Pytania i odpowiedzi: volkswagen passat kolo walka rozrzadu b5

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Pasek rozrządu...

Witamwszystkichjestem tu poraz pierwszy. Wymieniłem w swoim passacie B51.9TDIsilnik AFN pasek rozrządu wszystko jest ok.tylko nie wiem jak sprawdzić poprawnie napięcie paskadokładniej jak napiąć rolkę napinającąpiszą w książkach że wycięcie i wstęp na rolce mają się pokryćpróbowałem naciągaćale nie chcą się pokryć te dwa znakimoże za słabo to robię nie wiemboję sie

obawy co do tego napinacza bo mam taki poraz pierwszy. Myślę że wystarczy tyle wiedzy każdemu aby zmienić pasekmoim zdaniem jest to dziecinnie prosteale zawsze po drodze znajdzie się jakić cień wątpliwości. Więc proszę z góry nie sugerować że ktoś jak pyta o zwykłe napięcie paska to znaczy że nic nie wieja chętnie podzielęsię wiedzą z każdym odnośnie naprawy każdego passata

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Samodzielna wymiana ustawienie rozrządu.

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak mogę sprawdzić poprawne ustawienie rozrządu (po znakach) - silnik 1.9 TDI AFN po wymianie paska rozrządu( u mechanika ) samochód niestety spisuje się znacznie gorzej......... dodatkowo kąt wtrysku sprawdzony vag-com w basic settings wynosi 255 (auto odpala w miarę dobrze z tym że zwiększa chwilowo obroty silnika na ok 1500min) . Z góry dziękuje za pomoc

Po znakach to jest tak koło pompy wtryskowej ustawiamy naprzeciw otworu do blokowania i wkładamy pręt o średnicy 15mm w takim położeniu musi być możliwość zablokowania wałka rozrządu jeżeli nie można zablokować wałka to trzeba dotąd obracać wałem korbowym aż zgra sie koło z wałkiem jezeli to juz jest okey to z tyłu silnika jest okienko i tam również powinien zgrać sie znak

hmm... Koledzy zapomnieliscie o jednym - zdejmujesz pokrywe rozrzadu i z tylu wałka masz naciecie - tam w pozycji GMP ma wejsc płaska blokada - ja po druciarsku zwykle ładuje tam płaski klucz ustawiasz wał na GMP - zero bądz kreska nabita na kole zamachowym pokrywa sie z nadlewem na obudowie skrzyni biegow w tej pozycji pompa ma dac sie zablokowac blokada jesli przy zablokowanej pompie i wale

daruj sobie napinacze jak juz robiłeś w innych autach to w AVB sprawa jest prosta jak pierd koło od wałka rozrządu zablokujesz wiertłem fi 6mm dolne koło wystarczy dobrze sobie oznaczyć i nie trzeba go blokować napinacz naciągasz imbusem nr 6 ręką spokojnie da rade i tyle z całej filozofii pozdro

Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem 6mm po zdjęciu pokrywy zaworów na końcu wałka rozrządu. Koło pompy wtryskowej blokujesz trzpieniem (chyba 15mm). No a oznaczenie na kole zamachowym (0) ma się pokryć ze znakiem na obudowie. To tak teoretycznie bo do ustawienia rozrządu koło wałka rozrządu luzujemy na wałku napinamy pasek i dopiero wtedy dokręcamy koło wałka rozrządu. Nie pamiętam

VOLKSWAGEN PASSAT B5 padnięty czujnik wałka rorządu

witam wszystkich mam takie pytanie czy przy wymianie tego czujnika trzeba rozrząd rozbierać bo na forum różne opinie czytałem silnik 1.6 ARM i nie wiem wkoncu czy da sie to obejść bez rozbierania przodu

wymieniałem go choć w silniku AHL ale to jest to samo musisz odkręcić koło wałka rozrządu bez tego nie zdejmiesz starego i nie zamontujesz nowego spokojnie z góry się to tego dostaniesz bez zdejmowania jakiegokolwiek przodu. Zdejmij osłonę paska rozrządu ustaw rozrząd według znaków popuść śrubę na kole rozrządu popuść rolkę napinającą i zdejmij pasek zdejmij koło wałka rozrządu

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Jak wymienic rorzad

Witam podjelem sie wymiany paska rozrzadu w swoim aucie. jest to passat b5 1.8 20v z 98r..kolo walka rozrzadu wiem ze musi sie pokrywac ze znakiem na deklu zaworow jak rowniez dolne kolo od walu korbowego musi sie pokrywac ze znakiem na dolnej plastikowej oslonie walka rozrzadu. jesli sie wszystko zgrywa to jest ok i 1 tlok jest na GMP. Jednak mam pytanko jak sprawdzic jak dojrzec te znaki znajdujace

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Silnik AFN i rozrzad

Witam temat rozrzadu juz byl poruszany wiele razy jednak chyba nie do konkretnego silnika (modelu) Pytanie do osob ktore maja takie silniki 1.9 TDI (110KM) chcem wymienic caly rozrzad i pyttanie co Kupilem juz pasek rozrzadu rolke odwracajaca oraz napinacz. Czy cos jeszcze Wedlug roznych rysunkow nie widze nic innego ale mam informacje ze sa tam jeszcze inne dwie rolki tylko gdzie Oczywiscie na koncu

NOrmalnie jestem w szoku bo mam ksiazke sam naprawiam mam rowniez zdjecie swojego silnika i za chol.... nie widze 3 rolek tylko jedna na samej gorze kolo kola od walka rozrzadu dochodza do tego 5 kol zebatych i napinacz i wiecej nic niewidze gdzie sa te pozostale rolki

Moze napisze dokladnie co widze wg rysunku i tego co mam w silniku od gory jadac w prawo mam - kolo walka rozrzadu - rolke kierujaca - kolo pompy wtryskowej - kolo walka posredniego - kolo paska zebatego na wale korbowym - rolka napinajaca (napinacz) - i z powrotem kolo walka rozrzadu NIc wiecej nie ma chyba ze za rolki ktos uwaza kola zebate od pompy badz walu korbowego Albo sruby ktorymi sa przykrecone

VOLKSWAGEN PASSAT B5 1.9 TDI 110 AFN - przestawiony rozrząd...

Witam Ostatnio mój pasio zaczął ciezko palić na zimnym silniku nad czym głowilismy sie w moim poście httpwww.forum.vw-passat.plpostli...707.htm233707 I w końcu pojechałem do pompiarza ten podpiął komputer i okazjue sie ze mam opóźniony kąt wtrysku na pompie. Problem niby błachy ale gdy chciał ustawić kąt to się zdziwił bo ponoc pompa już jest przyspieszona maksymalnie i brakuje

VOLKSWAGEN PASSAT B5 wumiana popychaczy hydraulicznych

Witam Znow prosze o wasza pomoc dzieki wam wyczyscilem turbo i wiem co boli mego paska jestescie dla mnie najlepszym oparciem w moim pasku pojawily sie ostatnio stuki dochodzace z silnika (cos jakby zawor stuka) po odpaleniu slychac je przez kilka sekund potem cichna ale sa slyszalne stuki nasilaja sie gdy silnik nabierze pelnej temperatury. mechanik stwierdzil ze moze to byc jeden z popychaczy

Pamietaj że po skręceniu wałak rozrządu musisz odczekać kilka godzin zanim popychacze się ułożą(scieknie z nich olej) bo jak zapalisz od razu to może być bummm. Najlepiej złóż wszystko i odpal go na drugi dzień. Można też przed złozeniem wycisnąc z nich olej używając np imadła ale trzeba je troszke podgrzać i robic to delikatnie... Bezpieczniej poczekać aż same się ułożą...

VOLKSWAGEN PASSAT B5 ustawieni punktów rozrządu

Witam nam pytanie do znawców tematu mianowicie wymieniam pasek rozrządu silnik 19tdi 90 KM AHH znalazlem wszystkie punkty na kolach pasowych tylko na kole zamachowym (na wale) z tylu silnika w tym okienku jak się kręci walem są widoczne znaki "0" i "1" teraz pytanie na którym znaku ma być ustawiony wal i czy jeden z tych znaków ma być na środku tego okienka bo nie ma żadnego punku odniesienia na obudowieproszę o pomoc

Zabrałem się dzisiaj za wymianę paska rozrządu w moim AFN. Znaki wszystkie mi się zgadzają. Starałem robić wg. opisu w książce Sam naprawiam". Mam tylko dwie wątpliwości 1. Po co luzować o pół obrotu śrubę mocującą koło wałka rozrządu - czy tam nie ma klina na wałku Co taka operacja daje . Nie zrobiłem tego bo nie mam tej blachy do zblokowania wałka od tyłu silnika. 2.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 [AFN] Problem z ustawieniem rozrządu

Witam mam pytanie odnośnie ustawienia rozrządu w 1.9 AFN Autoryzowany serwis fiata gdzie poprzedni właściciel serwisował VW zrobił znaki na kołach zębatych wałka oraz pompy. Ja teraz przy wymianie chciałem zrobić tak jak przykazano blokując wałek oraz koło pompy spreparowanymi do tego przyrządami jednak coś jest nie halo bo jak zablokuję wałek i pompe to znak "0" na sprzęgle

A odkreciles kolo walka rozrzadu ( kolo jest plywajace ) wał w zero pompa powinna pasowac zreszta i tak regulacja konta

blokada koła pompy ma mieć 155 mm średnicy w wałek rozrządu wsadzasz płaskownik 45 mm mierzysz szczelinomierzem grubość między płaskownikiem a obudową głowicy - jak np wyjdzie 09 mm to jeden szczelinomierz o grubości listka 045 mm wsadzasz z jednej strony i drugi też o grubości 045mm wsadzasz z drugiej strony (między płaskownik a obudowę głowicy) Przy takim ustawieniu wałka musi

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wymiana rozrządu

Witam. Dzis planuje wymienic rozrzad w swoim passacie 1.9 TDI PD. Wymieniem go bez blokad tylko na znaki zrobione pisakiem. I teraz moje pytanie brzmi czy przy zakłądaniu nowego zestawu rozrządu muszę wyzerowac koło wałka rozrządu.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Jak sprawdzić rozrząd VAG COM 19 tdi PD

Witam Jak sprawdzić poprawne ustawienie rozrządu w passacie B5 FL 19 TDI PD wiem że jest coś takiego jak synchronizacja wtryskiwanego paliwa ale czy to jest to kiedyś w VP sprawdzało się to na TDI timing. Proszę o pomoc

Pozostaje Ci sprawdzić koło wałka rozrządu czy przypadkiem nie ma minimalnych luzów.

witam wszystkich mam silnik AFN jakis czas temu (ok 4 miesiace) wymienilem pasek rozrzadu sam wszysko poszlo jak po masle odpalil na dotyk chodzi ladnie malo pali ale .... ostatnio pojechalem na przeglad i nie przeszedl bo spaliny mial 68 a dpouszczalne jest 3.0 Dodam ze jak robilem przeglad 2 lata temu to mial spaliny 1.0. I przypuszczam ze musze wyrgulowac kat synchronizacji czego nie zrobilem po wymianie pasaka bo wydawalo sie wszystko ok. I teraz mam putanie jak to zrobic w silniku AFN wszedzie pisza ze sciagam pokrywe paska luzuje 3 sruby na kole wałka rozdzadu i krece az wag pokaze 0. Tylko ze u mnie nie ma tych 3 srub koło jest bezposrednio na wałku docisniete jedna nakretką. Wie ktos jak wyregulowac ta synchronizacje w tym silniku byl bym niezmiernie wdzieczny. pozdrawiam passat 19tdi 1999rok AFN anglik zielony

VOLKSWAGEN PASSAT B5 hałasbuczenie w rurze turbo-filtr powietrza dymi na siwo na postoju

witam zamieszczałem już logi ale nie znalazł sie nikt kto mógłby coś doradzić logi chyba nic konkretnego nie pokazują auto od jakiegoś czasu straciło dynamikę nie reaguje na pedał gazu. Wyrażnie słychać hałas takie buczenie wydobuwające sie z tek gumowej rury co idzie od turbo do filtra powietrza. Auto potrafi zakopcic na siwo ale tylko jak stoi troche z włączonym silnikiem . Spaliny

Mi to zajęło ok 2 godzin. Ja zrobiłem to w ten sposób -ustawiłem rozrząd na znaki tzn wałek rozrządu zablokowałem wiertłem 6mm a koło pasowe ustawiłem do ryski na dolnej pokrywie rozrządu i w tym momencie mamy punkt "0". -poluzowałem śruby na kole rozrządu(te od ustawiania kąta synchronizacji) poluzowałem napinacz i zdjąłem pasek i wyjąłem wiertło. -odkręciłem pokrywę

VOLKSWAGEN PASSAT B5 silnik 1.8t w a4 b5 (95) Pomożecie

Planuje zakup a4. Jest faktycznie bezwypadkowa a4...1.8t silnik suchy pracuje rowniutko cicho ale nie znam sie na nim i chcialbym waszej info i opini. Silnik wkreca sie rowno ladnie cicho. Ma faktyczny smieszny przebieg....(naprawde smieszny) ale nie wiem czy silnik nie byl przegrzany.... jak to sprawdzic plyn w zbiorniczku czysciutki 0 sladow oleju itp. Czy powinno byc slychac turbine Czy na wolnych

Witam Delikatne cykcyk cyk po rozgrzaniu silnika jest dopuszczalne ( tak beda pracował wtryskiwacze) . jednak z uwagi na problematycznosć głowicy w tym silniku warto dokłądnie osłuchac " góre" kompensatory i łańcuch rozrzadu. bądź wyczulony na wszelkie odgłosy rzężenia sprawdzac na zimnym silniku i potem na rozgrzanym) głosne tyktyk( nawet wyciszajace sie po jakims czasie)

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Niepokojący metaliczny dzwięk koło zaworów...

Witam wszystkich proszę o wyrozumialosc poniewaz nie znam sie na rzeczy i na dodatek jestem nowy na forum. Dane samochodu opisałem pod kreska jak zauwazyłem na forum Wczoraj zauwazyłem niepokojący dziwek wydobywający sie z okolic zaworów slychac to caly czas od momentu odpalenia silnika az to wylaczenia moze troszeczke ustaje przy wiekszej predkosci ok. 70 kmh (prosze sie nie smieac chodzi

Widze że jeszcze nikt nie odpowiedział ale mam dodatkowe wiesci wlasnie wrocilem od mechanika i juz wiem co sie stało ten dzwiek wydobywal sie z walka rozrzadu ktory uderzal o rozwalona szklanke no i jak wiadomo walek do wymiany i szklanka mam nadzieje ze tylko jedna pasek rozrzadu mialem wymieniac za 3 miesiace ale z powodu tej usterki wymienie go juz teraz bo bedzie to bonus bo mechanik powiedzial

VOLKSWAGEN PASSAT B5 wymiana czujnika halla

szukałem w wyszukiwarce ale na 4 stronach znalezionych nie było odpowiedzi na moje pytanie mam passata b5 silnik 1.6 AHL z diagnozy na kompie wyszło mi że mam walnięty czujnik halla czy ktoś mógłby mi powiedzieć gdzie on jest umieszczony najlepiej jak umieścił fotkę. z góry dzięki za odpowiedż

Czujnik halla czyli czujnik obrotów wałka rozrządu znajduje się pod pokrywą paska rozrządu. Otwórz pokrywę zobaczysz koło napędu wałka rozrządu czujnik znajduje się pomiędzy kółkiem zębatym a silnikiem.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Ściągacz koła zębatego wałka rozrządu

Witam.Czy ktoś się orientuje jaki jest wymiar rozstawu śrub (zaznaczonych na czerwono) potrzebuje zrobić ściągacz.Może ktoś ma już z wymiarowane pozdr. kolo.jpg

VOLKSWAGEN PASSAT B5 zapłon w 1.9 TDI 115 AJM

Witam Mam problem jak ustawić zapłon w passacie 98 rok silnik AJM 115km. W starszych modelach wiedziałem jak to zrobić (zwykła pompa vag) a w tym niebardzo wiem jak wg vaga jest on źle ustawiony. Proszę o pomoc jak sie ustawic zapłon.

Sterowanie zapłonem jest zrealizowane na podstawie odczytu pozycji wałka rozrządu przez czujnik halla G40. Pod zębatym kołem wałka rozrządu jest tan przymocowane koło nadawcze z 7 zębami za pomocą tych zębów jest odczytywany numer cylindra. Ale jeśli czujnik halla nawala to impulsy są pobierane z czujnika prędkości obrotowej G28. Oczywiście zakładam że w ogóle masz dobrze ustawiony rozrząd.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 AGR 90KM-rozrząd olej

Wiemże ten silnik nie występował w pasku ale mam kilka pytań na które potrzebuje odpowiedzieć (silnik z golfa 4 TDI) Silnik AGR 90 KM zauważyłem wyciekający olej z pod miski olejowej po rozebraniu osłony paska rozrządu moim oczom ukazał sie pasek cały w oleju wiec zdecydowałem rozebrać i przy okazji wymienić pasek na nowy .po rozebraniu paska wielorowkowego oraz osłon zacząłem sie

VOLKSWAGEN PASSAT B5 1.8 t lancuszek do wymiany (

Witam wszystkich serdecznie i juz sie dziele z moim problemem po dluzszym pobycie na forum i przeczytaniu kilku watkow doszedlem do wniosku ze dal o sobie znac napinacz lancuszka rozrzadu. Teraz pytanie bo napinacz i lancuszek mam juz zakupiony ale czy mam tez zmieniac kola zebate Pyatnie sie wzielo z tego ze mechanik powiedzial mi ze jak lancuszek rozciagnie sie to wyrabia zebatki i jak pozniej

Witam najlepiej sprzedac auto i kupic cos dopracowanego np z włoskiej stajni Zębatki bedą zużyte ale tylko jak bardzo długo jezdziłes na hałasującym łańcuchu wazne ze po zdjeciu łancuszka bedzie widac ich zużycie( na tej podstwie ocenaimy koniecznośc wymiany ja jeszcze nie widziałem zebatek z koniecznością wymiany ) . Schemat wymiany jest taki ( tyle ze bez szczegółow bo to było

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Ustawianie rozrządu w silniku AVB - znaki - fotki

Witam jak w temacie ma ktoś może realne fotki jak ustawić koła zębate wałka rorządu i korbowodu do tego silnika albo pokrewengo - z góryz dzięki

Przykręć osłonę metalową u dołu i koło pasowe do wału bo na nich są znaki. Ustaw znaki na przeciw siebie i wtedy na kółku zębatym wałka rozrządu w prostokątnym otworze jest wgłębi okrągły otwór w który pasuje wiertło fi6.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 AVF dudnienie z puszki filtra powietrza i...

Problem pojawił się po odpaleniu silnika po godzinnym postoju. Otóż z puszki filtra powietrza słychać mocne dudnienie dźwięk coś ala głos silnika starego garbusa auto chodzi jak traktor pod względem wrażeń słuchowych. Częstotliwość dudnienia wzrasta z prędkością obrotową silnika. Przy ostrym przyspieszaniu chmura czarnego dymu za autem. Przyspieszanie szarpane tak samo jak cykle

sYlAr Niestety taki objaw oznacza zużytą szklankę lub szklanki zaworowe domykanie klapy gaszącej przy zaworze EGR tłumi ten dźwięk zaślepienie EGR pomoże jedynie na czystość kolektora ssącego ale nie na kończącą się hydraulikę zaworową więc nie tędy droga nie radzę zwlekać ze zdjęciem pokrywy zaworów żeby zobaczyć jak wygląda hydraulika i wałek rozrządu bo jeżeli krzywki

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Różnice pomiedzy silnikami 1.8t AEB a 1.8t APU

Witam serdecznie czy moze ktos mi pomóc i wyjasnic różnice pomiedzy tymi dwoma silnikami aeb i apu czy moze ich niema( pojemnosc ta sama jak i moc )a komputer sterującu silnikiem musze wymienic apu na aeb bo tamten padl czy to dobry pomysl prosze o każdą pomoc

michal100 WG Etki blok( wał korbowy korbowód z tłokami ) jest taki sam w APUAEB a głowice są inne ( wałki rozrządu zaworynapinacz łańcucha wałka rozrządułańcuch- jednakowe) koło zamachowe AEBAPU do nr nadw. 3B-Y-200 000 jest identycznekolektor ssącyturbina przepustnica i przepływomierz w obu silnikach jest inny. EDIT Kolektor wydechowy jest taki sam.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 kąt synchronizacji PD

Wczoraj po raz pierwszy sprawdziłem gr.4 poz 4 i wyszło 58-62. Norma to -3 - 3. Rozrząd wymieniony rok temu. pasek nie sprawia problemów choć jest jakby trochę zmulony. Logi z gr.030911 raczej wporzo. Na postoju pali 05-06lh w trasie ok.6-63. Ubiegłej zimy miał pewne problemy z odpaleniem przy -10 ale nie wiem w jakim stanie są świece. Czy zmieniać ten kąt czy zostawić tak jak jest. Czy

Dzisiaj właśnie ustawiałem kąt u mnie w AVF wczoraj wymieniałem rozrząd na oryginalny VW wszystkie graty miałem kąt od 1.7-2.2 na plusie ale przy zakładaniu oczywiście musiałem zluzować koło zębate wałka rozrządu i po złożeniu wszystko niby ok palił okej ale wzrosło spalanie bo kąt skoczył na 7.2-7.7 w plusie. No i dzisiaj ustawione przestawiłem wałek czyli dużą śrubę

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Padła pompa olejowa - silnik może nadawać się do remontu

Od jakiegoś czasu zaświecała mi się kontrolka od smarowania. Objawy miałem identyczne jak Marek - czasami zapalała się na chwilę i gasła. Jeździłem tak ok 6 tyg. Dodam tylko że zapalała się podczas dłuższej jazdy ( ponad godzinę na autostradzie ) a poza tym w ogóle. 10 dni temu jechałem ponad 200km na lotnisko i po ok 130 km zapaliła się znowu. Tym razem niestety nie zgasła aż

A ile można polatać na tym co zostało W serwisie mi dziś powiedzieli że wszystko powinno być ok Nie bardzo rozumieli moje obawy Jest jakiś sposób żeby ocenić jak źle jest bez rozbierania całego silnika Znajomy mi opowiadał że np. po wałkach rozrządu widać jak się przegrzały i będą miały inny kolor - niemetaliczny. Pozdrawiam

VOLKSWAGEN PASSAT B5 problem z rozrządem

Witam. Wczoraj próbowałem wymienić pasek rozrządu w passacie 1.8 silnik APT. mialem problem z odkręceniem koła na korbowodzie pasek przeskoczył o 4 zęby następnie zrobiłem obrót korbowodu o 360 stopni.mam w związku z tym kilka pytań -ile jest oznaczeń na kole korbowodu do pozycjonowania rozrządu -czy mogłem uszkodzić zawory -pojawił mi się błąd 17746 cam shaft sensor g40 open or

Po pierwsze kolego to nie kolo pasowe korbowodu tylko walu korbowego korbowody masz w srodku silnika i sa polaczone z tlokami i walem korbowym. Oznaczen na kole pasowym powinno byc jedno. Ten blad co ci wywalilo oznacza uszkodzony czujnik albo zwarcie zobacz czy gdzies kabel nie jest uszkodzony. Jezeli kreciles walem bez paska i nie napotkales duzego oporu (nie cisnoles na chama) to zawory sa cale

VOLKSWAGEN PASSAT B5 1.9tdi ciezko odpala

witam mam maly problem z miom paskiem 1.9tdi po nocy ciezko odpala w zimie to juz wogole musze sie nakrecic zeby odpali a jak juz zalapie to troszka nim trzesie i po chwili lapie obroty i jest ok.. wymieilem swiecekable tez sa ok..zauwazylem ze lampka od nagrzewania swiec szybko gasnie.. w lecie po nocy jak przekrece kluczyk to jakas sekunde i gasnie..moze to jest powod ciezkiego odpalania.. prosze o pomoc.. dziekuje

auto z górki (przodem w dół na takiej dość dobrej górce)postaw tak jak piszą - wtedy nie ma możliwości paliwo się cofnąć. 2 sprawa filtr zmień a nie czekaj po kupnie - Man KNECHT a nie Filtrony - Filtrona to do powietrza możesz założyć nic więcej. 3 sprawa jak nie pomoże postawienie z górki to pompa vacum - zaworek zwrotny i ciśnienie. Czyli podjazd do mechanika i niech pomierzy

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Montaż zabezpieczenia

Witam chce zamontować do mojego passata 2001r odcięcie zapłony z magicznym przyciskiem o ktorym będe wiedział tylko ja. Pod jakie kable mam sie wpiąć aby to działało odpowiednio. Magiczny przycisk ma być zwykły i tani byle by tylko utrudnil kradzierz gdzie najlepiej sie podpiąć auby nie szło tego ominąć w prosty sposob. Pozdrawiam

Kolego poczytaj troszkę było już o tym. Ja mogę zaproponować odcięcie sygnałów z czujników wałka rozrządu i wału. Sam tego nie robiłem nie znam kolorów kabli itd ale podobno skuteczne. U mnie się nie da silnik mam typu VP a ty PD więc możesz to zrobić.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 wymiana paska rozrzadu w b5 16 AHL

Witam chcialem sie zapytac czy ciezko wymienic samemu pasek rozrzadu w pasku b5.. w b3 nie mialem z tym problemu za to w b5 zastanawiam sie jak jest z zaplonem... jesli ustawie na znaki wal korbowy i i walek rozrzadu to to wystarczy... czy jeszcze cos dodatkowo musze ustawic na znaki.. dziekuje za kazdą porade

Opisuję moją przygodę z 16 AHL dla Audi A4 (model B5-rok 1997). passata jeszcze nie rozkręcałem ale pewnie wygląda to podobnie. Nadeszła też pora na mojego passata AWXa tyle że w A4 padło ogrzewanie i jest pilniej. Pompę wody lepiej wymienić od razu tak samo jak bezwzględnie rolkę. Pompa wody mimo że wydaje się ok w danym momencie to NA PEWNO nie przelata kolejnych 60000 km CZY 90000km.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 wałek pośredni--do czego służy

po co on jest dlaczego może poprostu stanąć

pasek rozrządu napeda swoją zewnętrzną stroną koło które jest osadzone na wałku który przechodzi przez cały silnik i jest podparty na trzech czopach. Przy końcu wałka pośredniego jest koło zębate które z kolei napędza pompę vacum i od pompy wacum napęd idzie na pompę oleju ot cała funkcja wałka pośredniego. Jest jeszcze jedno pytanie czy nie miałeś bardzo luźnego paska rozrządu bo wtedy mogło też dojść do takiej sytuacji jak u ciebie

VOLKSWAGEN PASSAT B5 abgas i co dalej vw b5fl

witam mam pytanie szlag mnie juz trafia nie moge zweryfikowac co jemu dolega do rzeczy wiec tak wymieniłem przepływomierz nówka ze sklepu bosch wymieniłem czujnik na ruze dolotowej zawór n75 katalizator wyprółem i wywaliłem srodek egr zaslepiony i filtr paliwa nowy filtr powietrza nowy sprawdzone wszystkie rury do i z turbo i nadal wyskakuje abdgas i silnik dostaje muła i nie daje sie szybciej jechac koledzy pomuzcie bo juz trace cierpliwosć

witaj darku nie zadnych problemów ustawienie rozrządu na znakach i zablokowanie koła zamachowego i zepniecie paska rozrzadu z kołem potem odkrecenie sruby mocującej koło rozrzadu i delikatne zbicie go ze stozka i klina bo wałek ma rowek na klin potem odkrecenie pokolei pół panewek wałka nie potrzeba wyciągać pompowtrysków tylko trzeba zdjąć krzywki co poruszają pompowtryski potem pompe

VOLKSWAGEN PASSAT B5 kolo pasowe walka posredniego AFN

Witam Ostatnio zdjalem oslone rozrzadu bo przymierzam sie do jego wymiany. Zauwazylem iz pasek na ww kole przesunal sie w "moja" strone - po prostu robi wrazenie jakby sie zeslizgiwal. Zlapalem za gorna czesc kola i czuc wyrazny luz ruszajac w strone silnika i pasa przedniego zupelnie jakby bylo nie dokrecone. Co to moze byc Klin sie scial Walek szczelil A moze nie dokrecone Dodam ze wymienilem

VOLKSWAGEN PASSAT B5 dym z paska rozrzadu i nagły brak cisnienia

dzis ruszając ze skrzyżowania gosc mnie przepuscil i chciałem szybciej wjechac na główną ulice. przyspieszając auto przeskoczyło przez dziure na drodze i cos stało sie z silnikiem. zaczął piszczeć pasek rozrządu zaczeło sie z niego kopcić i zapaliła sie kontrolka oleju więc zjechałem zgasiłem auto silnik działał jeszcze ok. gdy ponownie chciałem go odpalić trzeba było już dłużej

kolega sie myli jest to koło od wałka pośredniego które napędza pompę oleju i pompę vacum albo króreś z tych urządzeń się przyciera lub panewki wałka pośredniego nie ryzykuj z jazda zobacz co sie dzieje

VOLKSWAGEN PASSAT B5 wtopa z rozrzadem jakies konsekwencje

witam wczoraj w moim w pasku zmienialem z kolega rozrzad (afn z 1999) zaczelo sie milo demontaz calego przodu zderzak chlodnica wszystko opuszczone dostep do paskow jest pasek alternatora okazal sie do wymiany - no to wymianka rolka plus napinacz w rozrzadzie odkrecona i wymieniona kolo zamachowe - sruby imbulsowe przekrecone - wiec rozwiercanie i wstawienie nowych - duzo gzrebania ale zrobione zalozony

po pierwsze to powinienens po zalozeniu paska oboroc silnikiem za kolo ze 2 razy i sprawdzic na nowo ustawienie GMP wału wałka i pompy i napiecie paska. po drugie to smialo mozesz na 20sek zapalic silnik bez chlodnicy i wody tak zebys wiedzial czy pasek dobrze sie kreci czy nie zchodzi z ktoregos kola itp. a po trzecie to musisz miec takie cus co sprawdza napiecie paska chyba ze masz wprawe w robieniu

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wałki rozrządu PD

... Jak każdy wie wałki rozrządu to mankament w silnikach PD. ... Teorii na ten temat jest tak wiele jak Polska długa i szeroka ... Ja osobiście stwierdzam że jedyną wadą jest zły olej ... Tak więc po użytkowaniu 3 miesięcznym passata z silnikiem 1.9 TDI AVF spostrzegłem ranne pukanie przy odpalaniu auta. Na samym początku pukanie trwało kilka sekund po czym przestawało. Nie widzących

Witam w moim przy 259tys wymiana wałkapanewekuszczelniacza i szklanek.Wałek wytarty na jednej krzywce w jednej szklance dziura.Dodam ze komputer nie wykazywał jakichkolwiek nieprawidłowości zapalał na zimnym i ciepłym silniku od strzała nie kopcił na zaden kolor występowało jedynie dudnienie do filtra powietrza.Autko serwisowane do 226 tyś w holandi.Diagnoza mojego mechanika to kiepskie smarowanie dodam jeszcze ze olej był wymieniany w holandi co 30 tyś (longlife)

VOLKSWAGEN Wymiana rozrzadu i dziwne kolo....

Witam wszystkichprzymierzam sie do wymiany rozrzadu w moim passacie b5 silnik AFN i potrzebuje porady 1.Jakie czesci należy wymienić przy zmianie rozrzadu 2.Jak wygląda sprawa z tym kolem na wale co napedza kolo pasowemialem golfa TDI 1Z i tam bylo wyrobionejak sie nie myle to jest ten sam gabaryt silnika i w AFN tez sie wyrabiały te klinybynajmniej widzialem taki przypadek w golfie 3 TDI AFNa
części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi