części samochodowe nanodatex

volkswagen passat kolo walka rozrzadu b5

Samochody związane z zapytaniem volkswagen passat kolo walka rozrzadu b5

Pytania i odpowiedzi: volkswagen passat kolo walka rozrzadu b5

VOLKSWAGEN PASSAT B5 kolo pasowe walka posredniego AFN

Witam Ostatnio zdjalem oslone rozrzadu bo przymierzam sie do jego wymiany. Zauwazylem iz pasek na ww kole przesunal sie w moja strone - po prostu robi wrazenie jakby sie zeslizgiwal. Zlapalem za gorna czesc kola i czuc wyrazny luz ruszajac w strone silnika i pasa przedniego zupelnie jakby bylo nie dokrecone. Co to moze byc Klin sie scial Walek szczelil A moze nie dokrecone Dodam ze wymienilem szajbe

Czyli tzw. sprzęgło nie ma wpływu na koło pasowe wałka rozrządu. Taki przypadek jak opisujesz miałem w silniku AHH czyli duże bicie i na koniec pasek tarł o budowę rozrządu co było bardzo słychać na biegu jałowym. Żeby nie przyszło Ci do głowy kręcić kołem pasowym wałka. Ja zmieniłem całe koło na nowe i po problemie.

Racja na kolo pasowe nie ma ale na drgawki szrpania troche pomoglo jak pisalem wyzej. A jezeli zaczne krecic bez paska rozrzadu to co wtedy jakie sa skutki jzady na takiej wadzie. Jak to zmienic - wyjac caly walek Jeszcze pytanie mam - zalozylem kolo zamachowe od audi 1.8 beznzyna rok 94. Czy ustawiajac GMP moge sie kierowac zerem na tym kole czy jest wytloczone w innym miejscu niz zero na dwumasie ktora siedziala poprzednio

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Problem z czujnikiem położenia wałka rozrządu

witam byłem dzisiaj na VAG-u I pojawił sie bład czujnika połozenia wału czy ktos z szanownych forumowiczów mogłby mi powiedzieć co to jest i z czym to sie je. pan który wykonywał tą diagnostykę mowił tak jakby miał shizofrenię i z tego bełkotu nic nie zrozumiałem czy to ze moj pasacik jest mułowaty moze miec cos z tym wspolnego prosze o pomoc

Jechałem łapą po całej długości obdrapałem skóre i tyle nic nie znalazłem żadnych pęknięć wszystko OK. Podobno w 2.0 jest tylko jeden czujnik Halla czy to prawda Czy to jest to pod obudową od czoła silnika Masz może dokładne foto lokalizacji może nie te kable sprawdzałem ale przy okazji obmacałem wszystkie Dodatkowo u mnie wtyczka która jest pod obudową z przodu prowadzi do czujnika

VOLKSWAGEN PASSAT B5 pomocy czujnik wałka rozrządu

panowie mam pytanko w temacie diesla.Czy czujnik przy kole wałka rozrządu to czujnik G40 i czy po wymianie trzeba go adaptowac.Wolałbym obyć sie bez takich dodatkowych kosztów.Cieżko jest znalżć coś kąkretnego w ty temacie na forum bo kazdy taki temat z diesli przechodzi na bęzyniaki a to już inna bajka.

W swoim pasku 1.6 AHL po wymianie uszczelniaczy zaworów mój mechanik pokazał mi że plastykowa obudowa czujnika halla z niewiadomych przyczyn stopiła się urwała i magnesik wyleciał. powiedział że całe szczęście że jakieś elementy nie wpadły w pasek rozrządu bo by była draka. No ale nie wymieniłem od razu czujnika tylko i ........ Właśnie zaczęły się problemy. Przejechałem ok

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Ściągacz koła zębatego wałka rozrządu

Witam.Czy ktoś się orientuje jaki jest wymiar rozstawu śrub (zaznaczonych na czerwono) potrzebuje zrobić ściągacz.Może ktoś ma już z wymiarowane pozdr. kolo.jpg

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Pasek rozrządu...

Witamwszystkichjestem tu poraz pierwszy. Wymieniłem w swoim passacie B51.9TDIsilnik AFN pasek rozrządu wszystko jest ok.tylko nie wiem jak sprawdzić poprawnie napięcie paskadokładniej jak napiąć rolkę napinającąpiszą w książkach że wycięcie i wstęp na rolce mają się pokryćpróbowałem naciągaćale nie chcą się pokryć te dwa znakimoże za słabo to robię nie wiemboję sie mocno

obawy co do tego napinacza bo mam taki poraz pierwszy. Myślę że wystarczy tyle wiedzy każdemu aby zmienić pasekmoim zdaniem jest to dziecinnie prosteale zawsze po drodze znajdzie się jakić cień wątpliwości. Więc proszę z góry nie sugerować że ktoś jak pyta o zwykłe napięcie paska to znaczy że nic nie wieja chętnie podzielęsię wiedzą z każdym odnośnie naprawy każdego passata

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Samodzielna wymiana ustawienie rozrządu.

Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć jak mogę sprawdzić poprawne ustawienie rozrządu (po znakach) - silnik 1.9 TDI AFN po wymianie paska rozrządu( u mechanika ) samochód niestety spisuje się znacznie gorzej......... dodatkowo kąt wtrysku sprawdzony vag-com w basic settings wynosi 255 (auto odpala w miarę dobrze z tym że zwiększa chwilowo obroty silnika na ok 1500min) . Z góry dziękuje za pomoc

hmm... Koledzy zapomnieliscie o jednym - zdejmujesz pokrywe rozrzadu i z tylu wałka masz naciecie - tam w pozycji GMP ma wejsc płaska blokada - ja po druciarsku zwykle ładuje tam płaski klucz ustawiasz wał na GMP - zero bądz kreska nabita na kole zamachowym pokrywa sie z nadlewem na obudowie skrzyni biegow w tej pozycji pompa ma dac sie zablokowac blokada jesli przy zablokowanej pompie i wale

Chcę wymienić paski i rolki w moim niedawno zakupionym Passacie AFN 110KM 97. Sporo dowiedziałem się z tego forum o tej wymianie jednak z racji tego że to dość ważny element i sporo od niego zależychciałbym abyście utrwalili mnie w przekonaniu czy w odpowiedni sposób wszystko zrozumiałem bo nie chce czegoś spartolić 1. Co chodzi na pasku rozrządu w silniku AFN 110KM Z tego co wywnioskowałem

Wałek rozrządu blokujesz płaskownikiem 6mm po zdjęciu pokrywy zaworów na końcu wałka rozrządu. Koło pompy wtryskowej blokujesz trzpieniem (chyba 15mm). No a oznaczenie na kole zamachowym (0) ma się pokryć ze znakiem na obudowie. To tak teoretycznie bo do ustawienia rozrządu koło wałka rozrządu luzujemy na wałku napinamy pasek i dopiero wtedy dokręcamy koło wałka rozrządu. Nie pamiętam

koła w innej pozycji 2) Koło na wałku rozrządu. jeśli go rozbiorę (do wymiany simeringu) to jak to później złożyć chodzi mi konkretnie o te fasolki. jak je później ustawić bo na tym filmie wygląda jak by on to na pałe ustawił. po naciągnięciu paska tylko dokręcił. Dobrze rozumiem żę tymi fasolkami ustawia się kąt wtrysku httpswww.youtube.comwatchv8bZj2yZyYzg passat

VOLKSWAGEN PASSAT B5 wymiana paska rozrzadu w b5 16 AHL

Witam chcialem sie zapytac czy ciezko wymienic samemu pasek rozrzadu w pasku b5.. w b3 nie mialem z tym problemu za to w b5 zastanawiam sie jak jest z zaplonem... jesli ustawie na znaki wal korbowy i i walek rozrzadu to to wystarczy... czy jeszcze cos dodatkowo musze ustawic na znaki.. dziekuje za kazdą porade

Opisuję moją przygodę z 16 AHL dla Audi A4 (model B5-rok 1997). passata jeszcze nie rozkręcałem ale pewnie wygląda to podobnie. Nadeszła też pora na mojego passata AWXa tyle że w A4 padło ogrzewanie i jest pilniej. Pompę wody lepiej wymienić od razu tak samo jak bezwzględnie rolkę. Pompa wody mimo że wydaje się ok w danym momencie to NA PEWNO nie przelata kolejnych 60000 km CZY 90000km.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 padnięty czujnik wałka rorządu

witam wszystkich mam takie pytanie czy przy wymianie tego czujnika trzeba rozrząd rozbierać bo na forum różne opinie czytałem silnik 1.6 ARM i nie wiem wkoncu czy da sie to obejść bez rozbierania przodu

wymieniałem go choć w silniku AHL ale to jest to samo musisz odkręcić koło wałka rozrządu bez tego nie zdejmiesz starego i nie zamontujesz nowego spokojnie z góry się to tego dostaniesz bez zdejmowania jakiegokolwiek przodu. Zdejmij osłonę paska rozrządu ustaw rozrząd według znaków popuść śrubę na kole rozrządu popuść rolkę napinającą i zdejmij pasek zdejmij koło wałka rozrządu

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Dziwny dźwięk po wymianie rozrządu

Witam po wymianie słychać dziwny dźwięk jak by coś chodziło na sucho ciężko to zlokalizować mechanik który zmieniał rozrząd sam nie wie co to jest obstawia na pompę wody ale jak byla kupiona nowa może ktoś miał podobny przypadek jutro nagram film i postaram się wrzucić pompa była firmy ruwil

hmmm i ja mam podobny problem Rozrząd wymieniłem tydzień temu. Zakupiłem zestaw SKF a w niem byl 1. pasek DAYCO z teflonem na zębach(białe zęby jak przy pasku oryginalnym)bardzo sztywny w porownaniu do zdemontowanego gates ktory wydawał sie byc z gumy. 2. napinacz Lietenscanada na lozysku nabite korea. napinacz mechaniczny z automatyczną regulacją naciągu ten po 2003. 3. rolka prowadząca

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wymiana rozrzadu demontaz przodu

Przymierzam sie do wymiany rozrzadu w tdi (AVF). Wg. aso do tej czynnosci jest niezbedne zdemontowanie calego przodu. Natomiast znajomy mechanik twierdzi ze mozna wymienic rozrzad bez demontazu calego przodu. Kto ma racje

Przeniosłem z usuniętego wątkuDuży Na allegro znajdziesz przyzwoity rozrząd za 190 zł gdzie w zestawie masz pasek gates rolka oraz napinacz ruville. W zeszłym tygodniu wymieniałem rozrząd (sam) dla zainteresowanych poniżej pare fotek i wskazówek A więc zaczynamy Żeby dostać się do rozrządu (AFN) trzeba niestety rozebrać przód naszego autka. Nie bać się tej czynności pare śrub

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Uszkodzony napiancz łańcucha rozrządu - objawy.

Mam następujące pytanie - mam uszkodzony napinacz łańcucha rozrządu co objawia się głośnym klekotem silnika. Oprócz tego samochód cierpi na okresowe spadki mocy opóźniona reakcja na pedał gazu. Nie chodzi mi o porady co może być przyczyną (przepływka sonda kable itp. itd sprawdzone) tylko o odpowiedź czy takie objawy może dawać właśnie uszkodzony napinacz bo nie wiem czy mam stawać na głowie i szukać innej przyczyny.

czesc Jest to mój pierwszy post na tym forum i szkoda że w tym dziale. Mam stety passata 18T silnik AEB i problem pojawił sie zaraz po zakupie.( kilka dni później) Stuki w silniku z tyłu. Rozebrałem rozrząd żeby sprawdzić czy jest dobrze ustawiony (ok) ale podejrzenie padło na napinacz albo pompę oleju. Na ślizgach napinacza nie było żadnych śladów zużycia i nie było luzu na łańcuszku

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Dziwny odglos z okolic rozrzadu. FILM 1.9 tdi AWX.

Witam passat tak jak w moim profilu. B5 3BG 1.9 TDI AWX. Rozrząd wymieniony kompletny Wymieniona rolka prowadzaca napinacz wieloklina. Dziwny swist czy tez szur slychac z okolic rozrzadu. Slychac to nawet na zdjetych paskach. Najlepiej od 20 sek filmiku - bardzo prosze o pomoc.

pasek zbyt mocno naprężony ilub górne koło wałka rozrządu (a w zasadzie tłumik który jest w kole zębatym) Ja na starym silniku jeździłem tak przez około 20 tys km.

No i nie wiem co robić. Planuje kupić koło wałka rozrządu ( około 100 zł ) na allegro założyć i sprawdzić. Jeżeli nie przyniesie to efektu to poluzować lekko pasek i jeżeli to nie przyniesie efektu to co to moze byc Moze to być jakaś poważniejsza awaria silnika Dodam że naciskając lekko na gaz ten dzwięk całkowicie znika.

Kolego w passacie zadnego tlumika w kole nie ma to nie BMW Juz nie wiem kto jest kto bo wiele osob w temacie sie wypowiada. Gdybym mial na warsztacie taki przypadek to zrobil bym tak -spryskanie paska preparatem belt grip (jesli nie pomoglo) -sprawdzil bym szczeline miedzy rolka napinacza paska altka a obudowa rozrzadu bo lubi trzec (jesli nie pomoglo) -zdjol bym pasek klimy (jesli nie pomoglo) -zdjol

Jutro niestet musze miec otwarte z uwagi na nawal klientow I zrobie fotke kola walka rozrzadu w 1.9TDI rozebranego w pol bo mam do roboty silnik od klienta ktory niby se cos tam tuninguje ale glowne rzeczy zleca warsztatom. Z tego co wiem tam w tym silniku nie ma zadnego tlumika bo takowy by zaburzal calkowicie synchronizacje. kolo jest lite krecona na storzek zaciskowy na walku.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 wymiana rozrządu a wskazania spalania

witam mam pytanie parę dni temu wymieniłem rozrząd w moim samochodzie passat 1.9 tdi 130km rok 2000 już po lifcie wydaje się że wszystko jest ok moc ok normalnie odpala żadnych wachnięć obrotów lub tym podobnych ale przed wymianą komputer pokazywał chwilowe spalanie na jałowym biegu przy włączonych światlach 07l a po wymianie pokazuje 08l niby różnica żadna ale jestmechanik mówi

Albo ja czegos nie rozumie albo nie wiem o co chodzi. Przeciez jak wymienia sie rozrzad to zaklada sie blokade na kolo zebate walu korbowego i w zaleznosci od silnika 1 lub 2 blokady kol zebatych walka rozrzadu. Tylko w 1 pozycji bedzie poprawnie ustawiony rozrzad. Jesli sie nie myle to te 3sruby na kole walka rozrzadu luzuje sie wtedy gdy po zalozeniu blokady na wal korbowy nie mozemy wlozyc blokady na kole walka rozrzadu i trzeba delikatnie skorygowac. Jesli sie myle to uswiadomcie mnie.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Napinacz łańcucha rozrządu - VW Passat B5 1.8 20V

Witam moją prośbę kieruję do osób które mają wiedzę lub spotkały się z następującym problemem. Jakiś miesiąc temu zakupiłem VW passata 1.8 20V - silnik ADR 1998r przebieg 140 tyś km po tygodniowej eksploatacji zauważyłem dziwne objawy dochodzące spod pokrywy silnika mianowicie silnik poczas pracy wydaje odgłosy jak diesel (klekot) dodatkowo obserwuję na obotomierzu falowanie obrotów

Witam koledzy. Mam pytanie odnośnie napinacza łańcucha rozrządu do silnika 18 adr. Mam tak silnik w swoim Passacie z 97r. Wyskakuje mi błąd 17936 czyli Nastawnik wałka rozrządu strona 1 - przerwa brak osprzętu nie związany ze sprzętem. Zauważyłem że w swoim silniku mam założony napinacz taki jak na aukcji poniżej httpallegro.plnapinacz-lancucha-...215255119.html Ale z tego co mi sie

VOLKSWAGEN PASSAT B5 ustawieni punktów rozrządu

Witam nam pytanie do znawców tematu mianowicie wymieniam pasek rozrządu silnik 19tdi 90 KM AHH znalazlem wszystkie punkty na kolach pasowych tylko na kole zamachowym (na wale) z tylu silnika w tym okienku jak się kręci walem są widoczne znaki 0 i 1 teraz pytanie na którym znaku ma być ustawiony wal i czy jeden z tych znaków ma być na środku tego okienka bo nie ma żadnego punku odniesienia na obudowieproszę o pomoc

Zabrałem się dzisiaj za wymianę paska rozrządu w moim AFN. Znaki wszystkie mi się zgadzają. Starałem robić wg. opisu w książce Sam naprawiam. Mam tylko dwie wątpliwości 1. Po co luzować o pół obrotu śrubę mocującą koło wałka rozrządu - czy tam nie ma klina na wałku Co taka operacja daje . Nie zrobiłem tego bo nie mam tej blachy do zblokowania wałka od tyłu silnika. 2. Po naciągnięciu

Bo przy napinaniu paska wszystkie elementy rozrządu typu wał pompa i wałek rozrządu maja być nieruchomo a właśnie to poluzowane kolo wałka ma się obrócić jeśli zajdzie taka potrzeba.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 B5 3BG po wymianie rozrządu nie pali

Witam Silnik AVB po wymianie rozrządu nie pali. Kół nie blokowałem ale robiłem własne oznaczenia. Nic się nie przesunęło i wydaje się wszystko ok. Jedna rzecz o której myślę toże podczas odkręcania koła pasowego obrócił się wał o 90 stopni wraz z wałkiem rozrządu a w tym czasie akumulator był odpięty i może czujnik teraz złe info wysyła do komputera Dodam że podczas kręcenia

Rozumiem że przestawiało się koło pasowe wałka rozrządu na 3 śrubach (fasolki). Jeżeli tak to trzeba trafić w poprzednie miejsca odciśnięte od śrub i potem odpalić silnik. Jeżeli odpali podpiąć VAG-a i sprawdzić kąt synchronizacji gr.4 poz.4 trzeba doprowadzić do ustawienia 0.0 - 0.6 ... Powodzenia...

ja na twoim miejscu poluzowal bym 3 trzynastki na kole rozrzadu i przesonol delikatnie w lewo albo w prawo-ja tez tak mialem u siebie ze po zalozeniu nowego paska silnik nie chcial mi odpalic a tez bylem pewny ze nic nie ruszylempo podpieciu do vaga pokazalo mi blad pt. brak sygnalu czujnika walka rozrzadupoluzowalem trzynastki telikatnie przesunelem kolo i autko pali az do dzis D

Dobra. Jeżeli okaże się że rozrząd się rozjechał to z tego co wyczytałem na forum muszę ustawić koło pasowe zgodnie ze strzałkami a później koło wałka też zgodnie ze znakiem czy jeszcze na kole zamachowym jakieś znaki są Proszę o wytłumaczenie. Pozdrawiam

VOLKSWAGEN PASSAT B5 [AFN] Problem z ustawieniem rozrządu

Witam mam pytanie odnośnie ustawienia rozrządu w 1.9 AFN Autoryzowany serwis fiata gdzie poprzedni właściciel serwisował VW zrobił znaki na kołach zębatych wałka oraz pompy. Ja teraz przy wymianie chciałem zrobić tak jak przykazano blokując wałek oraz koło pompy spreparowanymi do tego przyrządami jednak coś jest nie halo bo jak zablokuję wałek i pompe to znak 0 na sprzęgle ucieka

A odkreciles kolo walka rozrzadu ( kolo jest plywajace ) wał w zero pompa powinna pasowac zreszta i tak regulacja konta

blokada koła pompy ma mieć 155 mm średnicy w wałek rozrządu wsadzasz płaskownik 45 mm mierzysz szczelinomierzem grubość między płaskownikiem a obudową głowicy - jak np wyjdzie 09 mm to jeden szczelinomierz o grubości listka 045 mm wsadzasz z jednej strony i drugi też o grubości 045mm wsadzasz z drugiej strony (między płaskownik a obudowę głowicy) Przy takim ustawieniu wałka musi

wszytko sie zgadza tylko trzeba kolo wałka rozrzadu odkrecic zeby bylo ok wtedy wszystko pasuje idealnie i pasek jest dobrze naciagniety pasek naciaga sie bez blokady pompy i luznym kolem wałka

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wymiana rozrządu

Witam. Dzis planuje wymienic rozrzad w swoim passacie 1.9 TDI PD. Wymieniem go bez blokad tylko na znaki zrobione pisakiem. I teraz moje pytanie brzmi czy przy zakłądaniu nowego zestawu rozrządu muszę wyzerowac koło wałka rozrządu.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Wałki rozrządu PD

... Jak każdy wie wałki rozrządu to mankament w silnikach PD. ... Teorii na ten temat jest tak wiele jak Polska długa i szeroka ... Ja osobiście stwierdzam że jedyną wadą jest zły olej ... Tak więc po użytkowaniu 3 miesięcznym passata z silnikiem 1.9 TDI AVF spostrzegłem ranne pukanie przy odpalaniu auta. Na samym początku pukanie trwało kilka sekund po czym przestawało. Nie widzących

... A czy ja napisałem że bez popuszczania rozrządu Bez rozpinania całego przodu czyli - zdejmowania zderzaka itp ... Z tego co mi mówił to zdejmuje pokrywę zaworów ustawia koło wałka na znakach itp. Popuszczamy napinacz zdejmujemy pasek itp. ... Nie łapać za słówka

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Dziwny mechaniczny dzwiek Nowy napinacz lancucha rozrzadu PROBLEM ROZWIAZANY

witam wszystkich.wczoraj przyjechalem z anglii do polski i w trasie zauwazylem tzn uslyszalem ze przy zwiekszaniu obrotow slysze dziwny mechanichny dzwiek z okolicy silnika-skrzynia(w czasie jazdy ciezko zlokalizowac).slysze to jak zaczne dodawac gazu moze po 1 sek od nacisniecia gazu dzwiek trwa tez moze okolo sekundy i przestaje i jesli dodaje gazu caly czas to dzwiek sie nie powtarza a kiedy odpuszcze

wymienialem w polsce ale cuda tam wyszly bo ulamali mi kolo od walka rozrzadu i robili inne duperelki ze za sama wymiane nie wiem jak mnie skosztowali.najlepiej wymien przy rozrzadzie bo to ta sama robota

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Ustawianie rozrządu w silniku AVB - znaki - fotki

Witam jak w temacie ma ktoś może realne fotki jak ustawić koła zębate wałka rorządu i korbowodu do tego silnika albo pokrewengo - z góryz dzięki

Przykręć osłonę metalową u dołu i koło pasowe do wału bo na nich są znaki. Ustaw znaki na przeciw siebie i wtedy na kółku zębatym wałka rozrządu w prostokątnym otworze jest wgłębi okrągły otwór w który pasuje wiertło fi6.

VOLKSWAGEN PASSAT B5 Niepokojący metaliczny dzwięk koło zaworów...

Witam wszystkich proszę o wyrozumialosc poniewaz nie znam sie na rzeczy i na dodatek jestem nowy na forum. Dane samochodu opisałem pod kreska jak zauwazyłem na forum Wczoraj zauwazyłem niepokojący dziwek wydobywający sie z okolic zaworów slychac to caly czas od momentu odpalenia silnika az to wylaczenia moze troszeczke ustaje przy wiekszej predkosci ok. 70 kmh (prosze sie nie smieac chodzi o

Widze że jeszcze nikt nie odpowiedział ale mam dodatkowe wiesci wlasnie wrocilem od mechanika i juz wiem co sie stało ten dzwiek wydobywal sie z walka rozrzadu ktory uderzal o rozwalona szklanke no i jak wiadomo walek do wymiany i szklanka mam nadzieje ze tylko jedna pasek rozrzadu mialem wymieniac za 3 miesiace ale z powodu tej usterki wymienie go juz teraz bo bedzie to bonus bo mechanik powiedzial

części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi