części samochodowe nanodatex

volkswagen jetta przekaźnik

Samochody związane z zapytaniem volkswagen jetta przekaźnik

Pytania i odpowiedzi: volkswagen jetta przekaźnik

VOLKSWAGEN [MKII] Poszukiwany schemat bezpieczników i przekaźników

Witam Poszukuje schematu bezpieczników i przekaźników do golfa mkII gti. Szukałem na forum ale niestety nic nie mogłem odszukać. Może ktoś jest w posiadaniu takiego schematu. Pozdrawiam

ja jestem w posuiadaniu zrzutu strony tylko nie wiem jak ja pokazać - więc spisane... przekaźniki w skrzynce elektrycznej patrząc z lewej do prawej od góry do doły (2x6 przekaźników) VW Golf MkII do 07.1988 [VW jetta MkII do 12.1988] Oznaczenie gniazda w skrzynce Opis Oznaczenie przekaźnika 1 wolne 2 przekaźnik ogrzewania kolektora-silniki gaźnikowe lub przekaźnik pompy paliwowej-silnik

VOLKSWAGEN Przekaznik od wycieraczek

Moj problem polega na tym iz nie dzialaja mi czasowe wycieraczki w moim golfie II podejrzewam ze to wina przekaznika tylko niewiem ktory to. Gdybyscie mogli to podajcie numer tego przekaznika. Z gory DZIEKI

przekaźniki w skrzynce elektrycznej patrząc z lewej do prawej od góry do doły (2x6 przekaźników) VW Golf MkII do 07.1988 [VW jetta MkII do 12.1988] Oznaczenie gniazda w skrzynce Opis Oznaczenie przekaźnika 1 wolne 2 przekaźnik ogrzewania kolektora-silniki gaźnikowe lub przekaźnik pompy paliwowej-silnik z wtryskiem benzynylub przekaźnok podgrzewaczy-silnik wysokoprężny 3 przekaźnik sygnalizacji

Zobacz Moduły zapłonowe do VOLKSWAGEN JETTA

VOLKSWAGEN JETTA II czy jetta 1.8 GX 87r to jest ke-jetronic czy k-jetronic

Witam chcialem panów zapytać czy jetta II 1.8 GX mam ją z 87 to jest KE-jetronic czy K-jetronic gdyz walcze z usterką uruchomienia silnika na benzynie ( na gazie chodzi) i nie wiem a jest mi to potrzebne do diagnozy gdyz na elektrodzie mi pewnien mądru gosciu zapodal schemat elektryczny K-jeta i KE-jeta httpobrazki.elektroda.net61_1270220300.jpg httpobrazki.elektroda.net8_1270220300.jpg i

tak tez przypuszczalem z tym ze mnie chodzi o to jaki układ mam gdyz ke-jetronic był na 1 przekaźniku pompy paliwa z kolei k-jetronic na 2 przekaźnikach jeden co wynika z schematu w linku z pompy paliwa w skrzynce z przekaźnikami a drugi - przekaźnik główny gdzies jest umieszczony i chodzi mi o to czy moze forumowicze bedą wiedzieć gdzie przekaźnika głównego szukać w linku doczepiam

A nie jest tak ze ke ma sondę lambda a k nie ma I bezpiecznik pompy paliwa nie może spalić komputera gdyż jest w obwodzie prądu pompy czyli na stykach przekaźnika komputer steruje jego cewką

[quoteRasPL]A nie jest tak ze ke ma sondę lambda a k nie ma tez o tym slyszalem - ale nie wiem ile w tym prawdy gdyz jak zakupilem auto to wisial sobie luzem przewod z sondy w kolektorze sonda jest niby wyczuwalna no ale widzisz przeplywomierz mam niby taki co w ukladzie k-jet byl montowany . Spostrzezenie co do komputera masz sluszne - bynajmniej ja tylko tak stwierdzilem ze moze sie komputer spalil

nic nie strzeliło - silnik chodzi na blosie a wczesniej na mikserze i wszytsko było sprawne itd. Problem sie pojawił 2 tygodnie temu - jak zwarłem styki z kostki zasilającej zawor dodatkowego powietrza - normalnie na tej kostce pojawiało sie napicie 12V w chwili gdy silnik był uruchamiany i pompa paliwa chodziła tak sie stało ze kostke mam uszkodzona i gdy silnik pracował to mi sie styki

VOLKSWAGEN co powinno byc na miejscu przekaznika nr 9

jak w temacie na ponizszej fotce jest puste miejsce 9 na przekaznik i nie wiem co tam wstawic na 8 jest przekaznik od wycieraczek nr 99. a 10 to jakas zwora samochod to golf VR6 z 94 moglby ktos zobaczyc u siebie

więc tak schemat do silnika VR6 masz tu httpvolkswagen.msk.ruelectrog3g3_wd22_aaa.pdf schemat elektryki rocznik 1994 masz tu httpvolkswagen.msk.ruelectrojetta94.zip a schemat przekaźników może być w formie rysunku

VOLKSWAGEN JETTA II Jetta II centralny zamek przerobic na pilot

Witam jak w temacie mam oryginalny pneumatyczny zamek w samochodzie i na zime ze względu że juz miałem problem z otworzeniem samochodu chcę go przerobic na pilot z tego co mi wiadomo to potrzebny jest jakis sterownik do tego no i pilocik najlepiej by mi pasował tzw. scyzoryk Jaki najlepiej kupic zeby przypadkiem na parkingu ktos mi nie otworzył samochodu jak bedzie otwierał sobie Przeglądałem

Aj tam chyba jednak wezme ten niemusi byc tu niewiadomo jaki toc to nie nowy samochod moze nikt go nie gwizdnie ale napisalem kolesiowi maila czy j eeszcze cos potrzeba dokupic do tego alarmu zeby sterowal zamkiem pneumatycznym i mi to odpisal Witam Do zapłonu i rozruchu można zastosować typowe przekaźniki samochodowe 12V40A. Mam takie w cenie 10zł (wraz z podstawką i diodą). Do podłączenia

tu masz schemat alarmu httpwww.amt-alarmy.plsklepproduct_ ... ucts_id14 dwa dodatkowe przekaźniki musisz mieć żeby zamienić impulsy minusowe generowane przez alarm do sterowania centralem na plusowe bo takich wymaga twoje auto czyli misisz zrobić tzw. przerzutniki. Wpisz to w szukajkę na dole wyjdzie ci schemacik jak wygląda przerzutnik. a tu masz ropiskę do MK2 KIERUNKI (NA KOLUMNIE KIEROWNICY)

popros sprzedawce o przeslanie instrukcji lub schematu elektrycznego i wrzuc go na forum. Bedziemy wtedy wiedziec dokladnie co bedzie potrzebne i czy przydadza sie te przekazniki do centralnego. Podejzewam ze 2 beda potrzebne jeden do zalaczenia zaplonu a drugi do uruchomienia rozrusznika. Przekazniki ktore posiada ten koles to zwykle przekazniki samochodowe wraz z gniazdami wiec mozesz wstawic z jakiegos

No to zle panowie napisliscie wszyscy. Rozkminilem sam wszytsko dzisiaj i o to moje wnioski. Orginalna pneumatyczna centralka z mk2 jest sterowana plusem czyli w kostce znajduja sie trzy przewody a na srodkowym znjduje sie caly czas plus ktory w zaleznosci od funkcji (otwieraniezamykanie) jest podawany na jeden z zewnetrznych pinow w kostce drzwi kierowcy. Ntomiast cetralka elektrczyna silownik master

VOLKSWAGEN Przekaźniki beżpieczniki

Witam mam problem z tylną wycieraczką. Po włożeniu przekaźnika 99 tylna wycieraczka przestaje działać. A dwa to szukam takiego schematu tylko do mk2 pod starą elektrykę. coś mam ostro poplątane w przekaźnikach i szukam problemu.

httptranslate.google.pltranslatehlpl&slru&uhttpwww.autoprospect.ruvolkswagengolf2-jetta12-ehlektrooborudovanie.html&eiLJ9ATezuD9iH4gadsNCgAw&saX&oitranslate&ctresult&resnum1&ved0CBwQ7gEwAA&prevsearch%3Fq%3Dhttpwww.autoprospect.ruvolkswagengolf2-jetta12-ehlektrooborudovanie.html%26hl%3Dpl%26client%3Dfirefox-a%26hs%3DLwt%26rls%3Dorg.mozillaplofficial%26prmd%3Divns W tłumaczeniu google z ruskiego

VOLKSWAGEN Dwa rożne przekaźniki podgrzewanych foteli

Witam kupiłem wiązkę podgrzewanych foteli do golfa 3 i sa tam 2 przekaźniki 1 o oznaczeniu nr 59 161 919 533 SIEMENS a 2 nr 459 o oznaczeniu 1E0 919 533 Made in Germany Oba mają napiecie12 v Oznaczenie mają podobne układ nóżek ten sam. Wewnątrz wyglądają również bardzo podobnie - w obydwóch są styki załączające prąd. Gościu mowił że działaja fotele na nich dobrze (i niby są

to nie zupełnie tak że jest od Sharana i koniec... przekaźnik o numerze 161 919 533 Występował w Golf jetta LT Passat Polo Sharan Transporter Vento...w Audi A3 oraz Seat Alhambra. przekaźnik o numerze 1E0 919 533 to jest dokładnie ten sam przekaźnik co wyżej tyle że jest jego nowszym zamiennikiem. Ten pierwszy został wycofany z produkcji 01.07.2001 i wtedy zastąpiono go tym drugim numerem. przekaźniki można stosować zamiennie. Autor postu otrzymał pochwałę

VOLKSWAGEN Wiatrak przy chłodnicy wariuje przekaźnik stuka....

Witam Pomóżcie proszę bardziej doświadczeni z poniższym problemem Wczoraj w moim VW jetta zacząłem słyszeć dziwne trzaski (pukania) z okolic skrzynki z bezpiecznikami jednakże nic poza tym nie działo się dopóki w korku nie rzuciłem okiem na wskazówke temperatury chłodziwa która o mało co nie wyskoczyła ze skali... Zjechałem więc prędko na bok zgasiłem silnik i szybko stwierdziłem

VOLKSWAGEN kierunkowskazy caly czas swieca. VW jetta

Witam. Zalozylem lampy i mam problem. Kierunkowskazy caly czas sie swieca. Nie wiem czy sa to lampy amerykanskie czy przekaznik do wymiany Lampy kupilem od innych sprzedawcow nie wiem czy taki pech ze obie sa z usa VW jetta 2006r. 1.9 TDI 105km. Chodzi o lampy z przodu.

VOLKSWAGEN JETTA II jetta II nie chce zapalic - NAPRAWIONE )

Witam Dzis dobieralem sie do licznika zeby sprawdzic co sie dzieje z moim wskaznikiem temperatury - niestety padl ale nie tylko on jak zlozylem wszystko spowrotem to sie lekko zdziwilem auto nie zagadalo ani na gazie ani na benzynce po zapolonie nie sychac pompki paliwa ale jest sprawna bo sprawdzalem na krótko do bezpiecznika nie dochodzi prad tylko dlaczego i dlaczego na gazie niezagadal niebardzo

to nie sa nr przekaznikow tylko opisane miejsca gdzie sa wstawione. patrzysz u siebie w ktorym miejscu jest dany przekaznik i odszukujesz go na tym schemacie i po nr miejsca sprawdzasz za co odpowiada.ale tylko golf do 89r.a jetta do 88

VOLKSWAGEN Jetta nie zalacza 2 bieg wentylatora.

Mostkowanie na czujniku zalacza 1 bieg na 2 slychac tylko pstrykanie przekaznika wentylatora nie rusza. Czy to wina wentylatora czy .... jaka temperatura w silniku 1.6 d jest optymalna Na postoju dochodzi do okolo 34 skali dalej nie rusza.. Czy sa osobno przekazniki 1 i 2 biegu Gdzie tego szukac

Myślałem że pb i d to to samo lecz zdziwiłem się kiedy TD AAZ zagotował mi sie do 98 stopni i puścił wentylator przy 99 Benzyna robi to do 95. Wentylator ma tylko jedno uzowjenie. 1 i 2 bieg działają na tym samym uzwojeniu po prostu idzie mniej prądu. Wydaje mi sie że jak podepniesz wentylator na krótko poprzez kable do akumulatora i bedzie chodził bardzo szybko to sprawa jest prosta

To chwilke... jesli zalacza mi sie troche powyzej polowy skali to oznacza ze chodzi 2 bieg tak Tylko ze wg mnie ten wentylator nie kreci sie wcale szybko 2 sprawwa ze nie potrafi zbic do 90 stopni na postoju troche dziwne..Ale zaraz zaraz jak jedno uzwojenie skoro ida 3 kable do czujnika. 1 i 2 to bodajze 1 bieg 1 i 3 to drugi Poprawcie mnie jesli sie myle.. Tak czy siak ma jednym polaczeniu nie

Uzwojenie jest jedno i to samo natomiast dla pracy na pierwszym biegu napięcie jest puszczane przez rezystor dodatkowy - analogicznie do dmuchawy nawiewu. Tam też jest silniczek o jednym tylko uzwojeniu tyle że dla kabiny to Kolega kręci gałką decydując ile rezystorów prąd ma przejść a tu robi to czujnik w chłodnicy. Te dodatkowe przekaźniki w niektórych wersjach nic nie odłączają

VOLKSWAGEN Który przekaźnik jest od pompy paliwa

Jak w temacie który jest od pompy paliwa bo juz sam nie wiem

ten przekaznik bo podłanczałem go jest od brzęczka jak są otwarte dzwi to brzęczy dodam ze to jest jetta mk2 1.8

VOLKSWAGEN JETTA II Jetta II 1.8 kr problem z pompką paliwa.

Witam od niecałego tygodnia jestem właścicielem VW (takiego jak w tytule) i właśnie dzisiaj pojechałem nim na jakąś dalszą przejażdżkę ok. 80 km. od domu. Na trasie wszystko było ok leciałem sobie 120-140 i git no ale w mieście był korek w którym jechałem jakieś dobre 40 min temperatura była ok 90 i nagle zgasł. Z początku myślałem że się przegrzał i jak ochłodnie to zapali

Witam moja Dżunia już w domku byłem po nią razem kolegom który troszkę się zna na elektryce więc pierwsze zrobiliśmy tak jak mi radziliście i na początku iskry nie było no to zaczęliśmy od bezpieczników przekaźników aż w końcu zrzuciliśmy kopułkę aparatu troszkę jeszcze poruszaliśmy kablami no i wtedy kolega postanowił sprawdzić za pomocą żarówki czy podaje prąd na pompkę

VOLKSWAGEN JETTA I problem z wycieraczkami i spryskiwaczem jetta 91 r.

Witam. Nie działają mi w ogóle wycieraczki i spryskiwacze do szyb. sprawdziłem bezpieczniki i są dobre. ostatnio włączały mi się same spryskiwacze do szyb więc trochę pogrzebałem w przełączniku spryskałem go wd-40 póżniej jak jechałem poczułem jak by coś się paliło ale tylko chwilę. myślę ze częściowo to moja wina. proszę o radę...

Pewnie manetka się skończyła. Gdyby przekaźnik padł to działały by spryskiwacze i najszybszy tryb pracy wycieraczek. Możesz podać prąd na krótko od akumulatora na silniczek wycieraczek i sprawdzić czy działa.

VOLKSWAGEN JETTA I jetta 2 i mk2 kontrolka ładowania

Tak jak w temacie-nie swieci sie nawet po przekreceniu kluczykow bez zapalania.Czy ona jest na jakis bezpiecznikA moze przekaznikCo to moze byc i jak to naprawic

VOLKSWAGEN JETTA II Kontrolka świec żarowych [jetta II]

Czasami zdarza mi sie że zaczyna mi żarzyć podczas jazdy kontrolka od świec. Jest to sporadyczne ale wk........jace. Jakiś pomysł przekaźnik wymieniony

VOLKSWAGEN JETTA II jetta 85r silnik golf2 91r

witam.mam powazny problem. mam jetta buda 85r silnik z golfa mk2 91r. trzeba bardzo dlugo krecic zeby zapalil.przy grzaniu swiec dotknalem 1 palcem i wydaje mi sie ze jest zimna a przeciez powinna pazyc.jak ja wykrecilem z silnika i podlaczylem pod aku to grzeje. jak probuje odpalic to ropą smierdzi a niechce odpalic.przed mrozami odpalala normalnie. poprzedni wlasciciel silnika mowil ze sa nowe swiece i wtryski(polskie) niewiem co robic

filtr paliwa wymieniony 1mies temuswiece oryg bosch dodatek(stp czarne) wlalem cala butelke na 15l onniezauwazylem bombelkow powietrza w rurkach. jak krece to az smierdzi ropa a nieodpala.moze jakis bezpiecznik od swiec sie przepalil dodam ze silnik ma wg licznika moje km razem 275tys a ile ma naprawde tego niewiem.przekaznik cyka przy dlugim kreceniu.niewiem co to moze byc auto od 3 dni juz stoi bo niemoge odpalic.

VOLKSWAGEN JETTA V VW jetta 2006r gaśnie kiedy jej pasuje

witam mam vw jetta 1.9 tdi 2006r.Auto mi gaśnie w czasie jazy nieraz na wolnych obrotach a nieraz w trakcie zmiany biegów niekiedy nie chce zapalić w ogóle.Po paru próbach odpalenia zapali ale za jakis czas znowu gasnie.Pomocy [ Dodano 28 Paź 2009 1917 ] byłem u mechanika i silnik jest w porzadku elektryka tez ok. Stwierdził że pompa paliwowa siadła ale nie chce kasy wtapiac w cos co moze byc zbedne licze na wasza pomoc

może przekaźnik od pompy po prostu niedomaga

pod komputer był podpinany i nic nie wykazuje a kontrolki nie mrugaja...a ten przekażnik to jak sprawdzić czy dobry jest

VOLKSWAGEN [MK3 1Y] Przekazniki

Wiatm ponownie Mam pytanie do wszystkich chetnych pomocy. A chodzi mi dokładnie oto czy mój nabytek posiada komputer sterujący pracą silnika. I do czego jest moduł oznaczony numerem 144 w skrzynce bezpieczników. Jak ktoś posiada pełną dokumentację instalacji elektrycznej VW Golf 19 D Kombi 97 to bede wdzięczny (mogę odkupić w rozsądnej cenie). ZAWSZE POMOGĘ JAK MOGĘ

możliwe ze tak - bo masz pewnie ukłąd wstepengo podgrzewania świec który sie załącza przy pierwszym otwarciu drzwi.. przynajmniej w moim mk3 tak było [ Dodano Czw Lis 09 2006 139 pm ] httpvolkswagen.msk.ruelectrojetta97.zip prawym myszy - zapisz elemnt docelowy - tam masz schematy swojego rocznika - patrz tylko na tronach vo jest i dl a19diesle i dla 20 i 28

VOLKSWAGEN jetta 16d

Witam zakupiłem volkswagena Jette 16d problem jest następujący świece żarowe grzeją lecz nie świeci kontrolka od ww świecczy jest to wina jakiegoś przekaznika lub coś w tym styluZ silnikami diesla jestem zielony i bardzo proszę wszystkich o pomoc w moim problemie.

brynol po pierwsze to tam są diody a nie żarówki. to raz a co do pytania to najprawdopodobniej będzie to wina przekaźnika lub uszkodzenie kabla po drodze. możesz od kogoś na moment pożyczć przekaźnika i będziesz wiedział

Niestety niweiem jaki to przekaznik mam jakies oznaczone numerami 6021201917 i53 który przekaznik jest odpowiedzialny za świece żaroweodnośnie tej diody to na 100% jest sprawna bo raz na jakiś czas sie zapali a świece żarowe tez są sprawne i jeszcze podczas podgrzwania swiec powinny one chyba sie same wyłączyc gdy osiągna jakąś temperature i powinno byc słychac charakterystyczne CLICK

1986 rok motor igła troszkę gorzej z budą ale na dojazdy do pracy spokojnie wystarcza odnosnie tego przekaznika to już go zmieniałem na inny lecz uzywany i dalej to samo dioda od świec nie świecia w sytuacji gdy ta 60 jest uszkodzona to swiece bedą grzaćmoże jeszcze coś innego jest walnięte [ Dodano 05 Kwi 2010 1639 ] niestety przed chwila wymieniałem ww przekaznik oznaczony numerem 60 i ciągle to samo dioda nie swieci

VOLKSWAGEN Jetta 18 GX numer części ze schematu

Witam poszukuję numer części ze schematu (opisane jako zespół sterowania biegu jałowego 102). Podejrzewam że to jakiś przekaźnik ze stopkami 87 15 1 31 ale nigdzie nie mogę go znaleźć. httpobrazki.elektroda.net8_1270220300.jpg

Prawdopodobnie jest to przekaźnik o numerze oryginalnym 811 905 343 a numer na nim możliwe że 5794 lub 155 - przekaźnik pneumatycznej regulacji obrotów biegu jałowego pozycja 16 na starej skrzynce przekaźników.

VOLKSWAGEN Schemat klimatyzacji MK2Jetta

panowie szukalem w szukajce ale nic nie pokazalo sie z tego co mnie interesowalo a dokladniej potrzebuje schematu elektrycznego do klimatyzacji do mk2 klima jezdzila wczesniej w jettcie US z 86roku. jest to dokladniej ta klima httpallegro.plitem1073367534_klima_ ... ja_us.html bardzo prosze o pomoc

są czujniki jest też przekaźnik sterowania wentylatora na chłodnicy.... A to gdzie dokładnie znajduje się schemat klimy napisałem Tobie w mailu - str. 8 pliku pdf (nie tych numerków na stronach tylko numer strony w dokumencie). Ogólnie tam masz schemat na nowy panel - lecisz kolorami kabli i tyle. Obcinasz starą wtyczkę i kolorami kabli podłączasz się pod gniazdko w panelu przekaźników.

VOLKSWAGEN przekaźnik od świec

witam. mam problemy z przekaźnikiem a przynajmniej tak podejrzewam. Czasem przed odpaleniem auta świeci kontrolka od świec i nagle zaczyna migać a co za tym idzie mam problem z odpaleniem auta... wie ktoś może jak sprawdzić ten przekaźnik jak zdiagnozować przyczynę no i podstawowe pytanie gdzie on się znajduje...

JAk wy tu tak gadu gadu to ja tez jeszcze chcem zzapytac wie ktoś gdzie jest bezpiecznik i ten przekazinik w vw jetta z 1986 roku

VOLKSWAGEN przekaznik swiec jaki i gdzie sie znajduje

gdzie ten przekaznik sie znajduje do grzania swiec Wydaje mi sie ze w jettce go nie ma (napiecie ktore dochodzi do swiec to 10V) i na sciance grodziowej jest tylko taka czarna puszka i tam sa polaczone jakies przewody. Macie jakies foto jak wyglada dokladnie ten przekaznik Jaki przekaznik zamontowac musi to byc jakis specjalny czy moze byc taki jak do lamp tylko ze z 50A

rocznik auta to 1991 jest to jetta 2 1.6 TD 1V

VOLKSWAGEN [Jetta 1.6D] Grzanie swiec zarowych

Witam Od 3 dni mam jette 16 D i jak byscie mogli udzielic paru rad odnosnie grzania swiec Bo teraz jak sie zrobilo troszke chlodniej musze grzac swiece 2 razy az sie wylączy kontrolka i pali bez problemu. Czy nie powinno sie grzac raz albo ten jeden raz powinien byc odpowiednio dluzszy moze mam swiece juz lipne. I jak jest juz cieply ale troche postal i chce odpalic to kontrolka od swiec juz sie nie

no to jak na czas grzania z rana to zdecydowanie za krótko wg mnie... tymbardziej ze potem masz problemy z kręceniem na niedogrzanym silniku ... zdiagnozuj świece i jak juz będziesz ich pewien to najczęstszym problemem niedogrzewania jest czujnik temp wody dla świec. przekaźnik sobie sprawdzisz prostym testem.. było na forum nieraz.. pierwszsee grzanie to tak z 8-10 sek powinna sie lampka palić..

Jak podlącze swiece bezposrednio do aku to jak powinna sie zazyc tylko czubek Przekaznik jest raczej dobry przeciez wlancza i wylancza swiece I ktory przekzanik jest odpowiedzialny za swiece nr 2

VOLKSWAGEN Jetta 16td

Witam wszystkich milosnikow. Mam problem bo czasem moja jetta nie chce odpalic krece tym rozrusznikiem i nicto na popych ja biore wtedy odpala i chodzi ladnietez czasem odpali na kluczyj i tez ladnie chodzi.Nieiwem co to moze byc prosilbym was o jakies rady lub wskazowki.Pozdraiwam

trza sprawdzić bezpiecznik jak mówią koledzy przekaźnik od świec i ewentualnie same świece. i nie pal na pych bo paseczek sie pogniewa i koszty cie pociągną strasznie

części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi