Aby dodać adres forum do wyszukiwarki wypełnij formularz.
Dziękujemy za zgłoszenie.
Nanoforum to przeszukiwarka for samochodowych i aukcji.
Możesz przeszukać wszystkie fora samochodowe oraz aukcje pod kątem tematów i części motoryzacyjnych.
to ja napiszę...że zbędny wątek. Jaro444 swego czasu rozczesał temat. Warto więc było najpierw przeszukać forum. I mam nieodparte wrażenie że skopiowałeś jego dane w tym zwrot tieper rakieta....
hugo00 viewtopic.phpt7710 ano tak było
Warto zapytać u Sentyrza na Woli Duchackiej
Sprawa dotyczy krzyni biegow wiec zamieszcze moje smutki tutaj. Jak niektorzy wiedza od poczatku uzytkoania leona (sierpien 2005 - nowka salon) mam prpblemy ze skrzynia biegow. Juz po raz chyba 7 z rzedu oodalem auto do serwisu. Ze skrzynia dzialy sie przedziwne rzeczy - w zime sie blokowala nie bylo rady zrzucic biegu na postoju haczy na kazdym biegu przy wrzuceniu szybkiej dwojki daje odglos jakbym
mam problem z wyciekiem oleju zpod wybieraka biegów (sworznia cięgna). Co trzeba rozebrać aby wymienić uszczelnienie i jaki tam sie znajduje rodzaj uszczelnienie (oring czy simering) Prosze o pomoc [ Dodano Wto 28 Lis 2006 ] Mam pytanie jak sie dokładnie nazywaja skrzynie biegów (oznaczenia) dp seata leona 1.4 16v z gródnia 2000 roku w wyposarzeniu stella.
ponowna próba bez wysprzęglania. Oddałem auto już do 2 mechaników - 1-wszy nic nie znalazł w innym warsztacie wymienili mechanizm zmiany biegów- bez efektu. Zapłaciłem całkiem sporo pieniędzy. a jedyne co usłyszałem to uwagi że ten model tak może mieć a jak chcę to mogę odstawić auto na dłużej wtedy rozbiorą skrzynię... Ktoś sugerował wymianę sprzęgła... Na forum seata
wymiane padlem bardziej to ja jak mi ktos strone wczesniej zarzucil ze wlalem w dziursko olej silnikowy.co przyszlo do glowy autorowi postu slowem nie wspomnialem ze wlalem tam olej co leje sie do silnika no nic zostawie to bez komentarzabo ostatnio wylecialem z jednego forum za to ze zwrocilem uwage nieodpowiedniej osobie wiem ze dalem ciala z tym olejem ale moze sie chociaz troche wytlumacze seat
Ja mam idealną skrzynię 5 biegową EGS z wydłużonym V biegiem. Przy 4000rpm ma prędkość według GPS 205kmh. Skrzynia w stanie idealnym nowy olej po przebiegu 90tyś. Wszystko wchodzi do ciebie plug&play. Jakbyś był zainteresowany to priv. Pozdrawiam Marcin
Posłuchaj więc - silnik ALH miał montowane seryjnie skrzynie EGR - skrzynia z pierwszego od góry zdjęcia nie jest na 100% z leona ani z samochodu na bazie Golfa IV bo ma inną łapę pocującą skrzynię - w leonie jest od góry skrzyni - do silnika ALH pasuje wiele skrzyń biegów P&P np. EGS montowana z silnikiem ASV - po 2002 r. jedyną róznicą są końcówki linek wybieraka - do 2002 r.
Tu masz wymienionie wszystkie siliniki grupy VW i montowane przy nich skrzynie httpwww.dieselschrauber.deGetriebe_Main.html Generalnie patrz na Audi A3 albo Golfa IV silnikami AGR ALH AFH i ASV i jakie skrzynie byly mocowane to takie podejda do Ciebie. Czyli mozesz szukac CZP DQY EAG EBJ EGR EWF EWK DEA EBF EGS CZL EBM EGS ze wskazaniem na skrzynie EGR i EGS (EGR ma minimalnie o ok 2% dluzsze przelozenia.
to proste dla oszczędności paliwa a dzięki temu mam średnią 6l100km (zmierzone na baku). I w mieście można jechać na 5-ce i są w dodatku trasy (najlepiej jest rano w drodze do pracy ) Najlepsze byłoby praktyczne porównanie 2-wersji na drodze. I tyle. ps nawiasem skoro tak z dłuższą 5-ką było świetnie to czemu wymieniłeś skrzynię na 6-biegową
Gawloss w pirwszym linku jest zawias do leona II dwa nastepne leon I pawszala ja mam do ciebie pytanie czy ty cos robiles sam przy aucie chodzi mi konkretnie o mody zeczy do wymiany na ARL zawieszenie ( piasty zaciski tarcze amory sprezyny stabilizator chyba ze masz ten grubszy ) wozek i wachacze ten sam silnik skrzynie z polosiami do tego wszelkie potrzebne wiazki zegary komputer klucze ze stacyjka
dobra dobra jak na razie to i tak mam jeszcze rok gwarancji a pytam bo moge cześći zacząć kompletować wiec jeśli nie SWAP to co jak go przerobić żeby miał kupe mocy z 90 [ Dodano Nie 03 Gru 2006 ] w takim momęcie koszty i czas razem z robotą zchodzą na dalszy plan mam znajomego ktury jest mechaniekiem ale nie wiemy czy pasują skrzynie 6 biegowe i nie potrafimy zmienić mapy paliwa(
z tego co pamiętam to chyba Jazwes ma u siebie za aplikowaną skrzynię 6-cio biegową więc powinien coś Ci pomóc .
Dzukaj skrzyn biegów DUU DUV DUW ERT i ew od silnika sdi. Ogólnie to wszystkie z nich są wadliwe. Po 2003 r skrzynie ERT podobno juz były pozbawione wady (ścinające sie nity w mechaniźmie róznicowym). Po wymianie skrzyni biegów na inną niz ty miałes może byc potrzebne przekodowanie licznika bo moze przekłamywac co do kmh. Nawet jak kupisz skrzynię taka samą jak miałes to zainwestuj
Dokładanie. Czy to seat czy vw czy skoda to skrzynie beda takie same. skrzynie DUW i DUV są teoretycznie skrzyniami nowszymi od tej DUU.
Mechanik wyją moją skrzynię DUU i okazało się że jeden z nitów puścił. Dostał się gdzieś do koła zębatego i odcisną na nim jakąś nierówność. Efekt jest taki że teraz przy jeździe około 60kmh słyszalny jest lekki - cichy stukot. Mechanik twierdzi nie ma sensu nic tu dalej robić bo ta nierówność na zębie się dotrze i stukot ustąpi. Poza tym wymienił jakieś łożyska w
skrzynie te różnią się długością poszczególnych biegów. Na twoim miejscu poszedłbym w skrzynię EGS z tego co się orientuje to ludzie właśnie zmieniali na taką i przedłużali dodatkowo V bieg gdyż skrzynię 5-biegowe z natury są krótkie. Pozdroo
jasne ze drogo w tej kasie za robote juz bys mogł kupic skrzynie po remoncie i do 400zł ja zalożyc. Bierz auto na plecy i uciekaj stamtad bo bedziesz musial auto sprzedac nim im sie wypacisz Szukaj na allegro czegos z malym przebiegiem i zakladaj uzywaną albo kup remontowaną bo tez widzialem takie aukcje na allegro. Oddajesz stara to masz dodatkowy upust na cenie. Ja u siebie to zakladalem sam.Skrzynia
Dziś zabieram auto z warsztatu i wywożę do poleconego mechanika. Znalazłem wątek dotyczący rodzajów skrzyń biegów ale nie rozwiał do końca moich wątpliwości. Powiedzcie proszę czy jeśli mam na obudowie skrzyni symbol ERF to czy można wstawić skrzynię o innym symbolu czy tylko ERF I czy fakt że to jest silnik ARL wpływa na to że skrzynia musi być dedykowana do silnika 150KM czy to nie ma znaczenia i do 110130150 KM montuje się takie same skrzynie
tak auto wyjechało z warsztatu na lawecie zna drugi dzień samego rana. teraz jest u znajomego mechanika obejarzał wszystko padły wodziki i wałek zmiany biegów (tak to się chyba nazywa) ma wykruszone zęby itd... w każdym razie powiedział że skrzynię trzeba wymienić całą bo cenę części w serwisie znam ( ) a zamienników nie ma. Także będzie szukał zamiennej skrzyni - ciekaw jestem
ja kupilem uzywana i jestem zadowolony bo chyba nowe skrzynie sie tak dobrze nie sprawują jak ta Jestem zdania lepsze używane oryginalne niz jakies partackie regeneracje na partackich łożyskach... Ryzyko jest zawsze ale jeśli masz fachowca co Ci robi auto to tez będzie potrafił sprawdzić skrzynie przed założeniem.
Panowie no dobra załóżmy ze dwumas czy tam lozysko oporowe ale jak lekko lewarkiem biegow rusze to stukanie ustaje. Kazdy ruch lewarkiem biegow zmienia ten dzwiek albo go ucisza. Wiec chyba sprzeglo nie ma nic do lewarka biegow. Ja bym obstawial łożysko skrzyni. Z rok temu wymienialem olej w skrzyni mial taki srebrzysty odcien. Prawdopodobnie opiłki metalualuminium. Jak juz zrzuce skrzynie wyminie
adamtower MOTUL MOTYLGEAR 75W-90 Olej do skrzyń biegów i tylnych mostów TECHNOSYNTHESE® SAE 75W-90 ZASTOSOWANIE Specjalnie zaprojektowany do skrzyń biegów w których ciężko zmienia się biegi. Wszystkie skrzynie biegów i hipoidalne tylne mosty bez blokady mechanizmu różnicowego. Do wszystkich typów pojazdów rajdowe A-grupowe 4WD. W skrzyniach biegów i tylnych mostach z blokadą mechanizmu
Debek ile kosztowało Cie łożyskoa skrzynie prosto sie wyciaga najwygodniej Ci bedzie jak wyrzucisz wszystkie zbędne plastiki wraz z akumlatorem następnie lewa stona do góry ściagasz koło zrzucasz piaste z wachacza zeby wyciągnac pół ośke ale tylko lewą prawą wystarczy odkrecić potem podwieszasz slinik odkrecasz mechanizm zmiany biegów i siłownik sprzegła nastpnie łapy i kolejno śruby
Ogólnie to te skrzynie tak mają. Daleko im do ideału jaki jest chociażby w skodzie fabii gdzie biegi wchodzą precyzyjnie i płynnie. Przesmaruj sobie połaczenie wszystkich cięgien drucianych w mechanizmie wybierania biegów.
to masz kolego do wysprzęglika nie trzeba odkręcać tam jest zawleczka i wystarczy ją wyciągnąć i przewód wychodzi.... Musisz pamiętać że jest to układ połączony z układem hamulcowym i potem po założeniu z powrotem będziesz musiał odpowietrzyć i tyle.... a po co leon 1.9 wyciągasz skrzynie tak z ciekawości pytam....
Niezaleznie od silnika montowane sa rozne skrzynie biegow. Wiecej niz 3500 nie bedzie 3000 to napewno 180 Kmh
Pierwszy błąd jaki robisz to upieranie sie przy jakiejs wartości tj np. 420nm czy np. 202KM Nie będe nic mówił na temat tego czy to mało czy dużo ale....................... Przede wszystkim nie ma dwóch takich samych samochodów i tak samo dłubiących sie silników - każdy silnik na swój sposób zachowuje się odmiennie i może się okazać ze twój leoniusz nie chce 420nm a da z siebie
Mam ten sam problem Toledo ARL skrzynia ERF od początku jak kupiłem były jaja wyło łożysko V biegu i słabo wchodziła II. Remont zakończył się stratą 1100zł a skrzynia działa patefonowo tak jak działała. Teraz okazało się że mi cieknie jebnęło mi coś na V i pierdzi na V i VI II wchodzi słabo i wyje mi łożysko mechanizmu różnicowego. Wymiana łożyska mechanizmu nie wchodzi
Mam nadzieję że tak u mnie nie będzie. Mam tyle lepiej że mój koleś robi zawodowo skrzynie. Wczoraj ją odebrałem Nie poszło mi żadne łożysko. Te skrzynie mają kiepskie obudowy a w mojej okazało się że przesunął się jeden z wałków i zęby tarły o zęby. Wszystko ustawił i twierdzi że będzie oki. Dzisiaj ewentualnie jutro ją montuję i wtedy napiszę co i jak.