Aby dodać adres forum do wyszukiwarki wypełnij formularz.
Dziękujemy za zgłoszenie.
Nanoforum to przeszukiwarka for samochodowych i aukcji.
Możesz przeszukać wszystkie fora samochodowe oraz aukcje pod kątem tematów i części motoryzacyjnych.
Ile Multum. Jak długo Zależy ile ich będzie. Przy założeniu że aku to 50Ah to 2 diody będą pracować przez prawie 50 godzin. Im ich więcej tym mniejszy będzie czas. Zależy jak długo będzie zasilał diody oraz jak będzie ładowany. Jeśli będzie pracował do rozładowania następnie podłączany do prostownika i znowu to samo to powinien wytrzymać b.długo tak jak w aucie. A temat możesz rozwinąć Bo nie za bardzo wiadomo na co odpowiadać konkretnie ..
co to za diody są że mają taki duży pobór prądu
httpallegro.pllistwa-diody-48-le...193879863.html
Visterio. Tydzień temu odebrałem dopiero samochód z warsztatu. Nie miałem czasu żeby się nim pobawić ale w międzyczasie kolega z tego warsztatu prosił mnie o sprawdzenie 407-ki. Bez zająknięcia wykrywa wszystkie podzespoły i zdiagnozował usterkę prawego przedniego czujnika ABS (swieciła kontrolka ABS). Na tej stronie wymieniali tarczę i prawdopodobnie uszkodzili czujnik. Po wymianie czujnika wszystko było OK. Interfejs na razie działa bez pudła. Co do żarówek nie sprawdzałem ich mocy. Jeśli jest tak jak piszesz to nie ma prawdopodobnie już zbyt dużej rezerwy. Myślę że dwa zestawy to góra żeby się nie martwić o padnięcie sterownika. Pozdr. ---------- Po chwili dodano... ---------- Masz rację że wywody sa teoretyczne ale tak sformułowałeś temat. Pytałes jak długo mogą świecić na akumulatorze diody podczas gdy chodziło Ci o krótkotrwałe podświetlenie. Nigdzie w dostepnynch informacjach nie ma obciążalności sterownika więc odpowiedzi udzielane są na podstawie wiedzy oraz doświadczenia forumowiczów i obawy o uszkodzenie przy długotrwałym obciążeniu są uzasadnione. Interfeace o którym wspomniał Visterio to moduł diagnostyczny do peugeotów i Citroenów z wykorzystaniem programów peugeotPlanet i Lexia. Pozdrawiam.
httpwww.youtube.comwatchv-wITOZ2KhcY httpwww.206club.netshowthread.phpt81602 httpwww.206club.netshowthread.ph...ightdiodyled
Zostałbym przy propozycji kolegów która mówi o podłączeniu LEDa do podświetlenia popielniczki. Ja mam co prawda podłączony wyłącznik do wszystkich świecących bajerów ale rzadko z niego korzystam - najważniejsze jest dobrać odpowiednią poświatę żeby nie zrobić wiochy o której mówi NiebieskiPug . Potencjometropornik(i) i wszystko będzie zrobione elegancko jak w Pajero w którym
a diody przepalają się tam gdzie masz wyższe napięcie rozumiem ja bym zastosował stabilizator napięcia 7812 wtedy zawsze miał byś 12v i morze załatwiło by to problem
Właśnie najśmieszniejsze jest to że diody przepalają się tam gdzie jest napięcie 12V (zapomniałem podkreślić) ... Elektryk dał opornik w lampie gdzie się diody przepalają i nic ... Zastanawiam się powoli czy w puszce (w lampie) która jest fabrycznie zalana coś się nie przepaliło ... Ale nadal ciekawi mnie ta różnica napięcia czy to normalna tolerancja Zdaje mi się że chyba nie ...
No i lipa ... Zamieniłem moduły i wymieniłem diody i po kilkunastu minutach przeszły dwa szeregi ... Najlepsze jest to że jeden szereg diod cały czas świeci ... Nic się nie przepala ...
Chyba znalazłem winnego ... Są nim diody które zakupiłem (tak myślę) ... Okazuję się że są one przystosowane do napięcia 2V sztuka ... Na kostce jest napięcie 12V a mam podłączonych na jednym szeregu 4 diody czyli 4 x 2V 8V ... Także myślę że napięcie jest zbyt wysokie na te 4 diody i dlatego się przepalają ... Co o tym sądzicie
kup jakies lepsze diody ... i wymien WSZYSTKIE .... bo jak sie wymienia np tylko 1 albo 2 a reszte nie to pozniej sie albo reszta przepala albo wariuje ... mialem to samo ...
cichy_xr a zmieniałeś kolor czy tylko zamiast żaróweczek diody
Cos mi sie wydaje ze przy takim pradzie dioda dlugo nie poswieci. Wybacz ale z zawodu jestem elektronikiem i informatykiem. Czasami się wtrącam jak ktoś bzdety gada. Rypnij opornik 680 Ohm do jednej diody świecącej na 12 Volt i będzie świeciła wiecznie. Rypnij diodę prostowniczą kondensator ceramiczny 22nF400V i 680 Ohm do jednej diody świecącej i na 220V Volt będzie świeciła wiecznie.
Wymienie spalone diody i dam stabilizator napięcia na 12V (7812). Powinno byc dobrze. W naszych pugach chyba jest więcej niż 12V bo diody w postojówkach też mi się paliły i wróciłem do żarówek.
Co do panelu to żarówki bo diody nie dadzą rady chyba że przerobisz cały panel. Do rejestracji jak wolisz jeżeli LEDy to za ok 12zł są na allegro takie 6SMD 1W
Nieprwada. Diodowe wersje żarówek dają radę. Mam wsadzone zwykłe diody (jak na dzisiejsze czasy) superfluxy i podświetlają wyśmienicie. Nic nie przerabiałem jedynie pobawiłem się osadzeniem diod.
Ja zamiast diody w podświetleniu tablicy polecam w5w philips bluevision httpwww.allegro.plitem812579047_..._warszawa.html świecą naprawdę białym światłem i rozpraszają tak jak powinno to być zrobione zarówno w tablicy jak i postojowych.
A czy wszystkie diody świecą z niebieskawą poświatą czy może są jakieś zbliżone faktycznie do bieli Czy jednak trzeba wybrac blue vision
terens ja mam lusterka m-3 i tam są chyba diody-przynajmniej tak mi się widzi i wszystko jest okey
Dokładnie tak jest jak myślicie. Układ przerywacza kierunkowskazów z regóły daiała na zasadzie oporu stawianego przez żarówki. W samym układzie jest opornik drutowy i układ elektroniczny sterujący pracą przekaźnika włączającego i wyłączającego żarówki. Działa na zasadzie komparatora (układu porónującego spadek napięcia na żarówkach i rezystora drutowego). W przypadku kiedy
nonim wiec mozna tez wpakopwac takie diody jakie mam w podswietleniu tablicy - sa wlaczone w uklad przez rezystor 500ohm - powinno wystarczyc (ewentulanie bedzie za duzo)
Rezystor do diody jest potrzebny aby diody nie spalić. Pobór prądu przez diodę jest około 25mA i trzeba ograniczyć do takiej wartości właśnie opornikiem. (w ekstremalnych przypadkach można diodę podłączyć nawet pod 220V w zależności od wartości opornika) I teraz odnośnie podłączenia do auta. Zmiana wartości opornika przy diodzie nic nie da skoro pobiera z układu tylko ok. 25mA.
nie mogę ich reklamować ponieważ uszkodziłem je mechanicznie ponieważ spiłowałem bolce które były o 0.5mm za szerokie na dziury dla mojego samochodu ale na szczęście dzisiaj kupiłem nowe diody założyłem i co się okazało że świeci jedna czerwona oryginalna dioda reszta będzie świecić jutro okazało się że ktoś źle je wsadził (tam gdzie masa dał prąd i na odwrót) jaki model
Musisz je powkładać płaską stroną diody w kierunku czarnego kabelka. Jakby co to mam kilka sztuk diód z takiej lampy.
Ja jakoś tego nie widziałem ale udało się co prawda dwie diody się spaliły i musiałem wsadzić nowe które są białe na szczęście pomalowałem je na czerwono i się tak nie różnią ale jakbyś mógł to prześlij mi kilka sztuk daj znać ile chcesz za nie kasy a ja podam ci dane do wysyłki (bo nigdzie nie mogę takich znaleźć) pisałem już CI o tym na forum w temacie mojego autka jestem z Kórnika a Poznań wpisałem dlatego że mało kto wie gdzie leży Kórnik
Daszek nad zegarami ściąga się bez narzędzi. Łapiesz go i ciągniesz lekko do siebie i do góry. Tak bardziej za tył. Sam licznik trzeba odkręcić i odpiąć wtyczkę. Ale jakie tam są żarówkidiody to nie wiem. Nawet nie wiem czy tam da się coś wymienić.
Ale diody nie sa wieczne. A i w fabryce zdarzaja sie niedorobki. Gdyby wszystkie siadly to bym sie martwil ale jak padla jedna - zdarza sie T.
Tylko diody dają dużo mocniejsze światło i bardziej punktowe dlatego trochę się to rzuca w oczy. U kolegi Hiper widać ładnie oświetlony hak i trawnik
dziwna sprawa... ale słuchaj tego założyłem diody LED na postój do siebie i na wyłączonym zapłonie co jakiś czas chociaż nie zawsze delikatnie migały...