Aby dodać adres forum do wyszukiwarki wypełnij formularz.
Dziękujemy za zgłoszenie.
Nanoforum to przeszukiwarka for samochodowych i aukcji.
Możesz przeszukać wszystkie fora samochodowe oraz aukcje pod kątem tematów i części motoryzacyjnych.
JAk to co rozrząd do zdjecia
Chudy pasek rozrządu do zdjęcia to wiem nawet zdjęcie koła pasowego góry rozrządu to żaden problem chodzi mi bardziej o tą obudowę czy to się trzyma na 3 czy na 4 śrubach czy na klucz zwykły czy może torex lub imbus jakie trudności przy demontażu tej obudowy. Ogólnie chodzi mi o wypowiedź tego kto to robił.
kolego termostat sie trzyma na trzech śrubkach na klucz 10. tylko bardzo ostrożnie próbuj to odkrecać bo sruba od strony kolktora wydechowego bardzo czesto sie urywa i pózniej trzeba sie sporo narobić by ją wykrecić. życze powodzenia.
Ale on chce całą obudowe termostatu wyciągnąc i uszczelnic od strony slinika A nie uszczelke na termostacie wymienic
zapytaj się w wątku o termostacie.... ----------- Dodano ----------- ok... Jest jak zwykle
Nie wiem jak w klekocie jest ale ja u siebie w benzynie wymieniałem wkład i nie było tam zadnej metalowej uszczelki tylko gumowa była.
w sumie racja - w tym klekocie tez jest oring
Są takie narzędzia jak wykrętaki można tym lub też bardziej prostrze narzęcie - rurcęgi ale w tym miejscu gdzie są termostaty w VA to czieżko coś doradzić
Nigdy w życiu takie coś mi się na szczęscie nie zdażyło Jak wystaje trochę gwintu ponad korpus to nakręć nakrętkę i otworowo spawnij MIGOMATEM. Domowe sposoby zostaw babuniom. Są różne sposoby na wyjęcie urwanej śruby. Stosuję zawsze jako pierwszy ten jaki daje w danej sytuacji największe szanse powodzenia. Jeśli on zawodzi to następny i kolejny. Wele z nich to wynik dużej praktyki
tak zrób tylko poczekaj z wykręcaniem aż wszystko wystygnie - też z doświadczenia (niestety własnego)
Powiem tak - nie brzmi to głupio ale..... ja bym to uwazał za naprawe na chwile ... interwencyjnie.... Na wiosne zrobić po normalnemu.. No chyba że chcesz to zostawić - to wtedy fajnie byłoby usunać ten termostat właściwy aby nie blokował dodatkowo układu. Faktem jest ze umieszczenie termostatu w tych silnikach to jakas pomyłka ale ja osobiscie bałbym sie takiego czegos robic.... A co
normalnie w szoku jestem... Najlepsze jest jak się w swoim aucie natrafia takie wynalazki po poprzednim włascicielu.... ech... teraz wiem skad sie biorą Uważam że tak jak kłamstwo mam którkie nogi - tak prowizorki nie zdają egzminu (wbrew ogólnej opini że są najlepsze) Może teraz będzie Ci to działać ale z koleii latem możesz mieć problemy w drugą stronę bo daje sobie głowe obciąć że ten uszkodzony termostatni nie jest w pełni otwarty. Pomijam również fakt że sam termostat jest tak zbudowany że otwiera się w zależności od temp. cieczy chłodzącej ale jego charakterystyka uwzględnia również temperature wynikającą z nagrzewania się obudowy termostatu.... a nie węża... no cóż.... Oby działało jak najdłużej i vectra nie zawiodła ale dla mnie takie przeróbki są nie do przyjęcia.
ja u siebie dzisiaj wymienialem termostat bo by walniety ....i strzelila mi ta obudowa alumionowa wrrr auto na dworze dobrze ze nie padalo a rozrzad wszystko zrzucone ehh opel i jego glupie rozwiazanie z miejscem dla termostatu ...po 3 h na ostatnim szrocie udalo sie kupilem zalozenie wszystkiego z rozrzadem 45 min i do dom a ogolnie kazde kolo powinno miec wyciecie i nie da sie tego bez szlifierki czy czegos usunac ani zmazac ...dziwne tez mam 1.6 ...
Wielkie dzięki za odpowiedź. Trochę mnie rozczarowała co prawdaale i tak powoli zaczynam zakochiwać się w mojej Viki. A mam jeszcze jedno drobne pytankobo termostat już kupiłema w książce wyczytałem że ten silnik ma termostat z jakąś obudową.Ten co kupiłem nie ma żadnej obudowy jest to sam termostat taki jak w innych autach.Czy pan w sklepie sprzedał mi dobry termostatczy jednak powinien mieć jakąś nierozłączalną obudowę pozdrawiam
A koszty przesyłki doliczałeś Mogłeś wyjąć Swój stary termostat i jechac do sklepu na zakupy biorąc go na wzór wtedy masz 100 % pewności że kupisz dobry.Po drugie to nie lepiej było kupić całość z obudową Ile to mniej problemów by było. Nie możesz wziąć starego wkładu i porównać oba ze sobą
Ludzie.... Zadnych wkladow to tak samo jak ludzie kupuja zameinniki przeplywomierzy czy czujnikow i pozniej wydaja 2 razy tyle bo podroby sie sypia albo wogole nie dzialaja poprawnie.... Kupisz wklad z chin za 50 zl i po pol roku znow.... Kup orginalny termostat z obudowa za ok 130 zl i kilka lat z glowy.... Jak wiadomo termostat sie rusza i rysuje obudowe wiec moze przepuszczac i sam wklad nic nie da.....
Witam A ja w swoim xe1 wymienilem sam wklad i jest ok.(kosztowal 35zl) Pasowal bez zadnego problemu. Ile bedzie dzialal bez problemow to zobaczymy. Odnosnie cen to te termostaty z obudowa do x18xe1 sa troszke droższe. szukalem wszedzie i tanszego niż 190zl nie widzialem. Do x18xe mozna juz za 80 zloty kupic z obudowa.
W silniku X18XE1 to inaczej wygląda. Rura od chłodnicy odchodzi na prawo a nie na lewo i od dołu nie ma już żadnej rury. Dostęp jest przerąbany. Dwa razy podchodziłem do tematu. Raz gdy było zimno i dałem sobie spokój. Za drugim razem dokupiłem klucze i poszło. Najlepiej termostat odkręcić płasko oczkowym kluczem. Ja kupiłem jakiś calowy trochę mniejszy niż metryczny nie pamiętam
Patrząc na silnik to po lewej stronie jest u góry chłodnicy wąz gruby gumowy i prowadzi od chłodnicy do obudowy termostatu wiec w tej obudowie jest termostat
kolego. W sumie oringi sa potrzebne no i slikon pod obudowe termostatu .jak sam wkad wymieniasz.tylko moze byc problem.taki jak ja mialem .ze nie pasowal mi wklad bo obudowa byla z podruby.i musialem calosc wymienic.a co do oringow to ja wymienialem ale jakiej srednicy byly to nie pamietam.no i zycze powodzenia przy wyciaganiu rury z termostatu.ja wyjelem chlodnice ze by ja wydostac.
termostat bez obudowy do silnika 1.6 ....jesli wymieniales kiedys sam pasek rozshadu nie ma zadnej filozofii i poradzish sobie bez trudu
to jest termostat z obudowa do motorow 1.8 i 2.0 one sa calkiem w innym miejscu nish w 1.6 u Was jest pod rozrzadem zamontowany w glowicy nie ma obudowy i bez domontashu rozshadu sie nie obejdzie ale i cena jest nizsha bo 20 kilka zlotych
wiec ja nie potrzebuje takiego termostatu w obudowie tylko httpmoto.allegro.plshow_item.phpitem40052557 i tam sie go montuje jakos czy wytarczy wlozyc i zakrecic
w shybkim skrocie spuscic plyn wymontowac pasek rozshadu wczesniej ustawic na znaki kolo rozshadu i kolo walu korbowego odkrecic obudowe termostatu i wyjac termostat znalezc go mozna w glowicy z lewej strony stojac przed autem ponishej kola zebatego walka roshadu
No to i ja moje trzy grosze dorzucę. Mam nadzieje ze ktoś odpisze... Mam Vectre 2.0 16V. Kiedy wskazówka jest na niebieskim polu to wąż powoli zaczyna sie robić letni. Nie robi sie tak szybko gorący jakby termostst był całkowicie otwarty a jakby tylko za wcześnie puszczał. Robi się ciepłygorący dopiero jak wskazówka lekko tylko podniesie się nad niebieskim polem. Silnik cały czas utrzymuje
Najlepiej zamontować termostat który otwiera się od 92 stopni koszt jego wraz z obudowa to 65 zł w serwisie a podróbki nie są wcale tańsze a za to gorsze. Ja wymieniłem termostat tydzien temu i wszystko gra. Jak odpalam auto to wąż za termostatem co idzie na chłodnice robi się ciepły dopiero jak termostat się otworzy czyli przy 92 stopniach nie prędzej a w czasie jazdy wskazówka temp.
powinno się zacząć od termostatu ale w twojej wersji 18 to niezły wydatek ponad 200 zł (termostat z obudową) Zdjęcie termostatu
Na mocno zardzewiałe śruby to ciężko coś poradzić. Nikt Ci nic więcej nie poradzi jak psiknąć WD40 i odkręcać ostrożnie. Generalnie to można lekko stuknąć młotkiem w łeb śruby poprzez jakiś pobijak (ostrożnie żeby nie rozwalić obudowy termostatu) wtedy jest szansa że rdza na gwincie odpuści. Albo klucz z udarem który kręcąc pobija (końcówka na wkrętarke whatever).
Witeczka termostat masz po tej samej stronie co pasek rozrządu-a dokładniej za paskiem za obudową paska Koszt termostatu niewielki za to roboty troszeczke jest Powodzonka
na temat termostatu było kilka stron. Można wymienić sam termostat zamawiając u producenta (koszt z przesyłką niecałe 40 zł kontakt super) Przy wymianie sprawdzić szczelność z obudową w razie potrzeby dotrzeć.
Ale nie ma w sprzedaży porzadnych wkładow... kupujesz Wahlera termostat razem z obudową i sprawa załatwiona na necie jak kupisz tez dostaniesz fakture jezeli o to chodzi
Ja dałem Dirko taka pasta uszczelniająca firmy Elring. Dałem też tą pastę wszędzie tam gdzie szczelność była wątpliwa (pod obudowę termostatu pod pompę wodną bo zostawiłem starą). Polecił mi ją kupel który jest mechanikiem i sprzedawcą w sklepie motoryzacyjnym.