Aby dodać adres forum do wyszukiwarki wypełnij formularz.
Dziękujemy za zgłoszenie.
Nanoforum to przeszukiwarka for samochodowych i aukcji.
Możesz przeszukać wszystkie fora samochodowe oraz aukcje pod kątem tematów i części motoryzacyjnych.
edward1stern
Sam to wymieniałem dziecinnie proste. Trzeba tylko znaleźć sposób żeby amortyzator wcisnąć. Ja nie miałem żadnego pomagiera to musiałem kombinować. Ale jak masz kogos do pomocy to chłopie. Prościzna.
Tylko zauważ co jest w jednym miejscu napisane (w linku który podał akim42) Przy odkręcaniu amorka (dużej nakrętki) trzeba imbusem trzymać tłok amorka nie wolno go obracać. Obracanie tym tłokiem może skutkować obluzowaniem sie tłoczyska w środku amorka a wiec spadkiem jego skuteczności tłumienia może on również zacząć stukać przy nierównościach...
Dzieki za podpowiedzi faktycznie przeoczyłem że temat był przerabiany. Wygląda na to że z wymianą nie powinno być problemu- tylko jak jest z tym górnym łożyskiem oporowym czy ono tam jest czy nie bo w poprzednim moim aucie Oplu Asconie było z jego wymianą znacznie więcej problemów jako że trzeba było spężyny najpierw ścisnąć ściągaczami i wyjąć bo amortyzator był w środku
Koledzy złoci potrzebuje nr częsci oraz orientacyjnej ceny w ASO łożyska oporowego skrzyni biegów 5 biegowa 2.5 Diesel
Witajcie otóz pilnie potrzebuje łożyska które jest na zdjęciach. Panowie w serwisie MB na Daimlera niestety rozkładają ręce poszli do swoich mechaników ci równiez dawno nie rozbierali skrzyni i nie wiedzą co i jak. Pilnie potrzebuje numeru tej części. Pozdrawiam w201 190D 2.5D VIN WDB2011261F880207 LINK DO ZDJĘ httpimg444.images...glozysko1.jpg Pilne bo jestem bez auta 2gi tydzien...
Ach te świerszcze... Coraz ich więcej w naszych gwiazdkach Na logikę wiem że to dyfer i skrzynia dają tylko takie odgłosy po dodaniu gazu przenosimy duże siły na żeby i łożyska. Dyfer słyszałbyś wyraźnie z tyłu a skrzynię ..od strony skrzyni słychać Jeżeli chcesz wymienić w tych elementach łożysko to potwierdzę to co na forum pisano już niejednikrotnie - chłopie oddaj to
cześć tego łożyska poprzez nie całkowite odsuniecie od słoneczka może się obracać powodując hałas. Powodem może być zbyt mała ilość smaru na walku atakującym jak wiadomo coś powinno tam być żeby metal miał łatwiej. Taka sytuacje mam w Seacie raz na jakiś czas po puszczeniu sprzęgła słychać taki szum który ostaje po wciśnięciu pedału i z reguły na zimnym silniku. W mercedesie
Zrób test gdy silnik chodzi na luzie lekko lewarkiem biegów przesuń bez wduszania sprzęgła przódtył jak ucichną dźwięki to najprawdopodobniej łożyska w skrzyni. A łożysko oporowe sprzęgła pracuje gdy pedał sprzęgła jest wduszony. [ Dodano
No to co mówisz brzmi bardzo bardzo logicznie i pasowało by do tego przypadku Powiedz mi jeszcze jedną rzecz czy walnięte łożysko na głównym wałku mogło w jakiś sposób uszkodzić skrzynię Kilkanaście ładnych tysięcy już zrobiłem a ile poprzedni właściciel to nie wiem Ogólnie to chyba zamówię inną skrzynię koszt jakby nie patrzeć nie wielki a sam nigdy takiego łożyska nie
Mogło się zacząć mielenie opiłków w innych łozyskach i jesli mają bieżnie naruszone to tylko kwestia czasu...ale może nie jest aż tak źle... Jesli myślisz o innej skrzyni to lepiej kupuj tylko jeszcze zamontowaną którą można sprawdzić inaczej to loteria.
mi powiedział gość od mercedesów że tak możesz jeździć wina po stronie łożyska oporowego jak już pisałem wcześniej...
Koledzy złoci potrzebuje nr częsci oraz orientacyjnej ceny w ASO łożyska oporowego skrzyni biegów 5 biegowa 2.5 Diesel
To samo u mnie jedni twierdzą ze łożysko oporowe sprzęgła drudzy ze łożysko wałka sprzęgłowego z tego co czytałem to więcej osób ma podobne objawy... Narazie niemam warunków żeby ściągnąć skrzynie i będe tak jeździł puki co mam nadzieje że nie skończy się to jakąś powarzniejsza awaria... a kiedyś napewno się za to zabiore. Kilku mechaników też mi powiedziało żebym z
łożyska hydrodynamiczne i oporowe Bardzo mnie to nie interesuje (jazda na OR) ale jasne że moge do nich napisać. Zrób jakiś scan artykułu
Tak uściślając to łożyska hydrodynamiczne są łożyskami ślizgowymi olejowymi. Wyróżniamy dwa rodzaje łożysk nośne i oporowe. Nośne przejmują całe obciążenie w przypadku turbiny obciąznie o kierunku prostopadłym do osi wirnika a oporowe to łożyska przenoszące obciązenia osiowe. A więc oporowe wcale nie oznacza ze są to łożyska toczne...wątpie aby to były łożyska toczne bo nie są one przeznaczone do tak dużych prędkości obrotowych.
Zdejmij wybierak tuż przy skrzyni wrzuć ręcznie wsteczny i niech ktoś cofa - jak znowu wyskakuje to albo masz zbyt niski stan oleju (co by też tłumaczyło uszkodzenie łożyska) albo skrzynia do wymiany. Jeśli natomiast nie wyskoczy to masz padniętą albo poduszkę albo inny element mocujący ewentualnie trzeba tylko wyregulować wodziki. Co do zgrzytania wstecznego to nie jest on synchronizowany
te bieżnie ale nic to nie dało (rysy znikły ale się zrobił za duży luz między tłokiem a cylindrem i mimo wszystko ciekło). Generalnie montaż tłoków z uszczelnieniami w korpusie skrzyni to jest przeje% robota... Trzeba mieć specjalne oprzyrządowanie żeby w ogóle próbować montować te tłoki...Ja obecnie będę testował 3 wersję... ale to jak znajdę chwilę na weekend. mercedes
znaczy ze co jedna z najbardziej prestizowych luksusowych marek robila wyjace skrzynie bez urazy ale nie rozsmieszaj mnie takimii tekstami nie wiem kto Ci to pwiedzial to nie maluch ze nie ma synchronizacji pierwszego biegu jak skrzynia wyje to moga sie konczyc lozyska w skrzynce lozysko oporowe jak biegi nie wchodza to uklad wysprzeglania (wysprzeglik albo pompka przy pedale) konczy zywot zapowietrzony
Nie jestem pewien ale z tego co mi zostało z kilku szkoleń o sprzęgłach to możliwe że łożysko ZA LEKKO naciska na sprężynę słoneczną co doprowadza do poślizgu pomiędzy łożyskiem a słoneczkiem w stanie spoczynku sprzegła. Tylko nie wiem czy to jest tego typu sprzegło. Od kilkunastu lat stosuje się sprzegła gdzie łożysko w stanie spoczynku nie wisi kilka milimetrów nad słoneczkiem
Podzielam Twoje obawy dolny talerz powinien być wyprofilowany tak jak zwój sprężyny. Teraz ciekawostka jak po włożeniu sprężyny na miejsce (kielich-wachacz) i wykręceniu śruby wyjąć talerze które są dociśnięte do gumy kielicha i wachacza Z niecierpliwością czekam na fotorelację . Dopatrzyłem się pewnych różnic między rysunkiem tech. a Twoim ściągaczem brak półokrągłego
Grzywa - jeśli wcześniej nie było słychać łożyska oporowego sprzęgło dobrze działało i nie ciągnęło to radziłbym się wstrzymać z wyciąganiem skrzyni. Najlepiej wymienić pompkę na nową albo podmienić na sprawną... Odpowietrzałeś tłocząc płyn od dołu aby powietrze wychodziło do zbiorniczka Czy tradycyjnie jak hamulce Piszesz że wąż idzie do siłownika Tam powinien być przewód metalowy
Hmm... no i teraz przez różnicę dwóch słów się porobiło Wg. mnie w przypadku kolegi majdan1986 to jednak będzie w skrzyni - więc chyba znowu punkt dla Ciebie kubotek -) Wałek w skrzyni po wyciśnięciu sprzęgła przestaje się kręcić i szum cichnie - tak na chłopski rozum. Łożysko oporowe ma trudniejszą robotę przy wciśniętym sprzęgle i gdyby to było to to szum powinien w takiej
Przy puszczonym sprzęgle łożysko oporowe nie pracuje nie jest obciążone więc nie ma powodu szumieć. Pewnie odzywają się łożyska na wałkach (zdawczym i głównym) w skrzyni ale zanim zaczniemy rozbebeszać jak zawsze zalecam kontrolę a najlepiej wymianę oleju na świeży.