części samochodowe nanodatex

ford mondeo zawór turbiny

Samochody związane z zapytaniem ford mondeo zawór turbiny

Pytania i odpowiedzi: ford mondeo zawór turbiny

FORD MONDEO IV 2.0 TDCI w mondeo mk4 pulsujące dławienie się silnika przy przyspieszaniu

Witam Podczas ostrzejszego przyspieszania występuje coś jakby pulsacyjne dławienie się silnika w zakresie obrotów od ok 3tyś do końca. Jest to o tyle uciążliwe że dławienie jest na ok 05s po czym auto przyspiesza normalnie przez też ok 05s. Jest to dość wyczuwalne ale nie szarpie silnikiem ani całym autem. Tankuję tylko markowe paliwo. Auto posiadam od niedawna. Jeździłem raczej

[QUOTEparadoxx2016717]Jestem po wizycie w ASO. Auto podłączone pod komp najpierw w serwisie później pojechaliśmy na "test drogowy" i zero błędów na kompie... a problem jak był odczuwalny tak jest nadal (mechanik którego wiozłem też mówił że to dość uciążliwe). Na temat zaworu informacje jakie dostałem to "jak nie ma błędu na kompie to nic nie możemy zrobić a poza

FORD MONDEO Świszcząca turbina.

Przebieg 39000 km i zaczęła świszczeć turbina czy to normalne Silnik 1.8 TDCI w mondeo IV. Czy macie tak samo Samochód jeszcze na gwarancji będę jechać niedługo na przegląd do aso i nie wiem czy im to zgłaszać Pozdrawiam

Turbina oczywiście świszczeć może i nawet powinna jednak jeżeli jest to dźwięk przypominający radiowóz to trzeba juz jej sie dokładnie przyjrzeć. Zmienna geometria w turbinach co prawda zdecydowanie lepiej panuje nad ich mocą jednak jest też elementem który najczęściej doprowadza turbiny do rychłego końca. Kierownice po gorącej części turbo przycinaja się najcześciej w pozycji

Zobacz Turbosprężarki, kompresory do FORD MONDEO

FORD MONDEO Niepokojący odgłos po wyłączaniu silnika

Witam po powrocie z trasy swiatecznej stanalem po domem auto stalo jeszcze wlaczone kilka minut wylaczylem i... pojawil sie po raz pierwszy dziwny odglos ( jakby bzyczenie tarcie jakiegos silniczka odglos jakby jakies spiecie bylo ) spod maski. Nie byly to odglosy przelaczania sie zapadek od klimatyzacjiwentylacji bo to sie tez zdarza. Nastepnie kilukrotnie wlaczalem silnik i bez dodawania gazu na

a czy Panowie nie wydaje Wam się że była akcja serwisowa na te zaworki turbiny. Coś mi się obiło o uszy ładny czas temu i nawet sprawdzałem ale niby mój Mondek nie należał do akcji. Teraz mam ten sam objaw- jakieś dwa miesiące. Chyba jednak generalnie coś skiepścili w tej materiiGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Zawor wymieniony. Przejechalem na probe kilkanascie km kilka razy gasilem silnik i jak na razie cisza ale poczekam z ostateczna opinia do konca tygodnia. Mam tez pewne pozytywne odczucia zwiazane z przyspieszaniem ale nie chce zapeszac... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zobacze co bedzie jutro w drodze doz pracy

Odkopię troszkę temat. Czy po wymianach i wszelkich kombinacjach macie już ciszę i spokój Jestem po wymianie zaworu sterującego pracą turbiny (bo taki wyskoczył błąd) ale dalej "pierdzi" zawór pierwszy. Widzę dwa rozwiązania albo drugi zawór też padł albo ta przepustnica jest uszkodzona. Może EGR ale chyba nie turbo... Mechanik chce już ściągać turbo i diagnozować...

witam mam taki problem chcę wymienić zaworek podciśnienia turbiny ponieważ strasznie bzyczy po wyłączeniu silnika ale w serwisie powiedziano mi że ten zaworek kosztuje 902 zł bo do mojego auta zaworek występuje z przewodami zo oni piepszą Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

FORD MONDEO wibracje przy 1600-2500

witam wiem że ten temat był wielokrotnie wałkowany ale nikt nie napisał czy i jak sobie z wibracjami silnika poradził ale zacznę od początku mam mk4 z 2010r 2.0 tdci titanium przebieg 160tyś silnik w moim mondku zawsze jakoś drgał na wolnych obrotach ale myślałem że to przez automatyczną skrzynię ale ostatnio zauważyłem że jak jadę to przy 1300 i 2500 silnik wpada w wibracje wrażenie

bzyczenie mniej więcej opanowałem teoretycznie chodzi o dwa zaworki turbiny ale bardzo martwią mnie te wibracje

FORD MONDEO Dziwny dźwięk spod maski

Witam mam jeszcze jeden problem z autem. W sobotę po wjechaniu do garażu i zgaszeniu silnika spod maski wydobywał sie bardzo dziwny dźwięk. Trwało to około 2 minuty. Tutaj jest nagranie które zrobiłem [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Czy macie jakiś pomysł co to może być Przed wizytą u mechanika chciałbym sie coś dowiedzieć od specjalistów Goście nie mogą oglądać

chyba tak buczy zawor turbiny

FORD MONDEO Cienki wężyk od turbiny

Witam mam problem z moim autkiem a konkretnie chodzi o to ze nie ma mocy w ogóle na 1 biegu cisne go a on maks 2000 obrotow jak daje 2 to po chwili jakby włącza mi sie turbo i jest ok z przyspieszeniem ( procz tego ze strasznie kopci ) pozniej 3 i znów muli i kopci 4 i 5 jest juz duzo lepiej. Dodam ze EGR czyszczony ten gruby wąż od egr nie jest pekniety tez czyszczony. Zauważyłem ze jak odepne

wyjściowe... -------------------------------------- Dobrym rozwiązaniem byłoby zaślepienie EGR-a. U mnie w Transicie w tym samym silniku 2.0tdci EGR nie ma czujnika położenia więc bez żadnych kłopotów zdejmuje się wężyk z EGR-a i zatyka się go czymkolwiek by nie zasysał powietrza - EGR pozostaje cały czas zamknięty i jest święty spokój 2 minuty roboty... Niestety u ciebie w mondeo

FORD MONDEO Turbina zmienna geometria jak powinna działać

Witam mam problem ze mondi nie ciagnie tak jak powinien. Dolot wyczyszczony EGR zaslepiony. Rury sprawdzone. Turbina nie ma luzów sucho od strony filtra powietrza. Pytanie jak powinno dziąłac to cięgno od gruszki Jak mam podłaczony wezyk to jest naciagniete turbo a i ciagle tak jest na duzych małych obrotach i na zgaszonym i przy odpalaniu. Puszcza dopiero jak odłacze wezyk.

powiem ci tak masz zwykła turbine niesterowana elektronika a map sensor jest czujnikiem cisnienia bezwzglednego w kolektorze dolotowym a gruszka z turbo jak zauwazyłes pewnie jest połaczona z obudowa turbiny tak jest w 90 ps wersji mondka mk3 a map sensor w zwykłych mondkach tddi jest od mierzenia temp oraz cisnienia Bump Strona główna Regeneracja turbosprężarek - Zasada działania turbosprężarki

FORD Mondeo 2.0tdci brak mocy na cieplym silniku..

Witam dziś mam kolejny problem z fordem... Auto na zimnym silniku chodzi dobrzee jak sie nagrzeje po przejechaniu gdzies 10km niema wogole mocy prędkosc maksymalna 80kmh.... pedał gazu wcisniety na maksa i na kazdym bieguu musze go ciągnąc do 4 tys bo inaczej sie nie rozpędzi... auto zostawie na 40 min i znowu chodzi dobrze.... Miał ktos taki przypadek Niewiem od czego zacząc gdy z autem

Jeżeli po zdjęciu wężyka (na wolnych obrotach) sztanga zaworu upustowego nie przesuwa się - to masz zatarty zawór upustowy turbiny. I to może być przyczyną twoich kłopotów. Trzeba odłączyć sztangę od dźwigni zaworu. Na połączeniu może być zapieczony - a jeśli nie to sam zawór może być zatarty - trzeba go rozruszać.

Czy Wy tu trochę nie mylicie pojęć zawór upustowy turbiny to co innego a sztanga od regulowanej geometrii to co innego. W mondeo tdci są turbiny ze zmienną geometrią sterowania i nie mają zaworu upustowego. Przy zgaszonym silniku sztanga jest z gruchy wysunięta. Po uruchomieniu silnika ( na biegu jałowym ) sztanga się wciąga. Jeśli sztanga się nie rusza lub porusza się w zbyt małym

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 2.0 Wymiananaprawa turbiny P132A

Witam Wydaje sie ze zarty sie skonczyly niestety. Wczoraj silnik przeszedl mi w tryb awaryjny nie pomagalo gaszenie i ponowne odpalanie - po przegazowaniu pojawiala sie znowu komtrolka swiec zarowych no i moc na pol gwizdka. WDS pokazal mi P132a czyli blad turbiny a dokladnie - blad silownika eletrycznego obrotowego. Rzeczywiscie - w momencie jak sie nacisnie mocniej gaz na tyle ze wlaczy sie turbina

witam ja miałem ten sam problem p132a komputer pokazał zaciety zawór w turbinie od powietrza oraz uszkodzona geometria.Reganeracja całej turbiny 800 zł.Jest ok.

Moja naprawa zakończyła się 100% sukcesem więc spokojnie mogę podzielić się z Wami moim odkryciemGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam nadzieję że moja instrukcja naprawy modułu pomoże Wam zaoszczędzić trochę funduszy>zdjęcia wkrótce. 1.rozłączamy moduł od turbiny sprawdzając poprawne działanie

FORD MONDEO Urwany przewód - turbosprężarka BRAK MOCY (2.0 TDDi)

Witam serdecznie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Jestem zmuszony poprosić Was o pomoc odnośnie mojego mondziaka którego nie dawno kupiłem mam z nim mały problem a mianowicie jak na 115 kucy (silnik 2.0 TDDI) chodzi jak żółw i w zasadzie po załączeniu turbiny nie odczuwam wyczuwalnego przyspieszenia Goście

Jest to wężyk od zaworu podciśnienia na listwie wtryskowej są dwa takie małe zawory zaraz pod pokrywą z przodu silnika jeden idzie do turbiny drugi do egr Trzecia sprawa tam znajduje sie przepływomierz powietrza z filtra powietrza widziałeś stertowanie ale z silnikiem tdci a nie w tddi na pewno o wina tego przewodu jeśli chodzi o moc ale hałas to raczej koniec turbo lub brak smarowania

Wróciłem dziś od mechanika i piszę co się okazało .... - Nie ma jednej śrubki od mocowania przy turbinie przewodu odprowadzającego olej z turbiny ( leje się olej na dół) - Wężyk jest do zrobienia lecz po zdemontowaniu turbiny nawierceniu nagwintowaniu i wkręcenie nowego "dzyndzla" w obudowie turbiny - zaraz pod wlotem powietrza z prawej strony - Dziwnym trafem okazało się

FORD MONDEO II Mondeo Mk2 zawór EGR

Witam Strasznie dużo napisano o tym zaworze na forum chciałbym prosić o instrukcje gdzie go znaleść i ewentualnie jak zdemontować i wyczyścić. Ewentualnie jak sprawdzić czy w rzeczywistości potrzebne jest takie czyszczenie. Jesli ktoś chciałby mi wskazać ten zawór to pozwole sobie załączyć zdjęcie silnika zamieszczone przez kolege darrallyego - tj 1.8TD Endura. pozdrawiam

mam pytanko 1.czy erg ma wpływ na zmniejszenie dymu z rury ( wtryski i turbo mam oka bo ladnie sie wkreca na obroty ale siedzac w srodku nie słysze turbiny jak sie zalacza ani jak otworze drzwi czy to normalne 2. kopa ma trzyma obroty a dymi jak z tira co sprawdzic i co niech sprawdzaja w warsztacie najpierw czy moze najpierw przytkac erg 3. gdzie znajduje sie ten erg w MI 18td bo na zdjeciach jest bezyna 4. kto w lublinie dobrze robi diesle i zetelnie

a więc wyczyściłem dzisiaj EGRa i niestety brak poprawy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. z moich obserwacji wynika tak - jeśli się mylę to mnie poprawcie domyślnie zawór EGR jest zamknięty (u mnie był po wyciągnięciu) przez ten cienki wężyk zasysane jest powietrze (sprawdziłem osobiście) które

FORD MONDEO Jakiś odgłos wewnątrz samochodu mimo że wszystko wyłączone

Witam Mam pytanie odnośnie mondeo MK4 2.0 Diesel Kombi 2008 Titanium z komputerem Convers z Navi. Siedząc w samochodzie przy wyłączonym silniku wyłączonym radiu nawet dla testu zamknąłem samochód słyszę w środku jakiś dźwięk z okolic nawigacji. Ciężko go określić - jakieś syczenie. Tak jakby pracująca przetwornica napięcia a może jakiś malutki silniczek. Czy w Waszych samochodach

Panowie ja miałem bardzo podobny przypadek. Po wyłączeniu silnika też było słychać dziwne buczenie z pod maski i też nikt nie wiedział o co kaman. Ale jak poczytałem sobie na różnych forach i pojeździłem po kilku mechanikach okazało się że przyczyną był jeden z zaworków podciśnienia turbiny był uszkodzony. Wystarczyła zamiana ich miejscami i problem zniknął a zakup nowego takiego zaworka to koszt ok 500 zł.Teraz po wyłączeniu silnika jest totalna cisza. Zaworki te wymieniłem sam jest to bardzo proste każdy może to zrobić w następujący sposób. 1. Trzeba zdjąć osłonę z góry silnika. 2. Zdemontować pokrywę filtra powietrza. 3. Odkręcić zaworki znajdujące się między silnikiem a filtrem powietrza są w kolorze brązowym każdy przymocowany dwoma śrubami. 4. Zdjąć kostki i 2 przewody gumowe z zaworków. 5. Zamienić miejsca zaworków i wszystko włożyć na miejsca. Poniżej link jak wyglądają takie zaworki. Pozdr [IMG]httpallegro.plzawor-czujnik-podcisnienia-mondeo-mk4-2-0-tdci-i2850222211.html[IMG]

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 20 TDCI Błąd P132B moduł turbiny - sprężynka rozwiąznie

Jak w temacie. Błąd P132B oznaczający błąd modułu sterowania turbiny i do tego migająca sprężynka. Chciałem Was prosić o pomoc w rozwiązniu tematu. mondeo 2.0 TDCI z 2006 roku. Jak doczytacie do końca będziecie wiedzieć dlaczego już odchodzę od zmysłów. Zgodnie z fotorelacjami na temat błędu P132A rozebrałem moduł przeczyściłem spirytusem ślimak nie był zablokowany. Niestety

wtryskując do dolotu powoli rozpuszcza naloty na kolektorze egr trzonkach zaworów a następnie rozmiękcza sadzę na geometrii wszystko na odpalonym silniku ok.2500obr. i 10..15min...potem gasisz i zapalasz za kilka min...i jazda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ...kolektor turbo...raczej coś się urwie Goście

FORD MONDEO Dziwny dźwięk przy załączaniu się turbiny uciekający płyn ze zbiorniczka

Witam Starałem się dość dokładnie przejrzeć forum i nie udało mi się znaleźć objawów pasujących do tych które pojawiły się u mnie dlatego postanowiłem założyć nowy post. Podczas przyspieszania (jedynie przy mocniejszym przyspieszaniu) w momencie załączania się turbiny spod maski wydobywa się dziwny dźwięk porównywalny z ćwierkaniem trwa jedynie w zakresie od 2000 do 2500

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 TDDI Pompa wtryskowa 184tyś

Witam Szczęśliwych posiadaczy forda Wondeo... Mam całkiem niezły problem z moim mondkiem a dokladnie chodzi o chwilową utratę mocy przy około 2000obrmin. Takie delikatnie wyczuwalne szarpanie trwa to chwile tak jakby był wprowadzany w stan awarjny (ale to tylko przypuszczenia kolegów specjalistów w każdej dziedzinie...)Zdecydowałem sie dzisiaj pojechac co zakładu Bosha w kobylicy koło

Słuchajcie a może to jest przetarcie się wężyka tego 6mm co wchodzi do turbiny Dodam też że nie jest on w całości jednakowej średnicy ktoś chyba majstrował przy tym. tak około 20 cm od turbiny zmieniania się jego średnica na rurkę średnicy 3mm i niżej znów normalny wężyk. Może to jest jakas przyczyna utraty i szarpania jak się załącza turbina. Niewiem gdzie ten wężyk idzie

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 2.0 TDDi Silnik pracuje w trybie awaryjnym Jakie będą objawy

Kupiłem ostatnio MK3 z 2001 roku. Ma pod maską 2 litrówkę TDDI Wszystko z autem spoko tylko nie ma mocy. Odpala dobrze nie kopci no może jak dam gaz na max to pości czarnego dymka. ale w dieslu to norma. A wiec brakuje moy mocy tak jak by turbina wogóle nie ciagnela albo cos go blokowalo. Rozpędzanie to fatalna sprawa maluchem szybciej bym sie rozbujał. Byłem u mechanika podlaczyl mnie

Nie wiem czy masz silnik z turbo z przestawną geometrią łopatek czy z zaworem upustowym spalin - ale sprawdź na początek czy grucha sterujaca pracą turbiny działa. Przy zaworze upustowym dźwignia powinna płynnie dać się przesunąć i powrócić na miejsce. Nie może być zapieczona. Przy zmiennej geometrii zdejmij wężyk z króćca gruchy - ale na wolnych obrotach (nie gazuj silnika) - cięgno powinno przesunąć się maksymalnie po założeniu powinno wrócić płynnie na pozycję wyjściową (w ciągu ok 05 sek). Sprawdzałeś szczelność dolotu Ten mechanik który każe ci czekać 4 tygodnie na diagnostykę to chyba śpi na pieniądzach Znajdź na Forum w dziale Garage jakiś dobry zakład w twojej okolicy i tam pojedź... Przyczyn może być sto i jedna. Dobry tester dedykowany fordom (np IDS) powinien coś pokazać...

FORD MONDEO III silnik gaśnie w Mondeo z 2001 Tddi

podczas jazdy gaśnie mi czasem silnik i miga kontrolka od świec żarowych po ponownym odpaleniu jest wszystko ok. jaka może być tego przyczyna z tego co się orientuje to jak by była uszkodzona świeca żarowa to bym miał problem z odpaleniem czy ma ktoś jakieś doświadczenie w tej usterce.

Witam ostatnio wymieniłem czujnik wspomagania turbo doładowania lecz problem nie znikł kiedy wczoraj od dałem mondka do serwisu to mi zaśpiewali że jest uszkodzony zawór regulacji konta wtrysku z przetłumaczeniu na polski tak mi powiedział serwisant a cena jest ok 3000 zł razem z robocizną czy jest to możliwe czy też mają zamiar mnie zerżnąć na kasę . A objawy są takie że nie zawsze

FORD MONDEO dziwne trekotanie podczas ruszania

Witam mam mały problem z moim mondziakiem. Podczas ruszania i zmiany biegu na wyższy dziwnie trekocze jak traktor. dodam ze sprzęgło i dwumasa zostały wymienione niedawno a przed zmianą działo się tak samoprzebieg jakies 22tys km. proszę o sugestię co może się dziać.

Właśnie nie do końca. Jak miałem problemy z kierownicą turbiny i z zaworem EGR też miałem efekt "traktorowania" przy ruszaniu bez gazu oraz w pewnym zakresie obrotów przy wciśniętym pedale gazu. W moim przypadku po przeczyszczeniu ww. zaworu i kierownic turbiny efekt zniknął. To "traktorowanie" pojawiało się (jak przypuszczam) z powodu nieprawidłowej proporcji powietrza

FORD FOCUS Zawór ci&347nienia turbiny "usterka uk&322adu silnika"

Witam. Pojawia mi si&281 sporadycznie "usterka uk&322adu silnika" która jak wyczyta&322em z tego forum mo&380e by&263 spowodowana uszkodzonym czujnikiem ci&347nienia do&322adowania turbiny. Originalnie siedzi tam rzekomo PIERBURG 7.00968.04.0 [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Ja mam od Mondka pod r&281k&261 co&347 takiego PIERBURG 7.00756.00 [Tylko zarejestrowani użytkownicy

nie by&322 winny. Podmieniony na inny i auto zachowuje si&281 niestety tak samo jak wcze&347niej. 4 lub 5 bieg jazda ponad 120kmha pod górke lub ostro w deche i (usterka uk&322adu silnika). R&281ce opadaj&261 auto idzie na przeczyszczenie turbiny bo rzekomo mo&380e byc zabrudzona. Sama w sobie rzekomo jest dobra. Nie wiem ale napali&322em si&281 na mondka mk4 i po perypetiach z DPF na Delphi z mondeo

FORD MONDEO Jak rozebrać okablowany zawór EGR (z DPF)

Czy któryś z Forumowiczów rozbierał okablowany 3-ma wtykami zawór EGR (silnik 2.0 TDCi z DPF-em) Nie wiem jak dobrać się do blokującej tłok EGR-a zaślepki i uniemożliwiający wyjęcie go na zewnątrz tulei.

29.05.2013 Sprawny EGR już na pokładzie. Mam wrażenie że jest dynamiczniejszy po "odetkaniu" dopływu spalin do silnika (pozostawiłem w nim blaszkę z otworem ok. 8mm) a i czytałem iż spalanie przy tym jest mniejsze. Nie wykasowywałem błędów (jak widać w załączniku) aby sprawdzić czy ECM sam to zrobi i po jakim czasie. 01.06.2013 Lamkę MIL wyłączyłem PC-tem. Pomimo braku

FORD MONDEO Olbrzymie spalanie

witam . posiadam mondeo mk3 2.0 tdci 115km wersja trend. posiadam go od dwóch miesiecy. obecnie ma 157 tysiecy przebieg orginalny problem polega na tym ze jego srednie spalanie ksztaltuje sie w granicach 95-10 litrow on na 100km. nie katuje go uzytkuje sluzbowa octavie ( spalanie 65-7 on na 100) kooledzy jaka moze byc przyczyna tak masakrycznego spalania to przecierz diesel ostatnie tankowanie 200

Witam W moim przypadku również borykam się z wysokim spalaniem średnio 10l100 a komp pokazuje 69 Po regeneracji turbiny nie mogę dojść do ładu z autem zawór EGR podczas jazdy jest otwarty na około 26% wymieniałem już 3 EGRy przepływkę zawór sterowania EGR i MAP sensor. Po ostatnim zyskał na dynamice bo był przymulony w niskim zakresie obrotów i budził się dopiero od 2000 obr. Z

FORD MONDEO silnik 25l t benzyna - padło turbo samochód zrobił się ocieżały

witam drodzy koledzy posiadam forda mk4 st 220ps 25l motor benzyna z volvo czy ktos mial z was doczynienia z tym autem bo wydaje mi sie ze turbo padlo bo cos oslabale zadna kontrolka sie nie swieci.moze ktos co poradzi jak to zdiagnozowac.pozdrawiam

Turbina moze byc sprawna ale zaworlub jego sterowanie mogloby sie zawieszac. W tym silniku przy bodajze 2700 obrotach zaczyna sie otwierac zawor recyrkulacyjny - jak szwankuje sterowanie to mogl sie otwierac calkowicie zamiast stopniowo. Aczkolwiek zwykle problem jest odwrotny - zawor sie nie otwiera i wtedy do 4000 obrotow przyspiesza jak rakieta a potem przechodzi w tryb awaryjny i wyrzuca blad przeladowania turbiny (wysokie cisnienie w kolektorze dolotowym).

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 2.0 Brak mocy kopci itd...

Witam mam problem ze swoim mondeo. Jest to 2.0 tdci automat z 2003 roku. Przebieg 147tys. przy 120 wymieniane wtryskiwacze. Któregoś dnia otworzyłem maskę bez wyłączenia alarmu. Zaczął wyć ale jakoś to opanowałem. Po tym incydencie brak mu mocy jedzie góra 100 kmh biegi przerzuca przy bardzo wysokich obrotach no i niesamowicie kopci. Dym śmierdzi jakby parafiną. Kilka razy na ciepłym

ok sprawdzę to jeszcze raz u siebie jak coś zrobię fotki silnika jutro to będzie łatwiej zdiagnozowaća co z wężykiem który idzie od turbiny od góry tak jak by od zaworu w turbinie i sie chowa gdzieś za kolektoremnie mam pojęcia skąd on wyskoczył bo zachciało mi sie wciskać powietrze sprężone w ten właśnie wężyk człowiek młody to głupi i bez doświadczenianie chciał bym sie pchać w serwis forda bo to sie mija z celem.

FORD MONDEO Odma w TDCi - teoria czyszczenie naprawa modyfikacja

Cz. 1. Odma &8211 mit czy prawdziwe przekleństwo w TDCI W celu przeprowadzenia wprowadzenia teoretycznego zacytuję tutaj świetny artykuł na ten temat. Poddałem go skróceniu aby a przedstawić esencję i nie przynudzać za bardzo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Oryginał do zapoznania znajduje się na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Cytat

Cz. 5. Jakich efektów można się spodziewać Tak wyglądał dolot turbiny w aucie które było pazerne na olej. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Rys. 14. Widok dolotu turbo przed pierwszą modyfikacją układu odmy. Po zamontowaniu dodatkowej separacji z siatki i przejechaniu 400km dolot wygląda zdecydowanie

FORD MONDEO Odma w TDCi - teoria czyszczenie naprawa modyfikacja

Cz. 1. Odma &8211 mit czy prawdziwe przekleństwo w TDCI W celu przeprowadzenia wprowadzenia teoretycznego zacytuję tutaj świetny artykuł na ten temat. Poddałem go skróceniu aby a przedstawić esencję i nie przynudzać za bardzo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Oryginał do zapoznania znajduje się na [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Cytat

Cz. 5. Jakich efektów można się spodziewać Tak wyglądał dolot turbiny w aucie które było pazerne na olej. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Rys. 14. Widok dolotu turbo przed pierwszą modyfikacją układu odmy. Po zamontowaniu dodatkowej separacji z siatki i przejechaniu 400km dolot wygląda zdecydowanie

FORD MONDEO Dziwne wycie na ciepłym silniku.

Witam. Mam pewien problem z mondeo 2008 przejechane 134 tys 2.0 tdci. Otóż gdy silnik już rozgrzany to po pewnym czasie słyszalne jest dziwne wycie. Najwyrązniejsze chyba jest podaczas obniżania obrotów np podczas zmiany biegów. Dzieje się tak tylko podczas jazdy mało dynamicznej po mieśćie. Z kolei na trasie nawet gdy się go przyciśnie mocniej nie ma żadnych objawów żadnych głośniejszych

Faktycznie wyszedł jakiś klon&8230&8230&61514 Przepraszam bo ja pierwszy raz tutaj i może coś nie tak kliknąłem&8230. Ja to czyszczenie robiłem sam w garażu to są bardzo proste czynności amatorskie tak mi się wydaje i ja lubie sobie czasem tak właśnie "pogrzebać". A w kwestii wycia i odgłosów przy pełnym 100%-wym skręcie kierownicą ma prawo być słyszalne delikatne wycie

FORD MONDEO dymi po naprawie układu wtryskowego

Witam. Czytałem na forum wiele na temat przyczyn dymienia w fordzie mondeo MK3 2.0 TDCI. W samochodzie regenerowałem wtryski pompe sprawdziłem zawór EGR przepływomierz powietrza czujnik MAP przewody prowadzące do EGR i wychodzi że wszystko jest sprawne - a auto nadal mocno dymi. Największe dymienie jest podczas ruszania lub dodania gazu podczas jazdy przy niskich obrotach. Mechanik twierdzi

Już ponad miesiąc zmagam się z ustaleniem przyczyny dymienia i dalej problemu nie rozwiązałem. Dodam że kilka dni temu ponownie sprawdziłem wtryski na stole probierczym i są ok wyczyściłem i sprawdziłem cały dolot EGR kolektor. Przełożyłem przepływomierz czujnik doładowania elektroniczny sterownik od turbiny sterownik EGR i dalej dymi......... Jak tylko ściągnę ten gumowy przewód

FORD MONDEO Słychać świst z turbiny przy wiekszych obrotach

Witam problem uslyszalem w sobote majac komplet osob i jadac pod spora gorke powyzej 2.5 tys obr uslyszalem swist puscilem noge z gazu i dodalem znowu i cisza potem kilka razy pod gorke jeszcze to sam uslyszalem na prostej drodze nic sie slysze.... dodam ze podczas przyspieszania np na 3 biegu czuje i widze jak obrotomierz przystaje na chwilke takie doslownie 0.5 sek przerwy (falowanie). Czy juz szukac nowej turbiny czy moze ktorys waz sie rozszczelnil czy wina czegos innego

Własnie niedymi nic a silnik ciagnie dobrze oprocz tego falowania obrotow o ktorym czytalem tu na forum ze moze byc zawor od turbo uszkodzony ale slyszac ten swist licze na to ze to falowanie moze byc wynikiem rozszczelnienia ukladu dolotowego lub konczacej sie turbiny a wsumie mam juz 190 tys km przejechane nim a niewiem czy ktos juz zmienial turbo bo kupilem go jak mial 150 tys przejechane... A co ma poziom oleju do tego wszystkiego

FORD Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Witam wszystkich. Jestem nowym (nie)szczęsliwym posiadaczem forda mondeo 2.0 TDCI z 2002 r. Moje szczęście trwało tylko tydzień czasu i dziś się skończyło. Kupiłem to auto pomimo dogłębnego przeczytania dużej liczby postów na tym forum. Pomyślałem że sprawdzę będę tankował dobre paliwo i będzie OK. Wszystko było w porządku diagnostyka komp. w ASO przegląd zawieszenia itd.

Witam Wszystkich. Mam forda mondeo mk3 gdy go zapale elektroniczny zawor cisnienia otwiera dzwigienke turbiny i po chwili wraca na to samo miejsce i wtedy zapala sie migajaca sprezynka i samochod przechodzi w tryb awaryjny . prosze o rade co to moize byc. Pomylilem sie nie zawor tylko elektroniczny sterownik cisnienia przy turbinie

FORD Migająca sprężynka - po raz kolejny.

Witam wszystkich. Jestem nowym (nie)szczęsliwym posiadaczem forda mondeo 2.0 TDCI z 2002 r. Moje szczęście trwało tylko tydzień czasu i dziś się skończyło. Kupiłem to auto pomimo dogłębnego przeczytania dużej liczby postów na tym forum. Pomyślałem że sprawdzę będę tankował dobre paliwo i będzie OK. Wszystko było w porządku diagnostyka komp. w ASO przegląd zawieszenia itd.

Witam Wszystkich. Mam forda mondeo mk3 gdy go zapale elektroniczny zawor cisnienia otwiera dzwigienke turbiny i po chwili wraca na to samo miejsce i wtedy zapala sie migajaca sprezynka i samochod przechodzi w tryb awaryjny . prosze o rade co to moize byc. Pomylilem sie nie zawor tylko elektroniczny sterownik cisnienia przy turbinie

FORD MONDEO I Mondeo Mk1 .8 TD gdzie jest odma

WitamGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Tak jak w temacie. Chciał bym ją wyczyścić lub wymienić ale nie wiem gdzie się ona znajdujeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Odma to takie odpowietrzenie silnika i w tym aucie nie ma za bardzo co wymieniać a przynajmniej ciężko to zrobić we własnym zakresie. Odma to kawałek rurki która wchodzi do węża doprowadzającego powietrze do silnika (w naszym przypadku do turbiny). Chodzi o to aby gazy wydostające się przez odmę nie trafiały do atmosfery. Przed tą rurką występuje separator oleju którego zadaniem jest

FORD MONDEO IV Mondeo Mk4 2.0 TDCI - Brak mocy (turbo) check engine

Witam wracałem dzisiaj z wakacji z rodziną. Po ujechaniu ok. 50 km nagle poczułem że auto nie ma mocy - tzn. tak jakby turbina się nie załączała. Auto przyspiesza bardzo wolno nabiera prędkości ale wyprzedzanie nie wchodziło w grę. Nie widać żadnego dymu za autem. Zatrzymałem się po kilku kilometrach wyłączyłem silnik odczekałem chwilę uruchomiłem ponownie - ale nic to nie dało.

Nie wiem czy może to mieć jakiś związek ale dwa tygodnie temu wymieniłem zawór podciśnienia turbiny - temat poruszany w wątku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ]

FORD MONDEO I Mondeo Mk 1 Elektrozawór na pompie wtryskowej

Mam mondziaka 1.8 TD 95 88 KM i mam jakby brak mocy turbina ciągnie od 2250 lub 2500 obrmin do ciut ponad 3000 obrmin i potem znowu jest mułem. Powiedziano mi dzisiaj że to może być elektrozawór na pompie bo czasami mam lekkie nawet nie widoczne na obrotomierzu (lecz słyszalne) falowanie obrotów. Pomóżcie bo już sam nie wiem o co z tym kaman Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

Rzecz w tym że te rury były szczelne (teraz są zdjęte i wyglądają jak nowe ) Booster sprawdzałem i był dobry nie było paliwa sprawdziłem wszystkie przewody które są związane z Turbiną i wszystkie wyglądają na dobre (są twarde przy pracy silnika) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Turbina ma luz

FORD MONDEO 2.0 tdci szarpie

Witam mam dziwne objawy w silniku 2.0 tdci 140 a mianowicie przy 3 000 obrotów na 5 i 6 biegu (czyli gdy silnik ma ciężej) auto ma takie dołki (delikatne ale odczuwalne szarpnięcia) podłączałem do niego kompa i na grafice w ciśnieniu turbo było je znacznie widać wie ktoś co to może być A i dodam ze dźwigienka od turbo chodzi łagodnie i płynnie.

Witam.Mam taki sam silnik mi kolei podczas jazdy ze znaczną prędkością gdy wciskam pedał gazu silnik zaczyna tak jakby pływać przerywać czy to może być ten zawór sterowania turbiny ile kosztuje taki zawór.pozdrawiam

FORD MONDEO Brak doładowania turbiny

Witam mam problem z fordem mondeo ja mam 2.0 TDDI 2001 r. Jest bardzo osłaby na trasie gdy przekrocze 2500obrmin auto nie chce przyspieszać. Słychać że turbina chodzi ale nie daje mocy spalanie w normie nie dymi. Odpala z pierwszego bez problemu. Byłem na jednym komputerze to wykazało CZUJNIK A DOŁADOWANIA na innym BRAK DOŁADOWANIA turbiny. Czasami jest że jest dobrze i normalnie przyspiesza

Witam miałem kiedyś podobny problem z turbiną przyczyna była taka że był pęknięty ten przewodzik gumowy co jest podroczony do tego zaworu przy turbinie tego co jest na wierzchu dokładnie nie wiem jak to nazwać mechanik pozwiedzał że jest to zawór który pod ciśnieniem otwiera turbinę

FORD MONDEO Układ EGR działa odwrotnie

Witam. Szukałem po forum ale nie znalazłem podobnego problemu. W moim mondku MK3 najprawdopodobniej siadł EGR. Kupiłem nowy nie wymontowując starego podpiąłem nowy pod rurkę z podciśnieniem odpaliłem samochód i co się okzało zawór EGR działa na odwrót. Po odpaleniu samochodu zawór nie otwiera się. Otwiera sie natomiast po przygazowaniu. Co może być przyczyną

[Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] zawór z linka to zawór od egr (green dot) od turbiny jest z czarną kropką (black dot) popatrz dokładnie gdzie wchodzę wężyki i tak jak pisali przedmówcy ewentualnie odłącz ten weżyk podcisnieniowy od egr-a i sprawdź czy wogóle turbina ładuje czy autko ma przyspieszenie przy otwartym egr niszczysz silnik przynajmniej według mnie

widzialem juz kiedys bardzo podobny problem jezeli wezyki sa orginalne tzn nikt nic nie wymianial to nie mozna wpiac ich inaczej na zaworki sprawdz czy do zdjeciu wezyka z EGR i zaslepieniu go ruszy sztanga turbiny po odpaleniu jesli tak to wychodzi ze oba elektrozawory pracuja jednoczesnie i prawdopodobnie jest problem w wiazce zasilajace oba zaworki.

FORD Odwieczna usterka

Witam wszystkich miłośników forda mondeo z silnikiem 2.0 TDCI. Ludzie błagam o pomoc. Po zakupie samochodu włącza się cały czas kontrolka świec żarowych samochód przy 3500 do 4000 obrmin traci moc i silnik przechodzi w tryb pracy awaryjnej. Samochód był w setkach warsztatów mechaniki pojazdowej serwisach...co jeden to lepszy. Wszyscy rozkładają ręce. Został wymieniony zawór pompy

Przykładowe oferty części samochodowych ford mondeo zawór turbiny

  • Zawór czujnik turbiny Ford Mondeo Mk3 TDCI - Grodzisk Maz. (100.00PLN)
  • FORD MONDEO MK 3 2.0 TDCI ZAWÓR TURBINY EGR - Kokoszkowy (99.00PLN)
  • FORD MONDEO MKIII MK3 2.0 TDCI ZAWORY TURBINY-WYSY - Białobrzegi (50.00PLN)
  • ZAWOR PODCISNIENIA TURBINY FORD MONDEO MK4 2.0TDCI - NOWY TARG (70.00PLN)
  • FORD MONDEO MK4 ZAWOREK TURBINY ZAWÓR CZUJNIK BRĄZ - Wschowa (80.00PLN)
  • FORD MONDEO MK4 ZAWOREK TURBINY ZAWÓR CZUJNIK BRĄZ - Wschowa (80.00PLN)
  • FORD MONDEO MK4 ZAWOREK TURBINY ZAWÓR CZUJNIK BRĄZ - Wschowa (80.00PLN)
części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi