części samochodowe nanodatex

ford mondeo zawór turbiny

Samochody związane z zapytaniem ford mondeo zawór turbiny

Pytania i odpowiedzi: ford mondeo zawór turbiny

FORD mk1 nie chodzacy zawór upustowy turbiny pomocy

Witam... zakupiłem jakiś czas temu mondeo mk1 1994 18 td z uszkodzonym silnikiem. Został założony nowy silnik przy okazji wymiana rozrządu oleju i filtry... mianowicie mam teraz problem od samego początku byly objawy zamulenia. Kolega powiedzial mi żebym zobaczył czy chodzi zawór upustowy turbiny. Więc zabrałem sie do pracy wymontowalem intercooler żeby miec lepszy dostep.... okazało

FORD MONDEO Szarpie po wymianieregenracji turbiny

Witam Jestem po wymianie turbiny (mondeo mk4 2.0 TDCI). Poprzednia zaczęła puszczać olej i zaufany mechanik stwierdził że trzeba. Wymianę zrobiłem za zasadzie regeneracji (dostałem zregenerowaną za moją). Po wymianie auto zaczęło szarpać podczas przyspieszania (w granicach 2 tys obrotów). Jest to bardzo odczuwalne na zimnym silniku po rozgrzaniu jest nieco lepiej. Zadzwoniłem do Pana

Zobacz Turbosprężarki, kompresory do FORD MONDEO

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 20 TDCI Błąd P132B moduł turbiny - sprężynka rozwiąznie

Jak w temacie. Błąd P132B oznaczający błąd modułu sterowania turbiny i do tego migająca sprężynka. Chciałem Was prosić o pomoc w rozwiązniu tematu. mondeo 2.0 TDCI z 2006 roku. Jak doczytacie do końca będziecie wiedzieć dlaczego już odchodzę od zmysłów. Zgodnie z fotorelacjami na temat błędu P132A rozebrałem moduł przeczyściłem spirytusem ślimak nie był zablokowany. Niestety

wtryskując do dolotu powoli rozpuszcza naloty na kolektorze egr trzonkach zaworów a następnie rozmiękcza sadzę na geometrii wszystko na odpalonym silniku ok.2500obr. i 10..15min...potem gasisz i zapalasz za kilka min...i jazda Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ...kolektor turbo...raczej coś się urwie Goście

FORD MONDEO Pękniete sprężynki zaworowe - wada fabryczna

Witam Mam 6 letnie autko. Po przejechaniu 120km z domu do pracy autko zaczęło szarpać i tracić moc a po zjechaniu na parking telepało nim okrutnie a próba wbicia biegu przyprawiała o ból zęba. Autko ma nalatane ok 215 tys km. Oddałem autko do ASO gdzie jest już jakoś od 12 września. Stwierdzono brak ciśnienia na cylindrach 1 i 2. Tj ciśnienie było ale poniżej 1Mpa. 1.Stwierdzono pęknięcie

FORD MONDEO III [MK3]-Mondeo-Zmiana turbiny ze stałej na zmienną geometrię.

Witam Panowie zastanawiam się czy wykonalna jest zmiana turbiny ze stałą geometrią na taką ze zmienną. Co trzeba by przełożyć oprócz turbo Pozdrawiam

Bo im chodzi o srednice wirnika na wlocie do turbo z 34.7mm(ori) na 37mm To ten wirnik co ma teraz Snajper w swojej turbince 3752mm Niechce sie wdawac w szczeguly bo by trzeba calego dnia zeby to wszystko opisac wiec uproszcze jak sie da. Wirnik 3752mm jest dobry do 200KM ale w MDO 2.0tdci orginalny uklad wtryskowy nie pozwala na osiagniecie takiej mocy Wirnik 39656mm przy 200KM bedzie leprzy bo

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 2.0 Wymiananaprawa turbiny P132A

Witam Wydaje sie ze zarty sie skonczyly niestety. Wczoraj silnik przeszedl mi w tryb awaryjny nie pomagalo gaszenie i ponowne odpalanie - po przegazowaniu pojawiala sie znowu komtrolka swiec zarowych no i moc na pol gwizdka. WDS pokazal mi P132a czyli blad turbiny a dokladnie - blad silownika eletrycznego obrotowego. Rzeczywiscie - w momencie jak sie nacisnie mocniej gaz na tyle ze wlaczy sie turbina

witam ja miałem ten sam problem p132a komputer pokazał zaciety zawór w turbinie od powietrza oraz uszkodzona geometria.Reganeracja całej turbiny 800 zł.Jest ok.

Moja naprawa zakończyła się 100% sukcesem więc spokojnie mogę podzielić się z Wami moim odkryciem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Mam nadzieję że moja instrukcja naprawy modułu pomoże Wam zaoszczędzić trochę funduszyzdjęcia wkrótce. 1.rozłączamy moduł od turbiny sprawdzając poprawne działanie

FORD MONDEO szarpanie 25T przy przyspieszaniu po wymianie uszczelki turbiny

Witam Co prawda jestem posiadaczem S-maxa ale silników 25T ( Volvo) jest więcej w mondziakach dlatego proszę Was o pomoc. Wydmuchało uszczelkę między turbiną a kolektorem. Ponoć częsta przypadłość w tym motorku. Po wymianie zaczęło szarpać przy maksymalnym przyspieszaniu przy 25 tyś obrotów ( za dużo powietrza do małej dawki palia). Powyżej 35 tyś tak jakby uciekło ze 100 koni

FORD MONDEO II Mondeo Mk2 zawór EGR

Witam Strasznie dużo napisano o tym zaworze na forum chciałbym prosić o instrukcje gdzie go znaleść i ewentualnie jak zdemontować i wyczyścić. Ewentualnie jak sprawdzić czy w rzeczywistości potrzebne jest takie czyszczenie. Jesli ktoś chciałby mi wskazać ten zawór to pozwole sobie załączyć zdjęcie silnika zamieszczone przez kolege darrallyego - tj 1.8TD Endura. pozdrawiam

mam pytanko 1.czy erg ma wpływ na zmniejszenie dymu z rury ( wtryski i turbo mam oka bo ladnie sie wkreca na obroty ale siedzac w srodku nie słysze turbiny jak sie zalacza ani jak otworze drzwi czy to normalne 2. kopa ma trzyma obroty a dymi jak z tira co sprawdzic i co niech sprawdzaja w warsztacie najpierw czy moze najpierw przytkac erg 3. gdzie znajduje sie ten erg w MI 18td bo na zdjeciach jest bezyna 4. kto w lublinie dobrze robi diesle i zetelnie

a więc wyczyściłem dzisiaj EGRa i niestety brak poprawy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. z moich obserwacji wynika tak - jeśli się mylę to mnie poprawcie domyślnie zawór EGR jest zamknięty (u mnie był po wyciągnięciu) przez ten cienki wężyk zasysane jest powietrze (sprawdziłem osobiście) które powoduje

FORD MONDEO Uszkodzone cięgno turbiny

Witam. Jestem posiadaczem mondeo mk2 1.8td 2000r. Od momentu jego zakupu cały czas nurtował mnie problem małej mocy. Przeczytałem kilka tematów i pomyślałem że tak po prostu musi być. Wczoraj zajrzał do niego mechanik i stwierdził że cięgno turbiny się nie rusza. Odpowie mi ktoś czy to cięgno ma się ruszać jak tak to co może być przyczyną jego śmierci i jak ratować uśpione konie stajni fordowskiego silnika

Dokładnie jak Matrog19 pisze masz stałą geometrię turbiny a to cięgno to zawór westgeate potrafi się zaciąć w pozycji otwartej a wtedy kuce uciekają wydechem. Oprócz tego zaworu do sprawdzenia (zaślepienia) EGR i boster. Wszystko znajdziesz na forum.

wastegate (waste - odpady gate - brama). Taka właśnie brama przez którą ma uchodzić nadmiar spalin aby się turbina nie rozpędziła za mocno. W turbinach o zmiennej geometrii to kierownica spalin dawkuje spaliny a przy stałej geometrii właśnie ten zawór. Może sterowanie nie działa jak powinno. Ten zawór jest sterowany podciśnieniowo czy elektrycznie Może sterowanie nawaliło Może się coś rozpięło

FORD MONDEO Zawór podciśnienia egr jak prawidłowo podłaczyć

Witam mam mały problem. Mianowicie wymieniałem zawór podciśnienia EGR ten pierwszy bliżej przodu samochodu takie coś jak w linku [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] . No i przez nieuwagę możliwe że pomyliłem przewody gumowe od tego zaworka. Ma ktoś jakiś schemat który wężyk gdzie przychodzi W sumie z autem nic się nie dzieje ale chciałbym mieć 100% pewność że dobrze

Jak źle podłączysz to błąd wywala po 5 minutach jazdy. W 90% zwykle buczy ten głębiej schowany od turbiny.

FORD MONDEO Budowa turbiny

Witam wszystkich Kolegów. Mam zablokowane jakieś cięgno od turbiny i nie wiem gdzie go szukać. Mechanik chce za to 2 stówki ale może jest jakaś możliwość naprawy tego samemu. Samochód stracił z 50% mocy. Może ktoś ma jakiś schemat budowy turbiny lub poradę gdzie tego szukać. Pozdrawiam

Na zdjęciu masz widoczny ciśnieniowy siłownik (tzw gruchę) z której wychodzi sztywne cięgno (sztanga) podłączone do dźwigni zaworu upustowego. Układ może się blokować (zacierać) albo na połączeniu cięgna z dźwignią albo sam zawór jest przytarty. Najlepiej jest odłączyć dźwignię od cięgna i rozruszać zawór. Można zastosować do rozruszania coś w rodzaju WD40. Goście nie

Podłącze się pod temat Czy tym zaworem powinno się dać ruszyć ręką czy wymaga jakiejś większej siły

Jeżeli dźwignia jest odłączona od sztangi to powinien całkiem lekko chodzić (dwoma palcami powinna się dać obrócić). Natomiast kiedy dźwignia jest podłączona do gruchy - to układ stawia duży opór bo sprężyna gruchy jest bardzo silna. Można szacować że siła na gruszce ma wartość rzędu 6-10 kG... W linku - Kolego - jest pokazana turbina ze zmienną geometrią. A tu jest inna - z zaworem upustowym. To zupełnie inny problem...

Na podciśnieniu pracuje grucha w turbinie z ruchomą geometrią łopatek. Na ciśnieniu pracuje grucha z turbiną z zaworem upustowym. Awaria właśnie polega na tym że siła wytwarzana przez gruchę (rzędu 6-10kG) jest za mała na pokonanie oporów zatartej dźwigni. Rozpięcie układu i jego rozruszanie likwiduje problem. W samym siłowniku (w gruszce) nie ma co się zapiec.

FORD MONDEO III Kupujemy IC do mondeo MK3 TDCI

Znalezlismy ostatnio z kolega firme robiacą IC na zamowienie. Złozyli nam oferte ze jezeli znajdziemy chetnych na IC pod ten wymiar wyprodukuja nam je dobrej cenie. IC pod wymiar z uchwytami i z wyjsiami pasujacymi pod fabryczne rury kosztowałby 700zł koszt wysyłki. Jest rowniez propozycja jezeli ktos z was chiałby miec taki IC ale boi sie ze nie poradzi sobie z montazem moj kolega mechanik

nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. mozna ustawic takie cisnienie jakie chcemy Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ECU niebedzie w stanie zmniejszyc cisnienia bo niebedzie w stanie bardziej otwozyc zaluzji niemart sie nie zlapie bledu to ford

FORD Mondeo 2.0tdci brak mocy na cieplym silniku..

Witam dziś mam kolejny problem z fordem... Auto na zimnym silniku chodzi dobrzee jak sie nagrzeje po przejechaniu gdzies 10km niema wogole mocy prędkosc maksymalna 80kmh.... pedał gazu wcisniety na maksa i na kazdym bieguu musze go ciągnąc do 4 tys bo inaczej sie nie rozpędzi... auto zostawie na 40 min i znowu chodzi dobrze.... Miał ktos taki przypadek Niewiem od czego zacząc gdy z autem zaczeło

Jeżeli po zdjęciu wężyka (na wolnych obrotach) sztanga zaworu upustowego nie przesuwa się - to masz zatarty zawór upustowy turbiny. I to może być przyczyną twoich kłopotów. Trzeba odłączyć sztangę od dźwigni zaworu. Na połączeniu może być zapieczony - a jeśli nie to sam zawór może być zatarty - trzeba go rozruszać.

Czy Wy tu trochę nie mylicie pojęć zawór upustowy turbiny to co innego a sztanga od regulowanej geometrii to co innego. W mondeo tdci są turbiny ze zmienną geometrią sterowania i nie mają zaworu upustowego. Przy zgaszonym silniku sztanga jest z gruchy wysunięta. Po uruchomieniu silnika ( na biegu jałowym ) sztanga się wciąga. Jeśli sztanga się nie rusza lub porusza się w zbyt małym

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 2.0 TDCI Brak mocy w gorace dni

Witam Mam mondeo 2.0 TDCi (115KM na dlugich wtryskach) z przebiegiem 230tys km i nastepujacy problem. Podczas goracych dni auto nie ma mocy zupelnie ponizej poziomu zalacznia turbo. Najtrudniej ruszyc bo jak sie doda za malo gazu to taki zamulony ze jedyny ratunek to wysprzeglic dodac gazu i ruszyc jeszcze raz. Podobnie z podjazdem pod gore kolo domu. Jak na dworze jest ponizej 30 stopni to na jedynce

Da się rozpoznać - niestety nie masz turbiny ze zmienną geometrią (VGT) lecz z zaworem upustowym (westgate). Czyli to co pisałem o wężyku - nie dotyczy tej sytuacji... Byłem przekonany że wszystkie mondeo tdci mają turbinę VGT (chyba dlatego że Transity tdci miały VGT a tddi westgate). Chyba nie masz - w tej sytuacji - silnika 130KM Uszkodzony (zatarty) zawór upustowy nie miałby wpływu

FORD MONDEO III turbo mondeo 20 tddi 2001

Witam u siebie w mondeo tddi z 2001 roku mam taką turbinę httpallegro.plmondeo-mk3-2-0-tdci-115ps-turbo-turbosprezarka-i3226416109.html czy taka będzie pasować httpwww.ebay.deitm390598753114ssPageNameSTRKMEWNXIT&_trksidp398 4.m1497.l2649 może ktoś mi powiedzieć czym one się różnią httpallegro.plford-mondeo-mk3-2-0-tddi-ci-turbina-turbo-sprezark-i3278356238.html z góry dziękuję za pomoc

Nie rozumiem pytania... Jeżeli chodzi o sposób działania - to obecnie w seryjnych autach stosuje się te dwa rozwiązania. W sportowych stosowane są jeszcze inne patenty. Generalnie w tdci ford stosuje turbiny z ruchoma geometrią łopatek kierownicy (w różny sposób sterowanych - pisałem o tym wyżej). Natomiast w modelach tddi najczęściej (były wyjątki) były stosowane turbiny z zaworem

FORD MONDEO III mondeo mk3 tddi 90km brak turbo jeździ jak zwykły diesel

Witam Panowie i Panie po raz kolejny Znów ten sam problem czyli brak turbo Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. opiszę co zauważyłem już raz to pisałem ale nikt mi za bardzo nie pomógł a mianowicie wymieniłem turbinę (nowa) czujnik map czy jak to się tam nazywa ten w plastikowej rurze od ic (też nowy) przy

Elektrozawór EGR-a nie ma nic wspólnego z turbiną. Jeżeli zawór ma sprawne zasilanie elektryczne a mimo to nie działa prawidłowo to przy zaworze EGR (bez czujnika położenia) - żadnego błędu nie będzie... Nie bardzo wiadomo co rozumiesz pod określeniem włączania się turbiny. Turbosprężarka pracuje CAŁY CZAS po odpaleniu silnika przy wolnych obrotach silnika kręci się ok. 16.000

Jeśli się nie wkręca to dlatego że dawka wtrysku jest za mała i spaliny nie mają dużej energii. To nie jest wina samej turbiny. Jeżeli masz zmienną geometrię to grucha która porusza łopatkami kierownicy sterowana jest podciśnieniowo IDENTYCZNIE jak EGR - poprzez elektrozawór podciśnienia podłączony do sterownika. Łatwo sprawdzić czy grucha i kierownice sprężarki pracują prawidłowo

Nie wiem czy Cię dobrze tu rozumiem. Jeśli piszesz o dawce wtrysku paliwa to wydaje mi się że z nią wszystko jest ok bo silnik pracuje prawidłowo (obroty silnika pracują prawidłowo). Jutro rano posprawdzam to ciśnienie na wężyku od turbiny. Coś z tym ciśnieniem musi być zwłaszcza że na wężyku do zawora EGR podciśnienia nie było (a mechanik myślał że to EGR ma pękniętą membranę).

FORD MONDEO Uszkodzona glowica 2.0 TDCI co dalej

Witam zdjalem dzis pokrywe zaworow i okazalo sie ze auto nie chodzi na wszystkie garki dlatego ze mam uszkodzona czesc glowicy ta ktora trzyma walki rozrzadu jaka moze byc przyczyna tego ze to sie stalo bedzie cos z tłokiem czy poprostu peklo ot tak sobie dodam jeszcze ze dmucha z miarki oleju i zapala sie kontrolka smarowania jak sie nagrzeje mozna wymienic tylko ta gorna czesc

czekam na dwumase bo w moim wylatana na maxa luz w obie strony ok 4-5cm i jeszcze lata na boki martwia mnie 2 rzeczy silnik ktory kupilem wyglada super jak zdjalem pokrywe zaworow i oslone rozrzadu to jakby mial codziennie nowy olej czysciutki jak nowy (niby 90 tys mil przebiegu) ale to akurat mnie nie martwi gosc ktory mi go wyslal zapewnial ze jest to silnik z 2002r na dlugie wtryski i od mondeo

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 2.0 TDDi Silnik pracuje w trybie awaryjnym Jakie będą objawy

Kupiłem ostatnio MK3 z 2001 roku. Ma pod maską 2 litrówkę TDDI Wszystko z autem spoko tylko nie ma mocy. Odpala dobrze nie kopci no może jak dam gaz na max to pości czarnego dymka. ale w dieslu to norma. A wiec brakuje moy mocy tak jak by turbina wogóle nie ciagnela albo cos go blokowalo. Rozpędzanie to fatalna sprawa maluchem szybciej bym sie rozbujał. Byłem u mechanika podlaczyl mnie do

Nie wiem czy masz silnik z turbo z przestawną geometrią łopatek czy z zaworem upustowym spalin - ale sprawdź na początek czy grucha sterujaca pracą turbiny działa. Przy zaworze upustowym dźwignia powinna płynnie dać się przesunąć i powrócić na miejsce. Nie może być zapieczona. Przy zmiennej geometrii zdejmij wężyk z króćca gruchy - ale na wolnych obrotach (nie gazuj silnika) - cięgno powinno przesunąć się maksymalnie po założeniu powinno wrócić płynnie na pozycję wyjściową (w ciągu ok 05 sek). Sprawdzałeś szczelność dolotu Ten mechanik który każe ci czekać 4 tygodnie na diagnostykę to chyba śpi na pieniądzach Znajdź na Forum w dziale Garage jakiś dobry zakład w twojej okolicy i tam pojedź... Przyczyn może być sto i jedna. Dobry tester dedykowany fordom (np IDS) powinien coś pokazać...

FORD MONDEO IV Mondeo Mk4 1.8 diesel 160 tyś - co przy takim przebiegu

zastanawiam się nad zakupem tego autka (mondeo 2010 1. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Auto ma teraz przejechane 160 tyś. (zastanawiające jest że przejechało już 5 tyś i nikt nie kupił no ale może po prostu czeka na mnie Goście nie mogą oglądać obrazków

przyspieszyć. No tutaj to ja się uśmiałem Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. . Jeździłeś takim Coś mi się zdaje że nie bardzo. Najpierw się przejedź a potem pogadamy. Fakt - 2.0 TDCi ma bardziej korzystny przebieg momentu obrotowego ale 1.8 TDCi 125KM też sobie radzi z dużym autem jakim jest mondeo.

FORD buczy po zgaszeniu - zaworek podcisnienia

panowie po zgaszeniu silnika spod maski słychać takie buczenie przez parę sekund takie cichnące. przy sprawdzeniu przed zakupem wyskoczył błąd zaworka podciśnienia - podobno część 400zł. kolega z forum podesłał linka [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] tylko że w opisie jest focus nie mondeo. czy to będzie pasić czy sam to wymienię jeżeli tak to jak czy trzeba po tym coś w kompie ustawić

Buczy zawór od turbiny. U jednych tylko buczy tak ja mam dziś na niemieckiej autostradzie szło 220kmh i nie ma problemów. zawór zamówiłem juz dawno a w przyszłym tygodniu chyba wymienię. Były przypadki mondeo mk4 że jak ten zawór wydawał dźwięki auto było troszkę słabsze i jechało coś ok 170-180kmh.

FORD zawór sterowania podcisnieniem turbo lub przepustnicą

Witam w mondeo MK4 padł elektrozawór jak w temacie. Objawy były takie że jak na 3 biegu dałem buta to odcinał i wyskakiwał błąd silnika. Wyciągnąłem go i spisałem numer 6G9Q-9E88Z-CA i tu pojawia się problem bo Pan w ASO powiedział że do mondeo MK4 2.0 TDCI ten elektrozawór ma inne oznaczenia zaczynające się od 7G..... i kosztuje 440 zł Goście nie mogą oglądać obrazków w postach.

To nie nieszczelność jest przyczyną brzęczenia zaworu. zawór sterowany jest sygnałem cyfrowym PWM (sterowanie impulsem z modulacją szerokości). Częstotliwość jest stała. Z tego co pamiętam ok. 500Hz więc wypracowany zawór brzęczy z taką częstotliwością (plus jakieś harmoniczne). Nie wiem jak w mondeo ale w Transicie 20tdci (praktycznie taki sam silnik) elektrozawory EGR-a i łopatek turbiny nie są zamienne. Nawet nie da się zamienić miejscami wtyków.

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 2.0 Brak mocy kopci itd...

Witam mam problem ze swoim mondeo. Jest to 2.0 tdci automat z 2003 roku. Przebieg 147tys. przy 120 wymieniane wtryskiwacze. Któregoś dnia otworzyłem maskę bez wyłączenia alarmu. Zaczął wyć ale jakoś to opanowałem. Po tym incydencie brak mu mocy jedzie góra 100 kmh biegi przerzuca przy bardzo wysokich obrotach no i niesamowicie kopci. Dym śmierdzi jakby parafiną. Kilka razy na ciepłym

ok sprawdzę to jeszcze raz u siebie jak coś zrobię fotki silnika jutro to będzie łatwiej zdiagnozowaća co z wężykiem który idzie od turbiny od góry tak jak by od zaworu w turbinie i sie chowa gdzieś za kolektoremnie mam pojęcia skąd on wyskoczył bo zachciało mi sie wciskać powietrze sprężone w ten właśnie wężyk człowiek młody to głupi i bez doświadczenianie chciał bym sie pchać w serwis forda bo to sie mija z celem.

FORD MONDEO Powershift 2.0TDCI szarpiefalują obroty

Witam szanownych kolegów Od niedawna jestem właścicielem mondeo MK4 z 2010roku z 2.0TDCI 140KM z automatem Powershift. Od pewneo czasu mam problem z którym jak dotąd nikt sobie nie poradziła wiec chodzi o falowanie obrotami(skoki do góry i w dół)przy stałej prędkości szarpanie całym autem od 40kmh do 50kmh oraz 110-130kmh. Jak dodaje gazu to auto ciągnie bez najmniejszego problemu.Byłem

Sprawdz zawór podciśnieniowy turbiny ja miałem podobne objawy tyle że w wersji manualnej. Wymiana załatwiła sprawe oryginalny zawór forda nowy to jakieś 220 zł i dwie śróbki do odkręcenia.

FORD MONDEO 2.0 TDCI 130KM - korba wyszła bokiem. Co dalej

20 września 2013 będzie dla mnie pamiętnym dniem. Przy przebiegu 237 315 km i 10 latach mój silnik powiedział papa. Ruszyłem z krzyżówki nagle huk dym w lusterku widzę strugę oleju która się za mną ciągnie. Szybko zgasiłem silnik i zjechałem na bok. Co się stało Pękł korbowód i wyszedł bokiem. Na pierwszy rzut oka rozwaliło również tłok i sworzeń tłokowy który pękł wzdłuż

silnika ze sprawną pompą i wtryskiwaczami. Jeżeli kupisz słupek będziesz miał jeszcze większe wątpliwości co do jego stanu i przebiegu jak przy kpl silniku. Przy zakupie samego słupka nie ograniczaj poszukiwań do silnika 130KM przedliftowy silnik 115KM jest identyczny . O mocy decyduje soft i wtryskiwacze. Chyba tylko turbina jest inna - ale nie znam za dobrze przedliftowego mondeo...

FORD MONDEO kultura pracy silnika

Witam Domniemam ze juz nie jeden temat powstal na temat dziwnego odglosu silnikow 1.8 tdci w granicach 1400 - 2000 obrmin (biegi 1-2-3). Jednak chyba nigdzie nie bylo zadawalajcych solucji. Jak radzicie sobiezapobiegacie takiej kultury pracy silnika 1.8 tdci I czemu w powyzszych przedzialach obrotow silnik chodzi jak stary traktor biorac pod uwage fakt ze auto jest nowszej generacji - mam na mysli

Auto tak- silnik nie. Blok silnika pamięta jeszcze mondeo mkI a nawet escorta i to bez turbiny Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Głowica 8 zaworowa też nie jest nowością ale w zamian otrzymujesz sprawdzony silnik i brak DPFa. Do tego dorzuć chipa i śmigaj bezawaryjnie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

FORD MONDEO III [MK3] migająca sprężynka [zestawienie] TDCi

Hej poniewaz ostatnio troche szukalem na ten temat a jest to temat dosc popularny postaralem sie zrobic krotkie zestawienie na zasadzie objaw - przyczyna - forma naprawy (jesli dostepny na forum opis). Podane linki sa przykladowymi wybranymi z wielu podobnych watkow nie nalezy sie sugerowac wszystkim na 100%. nie biore odpowiedzialnosci za ew. bledy wynikajace z lektury niniejszego postu Goście nie

FORD [MK II 2] mondeo 1.8 TD - wskaźnik paliwa i turbina

Witam wszystkich forum wertowałem parę godzin ale i tak nie znalazłem dostatecznych informacji Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Kupiłem mondka 1.8 TD grudzień 97 przebieg 195 tyś (prawdziwy) stan na prawdę świetny potem wrzucę fotki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając

FORD MONDEO III Mondeo mk3 turbina zaczyna gwizdać 2.0 TDCI

mam mondeo 2.0 TDCi rok 2002 od jakiegoś czasu zaczęła mi gwizdać turbina autko ma 162 tyskm przebiegu. odgłosy z turbiny tj. taki świst od 2800-3100 obrotów przy zmianie biegów wcześniej też gwizdała ale nie tak głośno co to może być i ile bd kosztować

To nie musi być turbina w silniku jest sporo rzeczy które mogą wydawać taki świst - rolki napinaczy łożyska alternatora koła klimy pompa wspomagania może być nieszczelny dolot pomiędzy turbiną i kolektorem. To trzeba dokładnie osłuchać i sprawdzić. Nieszczelność dolotu sygnalizowana jest zazwyczaj śladami oleju na wężu - w dolocie zawsze jest trochę oleju najczęściej z odmy

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 TDDI Pompa wtryskowa 184tyś

Witam Szczęśliwych posiadaczy forda Wondeo... Mam całkiem niezły problem z moim mondkiem a dokladnie chodzi o chwilową utratę mocy przy około 2000obrmin. Takie delikatnie wyczuwalne szarpanie trwa to chwile tak jakby był wprowadzany w stan awarjny (ale to tylko przypuszczenia kolegów specjalistów w każdej dziedzinie...)Zdecydowałem sie dzisiaj pojechac co zakładu Bosha w kobylicy koło

Słuchajcie a może to jest przetarcie się wężyka tego 6mm co wchodzi do turbiny Dodam też że nie jest on w całości jednakowej średnicy ktoś chyba majstrował przy tym. tak około 20 cm od turbiny zmieniania się jego średnica na rurkę średnicy 3mm i niżej znów normalny wężyk. Może to jest jakas przyczyna utraty i szarpania jak się załącza turbina. Niewiem gdzie ten wężyk idzie

FORD MONDEO III silnik gaśnie w Mondeo z 2001 Tddi

podczas jazdy gaśnie mi czasem silnik i miga kontrolka od świec żarowych po ponownym odpaleniu jest wszystko ok. jaka może być tego przyczyna z tego co się orientuje to jak by była uszkodzona świeca żarowa to bym miał problem z odpaleniem czy ma ktoś jakieś doświadczenie w tej usterce.

Witam ostatnio wymieniłem czujnik wspomagania turbo doładowania lecz problem nie znikł kiedy wczoraj od dałem mondka do serwisu to mi zaśpiewali że jest uszkodzony zawór regulacji konta wtrysku z przetłumaczeniu na polski tak mi powiedział serwisant a cena jest ok 3000 zł razem z robocizną czy jest to możliwe czy też mają zamiar mnie zerżnąć na kasę . A objawy są takie że nie zawsze

FORD MONDEO I Ranking 2.0 TDCi 140KM realne spalanie i zasięg

Bardzo jestem ciekaw ile palą Wasze mondeo i ile macie zasięgu w zależności od trasymiastastylu. Proponuje ranking pokazujacy typowe wartosci jakie osiagamy typowe srednie spalanie typowy zasieg na 1 baku typowa srednia predkosc procent trasy do procent miasta co zwykle tankujecie (ultimatev-power czy rzepakopal -) ) Temat otwieram dlatego ze moj samochod nigdy palil tak duzo jak ostatnio i

to było 20 lat temu i nie było tam turbiny. To były silniki dla ludu masę tych samochodów jeździ do dziś. Tak się składa że kilkanaście lat temu miałem B16A2 i z silnikiem nie było żadnych problemów do 300 tys km. Później wymianie wymagały pierścienie i uszczelniacze zaworowe. Gładzie cylindrów były pokryte spiekami ceramicznymi i nie podlegały naprawie. Natomiast tutaj w fordzie

FORD MONDEO 2.0 tdci szarpie

Witam mam dziwne objawy w silniku 2.0 tdci 140 a mianowicie przy 3 000 obrotów na 5 i 6 biegu (czyli gdy silnik ma ciężej) auto ma takie dołki (delikatne ale odczuwalne szarpnięcia) podłączałem do niego kompa i na grafice w ciśnieniu turbo było je znacznie widać wie ktoś co to może być A i dodam ze dźwigienka od turbo chodzi łagodnie i płynnie.

Tu macie httpallegro.plzawor-turbiny-egr-...466735001.html A tu pokrewny temat httpforum.fordclubpolska.orgshow...129419&page10

FORD MONDEO 2.5T nierówna praca silnika

Podczas jazdy ze stałą prędkością bardzo lekkim przyśpieszaniu lub hamowaniu silnikiem samochód subtelnie zaczyna przerywać w przedziale 1800 - 2300obr. Kiedy natomiast wciśnie się więcej gazu cały zakres obrotów jest płynny. Druga kwestia przy odpaleniu zimnego silnika przy schodzeniu ze ssania w okolicach 1200 silnik lekko zadrży na wolnych obrotach pracuje równo tak samo jest gdy

Czy chodzi o ten grubszy wężyk który idzie z bloku z pod kolektora do pokrywy zaworów czy jeszcze coś Ostatnio wymieniałem uszczelki pod kolektorami i musiałem odpiąć trzy węże - Jeden od turbiny do kolektora taki malutki. - Drugi krótki większy od bloku z takiej plastikowej obudowy do kolektora metalowego. - Trzeci średni od kolektora plastikowego wzdłuż silnika gdzieś na tył najpierw

FORD MONDEO III [-] Ford Mondeo 20 TDCi 115koni - 2002r.

Koledzy wiem że to forum Daewoo ale pytam grzecznie co może być że ford mondeo 20 TDCi 115km rok 2002 zdycha jak go przyczymam na obrotach. A teraz dokładnie jak wyprzedzam lub jadę pod górę a trzymam na wysokich obrotach to auto traci MOC a nawet lubi zgasnąć a jak nie zgaśnie traci moc na chwilę po czym jedzie normalnie ale na desce zaświeca mu się spirala czyli to co oznacza że niby

wiele niewymyślisz posprawdzaj przewody od turbiny do intercoolera od filtra powietrza do turbiny i itp. jesli Ci zdycha na wysokich obrotach to pewnie turbina za duze cisnienie daje cos niebedzie halo z zaworami upustowymi i itp. jechac na kompa i sprawdzic parametry silnika podczas jazdy zwłaszcza jak sie dzieja te cyrki

FORD Czy lejecie coś innego do swojego mondeo oprócz ropy

Jak w tytule czy lejecie coś innego do swojego mondeo (diesla)oprócz ropy

Czysty OO może być ale odbarwiany kwasem siarkowym raczej... nie. Znajomy poparzył ręce przy naprawie tak potraktowanego układu. Taki zajzajer można zatankować wszędzie nawet na tzw markowych stacjach choć już coraz rzadziej. Jeżeli ktoś już zrobił dieslem w Polsce 1 - 2 mln km to zetknął się z tym problemem na 100% jeżeli przejechał 100 kkm to życzę mu... szczęścia. W układach

FORD opis podkrecenia doladowania mondeo 1.8TD

czesc naczytalem siena forum forda i mondeo club polska jak to fajnie podkrecic doladowanie i uzyskac lepszy moment pare koni... Oprocz tego jeszcze mozna mieszac przy bosterze. Ja chcialbym sie skupic na podniesieniu doladowania. nominalnie w mondku z tego co wiem jest 0.8 bara. chce podniesc do 1 bara. Ile taki zabieg podniesie mocy Generalnie silniczek mam w dobrym stanie i chcialbym sprobowac.

zeby zaczc cokolwiek robic mimo wszystko warto by bylo sie zaopatrzyc w manometr. wpinamy go w wezyk idacy od turbiny do boostera. wtedy bedziesz wiedzial czy podkrecanie wogole cokolwiek daje i przede wszystkm czy booster jest dobrze wyregulowany na start. z tego co juz sie zdazylem zorientowac nie warto sie bawic w regulacje ciegna wg w mk2 bo dostep jest tam mizerny. (wg - westgate - to zawor upustowy

FORD MONDEO Brak mocy - usterka naprawiona )

Witam mam taki mały problem. Wczoraj jadąc trasą przestała działać mi turbina Zero przyspieszenia nie kopci. Dojechałem do domu otworzyłem maskę i znalazłem usterkę. Mianowicie pękł mi przewód gumowy który idzie od obudowy filtra powierza do turbiny i od tego węża odchodzi taki mniejszy i łączy się z silnikiem. Przewód pękł pod opaską zaciskową. Teraz moje pytanie czy idzie

W tddi turbina ma zawór upustowy którego grucha sterująca działa na krótkim ciśnieniowym sprzężeniu zwrotnym zupełnie niezależnym od PCM. Mógł zatrzeć się zawór upustowy mogła rozszczelnić się grucha lub wężyk idący do niej. Sprawdź czy zawór nie jest zatarty (odepnij sztangę od dźwigni zaworu i ręką porusz dźwignię - ma lekko chodzić). Druga możliwość to nieszczelny

FORD MONDEO Niepokojący odgłos po wyłączaniu silnika

Witam po powrocie z trasy swiatecznej stanalem po domem auto stalo jeszcze wlaczone kilka minut wylaczylem i... pojawil sie po raz pierwszy dziwny odglos ( jakby bzyczenie tarcie jakiegos silniczka odglos jakby jakies spiecie bylo ) spod maski. Nie byly to odglosy przelaczania sie zapadek od klimatyzacjiwentylacji bo to sie tez zdarza. Nastepnie kilukrotnie wlaczalem silnik i bez dodawania gazu na

Zawor wymieniony. Przejechalem na probe kilkanascie km kilka razy gasilem silnik i jak na razie cisza ale poczekam z ostateczna opinia do konca tygodnia. Mam tez pewne pozytywne odczucia zwiazane z przyspieszaniem ale nie chce zapeszac... Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Zobacze co bedzie jutro w drodze doz pracy

Odkopię troszkę temat. Czy po wymianach i wszelkich kombinacjach macie już ciszę i spokój Jestem po wymianie zaworu sterującego pracą turbiny (bo taki wyskoczył błąd) ale dalej pierdzi zawór pierwszy. Widzę dwa rozwiązania albo drugi zawór też padł albo ta przepustnica jest uszkodzona. Może EGR ale chyba nie turbo... Mechanik chce już ściągać turbo i diagnozować... edit Zauważyłem

Przykładowe oferty części samochodowych ford mondeo zawór turbiny

  • Zawór czujnik turbiny Ford Mondeo Mk3 TDCI - Grodzisk Maz. (100.00PLN)
  • FORD MONDEO MK 3 2.0 TDCI ZAWÓR TURBINY EGR - Kokoszkowy (99.00PLN)
  • FORD MONDEO MKIII MK3 2.0 TDCI ZAWORY TURBINY-WYSY - Białobrzegi (50.00PLN)
  • ZAWOR PODCISNIENIA TURBINY FORD MONDEO MK4 2.0TDCI - NOWY TARG (70.00PLN)
  • FORD MONDEO MK4 ZAWOREK TURBINY ZAWÓR CZUJNIK BRĄZ - Wschowa (80.00PLN)
  • FORD MONDEO MK4 ZAWOREK TURBINY ZAWÓR CZUJNIK BRĄZ - Wschowa (80.00PLN)
  • FORD MONDEO MK4 ZAWOREK TURBINY ZAWÓR CZUJNIK BRĄZ - Wschowa (80.00PLN)
części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi