części samochodowe nanodatex

ford mondeo kolektor dolotowy

Samochody związane z zapytaniem ford mondeo kolektor dolotowy

Pytania i odpowiedzi: ford mondeo kolektor dolotowy

FORD MONDEO kolektor dolotowy

Witam. mam pytanko czy kolektor dolotowy od mondka 1.8 16V 2004 ROK podejdzie do mondka 1.8 16V 125KM ale z 2000r proszę o odpowiedź bo zależy mi bardzo na podpowiedziach bo muszę szybko dać znać czy go biore. Pozdrawiam

FORD Zapchany kolektor dolotowy powietrza

Witajcie Wczoraj w mondeo wymontowałem mały termostat celem sprawdzenia. Żeby się do niego dostać trzeba ściągnąć plastikowy kolektor (chyba dolot powietrza wybaczcie lajkonikowi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ) z przodu silnika. I otóż kolektor ten jest zasmarowany w środku czarną mazią po dobre

Witam jakiś czas temu również dostawałem się do małego termostatu w celu jego wymiany. Zauważyłem obecność tej mazi w swoim kolektorze dolotowym również. Na forum doczytałem się jedynie o możliwości umycia tych elementów ale może ktoś rozwinąłby temat podał konkretne przyczyny podpowiedział jak najlepiej pozbyć się tej mazi co pozbycie się jej da i czy po odkręceniu kolektora należy wymienić w nim uszczelki itd. Z góry dzięki. Pozdrawiam goferro p.s. to moj pierwszy post na forum (od 6 m-cy mondeo MKIII - diesel)

W tzw. międzyczasie na mondeoklubpolska znalazłem informacje o przyczynach syfu w kolektorze olej z turbiny spaliny zawracane prze EGR. Rada umyć kolektor i zatkać EGR Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Pozdrawiam Marcin

Zobacz Kolektory ssące i EGR, układ recyrkulacji spalin do FORD MONDEO

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 2.0 TDDI kolektor dolotowy

Witamdziś postanowiłem wyczyścić kolektor dolotowy i to co zobaczyłem w środku kolektora powaliło mnie na kolanaokoło 2 mm nalotu mazi z sadzą koloru czarnegono i jak tu auto ma oddychać takim syfem a wszystko przez cofanie spalin do kolektora dolotowego przez zawór EGRktóry to od razu zaślepiłem.Ale nie tu jest mój problem zauwarzyłem że przy moim kolektorze czegoś brakuje a dokładnie

hej dikileiden podziel się informacji z innymi - czego użyłeś do wyczyszczenia dolotu - czyściłeś sam kolektor dolotowy czy rurę też - założyłeś starą uszczelkę czy dałeś nową - czym zaślepiłeś zawór EGR pozdrawiam

FORD MONDEO III Prośba o ocenę Mondeo Mk3 1.8 2007r.

Witam wszystkich Po kilkuletniej przerwie w użytkowaniu fordów (dwa focusy jeden po drugim) przyszedł czas na powrót do marki. Prośba o ocenę mondeo kombi 1.8 2007r. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Może ktoś juz go widział Coś się rzuca w oczy nie pasuje do tego modelu opis zawiera błędy Z góry dzięki jatomm

Klapki były modyfikowane w ciągu produkcji ale nie ma zgodności co do tego kiedy - w Polsce uważa się że jakoś dopiero po liftingu natomiast przykładowo według strony fordWiki.co.uk samochody z końca 2002 roku powinny już mieć klapki poprawione. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Jak podano na powyższej stronie w fordowskim katalogu części 15 października 2002 roku

FORD MONDEO III Mondeo MK3 - rodzaje silników

Witam Zdecydowałem się na zakup mondeo MK3 (rocznik 01-03). Zlecam poszukiwanie takiego egzemplarza sprawdzonemu znajomemu który ściąga samochody z Niemiec (połowa rodziny u niego się zaopatrzyła i na razie nie ma problemówGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.. Chciałbym jednak wiedzieć jakie rodzaje silnika

sens montażu LPG (bez LPG luz sprawdza siękoryguje bodajże co 140-160 tys. km a z LPG kilkakrotnie częściej o ile mi wiadomo) - wadliwe "klapki" w kolektorach dolotowych w starszych egzemplarzach - w Polsce uznaje się że wszystkie auta przedliftingowe mają kolektory starego typu w których jest większe ryzyko urwania tych klapek i w efekcie demolki silnika ale już np. na fordWiki

FORD MONDEO Stuki silnik 18

Witam Mam mondeo z silnikiem 18 benzyna. Problem wygląda następująco Uruchamiam silnik po nocy pracuje dobrze równo i cicho po stopniowym rozgrzewaniu się pojawia się stukanie tak jak z zaworów. Po całkowitym rozgrzaniu samochodu stuka tak jak by był to diesel po wykręceniu korka od oleju słychać jak dmucha powietrze dość mocno. Samochód dobrze jeździ silnik chodzi równo. Poziom

Na początek proponuje odłączyć wtyczkę od siłownika sterującego klapkami dolotowymi na kolektorze dolotowym. Jeśli samochód ma więcej niż 100tyś km to już jest na nich luz. Klepanie klapek przypomina stuki panewek lub klepanie zaworów. Jeśli po odłączeniu praca silnika będzie prawidłowa to nie podłączaj z powrotem wtyczki Trzeba wymienić kolektor - nadmierny luz na klapkach może spowodować ich wpadniecie do silnika

FORD MONDEO I Wymiana małego i dużego termostatu 2.0 TDDi

Pewnie moderator mnie ochrzani ale potrzebuję pomocy. Siedzę już 2 godzinę na forum i poczytałem już dużo postów. Jak to bywa z dieslami mam problem z nagrzewaniem bardzo wolno zimą a latem przy upałach czasami się przegrzewa. Mam najechane na moim liczniku już 210tys i naprawę tego problemu chciałbym zacząć od wymiany termostatów (przejechałem już 100tys tym samochodem i jeszcze

Ja kupiłem oryginał i sam zmieniłem. To tylko trzy śrubki do odkręceniaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.(skrót do foto jest w historii tego postu). Trzeba tylko akumulator wyjąć żeby było miejsce do manewrowania kluczem no i mieć nasadkę. Płynu wyciekło około 15l do 2l. Tyle dolałem żeby było do

FORD MONDEO olej w rurze turbo

Witam. demontowałem kilka dni temu kolektor dolotowy żeby wymienić termostat a tu w nim była taka oleista substancja nie żeby się strasznie wylewało albo coś tylko że jak ściągnąłem kolektor to było widać na bloku silnika. i w rurach od turbiny też jest. Mam następujące pytanie skąd olej się bierze w układzie dolotowym. Czy jest to może związane z odpowietrzeniem silnika. Jest

FORD Mondeo nie ma mocy

Witam wszystkich. Mam problem . Modneo 2.0 tdci 2004 rok 130 KM nie ma mocy. Turbina chodzi bez problem a auto nie jedzie i strasznie kopci. Po podłaczeniu do komputera nie ma najmniejszego błędu. Pomóżcie co to za przyczyna

Witam Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co może być przyczyna braku mocy - Turbo dziura. Po wejściu na 2 tys -ciągnie ale wydaje mi się że nawet tu nie ma takiego ciągu do przodu ale przed 2 tys to masakra włączając klimę stoi stoi stoi Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. ruszyło Goście nie mogą oglądać

FORD MONDEO TDCi dymi podczas przyspieszania

Po pierwsze chcialbym sie przywitacponiewaz jestem nowy na forum. Przejde do problemu jaki ma prawie kazdy uzytkownik diesladymienie to zmora uzytkownikow. Podczas odpalenia dymi i to strasznie ale po chwili przestaje wiec sadze ze dymi poniewaz silnik jest zimny. Podczas jazdy i przyduszeniu pedalu gazu zaczyna dymic i puszczec smierdzace chmury spalin. Wyczyscilem EGR ( byz strasznie brudny )

To czyściłeś httpbispid.pl_foramondeo_egrzawor_egr_3.jpg A pod nim wąż gumowy do Intercoolera. Wyczyść też dokładnie kolektor dolotowy. To jest toto plastikowe nad tą metalową rurą co czyściłeś (też widoczne na fotce nr 5). Pamiętaj o tym by przy demontażu kolektora syf nie dostał się do bloku silnika.

idealnie i byl nagar.Usunalem tyle ile moglem po zdemontowaniu po raz kolejny egru sprawdzilem waz ktory idzie do IC wygladal na czysty wiec nic nie robilem. Jazda probna hmmmmmm wydaje mi sie ze dymi o wiele mniej niz wczesnij ale jednak dalej cos tam puszczaGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Off od ilu takie mondeo

FORD MONDEO III Mondeo MK3 TDCI 130k Delikatne szarpanie przy 2000 obrotów pęknięta rura

Witam Mam problem z moim mondeo przy obrotach ok 2000 samochód przerywa delikatnie szarpie. Jeśli dodam gazu nie ma z tym problemów. Zauważyłem pęknięte kolanko obok zaworu ERG ( nie znam się dobrze). Na zdjeciu widać to pęknięcie. Czy może to być przyczyną szarpania

tak kolego to może być przyczyną. ewidentnie widać że masz dziure. wymień to kolanko i posprawdzaj też opaski te na grubych wężach od turbo. na Twoim miejscu zaślepił bym zawór EGR bo chyba tam nie masz zaslepionego a jak nie masz zaślepionego to wyczyść sobie też kolektor dolotowy. Na forum nie raz był poruszany temat zaślepienia zaworu EGR i czyszczenia kolektora. Pozdrawiam.

FORD Ford mondeo pomoc dla początkujacego

Witam nosze się z zamiarem kupna samochodu. podoba mi sie mondeo i fokus. Cena jaką mogę operowac to 21000zł na dzień dzisiejszy. prosze o pomoc czy lepiej kupic salonowy czy sprowadzany Lubie duże samochody wiec skłaniał bym sie ku mondeo. [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] pozdrawiam i dziekuje za odpowiedź

jareczek1980 skąd wziąłeś info że ma być benzyna 18 i to jeszcze kombi Jakie 8 sztuk Na allegro jest aktualnie 1800szt mondeo III do 21tys zł... Kolega tomaszcharowski napisał że jest nowy i szuka auta za 21tyś zł. Nie ma innych kryteriów wyboru. Przedstawił konkretny egzemplarz auta który jest słabo wyposażony jak na mondeo. Być może nie wie o tym że to jedna z podstawowych

FORD MONDEO IV Mondeo Mk4 2.0 TDCI - Brak mocy (turbo) check engine

Witam wracałem dzisiaj z wakacji z rodziną. Po ujechaniu ok. 50 km nagle poczułem że auto nie ma mocy - tzn. tak jakby turbina się nie załączała. Auto przyspiesza bardzo wolno nabiera prędkości ale wyprzedzanie nie wchodziło w grę. Nie widać żadnego dymu za autem. Zatrzymałem się po kilku kilometrach wyłączyłem silnik odczekałem chwilę uruchomiłem ponownie - ale nic to nie dało.

najpierw sprawdziłbym wszystkie przewody powietrzne czy sa szczelne i czy kolektor szczelny bo jeśli sa nieszczelności to komp sobie dobierze odpowiednia mieszankę i nie będzie dymił. Mi w BMW 3 rozwaliło kolektor dolotowy (wada fabryczna) i zadymił tylko na początku potem nic ale zero mocy a i oczywiście trzeba podpiac kompa żeby zobaczyć co sie dziejeGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

FORD Mondeo - zakładam sekwencję - "Zrób to sam" - porady

Witam. Autko po naprawach blacharsko-lakierniczych a że zostało troszkę kasy to zdecydowałem się w końcu na założenie sekwencji. Niestety jak to u nas w Polsce bywa Polak jest oszczędny i kombinuje. Mam obecnie mondeo z instalką opartą na blosie więc będę zmieniał tylko to co pod maską i może ewentualnie wymienię też wielozawór w zbiorniku. Pytania na co się zdecydować na -STAG

FORD MONDEO duże spalanie

Witam. ostatnio zrobilem trasde 1000km 150 przez wioski i w polsce a reszta autostrada zauważyłem że spalanie po tych mniejszych drogach utrzymywało sie w granicach 74 prędkość do 90kmh a po wjechaniu na autostrade jechałem ze stałą prędkościa i spalanie zamiast maleć do doszło do 85i co jakiś czas rosło o 01l wiecej. co może być przyczyną

się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.móje pierwsze wymarzone auto vw golf III 1.9 tdi z motorem 1Z który zamykał się przy spokojnej jeździe nawet 45 l100 . Ale do sedna obecne spalanie mojego mondka wynosi 55 L100km po przejechanych 2tys km od skasowania wskazania średniego w cyklu mieszanym 45 km do pracy. Jazda przeważnie 100kmh nowy org. termostat olejowy forda

FORD MONDEO Jak rozebrać okablowany zawór EGR (z DPF)

Czy któryś z Forumowiczów rozbierał okablowany 3-ma wtykami zawór EGR (silnik 2.0 TDCi z DPF-em) Nie wiem jak dobrać się do blokującej tłok EGR-a zaślepki i uniemożliwiający wyjęcie go na zewnątrz tulei.

29.05.2013 Sprawny EGR już na pokładzie. Mam wrażenie że jest dynamiczniejszy po "odetkaniu" dopływu spalin do silnika (pozostawiłem w nim blaszkę z otworem ok. 8mm) a i czytałem iż spalanie przy tym jest mniejsze. Nie wykasowywałem błędów (jak widać w załączniku) aby sprawdzić czy ECM sam to zrobi i po jakim czasie. 01.06.2013 Lamkę MIL wyłączyłem PC-tem. Pomimo braku

FORD MONDEO Sztywne koło zamachowe od Fiesty ST MK6 do Durateca 1820

Niedawno napotkałem na ciekawą informację myślę że szczególnie cenną dla użytkowników 182.0 duratec. W modelu Fiesta ST MK6 montowany był silnik 2.0 duratec 150KM. Konstrukcyjnie to samo co 1820 w naszych np. mondeo i Focusach. Ale ma dwie zasadnicze różnice - zmodyfikowany kolektor dolotowy (inny rozstaw śrub) i bez klapek - nie ma dwumasy Moje pytanie brzmi szczególnie do tych co

FORD MONDEO Stukot silnika na wolnych obrotach 1.8

Poczytalem troche w poprzednich postach ale glownie dotyczylo to silnikow diesla. A u mnie w benzynowym 1.8 slychac stukot - klekotanie. Slychac go wsumie jedynie gdy silnik jest nagrzany i jedynia na wolnych obtorach. Juz nawet leciutkie dodanie gazu powoduje ze stukot znika. Z tego co mi mowli spece od fordow to najprawdopodobniej jest napinacz paska klinowego. Jednak stwierdzilem ze spytam tutaj

Według mnie to żaden napinacz tylko luźne klapki w kolektorze dolotowym jeśli jeszcze ich nie wymieniałeś lub nie wywaliłeś a masz przebieg większy niż 150 tys. to na pewno to. Wymianę lub wyjęcie radzę zostawić mechanikowi - trochę zabawy z tym jest. Ja na razie jeżdżę bez i jakoś nie zauważyłem drastycznej różnicy no może ciutkę większe spalanie ale to nieznacznie. Czy to

Teraz udało mi się odsłuchać Twój filmik z youtuba i mój podobnie klekocze. Natomiast gdy jestem po przejechaniu pewnej trasy silnik jest zdecydowanie bardziej cichy. Nie ma takiego klekotania. Napinacz to nie jest na 100% u mnie ledwo go słychać tylko przy włączonej klimie. Może to te klapki w kolektorze Ale do cholery na zimnym i ciepłym powinny dawać ten sam efekt. Rustin a tak przy

FORD MONDEO po wysprzęgleniu lub wyluzowaniu obroty spadają bardzo pomału

Witam.Od niedawna jestem użytkownikiem forda mondeo MK3 1.8 125KM 2005 z przebiegiem 67tys km na serwisie.Zauważyłem zmieniając biegi obroty przy wysprzęgleniu spadają bardzo wolno gdy przytrzymam sprzęgło to staną na 1500 lub 1800rpm tak samo jak wyluzuje .... ale gdy stane autem normalnie spadają na 800rpm dzieje się tak na Pb i LPG <--- lpg 3 dniowy zakładany w auto mix Skrzyszów

jeśli wolno schodzi z obrotów to pewnie są uszkodzeniapęknięcia w rurkach podciśnienia pod kolektorem dolotowym. zwłaszcza należy dokładnie obejrzeć rurkę o średnicy 25 cm o długości ca 15-20 cm z dwoma kolankami. znajduje się między kolektorem a blokiem silnika bliżej miski olejowej czyli dół kolektora. lepiej jest widoczna z kanału od spodu auta. często pęka i powoduje podwyższenie

FORD MONDEO Świszcząca turbina.

Przebieg 39000 km i zaczęła świszczeć turbina czy to normalne Silnik 1.8 TDCI w mondeo IV. Czy macie tak samo Samochód jeszcze na gwarancji będę jechać niedługo na przegląd do aso i nie wiem czy im to zgłaszać Pozdrawiam

U mnie okazało się że świszczy nie turbina a uszczelka pod kolektorem dolotowym. Jak się później okazało była pęknięta a pewnie przez to że trzy śruby były poluzowane. Dwóch mechaników stwierdziło że to turbina dopiero życzliwy gość z ASO naprowadził mnie żeby sprawdzić te śruby przy kolektorze bo lubią w 18 tdci się urywać. Goście nie mogą oglądać obrazków w postach.

małe sprostowanie kolektor dolotowy kolektor ssący po drugiej stronie (przy wylocie do turbiny - spaliny) to kolektor wylotowy

FORD MONDEO III MK3 Ford Mondeo 1.8 CSI czy warto kupić

Witam mam możliwość kupna takiego samochodu Wersja Mk3 Rok produkcji 2003 Data rejestracji 082003 (po lifcie) Przebieg w km 106 000 km Skrzynia biegów manualna Moc 130 KM (96 kW) Pojemność skokowa 1798 cm&179 Rodzaj paliwa benzyna Kolor srebrny-metallic Liczba drzwi 45 Auto sprowadzone z Niemiec opłacone gotowe do rejestracji. Kupujący zwolniony z opłaty skarbowej. Dochodzi fakt silniki

klapki sa w kolektorze dolotowym można je zaslepić (wężyk) ale lepiej poświęcic troche czasu i je wymontować bo pierwszy wariant jak dla mnie jest tymczasowy (nie lubię prowizorek bo są najtrwalsze Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.) szczerze to mi się tez podoba laguna ale mam kumpla w serwisie renault

FORD MONDEO III awaryjnośc i wykonanie mondeo mk3 po lifcie

Witam Czy wiecie może na czym polegał lifting w fordzie mondeo 20032004. Widzę że część samochodów z 2003 roku i wszystkie z 2004 roku mają widoczną zmianę wizualną w środku (mam na myśli radio pokrętła od klimatyzacji itd.). Czy jesteście wstanie wskazać na czym jeszcze polegał lifting w tych latach Na ile on wpłynął na poprawę jakości samochodu Dziękuję i pozdrawiam

od tych przed FL i do chyba któregoś miesiąca 2004 r. < trzeba mieć to na uwadze). W niektórych egzemplarzach z powodów ekonomicznych nie montowano osłony silnika zarówno tej od góry jak i ten od dołu - szczególnie w benzynach. Po FL zmieniono oprogramowanie panelu climatronica (ten poprawiony ma ikonkę nadmuchu na szybę pomarańczowążółtą) ale i tak wg mnie climatronic w mondeo

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 2.0 TDCI Brak mocy w gorace dni

Witam Mam mondeo 2.0 TDCi (115KM na dlugich wtryskach) z przebiegiem 230tys km i nastepujacy problem. Podczas goracych dni auto nie ma mocy zupelnie ponizej poziomu zalacznia turbo. Najtrudniej ruszyc bo jak sie doda za malo gazu to taki zamulony ze jedyny ratunek to wysprzeglic dodac gazu i ruszyc jeszcze raz. Podobnie z podjazdem pod gore kolo domu. Jak na dworze jest ponizej 30 stopni to na jedynce

FORD MONDEO III Ford Mondeo MK3 2.0 tddi 115km wyciek oleju .

Drodzy Forumowicze Mój samochód to ford mondeo MK3 2.0 tddi 115km przebieg 207tyś. km. Generalnie z silnikiem nie ma problemów wydaje mi się że pracuje prawidłowo jednak dziś rano po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika moim oczom ukazały się następujące wycieki Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Goście

Ja wymieniłem same podkładki i jest spokój. To jest brud wymieszany z ropą przez to że podkładki przeciekały (obym się nie mylił). Możesz po wymianie umyć silnik i obserwować co i jak. Albo podkładki pod kolektorem dolotowym są padnięte trudno bez rozbierania coś powiedzieć.

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 20 TDCI. Po wymiania EGRa kopci na czarno

Witam kilka dni temu zapaliła sie w moim mondku kontrolka check engine. W serwisie forda stwierdzili że to problem z EGR. Po zdemontowaniu okazało się że miałem zaślepiony EGR. Po wymianie EGR (1000 PLN) samochód zaczął kopcić na czarno jak się mu doda gazu -( Widać to wyraźnie w lusterku przy ruszaniu mniej przy zmianie biegów. W maju samochód miał regenerowane wtryski (silnik pracuje

FORD MONDEO I [Mondeo Mk1] słabiutki 1.8TD

Witam. Gdzie szukać przyczyny słabości 1.8TD w moim mondeo Auto kiedyś miało pęknięty węzyk do bostera pompy (przy samym wlocie). Skróciłem go i nałożyłem teraz połączenie ma chyba szczelne bo troszke jest lepiej (czasami nawet jak mu sie zachce to przyspieszy). Ale bez względu czy mu sie zachce czy nie okrutnie kopci czasem jak Ikarus (z dziurawym wężykiem nie kopcił). Przy normalnym

FORD MONDEO 1.8 benzyna - stukanie w silniku

Nie wiem czy mozna nazwać to jakimś fatum czy jak.... ale sypie mi sie coś w silniku.... i to juz 2 raz.... kupilem auto w grudniu.... jeżdziłem około 1 miesiąca ciesząc sie fajnym autkiem kiedy to zaczeły dobiegać z silnika stuki... wertując forum ktoś zasugerował kolektor dolotowy wiec auto trafiło do ASO i zaliczylem wymiane kolektora ssacego... lecz niestety nadal stukalo lecz cziszej....

FORD MONDEO syszenie z zaworów - brak kompresji

post zapożyczony z MKP (mojego autorstwa) Dzisiaj był u mnie zizitop celem naprawy mojego mondka i kaszanka Okazało się że jest przedmuch na zaworach. Dalej treść zapożyczona od zizitopa inny problem panowie. dziś byłem u pupka i oprócz tego że mdo nie ma wo gule wigoru to na wolnych obrotach zachowuje się normalnie ale silnikiem lekko buja rytmicznie może to przyczyna w braku poduch

FORD MONDEO Wycieki oleju silnik 2.0 TDCi

Ostatnio zauważyłem dość mocne wycieki oleju na silniku (obszar zaznaczyłem na rys kolorem czerwonym - zdjęcie zrobiłem jak już trochę ten olej powycierałem) . Wszystko zachlapane olej pada aż na wentylator na chłodnicy. Mam pytanko skąd chlapie ten olej troszkę poczytałem i wychodzi na to ze spod kolektora ssącego czy dobrze myślę co muszę zrobić aby usunąć te wycieki czytałem ze to mogą być objawy padającej turbiny czy potwierdzacie

Najprawdopodobniej uszczelka pod kolektorem dolotowym. Nic strasznego. I droga chyba nie jest. A przy demontażu warto wyczyścić kolektor i może egr.Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum.

FORD MONDEO wymiana małego termostatu - gdzie

Witam po raz pierwszy Od niedawna jestem właścicielem MK3 TDDI (wcześniej jeździłem MK2 -przekonała mnie do forda niezłe auto za dobrą kasę). Z wcześniejszych wątków wyczytałem że problemy z temperaturą silnika jakie mam zawdzieczać mogę wadliwej pracy małego termostatu. W ASO zapytałem grzecznie ile za wymianę (robocizna) - 250PLN Goście nie mogą oglądać obrazków w postach.

Witam ostatnio wymieniałem mały termostat. Mechanicy u jakich byłem nie mieli pojęcia o drugim termostacie (małym). Zadzwoniłem do serwisu w Pile wart polecenia i mechanik powiedział że przypisany on jest do układu smarowania a nie jakby można sądzić układu chłodzenia. Wymieniłem sam roboty jest troszeczkę ale można sobie poradzić ten opis dostałem od jednego kolegi z forum może

FORD MONDEO Olbrzymie spalanie

witam . posiadam mondeo mk3 2.0 tdci 115km wersja trend. posiadam go od dwóch miesiecy. obecnie ma 157 tysiecy przebieg orginalny problem polega na tym ze jego srednie spalanie ksztaltuje sie w granicach 95-10 litrow on na 100km. nie katuje go uzytkuje sluzbowa octavie ( spalanie 65-7 on na 100) kooledzy jaka moze byc przyczyna tak masakrycznego spalania to przecierz diesel ostatnie tankowanie 200

Dzisiaj zabrałem się za sprawdzenie wszystkich węży od IC oraz czyszczeniem EGR i przy okazji po raz drugi wyczyściłem kolektor dolotowy. Zdemontowałem każdy wąż od poczynając od EGR-a czujnik MAP (który przy okazji wyczyściłem - wsumie nie był mocno brudny) do chłodnicy IC od chłodnicy IC do turbo (cztery węże oraz jedna metalowa rura) WSZYSTKIE RURY OK ŻADNYCH PĘKNIĘ ANI

MAP - Czujnik (pod)ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym. MAF - Przepływomierz masowy powietrza. Mam osobiście 2.0TDCi choć nie w mondeo a w Jaguarze X-Type 2.0D Estate 2005r. i wyniki spalania 10-11L 100km (cykl miejski) już przyjąłem za normę z tym że - auto jest eksploatowane na krótkich odcinkach (dom - parking) 5km kilka razy dziennie. - prędkości ehm no jeżdżę obwodnicą

FORD MONDEO wskaźnik temperatury zbiorniczka chłodzącego nie może dojść do 90 stopni

Witam dziwny problem mianowicie wskazówka układu chłodzenia widzę że nie potrafi złapać 90 stopni nawet na trasie podchodzi do 80 może max lecz zwolnię noge z gazu momentalnie spada do 60 i poniżej termostat wymieniłem niedawno (wcześniej tak samo było) po trasie zobaczyłem że rury ciepłe (ciekawe czy to nie nagrzanie przez silnik) zaś zbiorczniek borygo zimny cały w środku wieje ciepłym ale nie gorącym jak kiedyś co to może być drugi termostat

W każdym TDCi jest też "mały" termostat (w układzie chłodzenia oleju). Jest on montowany w bloku silnika pod kolektorem dolotowym po prawej stronie w okolicach pompy wody. W przypadku silnika TDCi nie trzeba demontować kolektora dolotowego w TDDi trudno bez tego.

FORD MONDEO Turbina zmienna geometria jak powinna działać

Witam mam problem ze mondi nie ciagnie tak jak powinien. Dolot wyczyszczony EGR zaslepiony. Rury sprawdzone. Turbina nie ma luzów sucho od strony filtra powietrza. Pytanie jak powinno dziąłac to cięgno od gruszki Jak mam podłaczony wezyk to jest naciagniete turbo a i ciagle tak jest na duzych małych obrotach i na zgaszonym i przy odpalaniu. Puszcza dopiero jak odłacze wezyk.

powiem ci tak masz zwykła turbine niesterowana elektronika a map sensor jest czujnikiem cisnienia bezwzglednego w kolektorze dolotowym a gruszka z turbo jak zauwazyłes pewnie jest połaczona z obudowa turbiny tak jest w 90 ps wersji mondka mk3 a map sensor w zwykłych mondkach tddi jest od mierzenia temp oraz cisnienia Bump Strona główna Regeneracja turbosprężarek - Zasada działania turbosprężarki

FORD MONDEO I Błąd P2337 i czujnik spalania stukowego

Chciałbym odświerzyć temat. Niestety i mnie dopadł problem błędu nr P2337. Podczas jazdy nagle zaczęła mrugać sprężynka.... Po odpaleniu caly czas mruga..... Mechanik podpiął pod komp i wyszedł błąd P2337.. Z opinii wynika że to moze byc zgubienie kodu wtryskiwacza nr 2... Nastomiast mechanik twierdzi ze moze to rowniez byc problem z czujnikiem spalania stukowego bo z komp odczytał

FORD MONDEO III Mondeo mk3 opinie

Zastanawiam sie nad kupnem mundka mk3 szukam w sieci informacji użytkowników tego samochodu jednak ciężko coś znalezć.W związku z tym proszę użytkowników tegoż samochodu o opinie.W szczegulności silnik 2.0 benzyna- jego awaryjność czy są problemy z łańcuchem rozrządu ( jak w oplu 2.2 ) zawieszenie tylne (ma ktos może schemat )itp. Obecnie jeżdże cytryną - Xsara chce coś większego

Kolego wszystko jest na forum wystarczy poszukac nikt nie bedzie Ci tu ze szcegolami wypisywal wszystkiego silnik ok ale siadaja uszczelniacze zaworowe wiec wtedy bierze olej kolektor dolotowy ma plastykowe klapki ktore z czasem sie psuja i szczatki moga wpasc do cylindrow z lancuszkiem nie ma zadnych problemow w tylnym zawieszeniu siadaja 4 tuleje na ktorych jest podczepione do auta jak chcesz wiecej

FORD MONDEO III Mondeo mk3 2003 kombi 1.8 16V benzyna

Witam.szukam obecnie samochodu dla siebie musi to być kombi i raczej kieruję się w stronę benzyny.Znalazłem takie mondeo [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Byłem dziś obejrzeć i się przejechać wrażenia całkiem pozytywne ale...czy taki rocznik może mieć 140tys przebieguwatpliwe.Blacharka wyglądała dobrze w środku też jest zadbany i nie widać śladów użytkowania.Pisze

Przebieg jak najbardziej realny mój ma dokładnie 150 tys. obecnie. W tym egzemplarzu jedna rzecz jest podejrzana - kierownica niby skórzana ale w takim stanie jakby dopiero ktoś ją wymienił Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. W tym roczniku zwróć uwagę na klapki w kolektorze dolotowym.

FORD MONDEO III Mondeo mk3 20 benzyna

Witam. Czy moze ktos pomoc w takiej szybkiej ocenie tego auta [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Bedzie to moj pierwszy ford i nie wiem do konca na co jeszcze zwracac szczegolna uwage. Po wstepnej rozmowie do wymiany sa ponoc klocki hamulcowe (auto slabo hamuje) cos stuka w tylnim zawieszeniu (bez stacji diagnostycznej sie nie obedzie Goście nie mogą oglądać obrazków w postach.

Do sprawdzenia - korozja dolnych rantów drzwi i klapy bagażnika szczególnie od wewnątrz - klapki w kolektorze dolotowym (test na szybko to ściągnięcie wężyka podciśnienia) - tylne zawieszenie jak puka to w najlepszym przypadku łączniki stabilizatora jak tuleje to zapomnij że auto ma 120 tys. przebiegu - spytaj jak dawno auto sprowadzone bo jeżeli ma je od 1-2 miesięcy to pewnie koleś

FORD MONDEO III Mondeo [MK3] 1.8 125 KM ... 200kkm

Witam wszystkich szanownych forumowiczów ... Otóż mój pierszy post jest pytaniem o opinię ... Zastanawiam się nad kupnem mondeo Mk3 a więc wejściem w szeregi wyznawców ford-a Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. Do rzeczy. Oto autko [Tylko zarejestrowani użytkownicy widzą linki. ] Oglądałem mam VIN ale

Te silniki (1.8 110 KM 1.8 125 KM i 2.0 145 KM) uznawane są za bardzo trwałe. Problemy może czasem sprawiać osprzęt (u nas np. wymieniany był alternator bo wysiadł) ale sam silnik jako taki powinien być trwały. Jest raczej niewysilony nie ma jakichś dziwnych meganowoczesnych rozwiązań technicznych. Warto jednak zaznaczyć że 1.8 SCi 130 KM już nie jest tak polecany (ma bezpośredni wtrysk

FORD MONDEO II Chce kupic mondeo 96 - 97ale potrzebuje pomocy

Witam Niedawno zdalem egz na prawkoGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. teraz czeka mnie kupno samochodu...Ostatnio smieje sie do mnie ford mondeo(96) Goście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. problem w tym ze nie wiem jakiego wybracchcialbym

Z tego co czytalem silniki ZETEC to silniki przy ktorych palce maczala Yamaha wiec nie powinny byc zleGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając tutaj aby uzyskać pełen dostęp do forum. poza tym maja aluminiowa glowice i plastikowy kolektor dolotowy zeby byly lzejsze. no i sa trwalsze ogolnieGoście nie mogą oglądać obrazków w postach. Zarejestruj się klikając

FORD MONDEO III [Mk3] Mondeo TDDi - dym przy uruchamianiu jak zimny

Witam Jestem to po raz pierwszy. Cieszę się że mogę korzystać z tego forum. Uważam to za świetną sprawę i pozdrawiam wszystkich którzy biorą czynny udział na forum. Pomoc ich jest nieoceniona. Sam kupiłem MKIII TDDI tydzień temu. W związku z tym mam jedno pytanie. Czy pierwsze uruchomienie silnika w dniu zawsze obajawia się kopceniem z rury po dodaniu gazu ten problem znika. Odpaleniu

w przyszłym tygodniu myję kolektor dolotowy jeśli to nie pomoże zrobię jeszcze jeden test wtyskiwaczy.... w ASO poprzedni robiłem Car serwis i wszystkie rozpylały poprawnie raczej EGR jest winny jeśli chodzi o czkawkę podczas przyśpieszania co do odpalania na zimno to nie mam pojecia. M

FORD MONDEO III Mondeo 2001 2.0 tddi na zimnyn dymi nierówna praca

Witam. Proszę o pomoc. Problem tylko po uruch. sil. na zimnym na bieg. jałowym. mondeo 2001 2.0 tddi na zimnym silniku ok 20-30 sek. po odpaleniu kopci białym dymem (zapach niedopalonego paliwa i szarpie silnik. Zachowuje się tak jakby miał zbyt mało paliwa. Po ok. 2-3 min problem ustaje. Gdy sil. jest choć trochę ciepły problem nie występuje. Na ciepłym jest wszystko ok. Jeżeli temp.

Moje autko zachowuje sie tak samo jak gawk1 czyściłem zawór egr przy okazji kolektor dolotowy powietrza do silnika wymieniłem świece żarowe a problem wciąż taki sam. Nawet po wymianie świec coś się pogorszylo bo jeszcze gorzej szarpie i kopci po odpaleniu wystygniętego silnika. Nie wiem co sie dzieje i jak usunąć takie objawy I czego to są objawy Na ciepłym silnik pracuje dobrze odpalanie

FORD MONDEO III Demontaż intercoolera w Mondeo MK3

Witam. Jutro planuję dokładne czyszczenie dolotu powietrza i mam zamiar zdemontować INTERCOOLER(chłodnice) i mam prośbę czy ktoś może to już robił wcześniej i może mi podpowiedzieć co i jak trzeba zrobić i na co zwrócić uwagę podczas całego zabiegu. Czy trzeba demontować zderzak czy wszystko wyjdzie od spodu auta. Proszę o informację bo na pewno dla takiego laika jak ja każda

Dziękuję kolego ale jednak z powodu braku czasu i możliwości dałem autko do znajomego mechanika od Turbo sprężarek i wyczyści mi cały układ łącznie z tym że wczoraj na całą noc wstawił do jakiegoś preparatu EGR i dziś będzie myty ultradźwiękami a cały układ wyjęty i wyczyszczony łącznie z kolektorem dolotowym... cała taka przyjemność będzie mnie kosztować 100zł więc

FORD MONDEO III Mondeo Mk3 Sprężynka (P2337) na nowych wtryskiwaczach.

Panowie Po przeczytaniu setki postów niestety nie znalazłem odpowiedzi. Dlatego pisze. MK3 Ghia X TDCI 130KM 2002 - 187 000km Historia Pewnego poranka w drodze do pracy spadek mocy i mrugająca sprężynka zapaliła się w trakcie normalnej jazdy. Po postoju cały dzień trzeba było chwile pokręcić a z rury wydobywał się biały (lekko błękitny) dym. Jak już odpalił to trzęsło silnikiem

Przykładowe oferty części samochodowych ford mondeo kolektor dolotowy

  • KOLEKTOR SSĄCY DOLOTOWY FORD MONDEO MK3 1.8 2.0 - Mosina (200.00PLN)
  • FORD MONDEO MK3 III ST220 KOLEKTOR DOLOTOWY - Siepraw (199.00PLN)
  • KOLEKTOR SSĄCY DOLOTOWY FORD MONDEO 2.0 TDCI - Oława (25.00PLN)
  • KOLEKTOR SSĄCY DOLOTOWY FORD MONDEO Mk3 2.0 TDCI - Będzin (40.00PLN)
  • Kolektor dolotowy (ssacy) 1.8 Ford Mondeo Mk2 - Zielona Góra (109.00PLN)
  • Ford Mondeo Mk3 2.0 TDCI Kolektor Ssący Dolotowy - Żory (24.00PLN)
  • Kolektor ssący dolotowy TDDI TDCI FORD MONDEO mk3 - Warszawa (50.00PLN)
części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi