części samochodowe nanodatex

fiat punto wał korbowy

Samochody związane z zapytaniem fiat punto wał korbowy

Pytania i odpowiedzi: fiat punto wał korbowy

FIAT PUNTO II 188 188AX Jak sprawdzić rozrząd w Punto 2 czy nie jest przestawiony

Witam. tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć jak sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony o jeden ząbek. Z góry dziękuje.

Tak najprościej to ustawiasz najpierw znak na kole wałka rozrządu na równo z nacięciem w głowicy i idziesz do okienka w skrzyni biegów (jest pod uchwytem trzymającym jeden przewód od cieczy chłodzącej i kabel od sondy lambda jak masz szczęście to nadal masz je zatkane fajnym gumowym korkiem) I sprawdzasz czy nacięcie na kole zamachowym(jest dosyć głeboko" w okienku może przydać

FIAT PUNTO II 188 188AX Wymiana paska rozrządu 1.9 JTD

Witam mam pytanie odnośnie wymiany paska rozrządu w punto 1.9 JTD 2002 rok. Czy jest możliwe zrobić to samemu Czy lepiej oddać to do warsztatu Z góry dziękuje za odpowiedź.

i nakłada sie go na wał korbowy i przykreca do bloku silnika w ten sposób blokuje sie wal aby sie nie obrucił ale uwierz mi jestes to w stanie zrobic bez tego przyrzadu naprawde i powiem tak od znaku na kole od rozrządu do znaku na wale korbowym musi byc 70 zebów na pasku rozrzadu na pasku sa znaki ale trzeba na nie uwarzac bo niektóre paski oszukuja (ta wiadomoś mam od serwisanta z fiata

Zobacz Wały korbowe, panewki wałów do FIAT PUNTO GRANDE PUNTO

FIAT PUNTO I 176C 176L Uszczelniania wału korbowego i wałka rozrządu.

Witam zamierzam się do uszczelnienia silnika. Cieknie mi trochę spod miski olejowej i chyba zimering puścił albo na wałku rozrządu albo na wale korbowym bo mam mokry czujnik położenia wału i wszystko co jest wokoło P Pytanko do osób które to już robiły dużo z tym roboty bo nie mam zbytnio czasu jestem coś tego roku zarobiony pozdrawiam

Jak Nie masz czasu na zabawę to idź do mechanika - Ściągnąć osłonę rozrządu - na walku rozrządu musisz zablokować koło pasowe popuścić śrubę - Następnie kręcąc walkiem rozrządu (kluczem do siebie) ustawić koło na znacznikach - Popuścić rolkę napinacza rozrządu i ściągnąć pasek odkręcić do końca kolo pasowe i powinien sie ukazać simerning Na wale korbowym to nie wiem

też myślałem o tym aby wymienić przy okazji rozrząd i pompę wody. [ Dodano 30 Sie 2010 1207 ]wracając do tematu... Dam radę uszczelnić wał korbowy bez wyjmowania silnika W niedługim czasie będę miał urlop a że pogoda jest idealna do prac warsztatowych to chciałbym się upewnić czy jest taka możliwość pozdrawiam

FIAT PUNTO II 188 188AX Nie mogę odkręcić śruby na wale korbowym od strony rozrządu

Jak w temacie. Puścił uszczelniacz na wale korbowym od strony rozrządu odkręciłem koło pasowe i niestety nie mogę za nic odkręcić tej śruby na wale. Jakieś pomysły Doświadczenia Jak to odkręcić Próbowałem z rurą 2 metrową w dwie osoby niby coś tam poszło ale to i tak wielkie g. Wyczytałem że gwint jest tam normalny prawoskrętny. Czy tak faktycznie jest Pół dnia dzisiaj spędziłem

Zeby odkrecic taka srube potrzebujesz udaru.Znaczyze musisz porzadnie zablokowac wal korbowy np bieg 4 i ktos naciska hamulec nozny.Zakladasz na srube klucz oczkowy i uderzasz w klucz mlotkiem(moze pomoze).Taka sruba przykrecona jest duzym momentem stad klopoty z odkreceniema wal ma tedecje do obracania sie co niweczy skutecznie wysilki. Jest tez bardziej drastyczna metoda mlotek i przecinak-najpewniejsza

rozwiązany a mianowicie dopiero od minionego czwartku zacząłem jeździć Puntem. Śruba odkręcona za pomocą naspawania nasadki od klucza potem długa brecha i poszło. Pamiętać trzeba że jest tam LEWY GWINT. Następnie wymieniłem uszczelniacz na wale korbowym i tu uwaga - trzeba oczyścić miejsce po starym oraz zaaplikować klej uszczelniający który ja osobiście kupiłem w ASO fiata

FIAT PUNTO I 176C 176L Wymiana rozrządu- bład w ustawieniu.

Witam.Po raz pierwszy w życiu zabrałem się za wymianę rozrządu w moim nowym nabytku.Zrobiłem do według opisu znalezionego w necie.Po wymianie ale przed złożeniem silnika zrobiłem mały test a mianowicie obróciłem rozrusznikiem żeby skontrolować ustawienie i niestety znaki się ze sobą nie pokrywały. Dodam że to było tylko obrócenie silnikiem bez odpalania.Oczywiście jak zobaczyłem

Witam serdecznie. Pozwolilem sobie odkopac ten temat poniewaz mam rowniez problem z ustawieniem rozrzadu.Zanim zrzucilem pasek ustawilem sobie wal korbowy na 0 w obudowie sprzegla gdyz nie znalazlem zadnego znaku na silniku. Jak okazalo sie kolo zebate rozrzadu jest przestawione o 1 zabek. Zrzucilem pasek ustawilem walek rozrzadu krecac nim zgodnie z obrotami silnika o 1 pelny obrot. Zlozylem wszystko

FIAT PUNTO I 176C 176L Blokuje silnik po wymianie pierścieni i panewek korbowod.

Witam. Po wymianie pierścieni na tłokach oraz wymianie panewek korbowodowych (nominał) silnik ogólnie dziwnie się zachowuje. Potrafi w pewnych momentach zablokować wał korbowy tak że nie można odpalić rozrusznikiem. Jak jest zimny jest wszystko OK. Ale jak się rozgrzeje nagle zatrzymuje się i jest jeden wielki problem aby go odpalić rozrusznik nie ma siły obrócić wału - czasami obróci

FIAT PUNTO II 188 188AX wymiana rozrządu Punto II 8v

Czy ktoś z forumowiczów sam wymieniał rozrząd w 12 8v i mógłby mi poradzić co do narzędzi i sposobu wymiany.Ja ostatnio samodzielnie wymieniałem rozrząd w maluchu a to było jakieś 10 lat temu więc nie mam praktyki w tej sprawie.Do warsztatu nie pojadę bo tam jedno zrobią a 3 rzeczy spieprzą i jeszcze trzeba będzie po nich zapłon ustawiać komputerowo a to kolejny wydatek.Jak sam nie

Ogólnie wg książki jest tak samo tylko zanim zrzucisz pasek trzeba zablokować wał korbowy i wałki rozrządu.... np. klinami małymi bym spróbował oznaczenie pozycji.

FIAT PUNTO I 176C 176L jaki olej macie w punto...

witam mam pytanko właśnie niedawno kupiłem autko i niewiem jaki tam jest olej . a teraz chce wymienić i nie wiem na jaki... syntetyk półsyntetyk mineralny... poradźcieD

Odgrzeje kotlecika chcę zmienić olej z lotos-a 10w40 na TOTAL QUARTZ 7000 10W40 po w wcześniejszym wymyciu silnika od wewnątrz naftą tak jak to robię co wymianę Jak myślicie opłaca się silnik leje z uszczelniacza na wale korbowym od strony rozrządu i prawdopodobnie z oringa wałka czasami mignie kontorlka oleju przy zmianie biegu

FIAT PUNTO I 176C 176L Nierówna praca silnika 1.1

Witam serdecznie Jestem użytkownikiem fiata punto SX 1.1 55KM z 1998r. Od pewnego juz czasu mam problem z nierównopracującym silnikiem na jałowych obrotach. Opis problemu -W przypadku zimnego silnika problem praktycznie nie występuje. Problem pojawia się po nagrzaniu silnika i zaznaczam na obrotach jalowych. Objawem są wibracje silnika które są odczuwalne we wnętrzu. Odnoszę wrażenie jakby

aha no to jak basowy to moze nie jest pasek a propo zaworow w ksiazce serwisowej do punta 1 nie znalazlem opisu czy sa kolizyjne czy bez kolizyjne natomiast w ksiazce serwisowej do punta 2 znalazlem ze w 8 zawroworych reguluje sie luz poprzez zmiane grubosci plytek regulacyjnych a w 16 zaworowych niereguluje sie bo sa hydrauliczne jezeli chodzi o punto 1 to w 8 zaworowym reguluje sie tez plytkami

FIAT PUNTO II 188 188AX samochód zjeżdza z podjazdu na biegu

Witam i proszę o wskazówki Mam punto II rocznik 2001. Zauważyłem że kiedy zostawiam samochód na biegu (jedynka lub wsteczny - silnik wyłączony) na podjeździe do garażu (pod kątem w dół ok. 30) auto stacza się powolnymi "żabimi" skokami. Co może być tego przyczyną Proszę o rady

hmm z tego wynikaze odplaic na pych samochodu tez nie odpalisza rozrusznik nie ma mozliwosci zakrecenia walem korbowym [ Dodano 21 Maj 2009 0002 ]KusiK wiesz co mowisz bo z tego wynikaze uklad korbowy jest na stale zatrzymanytakze w ogole ruszyc nie idze ... powiedz mi jaki rozrusznik bys musial miecablo inaczej jego przelozenie albo czy bylaby mozliwosc odplaenia na pych ciezko ... to nie jest

FIAT PUNTO II 188 188AX Pasek rozrządu - wymiana 1.2 8V P

Znalazłem od pół roku zaginioną książkę PII - Naprawa w sumie zbyt wiele się nie rozpisali nt. wymiany paska.... - odłączyć aku - podnieść auto - wymontować filtr powietrza - Zdjąć prawe przednie koło i nadkole - odłączyć przewody elektryczne w pobliżu - Wymontować przednią poduszkę metalowo gumową zespołu napędowego i wymienić ją na nową- Wymontować wspornik zespołu

To samo miałem. Lakier do paznokci sie przyda albo jakaś farbka Najpierw kręć wałem korbowym aż pkt na kole pasowym wału rozrządu znajdzie sie zgodnie z znaczkiem popraw sobie pkt na kole wałka rozrządu potem namaluj sobie znaczki na kole wału kor. i zrzucaj pasek. Te oznaczenie wału korbowego może być jeszcze w okienku skrzyni - tak było w mk1 ale u siebie nie sprawdzałem.

Tylko ja chciałbym ustawić pasek zgodnie z oryginalnymi punktami na kółkach ponieważ podejżewam iż poprzedni pasek był źle ustawiony. Z kołem rozrządu nie ma problemu duży i wyraźny punkt na kole korbowodu przy jednym z ząbków jest taka miniaturowa kreseczka (długości około 2 mm) czyżby to był ten punkt [ Dodano 27 Wrz 2007 1129 ]Może więc inaczej w jakim położenu powinny znajdować się tłoki gdy pokryją się punkty na wale korbowym Może ktoś wie Auto punto II 12 8V

Już sobie poradziłem. Ustawiłem koło na wałku rozrządu na znaki oraz wał korbowy według znaków na kole zamachowym poprzez okienko w skrzyni biegów jak podpowiedział mi ipIV (dzięki przydało się) Silnik uruchamia się bezproblemowo. Jednak to nie usunęło mojego problemu z autem - nadal nierówno pracuje tj. "telepie" silnikiem na wolnych obrotach jakby zalewał się i nie pracował

FIAT PUNTO II 188 188AX silnik 1.2 8v na1.2 16v co trzeba wymienić dołożyć

witam.padł mi motor mam 1.2 8v chce wymienić na drugi ale na 1.2 16v co trzeba wymienić dołożyć. Inny silnik nie wchodzi w grę. I czy opłaca się bawić z taką wymianą czy włożyć taki sam.

w moim przypadku trzeba było wymienić na inna inną część z 1.2 8v punto 2 do 1.28v grande punto 1.kółko od alternatora2.uchwyt pod cewki3.łapę silnika prawą całą 4.odmę do obudowy filtra powietrza5.kółko przy czujniku wału korbowym reszta pasuje chodzi jak ta lala zadowolenie ogromne [ Dodano 07 Cze 2012 0723 ]A reszta to drobne rzeczy.Jak ktoś ciekawy to niech pisze .

FIAT PUNTO II 188 188AX Warto(rozrząd 16V)

kupić taki zestawik httpallegro.plitem276408770_rozrzad ... 2_16v.html

sklepu z rocznikiem wersją silnika i numerem silnika gadasz jakiej firmy chcesz mieć części i tyle. [ Dodano 06 Gru 2007 1132 ] A jak chcesz robić to sam i robisz pierwszy raz w życiu... to bym nie ryzykował robić 16V samemu.... Wszystko niby wygląda tak samo jak w 8V ale.... przed zrzuceniem paska trzeba zablokować wał korbowy i wałki rozrządu.... są do tego jakieś dziwactwa fiata

FIAT PUNTO II 188 188AX Auto mocniejsze na gazie niż nabenzynie- co robić

Witam od jakiegoś czasu mam problem silnik 12 8V 60KM 2000r. Od momętu paru modyfikacji silnika wymiana wałka rozrzadu na sportowy (świątek) regulacja zaworów planowanie głowicy odchudzenie koła zamachowego wymiana świec olejów i filtrów... Po tym wszystkim miał być strojony komputer i kiedy miało to nastąpić na hamowni wyszło że samochód na benzynie jest słabszy niż na gazie (Aż

Rorząd to chwilka sprawdzić do roboty Na skrzyni biegów odkręcasz dla wygody jedną śrube ze wspornikiem przewodu chłodniczego i kukasz w dziure żeby ustawić nacięcię na zamachowym na 0. Kręcisz sobie nasadową 13 wałem korbowym miejsca jest dość. Jak ustawisz na zero to weź jakiś mały płaskownik czy coś i sprawdzasz nacięcie na kole wałka rozrządu czy pasuje do głowicy-dziękuje

FIAT PUNTO I 176C 176L wymiana rozrządu

Witam serdecznie. Chciałbym wymienić sobie rozrząd w moim kropku benzyna 1.2 8V Zwracam sie z zapytaniem na co należy uważać przy wymianie Jak tam ustawić zapłon i ogólnie żeby nie namieszać. Wiem że powinny być tam jakieś znaki. Jeśli byłaby możliwośc wklerjenia fotki - byłbym bardzo wdzięczny

Nie ma znaczenia.... ustawiamy pioko koło wałka rozrządu ze znakiem wał korbowy też pioko ze znakiem zakładamy pasek zgodnie z namalowanymi na nim kreseczkami tak aby pokryły się z znakami na kołach pasowych... sprawdzamy ewentualnie zgodność ze znaczkiem na kole zamachowym i kole wałka rozrządu i głowicy. Najprościej Nie ma co wymyślać jakiś teorii o suwie wydechu czy sprężania

FIAT PUNTO I 176C 176L lekkie piski i skrzypienie

Mam pytanie wczoraj zauważyłem że cos nie tak z moim kropkiem a wygląda to następująco - zauważyłem że jak kropas jest na luzie słycać jakieś piski skrzypienie pod maską następnie gdy wciśnę sprzegło wszystko ucicha czy jest to oznaka że powoli mam szykować się do wymiany sprzęgła jak tak to ile kosztuje kompletne sprzęgło. Mam kropka z 1997 sporting 1.2 16 V pozdrawiam

Kompletne sprzęgło kompletnym sprzęgłem tarcza docisk łożysko wyciskowe ale nie zapomnij o łożysku łożyskujacym wałek sprzęgłowy w kole zamachowym i zimerringach uszczelniających jeden na wałku sprzęgłowym w skrzyni biegów drugi wał korbowy silnika od strony koła zamachowego chyba że chcesz aby któryś z zapomnianych elementów zdefektował np. na drugi dzień po naprawie sprzęgła.

FIAT PUNTO I 176C 176L Stuki w podłodze pod biegami

Podczas ruszania i hamowania słychać delikatne puknięcie mniej więcej pod gałką od biegów byłem na trzęsiankach sprawdzali zawieszenie i nic nie wykazało ktoś może tak miał czy możliwe że wał korbowy mógłby się poluzować bo chyba mam delikatny wyciek z symeringów [ Dodano 10 Cze 2008 1638 ]stuki występują nawet przy hamowaniu z wciśniętym sprzęgłem

Nie ma takiej możliwości aby wał korbowy mógł się poluzować. wał jest na panewkach o ściśle określonym luzie technologicznym zapewniającym smarowanie i powstanie tzw. klina olejowego pomiędzy panewką a wałem. Jakiś dodatkowy luz powodowałby straszne "klepanie" silnika lub nawet jego zniszczenie. Co do tego stukania to sprawdź tę poduszkę znajdującą się pod skrzynią biegów.

FIAT PUNTO II 188 188AX Remont kapitalny 1.2 8v

Witam niedlugo moj silnik bedzie mial remont kapitalny (tak mi sie wydaje ze to kapitalny). Aktualnie bierze olej i plyn chlodniczy (olej z 1litr na 1000 km przy jedzie ok. 130 kmh) Na postoju grzeje sie wiec pewnie uszczelka pod glowica poszla ale i szklanki brzecza podejrzewam ze cos tam jeszcze bedzie robione Czy po takim remoncie trzeba ten silnik jakos docierac i przestrzegac jakis zasad

w moim punto z tego co wiem wymieniane bylo pierscienie panewki korbowe uszczelniacze i "simering na wale korbowym" jesli dobrze zapamietalem

FIAT PUNTO II 188 188AX HGT i dziwne stuki w silniku....

Witam mam problem z fiatem punto II HGT. Otóż zrobilem kilkanaście kilometrów po czym z komory silnika zaczely wydobywac sie stuki... po 2-3 kilometrach auto stanęło poprostu sie wylaczył. Probowałem odpalic lecz nie udalo mi sie... nie gasła kontrolka akumulatora.... Otworzylem maskę i zasmierdziało spalonym plastikiem...po kilkunastu minutach auto odpalilo lecz stukot w silniku pozostal.

HEY PshemoHGT wariator tak nie puka lecz jego tez wymienie... Znalazlem takie czesci httpmoto.allegro.plitem1061156051_silnik_na_czesci_barchetta_bravo_marea_1_8_16v.html chciałbym spytać czy wal korbowy ktory jest na jednym ze zdjeć podejdzie do mojego punto 1.8 Prosze o pomoc

FIAT PUNTO I 176C 176L rozrząd punto 1.2 8v znaki

Witam serdecznie mam problemmianowicie silnik na wolnych obrotach pracuje nie równoszarpie silnikiem wczoraj zdiołem osłone rozrządu chcąc sprawdzić ustawienie rozrządu ale nie mogę zlokalizować znaków na wale korbowym.Ma ktoś schemat jak poprawnie powinien być ustawiony rozrządEwentualnie niech ktoś napisze na który punkt ustawić koło zamachowe bo na obudowie skrzyni biegów mam kilka punktów jest tam051015 proszę o pomoc

FIAT PUNTO I 176C 176L Błagam o pomoc Punto nie odpala po wyjęciu wtryskiwacza

Mam problem Wyciągnąłem wtryskiwacz żeby go przeczyścić i po włożeniu nie mogę uruchomić samochodu Rozrusznik nie chce kręcić tylko raz zakręci i koniec. Tzn. właściwie jest tylko takie cyknięcie i nic się nie dzieje O co chodzi Trzeba coś kalibrować czy co POMOCY

Ale on czasami zakręcił 3 razy a czasami tylko pyknął. Nie wiem czy to jego wina czy coś z elektroniką silnika się popieprzyło bo wyjąłem wtyczkę od wtryskiwacza włożyłem i już nie odpalił. Wcześniej pracował idealnie Może coś z komputerem sterującym [ Dodano 01 Lis 2010 2205 ]Jeszcze jedno pytanie. Czy końcówka wtryskiwacza ta która wtryskuje benzynę powinna się ruszać tzn.

FIAT PUNTO I 176C 176L Punto nie zapala - pomocy

Witam kupilem punto z zagranicy i nie chce zapalic koles twierdzi ze to imobilajzer ale nie wiem na 100% jest moze w punto jakis wylacznik zaplonu po konsoleta jak tak to prosze o pomoc gdzie go znalesc a jak to jest imobilajzer to co najlepszego zrobic abyu to naprawic . Z gory dziekuje Moje punto to 1995r 1100 pojemnosci

możesz sprawdzić jeszcze przerwę między czujnikiem indukcyjnyma kołem pasowym zamontowanym na wale korbowym.Szczelinę sprawdza się szczelinomierzem przerwa powinna wynosić od 08 do 15 mm.Mierząc rezystancje czujnika między stykami "28" i "11" złącza 35 stykowego 575 do 750 omów.To też możesz sprawdzić Staraj się następnym razem używać opcji jak będziesz chciał coś dopisać - ipIV

FIAT PUNTO II 188 188AX Czujnik Halla czy jakos tak)

Witam czy w moim kropku a mianowicie 1.2 2000r 8v bedzie czujnik hallaP jak tak to gdzie i jak to wyglada oraz jakie sa objawy jego uszkodzenia. myslalem ze komputer mi wysiadl ale nie to i obilo mi sie o uszy o takim czuniku

zdejm prawe koło błotniki i te szpargały ochronne i zobaczysz takie fajnne koło zębate (wał korbowy) i bliziutko niego czujnik taki smiszny [ Dodano 17 Cze 2009 2300 ]poczytaj httpfiatpunto.com.pltopic16104.html [ Dodano 17 Cze 2009 2302 ]tu masz po lewej httpfiatpunto.com.plimgIMG_4a2a4569193a23015.jpg

FIAT PUNTO II 188 188AX Uszczelniacz wału korbowego

WitamMam Punciaka 12 8v i wyciek oleju z uszczelniacza na wale korbowym od strony rozrzadu.Czy ktos orietuje się jakie rozmiary ma ten uszczelniaczPlanuję kupić uszczelniacz wczesniej a naprawiać moze za tydzień.

FIAT PUNTO II 188 188AX 1.2.16V HLX samodzielna wymiana rozrządupytanie

Witam. Z opcją "szukaj" przejrzałem forum ale nie znalazłem potrzebnych informacji dla silnika 1.2 16V Przymierzam się do wymiany paskarolki napinacza i pompy wodnej. Auto jest za granicąoperację przeprowadzi kolega "Pan Stasiu" Mam pytanie.Wiem o tym że stosuje się przyrządynie posiadam -czy można po prostu wymienić w ten sposób 1 po zdjęciu pokrywy zaznaczyć np.rysikiem

Ja wymieniałem sam z dwoma kolegami fakt że jesteśmy po technikum samochodowym ale żadnych specjalnych umiejętności mieć nie trzeba. wałków niczym nie blokowaliśmy dobrze oznaczylismy położenia wszystkich kół potem dla pewności przeliczyliśmy zęby na pasku i założyliśmy tak jak stary kolejności dokładnej nie pamiętam zdejmowaliśmy wszystko po kolei co blokowało dostęp. Najdłużej

FIAT PUNTO II 188 188AX wałek rozrzadu a cewka zapłonu

witajcie -> głupie mam pytanie wczoraj wymieniałem oring przy cewkach zapłonowych wszystko poszło w porzadku tylko mam pytanie jesli wałek rozrzadu w zaden sposób nie jest sprzerzony fizycznie z cewkami to po co fiat zrobił w tym miejscu własnie takie dziwne połaczenie z którego moze i czesto cieknie olej nie lepiej było nie robic zadnego otworu pozdrawiam

Blok jest odlewany w tym miejscu znajduje się otwór technologiczny. Z ciekawostek fiaciki 126p miały takie coś m.in na wale korbowym podobno ta zaślepka czasem lubiła wypadać...

FIAT PUNTO II 188 188AX Problem z Puntem HGT-stracił mocszarpienie przyspiesza itp

Witam mam problem z moja HGT-ka Nie chce zapalac trzeba troche pokrecic zeby zapalił Stracił moc wogole nie przyspiesza szarpie na kazdym biegu Prosze o pomoc

Wariator nigdy nie służył po to żeby silnik miał większą moc służy przede wszystkim do uzyskania mniejszej emisji spalin na niższych obrotach gdyż przy większym czasie otwarcia zaworów przy niskich rpm skład spaln nie jest aż tak bardzo prawidłowy. Suma sumarum Jak nawali wariator to nie dość że klekocze to wpływa na osiągi ale na albo niskich albo wysokich obrotach swoją drogą

FIAT PUNTO I 176C 176L Dziwne pukniecie przy zwolnieniu pedalu sprzega

Witam wszystkich serdecznieJestem tu nowy i mam parę pytań. Szukałem na forum ale może nieudolnie mi to trochę wychodziło i nie znalazłem nic konkretnego co by pomogło mi rozwiązać problem wiec bardzo proszę o pomoc. Napisze w punktach co mnie nurtuje odnośnie mojego punciaka.Na początek trochę info odnośnie auta otóż punto I wersja CULT V8 60km 3 drzwi 1998r. 1.2 benzyna (bez gazu)

wał korbowy słychać a dokładnie przy cewkach nawet jak połozysz ręke to będzie wibrować.

Muszą być dwie osoby (w tym jedna kumata) i najlepiej kanał. Tego nie da się osłuchać w taki sposób. Dźwięki metaliczne się rozchodzą więc dzwonić może całkiem coś innego. wał korbowy by trąbił cały czas a mowa tu o puszczeniu sprzęgła. Zaczął bym od sprawdzenia łożyska na wałku sprzęgłowym i oleju w skrzyni.Czy te dźwięki są słyszalne podczas jazdySprawdź to... Wyjedź

FIAT PUNTO I 176C 176L Proszę o pomoc w ocenie źródła wycieku [zdjęcia]

Chciałbym usunąć wyciek oleju widoczny na zdjęciach. Waszym zdaniem cieknie z pod uszczelki miski olejowej czy tylnego uszczelniacza wału korbowego (simmering za kołem pasowym)

Miałem ten sam problem. Misa w oleju kilka kropek w garażu olej pod głowicą. Lekarstwem była wymiana uszczelniaczy na wałku rozrządu i wale korbowym. Teraz jest suchutko.

FIAT PUNTO I 176C 176L Wymiana paska pompy i problem z zapalaniem

Witam ostatni czasy zdecydowałem sie zmienić pasek rozrządu znaczy caly komplet i do tego wyregulować luzy na zaworach co tez uczyniłem ale po tym zabiegu auto ciężko zapala może mi ktoś wytłumaczy gdzie jest to miejsce ze zdjęcia poniżej bo może przestawiłem zapłon Zdjecie skopiowane z httpfiatpunto.org.pl

znaki masz na wałku rozrządu i na krawędzi głowicy oraz na wale korbowym i pokrywie kadłuba te musisz zgrać aby poprawnie ustawić rozrząd

FIAT PUNTO I 176C 176L Kropek ledwie jedzie

Witam brakuje mi pomysłów pomóżcie coś. Wymieniłem dzisiaj wtryskiwacz weszło ładnie chcę odpalić nic drugi raz też za trzecim zablokowało sinik i nie szło obrócić wałem. Wykręciłem świece założyłem klucz na górny wałek a tu z dziury na świece chlust poszło paliwo strzykawką wyciągnąłem resztę poskładałem do kupy wszystko kręci kręci kręci załapał ale ledwie.

Tak jak powiedziałem wcześniej - klin na kole od rozrządu które siedzi na wale korbowym zamach nie ma nic do tego. Klin ten ustala koło rozrządu względem wału korbowego. Na rysunku część nr 11.

FIAT PUNTO I 176C 176L Wymiana paska rozrzadu... POMOCY

Gdzie znajduja sie punkty do zalozenia paska rozrzadu Jak ustawic wal korbowy i walek rozrzadu zeby trafic na znaki Moze pytania nei sa sprecyzowane ale tata kazal napisac taki post na forum bo niezbyt sie znam na mechanice bo zerwal sie pasek i nie wie teraz jak go ustawic

FIAT PUNTO I 176C 176L Znak na wale do ustawienia rozrządu-silnik 1.2 8v 75 KM.

Witamjak powinien być ustawiony wał korbowy przy wymianie paska rozrządu patrząc od strony okienka w skrzyni biegów w silniku 1.2 8v 75 KM.Widać tam blaszaną wskazówkę i cztery nacięcia na kole zamachowymjak powinny być zgranePozdrawiam.

FIAT PUNTO II 188 188AX 1.2 16v nie odpala nie ma iskry.

Witam Wczoraj z rana niestety mój kropek zdechł na dobre silnik kręci ale nie odpala wyjąłem akumulator i naładowałem wykręciłem świece okazało sie że są zalane paliwem .Okazuje sie że nie ma iskry cewka wydaje sie sprawna na wejściu pierwotnym 8ohm na wyjściu 17-18 kohm.Od kilku tygodni czasami pojawiała sie kontrolka silnika po czym silnik gasł na biegu jałowym .Bezpieczniki OK Raz pojawiła sie iskra na świecy ale tylko raz .

No to do wymiany cewki albo impulser na wale korbowym.

FIAT PUNTO I 176C 176L akumulator czasami się ładuje a czasami nie

Opiszę może całą historię od początkuZaczęło się od tego że przy ruszaniu ze skrzyżowania autko zgasło (choć nie powinno). Odpaliłem ujechałem 100m. Zauważyłem że kontrolka od aku świeci i poczułem smród. Stanąłem na przystanku - otworzyłem maske - widzę że alternator się kręci. Smród wywiało więc myślę może bezpiecznik siadł i on zaśmierdział a ładowanie jest

miodas007 Stray akumulator na 99% to złom.- masz za słabe ładowanie napięcie nie powinno być niższe niż 140V przy zapalonych światłach- jeżeli nie naprawisz ładowania to nowy akumulator w niedługim czasie również zmieni się w złom a reklamacja nie zostanie uwzględniona ze względu na zbyt słabe ładowanie Sprawdź sam alternator jeżeli możesz to napięcie na tym grubszym przewodzie

FIAT PUNTO I 176C 176L jak wymienić pasek alternatora

Cześć mam problem pęk mi alternator więc go odkręciłem i ściągnąłem ale nie wiem jak ściągnąć pasek alternatora bo chciałem wymienić na nowy.Jest tam koło chyba rozruchowe i jakiś czujnik i boje się tego ruszać żeby się coś nie przestawiło. Pomóżcie

czech22 nie bo to nie ma sensu. Zobacz jak jest zbudowane dolne koło pasowe to się przekonasz Ogólnie od strony silnika wygląda to tak - małe koło osadzone na wale korbowym napędzające pasek rozrządu duże koło przykręcone na trzech śrubach do małego posiadające pierścien na który "patrzy" czujnik a następnie rowek na pasek alternatora i w wersji ze wspomaganiem - rowek na

FIAT PUNTO II 188 188AX Wycieki oleju...

witam.zastanawiam się skąd wycieka olej w punciaku żony.Umyłem silnik żeby łatwiej było je zlokalizować. Mokro jest przy kole pasowym na wale korbowym (podejrzenie uszczelniacza) mokro jest też w okolicy pompy oleju i wyżej przy uszczelce głowicy. Chol...ra wie czy szkopuł tkwi w uszczelce głowicy wszystko leci na dół. Nic poza wyciekiem nie wskazywało by ze coś dzieje się z upg. Co wg.was jest przyczyną wycieku[ Dodano 22 Sie 2013 2047 ]temat do kosza.

FIAT PUNTO II 188 188AX Procedura uruchomienia auta które długo stało

WitamMam pytanie dotyczące uruchomienia auta które długo stało niejeżdżone - ok 25 roku. Takie ogólne sprawdzenie mam zrobione - nowy akumulator paliwo było (jeszcze tanio kupione ) poziom oleju i innych płynów - OK.Sprawdzałem komputer - jeden błąd P0335 - czujnik położenia wału korbowego - skasowałem.Przychodzi czas na odpalenie stacyjką i uruchomienie silnika. Ktoś mi mówił

Jeżeli chodzi o paliwo to rzeczywiście spróbuję je podmienić na świeże albo przynajmniej zmieszać z nowym bo nie mam gdzie tych 40-tu litrów przechować. Coś z tym muszę pokombinować.Sprawdzanie świec zostawię na czas jak nie odpali. Samochód był jeżdżony bez większych problemów więc zakładam że w cylindrach które były szczelnie zamknięte nie powinno nic złego się zadziać

FIAT PUNTO II 188 188AX Odma- olej w kolektorze

Nie mogłem znaleźć nigdzie informacji o budowie odmy w kropku. Jedna- ta grubsza- rurka odmy połączona jest z puszką filtra powietrza. Druga- cienka- bezpośrednio do kolektora. Po co jest ta cienka rureczka Bo niestety mój kropek pluje olejem przez odmę. Ale z oględzin wynika że nie tą grubą rurką idzie olej tylko przez tą cienką. Przepustnica jest sucha niezaolejona ale pod nią

Wiesz ludzie piszą byle co wolno im Wyobraź sobie że zawór ssący jest nieszczelny i w momencie zapłonu w cylindrze płomień przedostaje się do kolektora ssącego gdzie jest rozpylona benzyna. No i mamy bum w kolektorze. W wielu samochodach kolektory ssące są plastikowe i nie lubią bum. Na tłumiku płomienia wykrapla się niewielka ilość oleju jeśli silnik jest bez kompresji to nic ta

FIAT PUNTO II 188 188AX duzo pali

Witam mam taki problem ze po wymianie paska rozrzadu kola zebatego na wale korbowym i ustawieniu rozrzadu moj punciak wiecej pali co moze to powodowac czemu tylko jak mechanicy rusza rozrzad to wiecej pali w poprzednim tez po wymianie rozrzadu wiecej palil jak jest jakis dorby specjalisa to moze na gg napisac9398284

FIAT PUNTO II 188 188AX Osłona alternatora() paska rozrządu()

Cześć. Tak mnie zastanawia od jakiegoś czasu jakie zadanie ma spełniać ten oto tajemniczy kawałek plastiku Druga rzecz która mnie w nim frapuje to to w jakim celu jest on pokryty jakimś takim materiałemgąbką Swoją drogą każdy ma taką osłonę Pozdrawiam

Osłona ale nie tyle alternatora co koła pasowego na wale korbowym. Bez takich osłon zdarzało się że kamyk albo patyk potrafił wyłamać ząbek na kole pasowym co powodowało przestawienie zapłonu i najczęściej przymusowy postój. Ewentualnie jak coś podlazło pod pasek to się zrywał. A gąbka pewnie dla dodatkowego wygłuszenia.

FIAT PUNTO II 188 188AX Demontaz kola zamachowego

Witam czy ktos z Was demontowal kolo zamachowe w swoim kropku...Bo nie bardzo wiem jak sie za to zabrac...a chce je troche odchudzic...

Oświećcie mnie bo nie bardzo rozumiem o co chodzi. Demontaż koła zamachowego i co Przecież do tegoż koła jest przykręcone sprzęgło a za pomocą tegoż koła rozrusznik kręci przy rozruchu wałem korbowym silnika. Może czegoś nie zrozumiałem ale jestem w szoku. Demontaż koła zamachowego normalnie w pale się nie mieści. Pozdrawiam.

Oświećcie mnie bo nie bardzo rozumiem o co chodzi. Demontaż koła zamachowego i coPrzecież do tegoż koła jest przykręcone sprzęgło a za pomocą tegoż koła rozrusznik kręci przy rozruchu wałem korbowym silnika. Może czegoś nie zrozumiałem ale jestem w szoku. Demontaż koła zamachowego normalnie w pale się nie mieści. Pozdrawiam.

Przykładowe oferty części samochodowych fiat punto wał korbowy

  • WAŁ KORBOWY FIAT PUNTO II III PANDA DOBLO 1,2 8V - DREZDENKO GORZOW WLKP (149.00PLN)
  • FIAT PUNTO II STILO 1.2 16V WAŁ KORBOWY 188A5.000 - Konin (300.00PLN)
  • Wał korbowy Fiat Stilo Punto Alfa 1.9 JTD 80 1,9 - Poznań / EU (295.00PLN)
  • Fiat Punto 1.7 D - wał korbowy - leszno (200.00PLN)
  • Wał korbowy Fiat Punto 1.2 16V - PIŁA (200.00PLN)
  • FIAT PUNTO I 1.1 KOŁO ROZRZĄDU NA WAŁ KORBOWY - czechowice dziedzice (50.00PLN)
  • FIAT PUNTO wał korbowy 1.2 8V VAT - SZCZECIN STOBNO (199.00PLN)
części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi