Aby dodać adres forum do wyszukiwarki wypełnij formularz.
Dziękujemy za zgłoszenie.
Nanoforum to przeszukiwarka for samochodowych i aukcji.
Możesz przeszukać wszystkie fora samochodowe oraz aukcje pod kątem tematów i części motoryzacyjnych.
Byłbym wdzięczny jakby jacyś inni posiadacze lanosa napisali jak działa ręczny u nich . Bo nie wiem czy dalej kombinować żeby mieć lepszy hamulec czy sobie odpuścić bo tak powinno być w tym aucie.
Mój ręczny też jest porażkowy- nie da się zaciąć ale skoro jeszcze działa odpuszczam temat do wiosny (nie będzie zawracania w zimę na ręcznym ). Ale przecież to patent made in Opel i da się zrobić. Czasem się rozpierak zapieka i tyle. Co do cylinderków z Nubiry- myślę że będą nieźle pasić z większymi tarczami 256 w komplecie- ale na wiosnę.
O kurcze ja załatwiłem felgę ale na błędzie kolegi się pouczę i zaprzestanę pomagania sobie w zakręcie U mnie ręczny był bardzo słaby i w pewnym momencie sam się wyregulował. Tak że ledwo łapały trzy zęby. Podobno nie we wszystkich lanosach działa ta samoregulacja.
HMMMM....ale chodzi o to że koła nie chcą się zablokowac w trakcie jazdy żebys mógł sobie zrobić slajdzik bokie Czy poprostu na postoju nie łapie ręczny tak żebys mógł ze spokojnym sumieniem zostawic auto Ja nie jeżdżę bokami. Co 15 tys. na przeglądzie sprawdzaja mi ręczny. Na postoju wszystko jest ok.
A jakby było za mało to ścigasz bebny i nieco rozkrecasz rozpieraki (ale tak zeby bebny weszly spowrotem i dało sie nimi obracac) u mnie pomoglo i reczny działa perfekt
bęben powinien wejść dość ciasno. wyreguluj rozpierakiem położenie szczęk i ręczny będzie łapał prawie że w podłodze
Miałem tak zrobione (chyba przypadkiem tak ustawiłem rozpieraki) musiałem nawet lekko wcisnąć na siłe bęben ale ręczny i tak łapał bardzo wysoko. Czy jeżeli ciasno wcisnę bębny to nie będą się grzały Przy bębnach nie widziałem żadnej regulacji ręcznego czy jest ona może gdzieś w okolicy rączki ręcznego może pod podłogą Jak to wyregulować
dzieki RIPER ręczny już mam z głowy i obyło się bez kupna nowej tarczy wzsystko chodzi jak w zegarku .
Witam mam podobny problem. Jak zostawiam lanosa na parę godzin z zaciągniętym ręcznym to bardzo często blokuje mi się 1 tylne koło. Problem znika najczęściej jeśli popracuje lewarkiem ostatnio jednak pomógł jedynie sposób młotek - bęmben. Gdzie tkwi problem na lince czy na kole
1 rada-używaj ręcznego sporadycznie bo jak Ci kiedyś chyci to nie puści prędko... 2 rada- rozbierz bęben i rozruszaj ręczny-na bank masz tonę rdzy i jest zapieczone to wystarczy. P.S podłóż klocek pod koło jak nie jeździsz autem bo rdza chwyta szybko
jakis miesiac temu byłam u mechanika zrobić kilka napraw wymienic bębny na nowe i wtedy też był podciagnięty ręczny bo wcześniej słabo trzymał zapieczony był ale już nie jest. Mechanik to wszystko zrobił. Jest jeszcze jedna kwestia jeździłam ostatnio po dość głębokiej wodzie bo mielismy konkretnie pozalewane drogi. Czy to mogło miec wpływ na to o czym wcześniej pisałam A może klocki są do wymiany
jakis miesiac temu byłam u mechanika zrobić kilka napraw wymienic bębny na nowe i wtedy też był podciagnięty ręczny bo wcześniej słabo trzymał zapieczony był ale już nie jest. Mechanik to wszystko zrobił. Jest jeszcze jedna kwestia jeździłam ostatnio po dość głębokiej wodzie bo mielismy konkretnie pozalewane drogi. Czy to mogło miec wpływ na to o czym wcześniej pisałam A może
Jak to sie robi dokladnie - co to jest ten tunel srodkowy prosze mi po kolei wytlumaczyc jak mam to zrobic bo jestem w tym zielony a tez chce podciagnac hamulec reczny. Prosze pomozcie
mogła się zerwać linka z jednej strony i wystarczy żeby ręczny słabo chodził
po przekręceniu kluczzyka kont. ham świeci to pewnie poszedł się %&%& wyłącznik przy ręcznym
rozbierz tunel odblokuj ręczny wpierdo żonie problem z głowy
zaraz to Ty jesteś od tego lanosa co mu podwozie się wygina od ciężaru małżonki Wyczuwam trollawrzuć fotkę bo nie uwierzę... httpdaewooforum.pltem...ghlight876405
Moja baba dochodzi do 120 ale ma jakieś 184-186 cm wzrostu i nie ma na sobie za wiele tłuszczu to coś w rodzaju kłębka mięśni. Hamulec ręczny korzysta z układu dźwigni pośrednich w czym oś dźwigni w kabinie przenosi największe obciążenia z racji przełożeń. Jeśli dźwignia była w stanie napięcia to nic dziwnego że ktoś kto miał moc ją wyłamał - jakoże wtedy jest ona najwrażliwsza.
A dlaczego Przecież są auta z takim hamulcem ręcznym. Nie wystarczy zrobić dodatkowych badań
Tak tylko dla wyjaśnienia. Hamulec ręczny w naszych autach pełni dwie funkcje hamulca awaryjnego i hamulca postojowego. Prawo wymaga podczas jazdy dwóch sprawnych (nie dotyczy holowania) niezależnie działających układów hamulcowych czyli układu hamulca zasadniczego i awaryjnego. Auto musi mieć też hamulec postojowy i w tym przypadku prawo dopuszcza stosowanie hamulca awaryjnego jako postojowego.
Noo jak rozebralem beben i ojciec ciagnol za reczny i odpuszczal to w bebnie ta sprezyna niemrawo odbijala - p o sluszczeniu recznego na max ta sprezyna po puknieciu mlotkiem odchodzila jeszcze na ok 2 - 3 cm Mowiac w skrocie - wymiana linki recznego
najlepsze jest to że ja też swojego lanka trzymam w garażu... wciąż jednak - choc aktualnie jest to mało ważne - nie wiem co mnie podkusiło by zaciągnąc ten piekielny ręczny ... ale jaka nauczka na przyszłośc )
Ja tam zawsze zaciągam ręczny bez względu na pogodę - nie posiadam garażu. Podczas niedawnych mrozów -15 i więcej nie miałem żadnych problemów z przymarzniętym ręcznym.
Ja nie garażuję. Zostawiam na biegu. Ręczny dodatkowo zaciągam gdy parkuję na stromej pochylni. U siebie też miałem akcje z ręcznym. Proponuję opukać bębny młotkiem - powinno pomóc. Szkoda żeby auto całą zimę stało bezproduktywnie.
ja zawsze na biegu stawialem i nigdy na recznym zima...
dokladnie. Odkrecasz tunel srodkowy czyli to dookola drazka od recznego. i centralnie z tylu za wajcha recznego masz srube z nakretka. Dokrecasz w prawo i tym sposobem napinasz linke. Najlepiej podnies tyl autka zeby kola byly w gorze i dociagaj do mometu az bez zaciagania recznego kolo po delikatnym zakreceniu sie zatrzyma. oznaczac to bedzie ze w zasadzie nie ma luzu miedzy okladzina cierna a bebnem.
I tak to nic nie da. Linka może być już tak wyciągnięta że nie dasz rady jej naciągnąć. Zmienić linki bębny szczęki i okładziny. Wtedy będzie ręczny.
Popatrz dobrze na film koło które ma lżej jest zablokowane a to które ma ciężej i tak się kreci dla mnie lipa. Jak bedziesz wymianiał linkę to uwaga bo sa 2 długości. Ja zmiłem cały układ hamulcowy nie powiem bo ręczny był super ale moja kochana pojechała pare km na lekko zaciagnietym ręcznym i nadpaliła okładziny i recznego nie było. Pomogło czyszczenie szczotką drucianą. Do
niestety to jest reczny na tarczy jak w vagach np reczny na osobnym bebnie to dobre rozwiazanie
jeslikolo sie zapieklo to bebnow z tylu raczej nie sciagniesz. lepiej troche hamulcem (noznym) podpompowac wcisnac do spodu i recznym poruszac. powinno pomoc (bynajmniej mi pomagalo gdy reczny przymarzl zima )