części samochodowe nanodatex

bmw seria 5 klucz dynamometryczny

Pytania i odpowiedzi: bmw seria 5 klucz dynamometryczny

BMW SERIA 5 E90 E91 E92 E93 Wykręcenie świec żarowych bez ryzyka ukręcenia ich

Szukając informacji o kluczach dynamometrycznych natrafiłem na ciekawy post na innym forum. Myśle ze metoda którą tam opisał użytkownik nam wszystkim się przyda.Autor PinkFloyd źródło httpforum.vwgolf.plviewtopic.phpt275383Jak nam się wydaje wymiana świec żarowych nie jest prostym zadaniem. W zwykłych D i TD jest utrudniony dostep ale te świece nie ulegaja uszkodzeniu w czasie ich wykręcania.

BMW SERIA 7 E32 [E32] dokrecanie glowicy

witam bede rozbieral glowice i mam prozbe wie ktos moze jak ja dokrecic SOLIDNIE znam kolejnos srob tylko teraz tak z jakimi mometami czy kazda sroba z innym czy dokrecic potem odkrecic i znow dokrecic jak to jest bokazdy mi mowi inaczej hehe

Silnik M30 1. wszystkie na 60 Nm 2. poczekac 20 min i dokrecic na 80 Nm 3. zlozyc i uruchomic silnik 4. po 25 min pracy na cieplo docisnac na kat 35stopni Góra       eagle  Tytuł Napisane 3 maja 2009 1036  Forumowicz Posty 443Lokalizacja Żary Moje bmw E34 i E36 Kod silnika M60 i M50 AdaM napisał(a)Silnik M30 1. wszystkie na

BMW SERIA 5 E39 BMW 530D AT swieca w komorze spalania

(profil taty)Witammam problem z silnikiem m57 3.0D z 2001 rokuotóż mój tato (którego jest profil) postanowił jakiś rok temu zmienić świece żarowe w bmw i jedną ułamałpotem próbował to naprawić kupując specjalistyczny zestaw do wyjmowania urwanych świec żarowych ale jak rozwiercał świece to mu wpadła do komory spalania i tak to zostawił ponieważ tą BM-kę dał mi chciałem ją

BMW SERIA 3 E36 [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43

Niestety stało się - sprawa nie ciekawa - nie żyłowałem silnika z obrotami na zimnym nie szalałem olej zmieniałem co roku przy przebiegu 5000km rocznie i nic to nie dało. Przebieg też według wszelkich wskazań w wyglądzie auta jak i pracy silnika wydawał się ok. Przejechałem tym samochodem ok 45 tys km. w ciągu 6 lat i teraz ma ok 194tys. Może to przypadek a może jednak powinienem

się mylę i pasuje też do M44Myślę że jeżeli w przeciągu miesiąca nic się nie znajdzie to pomyślę o naprawie. Przydałby się drugi samochód... Góra       COUPE  Tytuł Re [E36] Przekręcona panewka - silnik 1.8i M43Napisane 16 października 2012 1545  Uzależniony od forum ) Wiek 28Posty 3430Lokalizacja Lublin Moje bmw

BMW SERIA 3 E36 [E36] Jakie ciśnienie na tłokach w 318is

Zmierzyłem dzisiaj cisnienie ta tłokach i wyszło mi na kazdym ok11... Tylko nie wiem czy pomiar wykonałem prawidłowo Wykreciłem swiece i przyłozyłem zegar od pomiaru w tym czasie odpalony został silnik i wychodziło11. Czy może powinienem odczytac wynik dopiero po odpaleniu autka gdy ustabilizują sie obroty... A w tym wszystkim chodziło o to ze w mojej becie idzie paliwo do oleju i pomyslałem

Ja ostatnio robiłem sobie taki pomiar i powinien wyglądać tak Najlepiej robić to w dwie osoby. Potrzebne są manometr klucz do świec ewentualnie klucz dynamometryczny. - samochód rozgrzany temperatura robocza (dla benzyniaka) - wyciągamy 2 przekaźniki ze skrzynki bezpieczników (pompa paliwa i główny) - ściągamy fajki z świec i odkręcamy świece (uwaga na gorący silnik dobrze jest dmuchnąć

BMW SERIA 3 E36 [E36] Wycieki spod dekla

Witam Mam problem otóż najpierw myślałem że buni bierze olej ale potem po pewnych problem oglądłem cały silnik i tam świece całe zalane kapie wszędzie z pod dekla. Wymieniłem uszczelki świece olej. Przez miesiąc ani kropli oleju nie ubyło aż tu znowu widzę wycieki znowu ubywa oleju. Nie wiem co już może być z jaką siła musi być przykręcone śruby dekla kluczem dynamometrycznym.

Nie jest to raczej niebespieczne i nic się nie stanie jak z tym tak pojeździsz parę dni ale wiadomo że problemy z zapłonem zaczną się wkrótce więc nie należy na nie czekać tylko brać się do roboty Powiem tak w ładny słoneczny dzionek dla kompletnego laika jakim i ja jestem wymiana nie powinna zająć więcej niż godzinkę. Wiem z autopsji Musisz mieć komplet uszczelek nowych ok

BMW SERIA 5 E36 E36 wymiana uszczelki pokrywy zaworow

Witam zauwazylem ze silnik poci mi sie pod uszczelka pokrywy zaworow wiec czas na wymiane uszczelki. Mam pytanie czy poradze sobie z tym sam nie jestem zadnym mechanikiem ale kluczami umiem sie poslugiwac) czy przy wymianie tej uszczelki warto jeszcze cos wymienic jaka firme polecacie Moglby ktos napisac mala instrukcje jak sie do tego zabrac krok po kroku domyslam sie ze trzeba bedzie spuscic caly olej. Z gory dzieki

W silniku 6 cyl. jest łącznie 3 uszczelki jedna zewnętrzna i dwie wewnętrzne umiejscowione pośrodku przy cylindrach. Z tego co widzę dla 4 cyl. to chyba jest podobnie chociaż wewnętrzne uszczelki mogą występować jako 4 osobne podkładki.httpbmwfans.infopartscatalogE36C ... ead_coverCzasem te uszczelki są w zestawach ale ja kupiłem wszystkie osobno firmy Erling. Stare uszczelki całkowicie

BMW SERIA 5 E30 dokrecanie glowicy 25

Mam prosbe do grupowiczow Jestem w trakcie reanimowania glowicy z mojej 25 litrowki. Jest juz pospawana zlozona i czeka na zalozenie. Czy ktos z was ma moze ksiazeczke i napisze mi jakim momentem sie dokreca glowice. Kolejnosc srub znam natomiast nie mam zielonego pojecia jakie sily. Z gory dziekuje i pozdrawiam Zochu

Jeżeli masz zwykłe łby tzn sześciokątne to według książki Sam Naprawiam samochód bmw serii 3 cyt W I etapie dokręcić śruby głowicy kluczem dynamometrycznym momentem 40 do 45Nm i zrobić przerwę okolo 15 min w celu osadzenia śrub. W II etapie dokręcić śruby kluczem dynamometrycznym momentem 60 do 65 Nm[i] Kolejność dokręcania śrub widok z prawej strony nadwozia 14 10 4 2 6 8 12 11 7 5 1 3 9 13

jakub napisał(a)Jeżeli masz zwykłe łby tzn sześciokątne to według książki Sam Naprawiam samochód bmw serii 3cytW I etapie dokręcić śruby głowicy kluczem dynamometrycznym momentem 40 do 45Nm i zrobić przerwę okolo 15 min w celu osadzenia śrub.W II etapie dokręcić śruby kluczem dynamometrycznym momentem 60 do 65 Nm[i]Kolejność dokręcania śrub widok z prawej strony nadwozia14 10 4 2 6 8 1211 7 5 1 3 9 13

BMW SERIA 3 E46 [E46] E46 - kiepsko mi odpala po nocy

Samochód stoi w garażu całą noc a po nocy i task ciężko mi odpala przy około -4C. -Przebieg 111000km -318D -regularnie serwisowany ...co to może być Pordźcie proszę Góra       sid-stachu  Tytuł Napisane 30 grudnia 2007 1919  Forumowicz Posty 199Lokalizacja malopolska MEGAMAG napisał(a)Samochód stoi w

sid-stachu napisał(a)jesli masz takie zdolnosci to oczywiscie mozesz je wymienic sam. ja bym sie tego jednak nie podejmowal robic samodzielnie jest klopot z wymiana ostatniej swiecy od strony podszybia poza tym trzeba miec kluczt dynamometryczny mozna tez ukrecic gwint co juz jest tragedia(zepsute swiece mozna zdjagnozowac podlonczajc sie do koputera) . najleprzy serwis w promienu 100km od tychow

BMW SERIA 7 E32 Jaka szpera pasuje do E-32 -- od E-23 czy E-34

Witam Mam 730i E-32 89 i jeśli chodzi o mechanikę to jestem cienki jak "Polsilver" Ciekawi mnie od jakiego innego modelu bmw pasuje szpera do E-32 - -- lepiej wziąść od E-23 czy E-34 Jakie przełożenie wybrać żeby auto jeździło tak jak dotychczas (bez szpery) - chodzi mi głównie o przyśpieszenie i Vmax. Jakie jeszcze elementy trzeba zmienić gdybym wybrał most ze szperą

Szpera się może skończyć toć to sprzęgło cierne wielopłytkowe. Najlepiej to sprawdzić podnosząc jedno koło (tylne) w aucie i pokręcić nim. Jeżeli czujemy spory opór w kręceniu (a zaciski nie trzymają mamy na N oraz hamulec ręczny całkowicie odpuszcza) to świadczy że mamy szperę. W e32 była montowana standardowo szpera 25% czyli w przybliżeniu 25% momentu obrotowego jest kierowane

BMW SERIA 3 E36 [E36] Urwana szpilka w kole

Jest to bmw 318 sedan koła 15" cali. Gdy dokręcałem szpilke kluczem na który miałem nałożona rurkę w pewnym momencie urwał się łepek od śrubki. Czy jest jakiś łatwy sposób na wyjęcie reszty śruby z kołaI czy można bezpiecznie przejachac jakies 5km z takim kołem jeśli wszystkich śrub jest 5 a jedna jest urwana Góra       bmw520gonzo

zapieczona albo........Ale tym razem poradziłem sobie srubokrętem i młotkiem bo śruba wogóle nie wystawała - powoli powoli wystukałemrant na śrubie i dalej tłukłem aż sie wykręciła..... Góra       Pitz  Tytuł Re [E36] Urwana szpilka w koleNapisane 28 marca 2010 1958  Forumowicz Wiek 29Posty 349Lokalizacja Wwa Moje bmw

Pitz napisał(a)Qur.. Panowie żaden porządny mechanik nie przykręca śrub do kół kluczem z przedłużką klucze do kół już same w sobie są wystarczającą dźwignią ja zawsze dokręcam koła oryginalnym kluczem bmw z całej siły. Żadne przedłużki Chyba że na kluczu dynamometrycznym. Z przedłużką to można dokręcać koło od cieżarówki a nie od osobowego auta. dokladnie sam krzyzak

BMW SERIA 5 E90 E91 E92 E93 Cewki zaplonowe i świece

Witajcie koledzy Jutro mam zamiar wziasc sie za wymiane swiec zaplonowych no i chcialbym skorzystac z waszego doawiadczenia.Otoz zastanawiam sie czy osoba taka jak ja czyli srednio doswiadczona ktora niema dwóch lewych rak moze sie za to zabracJakie moge napotkac jakies niespodzianki po drodze Nie mam pojecia takze jak sciagnac cewki zaplonowe Jakie macie doswiadczenia z wymiana swiec w benzyniakuPozdrawiam

dobry zestaw kluczy z nasadką do świec czyli z gumą w nasadce żeby można było wsadzić świece i żeby ta nie spadła.masz dość młode auto i z odkreceniem świec nie powinno być raczej problemu ale w przypadku zapieczonych świec może być przydatny klucz dynamometryczny działający w lewo i w prawo. Jeśli świece przykreca sie momentem załóżmy 15 Nm a moment zrywajacy gwint to 35 Nm

BMW SERIA 3 E46 [E46] Wymiana tylnych amortyzatorów

Ogólnie wymiana nie jest specjalnie trudna dlatego każdy kto ma jakieś wątpliwości czy da radę powinien je zaraz stracić. Ja miałem do dyspozycji kanał przez co naprawa poszła dużo szybciej ale myślę że jakby zastosować koziołki i odkręcić koła to nawet bez kanału powinno się udać. Aha wszyscy polecają sachsy jako jedyne odpowiedniki oryginału ja do siebie założyłem BILSTEIN

BMW SERIA 5 E39 Zapieczone szpilki

Witam Mam stały problem z zapiekającymi się szpilkami w kole. Problem ten pojawia się ciągle przy zmianie opon z zimowych na letnie i odwrotnie. Ostatnio złapałem kapcia i myślałem że mnie szlag jasny trafi niestety koła nie zmieniłem. Zna może ktoś sposób na tą uciążliwość bo jest ona bardzo męcząca

To pozostaje sprawdzić jak mocno dokręcasz te śruby. Jeśli masz klucz dynamometryczny to możesz sobie sprawdzić. Powinno być 110 nm. To wcale nie jest jakaś wielka siła. A jak czasem dokręcą pneumatykiem to jest faktycznie kłopot. Ja na takie śruby stosuję klucz nasadowy z jednoczesnym obstukiwaniem młotkiem. Najlepiej w dwie osoby. Jeden napręża klucz a drugi stuka poprzez trzpień

BMW SERIA 3 E36 [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co Zrobić

Witam. Mam problem dzis kolega wymieniał w swojej e36 olej odkrecił korek w misce zlał olej gdy dokrecał korek by zalac go olejem korek sie ukrecił i została główka z kawałkiem sruby. Nie wie co ma zrobic bo jak wsadzilismy cos cienkiego to przeszło na wylot tak jak by ta resztka wypadła a to raczej nie mozliwe.... Wiec poradzcie co ma zrobic najlepjej. Ostatnio edytowano 15 stycznia

zaryzykować i wlałem olej nagrzałem silnik nic nie cieknie (miedziana podkładka jest wymieniona).I pytanie co z tym fantem dalej Jechać do warsztatu Góra       martyman  Tytuł Re [e36] Kolega ukręcił Korek w misce olejowej Co ZrobićNapisane 29 września 2010 0939  Forumowicz Wiek 29Posty 149Lokalizacja Ząbki Moje bmw

BMW SERIA 3 E36 [e36] Siła przykręcania kolektora.

Witam.Kupiłem sobie klucz dynamometryczny i chciałbym właśnie tym kluczem przykręcić górny kolektorprzepustnice teraz mam pytanie jak to rozpoznać jaką siłą NM przykręcać śruby Góra       ANDREW E36  Tytuł Re [e36] Siła przykręcania kolektora.Napisane 17 maja 2010 1656  Moderator Posty 8033Lokalizacja WWA

BMW SERIA 5 E39 [E39] WYMANA OLEJU W 525d

tydzien temu kupilem swojego touringa to moje pierwsze bmw wiec prosze o pomoc. Musze wymienic olej a nawet niewiem gdzie jest filter i jak skasowac inspekcje moim rocznik 2000. dzieki Góra       titek  Tytuł Napisane 29 marca 2009 2112  Poszukaj zanim zapytasz Wiek 28Posty 74Lokalizacja opolskie Moje bmw E46 320D Kod silnika

BMW SERIA 5 E36 320-wyciek oleju szybka pomoc.pytanie o Simmering

witam wszystkich.wiem ze na ten temat jest mnóstwo roznych innych tematow ale potrzebuje szybkiej pomocy a raczej podpowiedzi.a wiec tak od jakiegos czasu cieknie mi olej spod silnika prawdopodobnie bede musial wymieniac Simmering (uszczelniacza walu korbowego).jutro o 9 bede wiedzial na pewno bo mechanik ma dzwonic do mnie i powiedziec co i jak.jezeli byl by to Simmering ile moze kosztowac zrobienie

wlasnie tez o tym kluczu slyszalem aby go uzyc do wymiany ale tez ponoc trzeba nowe sroby dac bo stare po odkręceniu traca swoja jakosc czy jakos tak.co do klucza to mam lipe bo takiego nie posiadam a powiedz mi z jaka sila dokrecales kluczem dynamometrycznym

BMW SERIA 5 E36 Moment dokręcania głowicy m50

WitamPosiadam klucz dynamometryczny w zakresie 42-210 Nm i chciałbym prawidłowo dokręcić głowicę m50 wiem że do tego jest potrzebny klucz o momencie 30 Nm i 2x kręcimy o 90st. jaki momentna moim kluczu będzie odpowiadał 30 Nm 2x 90st

PietrzuLDZ napisał(a)WitamPosiadam klucz dynamometryczny w zakresie 42-210 Nm i chciałbym prawidłowo dokręcić głowicę m50 wiem że do tego jest potrzebny klucz o momencie 30 Nm i 2x kręcimy o 90st. jaki momentna moim kluczu będzie odpowiadał 30 Nm 2x 90st

BMW SERIA 5 E34 jaki klucz do odkrecenie glowicy silnik m20 25l pilnie

witam jakie klucze sa potrzebne do odkrecenia glowicy w silniku m20 2.5l sruby te co trzxymaja glowice 12 srub jest

no w tym silniku to niewiem ale wystarczy zdjąć pokrywę zaworów i zobaczyć.u mnie są śruby typu torx ale w m20 są chyba zwykłe śruby sześciokątne.jeśli tak to wystarczą zwykłe kluczę najlepiej nasadowe. do dokręcania ich musisz już mieć klucz dynamometryczny

BMW SERIA 5 E39 [e39] jakei objawy uszkodzonych wtryskow

Witam chcialem sie podpytac jakie sa objawy uszkodzonych wtryskiwaczy CR. Auto mi nie kopci ani na biegu jalowym ani na pelnym gazie spalanie tez normalne.jedyny ojaw jaki mam to dziwne zarzucenie obrotami nawet nie widac tego na obrotomierzu tylko slychac po pracy silnika tak jakby na chwile sie zawieszal ale nie gasne.Nie wiem co to morze byc. Ostatnio edytowano 2011-05-13 2221 przez simon łącznie edytowano 1 raz

Wtryski przykręca się kluczem dynamometrycznym siłą 9 Nm. Ciekawe czy mają taki klucz o odpowiedniej sile bo ja się nie mogę doprosić. Owszem są rzeczy co same się naprawiają a zwłaszcza jak klient do mnie przyjeżdża. Nie ma usterki nie ma diagnozowania bo jak znaleźć coś czego nie ma Bywa to bardzo często. Wtrysk w CR jest podzielony na fazy. Najpierw jest faza wtryskiwania małej

BMW SERIA 5 E28 [e28] m20b20 odpalanie po długiej przerwie

Hej próbowałem wczoraj odpalić samochód po półrocznym staniu. Kable iskrzyły jak petardy na sylwestra a z wydechu zagrzmiały strzały niczym działa Navarony. Prócz wymiany kabliWN i świec na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę Góra       wladekkow  Tytuł Re [e28] m20b20 odpalanie po długiej przerwieNapisane 28 grudnia 2011 2057 

będzie dobry Z tego co czytałem to w zależności od rodzaju świecy należy dokręcać między 10 a 45 Nm. httpmoto.allegro.plmocny-klucz-dyna ... 05845.html Góra       wladekkow  Tytuł Re [e28] m20b20 odpalanie po długiej przerwieNapisane 28 grudnia 2011 2352  Zacna persona forum Posty 1979Lokalizacja Warszawa Moje bmw

BMW SERIA 3 E46 E46 328Ci - Momenty dokręcenia tarcz hamulcowych

Czy ktoś może wie jakie są prawidłowe momenty dokręcenia tarcz hamulcowych na tyle do E46 328Ci z 99r Ciężko znaleźć to w Google... Z góry dzięki Góra      Vermilion  Tytuł Re E46 328Ci - Momenty dokręcenia tarcz hamulcowychNapisane 11 stycznia 2011 1809  Specjalista Posty 6199Lokalizacja JP Poszukaj instrukcji

istotne zeby dokrecac wlasciwym momentem. Zawsze przykrecalem "z uczuciem" i nie bylo problemow ale moze powinienem klucz dynamometryczny zakupic. Wypowie sie ktos Góra       Andrzej87  Tytuł Re E46 328Ci - Momenty dokręcenia tarcz hamulcowychNapisane 11 stycznia 2011 1913  Forumowicz Posty 470Lokalizacja Warszawa Moje bmw

BMW SERIA 3 E46 [E46] piasty przod dokrecanie

witam wszystkich wymienilem piasty z przodu i niewiem jak je dokrecic czy na maxa ile sie da czy kluczem dynanometrem i jak tak to z jaka sila zeby sie nie rozlecialy za chwile lub spalily. Góra       kamillo_19  Tytuł Napisane 2 września 2009 0048  Częsty bywalec Wiek 27Posty 867Lokalizacja Okolice Wąbrzeźna Moje bmw [e46]

BMW SERIA 3 E36 [e36] zmiana śrub na nakrętki - felgi

Szukam sposobu na zmianę śrub do przykrecania felg. Znalazłem kozackie nakrętki w stylu JDM-owym. Może da się to jakoś ogarnąć bo taki mod byłby spoko. Chodzi mi o coś takiego.

że porządny towar i kosztował coś w okolicy 350zł za 16sztuk.Zadna z tych firm tak naprawde sama ich nie produkuje zleca sie to wyspecjalizowanym podwykonawcom Góra       Grochu88  Tytuł Re [e36] zmiana śrub na nakrętki - felgiNapisane 11 czerwca 2013 2027  Forumowicz Wiek 24Posty 237Lokalizacja D.G. Zagłębie ) Moje bmw

BMW SERIA 3 Ubytki oleju w 318IS

Mój IS pali olej jak wlałem na początku 5W40 to potrafił 1 litr na 1000km teraz jeżdze na Mobilu 10W40 zrobiłem ponad 1500km od wymiany i na bagnecie olej jest tak poniżej połowy między min. a max jak jest zimny to na postoju z rury sie nic nie wydobywa natomiast jak zaczne jechać to taki dymek biały jak bym na LPG jechał. Jak sie nagrzeje to nic zero spalin nawet przy odcince. Ostatnio

kpl kluczy płaskie nasadowe oraz klucz dynamometryczny do dokręcenia głowicy....

BMW SERIA 5 E39 [E39] 520i M52b20 Jakie wybrać świece zapłonowe

Witam chcę w najbiższym czasie wymienić sobie świece zapłonowe ale nie wiem jakie wybrać Bosh NGK Champion Zastanawiam się nad NGK V-line ale są dwa rodzaje do 520i na pojedyńczym Vanosie według katalogu to V-line 20 i V-line 30 i nie wiem które mam kupić może ktoś przerabiał już temat to proszę o pomoc w wyborze. z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam.

W NGK które zakupiłem na opakowaniu jest informacja aby świece wkręcać ręcznie do oporu a następnie użyć klucza i obrócić świece od 12 obrotu do 32 Ja posłużyłem się kluczem dynamometrycznym ustawionym na 25 NM i jeszcze minimalnie na sam koniec powiększyłem na 28NM.

COUPE napisał(a)W NGK które zakupiłem na opakowaniu jest informacja aby świece wkręcać ręcznie do oporu a następnie użyć klucza i obrócić świece od 12 obrotu do 32 Ja posłużyłem się kluczem dynamometrycznym ustawionym na 25 NM i jeszcze minimalnie na sam koniec powiększyłem na 28NM.A nie powinno być od 12 do 23Jutro wymiana i się zastanawiam jak dokręcićNa świecach niestety

BMW SERIA 3 E46 [E46] 320d 150km głośno stuka w silniku

Witam dziś wróciłem z trasy 400km w baku zalany ultimate diesel z bp dojeżdżając do domu przy prędkości może 5kmh coś zaczęło walić pod maską wydawało mi się że to jakiś plastik i podjechałem jeszcze 500m.Po sprawdzeniu okazuje się że coś ewidentnie wali w silniku jest to dźwięk pracy silnika diesla ze starego mercedesa słychać mnie ze 100m. Dźwięk wraz ze wzrostem obrotów

Koło odkręcamy na zgaszonym silnikutak jak pisałem ktoś wsiada do środka i ciśnie mocno hamulec a ty odkręcasz śrubę gwint jest normalny dokręcając koło należy dać nową śrubę jeśli masz klucz dynamometryczny to gdzieś na forum jest opis jak dokładnie dokręcać ja natomiast dokręcałem to zwykłym kluczem na wyczucie na pewno trzeba dokręcić mocno do zakręcenia użyłem tyle

BMW SERIA 5 E39 [E39] Rozwiercony gwint w bloku M52B20

Czy ktoś orientuję się czy są zestawy naprawcze których można by użyć w takiej sytuacji po zdjęciu głowicy w 520i okazało się że ktoś zerwał jeden gwint i rozwiercił go z M10 do M12. Następnie wkręcił śrubę M12. Chcielibyśmy zastosować komplet oryginalnych śrub do głowicy. Czy są takie zestawy naprawcze które "zmniejszą" ten rozwiercony otwór tak by można było w niego wkręcić śrubę M10

stones1 napisał(a)Czy ktoś orientuję się czy są zestawy naprawcze których można by użyć w takiej sytuacjipo zdjęciu głowicy w 520i okazało się że ktoś zerwał jeden gwint i rozwiercił go z M10 do M12. Następnie wkręcił śrubę M12. Chcielibyśmy zastosować komplet oryginalnych śrub do głowicy. Czy są takie zestawy naprawcze które "zmniejszą" ten rozwiercony otwór tak

BMW SERIA 5 E34 przekladka silnika z e34 3.5 na co najlatwiej

witam wszystkich nie wiem czy odpowiedni dzial .Jak w temacie jaki silnik wstawic najlatwiej bez wiekszych przerobek zamiast 35 w e34 bo niestety ulegl dzis zniszczeniu .No chyba ze ktos ma 35 najchetniej goly bez osprzetu pozdrawiam Góra       Zdzira 850I  Tytuł Napisane 23 grudnia 2008 2027  Uzależniony od forum ) Wiek 28Posty

witam ok zgadzam sie ze taki koszt ale gdybym robil to sam i mial o tym pojecie a tak niestety najtanszy mechanik chce 300 zl czyli juz jest ok 700 zl plus plyn olej no i u mnie troche wiecej za planowanie ze sprawdzeniem bo w Grudziadzu chyba nikt mi nie sprawdzi szczelnosci >no chyba ze ktos mi napisze krok po kroku jak to zrobic zeby na bank bylo dobrze jakie narzedzia sa potrzebne (oczywiscie

BMW SERIA 5 E36 E36 320i tylna piasta

witam wymieniam tarcze i cały hamulec reczny w mojej buni. zastanawiam się czy zeby wymienic płyte kotwiącą do hamulca recznego to trzeba odkręcić sama piaste 2. czy ta nakretka to ma lewy gwint 3. i trzeba demontowac pół oś

no jest z tym troche roboty żeby zrobić to tak jak należy... nakretke na półośi dokręcasz ma max tylko nie przesadzaj i nie bierz 1m rury na klucz.. zwykła grzechotka i wtedy na max albo klucz dynamometryczny 250 Nm i ma być. a łożysko sie normalnie rozleci podczas zbijania piasty wiec musowo je wymienic.. i bardzo przydatna a niekiedy niezbedna jest prasa a czasami nawet palnik jak półoś nie chce wyjść..

BMW SERIA 5 E36 320i Cykanie przy odkręcaniu visko i pyt. o obudowa filtra.

Witam.Dzisiaj po udanej wymianie uszczelki (dzięki za pomoc) . Zabrałem się za termostat. Przy odkręcaniu w prawo coś sykało (jak klucz dynamometryczny) w okolicach napinacza paska klinowego). Po wciśnięciu klucza między rolki (pasek się nie ruszał) cykanie ustało i visko pięknie się odkręciło. Czy to cykanie to objaw jakiejś usterki.Drugie pytanie dotyczy obudowy filtra powietrza.

BMW SERIA 5 E36 Łożysko pod kierownicą e 36

Witam mam pytanie odnośnie łożyska które znajduje się na kolumnie kierowniczej - widoczne po zdjęciu kierownicy. Czy można wymienić kupić samo łożysko czy trzeba całą kolumnę. I ewentualny koszt jeśli ktoś miał z tym do czynienia. Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam

Bez problemów. Wyjmujesz logo podważając je i masz dostęp do śruby ( z tego co pamiętam na klucz nasadowy 17). Odkręcasz zdejmujesz kierownicę i masz dostęp do łożyska wraz z tulejami. Po wymianie wcześniej wspomnianą śrubę należy dokręcić kluczem dynamometrycznym. Ja niestety nie posiadałem więc dokręciłem " na czuja" . Widać dobrze bo jeżdżę już dłuższy czas i wszystko gra. Pozdrawiam

BMW SERIA 5 E36 Montaż amortyzatorów sprężyn i łożysk CZYLI JAK TO ZROBI

Siemka w związku z przebudową zawieszenia z mtechnika na normalne wymienam wszystko począwszy od amorków przez sprężyny na mocowaniach górnych kończąc i stąd moje pytanie na co trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas montażu tych części samemu Może ktoś podpowie czy trzeba jakiś specjalny klucz do jakieś śruby jakies pomysły jak to szybko zrobić I czy da się w jeden dzień

dzis mnie napadlo wiec pisze referaty jak masz pojecie to 5 godzin pracy mi tyle zajelo samemu ale wymienialem tez tarcze klocki i koncowki drazkow potrzebne narzediasciagacz do sprezynklucz pneumatyczny albo porzadne klucze nasadowe i kawal stalowej rury dla prfekcjonistow klucz dynamometrycznyporzadne imadlocos co podlozysz pod wachacz zeby nie opadl za bardzomowisz ze zmienaisz wszystko wiec zaczniemy

BMW SERIA 5 E90 E91 E92 E93 Lewarek - podnosnik

Witam. Po zakupie auta zauwazylem ze nie mam w nim ani lewerka czy tez podnosnika (jak zwal tak zwal) i kompresora. Na necie znalazlem ori lewar za 480zl co jest z leksza przesada Wiec zastanawiam sie nad kupnem jakiiegos innego ale zeby pasowal do E91 touring. Macie moze jakies pomysly Wy co wozicie w schowku

Mi udało się kupić swojego czasu oryginalny zestaw który zawiera pokrowiec lewarek klucz do dokręcania kół oraz nawet mały klucz dynamometryczny - taki zestaw w ASO kosztuje ponad 470 zł Czasami pokazują się na allegro

BMW SERIA 5 E90 E91 E92 E93 Jaki moment dokręcania śrub

BrySzukałem ale nie znalazłem jak na razie - z jakim momentem obrotowym należy dokręcać śruby kół (alu) Gdzie można tego rodzaju informację zdobyć (oprócz pewnie serwisu do którego akurat nie mogę zadzwonić )

eXiDe też nie można do końca tak do tego podchodzić. W większości zakładów wulkanizacyjnych nawet klucza dynamometrycznego nie mają więc a pasty to raczej wyższy jeszcze stopień wtajemniczenia. Niemniej jednak też się z tym nie spotkałem co nie znaczy że jest to pomysł co zanegowania. Niektórzy pukali się w głowę gdy mówiłem że chcę sobie do kół kupić klucz dynamometryczny... Także granica "przegięcia" jest różna

insane napisał(a)eXiDe też nie można do końca tak do tego podchodzić. W większości zakładów wulkanizacyjnych nawet klucza dynamometrycznego nie mają więc a pasty to raczej wyższy jeszcze stopień wtajemniczenia. Niemniej jednak też się z tym nie spotkałem co nie znaczy że jest to pomysł co zanegowania. Niektórzy pukali się w głowę gdy mówiłem że chcę sobie do kół kupić klucz dynamometryczny... Także granica "przegięcia" jest różna

BMW SERIA 5 E30 Regulacja zaworów

Panowie - mam zamiar sam regulować luz zaworowy Silnik M20B20 i tak kilka pytań - odkręcam klapę od zaworów od razu czy cos po drodze też musze odkręcić - do samej regulacji potrzebny szczelinomierz (to wiem) ale jaki tam klucz jest potrzebny (jakiś szczególny) No i czy zabierać się za to samemu 150zł piechotą nie chodzi (wolę kupić za to paliwo ). Dam se radę

bez przesady - jak nie jesteś bezmózgim osiłkiem i masz klucz 10 na patyku to nie ukręcisz do tego nie trzeba żadnych dźwigni a klucz dynamometryczny fajna rzecz ale bez niego też da radę

BMW SERIA 5 E34 Przykręcenie szpilek głowicy "na oko" M20B25

Witam Wiem że zaraz zaczniecie mnie op....ć ale teraz potrzebuję fachowej pomocy z Waszej strony i mam nadzieje że to szanowne forum mi podpowie co mam teraz zrobić w końcu po to tu się spotykamy Mój problem polega na tym że nie miałem dostępu ani kasy na klucz dynamometryczny i szpilki którymi przykręca się głowicę do bloku (14 szt z łebkiem sześciokątnym klucz nr 17) musiałem

Fajnie ze wszystko jest OK. Ale na przyszlosc tak nie rob. Sadze ze sroby sa wkrecone za mocno jednak glowica to wytrzymuje. Jakby kiedys przyszlo Ci robic uszczelke pod glowica to pamietaj ze klucz dynamometryczny jest w takiej sytuacji niezbedny. Nawet doswiadczeni mechanicy nie zawsze sa w stanie dokrecic glowice bez klucza i nie chodzi tu tylko o sile z jaka ja dokrecaja ale rowniez czy jest ona

BMW SERIA 5 E34 525 TDS na zimnym nie pali na 6 cylindrze

Witam Szukałem wiele starych tematach czegos podobnego do mojego objawu i jakos miałem problem z trafieniem na podobne obijawy. Problem moj polega na tym ze auto nie pali na 6 cylindrze na zimnym silniku. Jak pochodzi około 15 min pracuje równo. Silnik sprawia wrazenie jaby sie nie domykały zawory ale mechanik sprawdził juz to załozył nowe dotarł je wymienione sa szklanki wałek podkładał

to moze i ja dodam cos od siebie jezeli prosisz o jakiekolwiek odpowiedzi - u mnie jak mechanik troszke ogladal silnik i m.in wymienial wtryski to zrobil wielki blad otoz dokrecil wtryski na sile a nie kluczem dynamometrycznym (tak mi pozniej inna osoba powiedziala ze to sie robi specjalnym kluczem a nie na sile) i od tamtej pory co prawda silnik pali na wszystkich ale w trakcie jazdy przerywa troche

BMW SERIA 5 E46 [318i] Jak zdemontowac tylne wahacze

Witam1. Jak zdemontowac tylny wahacz w całości zeby nie było trzeba odpowietac2. Wymieniać wszystkie tuleje wahacza oraz jak sprawdzić czy sa wybite3. Jakie polecacie tuleje wahacza tuleja wóżka1. Tuleje wóżka słynna 9 da rade wymienic bez sciagania całości

Ale który wahacz bo jest ich tam kilka Jeśli ten największy to na początku ściągasz dekielek na feldze (jeśli alu) odginasz zabezpieczenie i popuszczasz nakrętke na piaście o ile pamiętam to chyba 32 podwójny sześciokąt (320d ale w mniejszych modelach np. 316 może być mniejsza). Możesz też tą nakrętke odkręcić póżniej ale bedziesz musiał wbić bieg i hamulec albo użyć klucza

BMW SERIA 5 E46 URYWANIE SIĘ ŚWIEC W M47 M57 - PROFILAKTYKA

Ostatnio wymieniałem u siebie świece (m47). Na 4 świece 3 sztuki były spalone. Sprawna świeca wykręciła się bez oporu po kilkunastu sekundach miałem ją na stole spalone świece nie puściły tak gładko musiałem odkręcać cyklicznie z przerwami metodą odkręcania i dokręcania wspomagając się przy tym środkiem penetrującym wykręcanie tych 3 świec zajęło jakieś 25 godziny i kosztowało

Niezapominajmy ze klucz dynamometryczny sluzy do dokrecania a nie odkrecania.tulipan 1310 to ile wskazal klucz A mechanik moze rownie dobrze zerwc swiece rozlozyc rece obwiniajac Ciebie i powiedziec ....to bedzie kosztowac - Pozdrawiam

BMW SERIA 5 E46 320ci Problem z nastawnikiem Vanosa

Zabrałem się dzisiaj za wymianę czujnika położenia wałka rozrządu teoretycznie sprawa prosta w praktyce jest gorzej. Po pierwsze spadła mi nasadka imbusowa jak próbowałem odkręcić czujnik przed odkręceniem nastawnika i się zdematerializowała - nie wiem jak to możliwe -zdjąłem osłonę dolną silnika i jej nie ma w silniku też nigdzie nie widać Chciałem spytać jednak o coś innego

Pamiętam właśnie Twój problem i dlatego od początku boję się z nim siłować być może jestem nawet przewrażliwiony Bardzo mocno na niego napierałeś że pękł Ja póki co próbowałem zwykłym kluczem płaskim. klucz dynamometryczny mam tylko skąd wziąć taką nasadkę

BMW SERIA 5 E46 330d - wymiana kół w warsztacie i niedokręcone koła

Hey Powiedzcie mi czy tylko ja mam taki fart czy zwyczajnie jest to u nas normaw sobotę zmieniałem opony na letnie razem z felgami - niby robota nie skomplikowana i sam bym sobie to wymienił ale letnie trochę pokrzywiłem (nie ma to jak 17") więc bez wyważanie się nie obejdzie sam sobie nie wyważę pojechałem do warsztatu wyważone założone pilnowałem roboty ale akurat lewą stronę

Miałem identycznie tylko że na razie nie w swojej buni a w samochodach służbowych. Faktycznie spuścisz takiego patałacha z oczu to później w trasie zaczyna terkotać i trzeba dokręcać. Osobiście jak jadę na zmianę i widzę że gość dokręca śruby od początku pneumatem (nie wkręcając z 2 obrotów ręcznie) a później dociąga zwykłym kluczem to mówię co o debilu myślę. Dwa razy

części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi