części samochodowe nanodatex

bmw seria 3 wydech e90 e91 e92 e93 e90 e91 e92

Samochody związane z zapytaniem bmw seria 3 wydech e90 e91 e92 e93 e90 e91 e92

Pytania i odpowiedzi: bmw seria 3 wydech e90 e91 e92 e93 e90 e91 e92

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 wykres z hamowni 320d przed i po zmianie wydechu.

witam. tutaj seria a tutaj seriawydech w aucie zostal zmieniony kompletny uklad wydechowy od turbiny az do konca na 2 tlumikach i srednicy 265 w MG Motorsport. w ogolnym odczuciu moim i moich znajomych autko lepiej chodzi dlatego dziwia mnie te wyniki powinno byc troszke wiecej po wydechu a nie mniej drobne rozbieznosci mogly wystapic przez warunki jakie panowaly na zewnatrz oraz wiadomo od paliwa

Nie no taka różnica to można by powiedzieć błąd pomiarowy. Tak jak sam piszesz pogoda paliwo... Generalnie zabieg który wykonałeś mówi że seria wydech jest optymalny. Jednak myślę że po vir przyrost będziesz miał większy niż z serią wydechem. Co zrobileś z FAP

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 [E90] 320xd Wymiana ostatniej sekcji układu wydechowego

Korzystał ktoś z Was z usług httpwww.mgmotorsport.pl Oferują wymianęostatniej sekcji układu wydechowego do 320d co ma skutkować podniesieniem mocy o około 8KM i poprawieniem brzmienia wydechu. Jeżeli warto to zrobić to teraz drugie pytanie - robić to przed czy po chipie Dotyczy silnika 2.0d 177KM350Nm

Bzdura na resorach jeżeli chodzi o silnik turbodoładowany i seryjny soft. Seryjny soft stworzony jest tak aby trzymać serię nawet jeżeli bebechy pozwalają na więcej. No chyba że pomiar wykonywany był na samochodzie który nie trzymał serii z uwagi na usterkę (np. zapchany DPF) i to pomogło do niej powrócić. Kolega tuningował mocno 1.8T. Dopiero kiedy zbliżał się do 300KM (seria 150KM)

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 CHIP tuning czy modernizujecie również wydech

Witam Panowie moje pytanie brzmi czy po chipie również modernizujecie wydech doszły mnie słuchy że tak się robi ... Co wy na to

W Turbo doładowanym silniku wydech nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak w wolnossącym silniku - o ile seria nie ma zbyt małej średnicy. W przypadku 320D w mojej opinii sensacji nie będzie jeżeli to ma być wyłącznie CHIP wydech. Więcej moim zdaniem uzyskasz pozbywając się DPF jeżeli generuje już znaczny opór dla spalin. Pozdrawiam

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 chip do 330d 245KM 510Nm seria

Witam za kilka dnitygodni odbieram e90 z nowy silnikem diesla 3.0 z racji tego ze silnik jest nowa konstrukcja (a nie jak przewaznie tylko fabrycznym wzmocnieniem starszej produkowanej wersji) w stosunku do poprzedniego 3.0d (nowy w 100% aluminiowy blok nowe wtryskiwacze-wyzsze cisnienie wtysku 1800Bar oraz nowa turbina) mam pytanie czy jest ktos kto wiemama znajomego jak zachowuje sie ten komplet

wydech dwie rurki ale wycinac to juz nie bede tak walniety to nie jestem...dodatkowo wiele osob zaklada rozne koncowki wiec mam nadzieje ze tez tak moje auto jest postrzegane...co do istoty PDF nie wiem jak to bedzie teraz ile dam rade przejechac jestem jednak zdania ze jezeli nie bede mial pecha to filtr bez problemu powinien wytrzymac tyl samo co w ori....program mam zrobiony wlasciwie na 11% (seria

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 [e90] sportowy tlumik w nowym dieslu

witam przegladajac forum zauwazylem ze niektorzy zmienili tlumik koncowy w dieslu i sobie chwala ale czy ja moglbym sobie na takie cos pozwolic nie mowie tu o dedykowanych zestawach a o samym tlumiku koncowym uniwersalnym... pzdr

jak kupi jakiś przelotowy to turbo będzie miało lżej ale nie zawsze lżej znaczy lepiej . Cena dedykowanych do e90 320d jest strasznie droga httpcgi.ebay.plbmw-e90-e91-318d-und ... 3a4aea5ca2 tutaj trochę tańszy httpcgi.ebay.plbmw-e90-e91-e92-e93- ... 1c17171266 jak mam dać te 2500zł za sam końcowy to można by zrobić kompletny w MG motorsport ale moim zdaniem nie warto bo dzięków jak

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 To jest mod

Widzieliscie coś takiego httpwww.m3post.comforumsshowthread.phpt492494 Nothing is impossible

1) auta z takim dziennym oświetleniem fabrycznie wychodzą w Usa i jak widać nie ma z tym problemu 2) no może dla Ciebie to kibel dla mnie to kwintesencja tuningu z gustem bmw 3) zapewniam Cie że choćby auta Xeona 2 razy lepiej jeżdzą niż seria by bmw Tu nie chodzi o pokazanie się tylko o pasje i stworzenie czegoś innego..seria może i jest dobra ale ja mając nawet takie kompletne auto jak

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 e90 buda swap silnika bmw m5 e60

Witam Na poczatku chcialbym dodacze nie mialem pojecia dokad dodac ww temat pomyslalemze wrzuce go do tematyki e90 oraz M sport. Interesuje mnie stworzenie bmw e90 z silnikiem e60 m5 oraz wizualnym osprzetem m3 e90 z zewnatrz jak i wewnatrz. Prosilbym was o opinie ewentualnie osob ktore mialy podobne wizje stworzenia takiego samochodu oraz wszelka pomoc na ten temat. Czyli ew firmy zajmujace sie takimi

itp Ale ile moze kosztowac buda W sumie najlepiej wydaje mi sie kupic rozbita ( oczywiscie nie taka przeznaczona do kasacji ale rozbita) M3 e90 i zmienic wszystko oprocz srodka i budy. Wszystko zwiazane z silnikiem hamulcami felgami wydechem zawieszeniem i to chyba na tyle Zainteresowal mnie ten projekt gdy zobaczylem co mozna zrobic czyt. Hartge H50 v10. Na pewno o wiele ciekawsza opcja niz seria

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 [e90] chip tuning 330i 258ps

Witam chciałem zapytac czy ktoś z was lub waszych znajomych robił chip w tym aucie lub ewentualnie gdzieś na innym forum widzieliście temat o chipie tej jednostki Wiem że tuning silnika bez turbo nie da jakichś oszałamiających rezultatów mnie satysfakcjonowałoby 15-20ps i tyleż samo NM. I jak spalanie Ostatnio słyszałem (ale nie chce mi się w to wierzyc) że spalanie w wolnossącym po chipie może urosnąc nawet do 5litrów-chore to jakieś

Ja miałem ITG w e46 2.8 i przyrosty były bardzo przyzwoite pod spodem porównanie serii i itg ten sam dzień te same warunki to samo auto ta sama hamownia widac że w niektórych zakresach obrotów jest przyrost aż 8ps seria2 ITG obrotyNmKMNmKm 15001703819040 20002306523066 25002458824788 3000250105255107 3500255127265130 4000250140257145 4500255160265167 5000250175255180 5500235181245188 6000210178220186

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 (E9091) Za mąło mocy w seryjnej 320d 163 KM

Cześć Od dłuższego czasu czułem brak mocy w moim samochodzie. W całym zakresie obrotów - samochod wydawał mi się mulasty. Wczoraj byłem na hamowni - 317 nM2700 i 146 km3900 rpm. Słabo. Aż 17 km mniej niż seria mieć powinna Sam wykres nie notuje żadnych spadków czy odcięć w niewłaściwych miejscach. Auto ma przejechane 170 tyś km (przebieg realny samochód kupiony w polsce w 2007

Opiszę autentyczną której byłem świadkiem nazwy tunera nie podam aby nie robić antyreklamy. Czekając na swoje hamowanie przede mną przyjechał pacjent (nie bmw) swoim turbo dieslem który był zamulony. 2 hamowania wynik powtarzalny coś mu brakuje. Po kilkunastu minutach wjechał znowu z nowym programem (wcześniej seria). Na wykresie fajnie widać jak samochód lepiej wstaje już dochodzi

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 Tuning 330i N52

Zakladam temat odnosnie tuningu 330i. Jesli ktos zrobil jakies mody prosze o podzielenie sie szczegolami. Moja wiedza na razie jest bardzo ograniczona - bmw performance exhaust- podobnie fajnie brzmi ale bez innych zmian praktycznie nic nie daje jesli chodzi o osiagi - bmw performance intake - w polaczeniu z wydechem podobno mozna juz cos poczuc (brak wynikow z hamowni...) - nie wiem czy jest dostepny

Ja zmieniałem w swoim 325i wydech środkowy i końcowy na Eisenmanna Race i mam tez założony kompletny dolot bmw Performance. Trudno mi stwierdzić czy auto zyskało te kilka KM. Jedyne wyjście to jechać na hamownię przed modami i po modach. Co do dźwięku to jest przepaść między serią a tym co teraz i gdybym miał kiedyś mocniejszą benzynę (w planach jest ) to konkretny wydech będzie

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 335d syczeniepiszczenie przy przyspieszaniu

Witam pekl komus moze kolektor wydechowy w 335d bo mozliwe ze mi pekl ale jest to tylko podejrzenie .... Po tulaczce po ekspertach z dziwnym dzwiekiem syczenie piszczenie podczas przyspieszania dostalem wkoncu jakis konnktret ze moze to byc pekniecie kolektora lub turbo lub dolot ....

podlaczam sie by sledzic temat. To nie jest jakis super mocny program jaki widzialem na tym silniku... z tego co kojarze to tu juz nie ma DPFa (pamietam ze byl zmieniany ICek i wydech ) oczywiscie latajac z butem w podlodze po 250 na takim programie EGT da sie we znaki. (patrzyles z ciekawosci jakie jest ). Trzeba pamietac ze zmodzonym autem trzeba jezdzic rozsadnie... zreszta seria tez tylko jest nieco bardziej odporna ma wiekszy zapas. Poczekajmy na diagnoze. Swoja droga ...centrum bmw ...hmm mam mieszane uczucia ale to moja opinia.

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 335 i lub D - oto jest pytanie-) - chwalę się i zamykamy)

Panowie moi drodzy mam kilka pytań do użytkujących modele 335. Celowo pisze 335 bo jeszcze się nie zdecydowałem czy benzin czy diesel) Moje pytania zatem - co byście wybrali biorąc pod uwagę następujące kryteria osiągi komfort jazdy (zima diesel np) koszty eksploatacji (spalanie części awaryjność) - jest parę ciekawych modeli na mobile.de 335i z manualem. jeździł ktoś takim modelem

co do ceny. On musi wykupić auto z leasingu co potrwa kilka dni. Minus tego auta to rocznik w stosunku do ceny ale cóż. Plus to generalnie wyposażenie więcej niż pełne i przebieg plus udokumentowane wszystko. Koleś to zwykły niemiec informatyk auto używał w rodzinie. Będę chciał sprawdzić auto w ASO w DE - pewnie tam gdzie serwisował. Nie oponował - powiedział że każde ASO bmw

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 [E90] 330d 2006 231km nie trzyma serii proszę o pomoc

No więc tak zakupilem bmw e90 330d wydawało mi się ze wszystko jest ok ale jak się okazało wynik na hamowni jest daleki od ideału a nawet jest gorzej niż zle bo wyszło 207 koni i ok 440nm Tragedia Mam swojego mechanika z którym bede walczył o serie i tu proźba do was co może byc tego przyczyna Zamierzam zrobić wszystko co konieczne i pojechać na jeszcze jeden wykres . Proszę o pomoc

O co Ci chodzi Auto nie trzyma mocy Nie chodziło mi o jazdę bez wydechu bo wiem ze jest potrzebny . Chodziło mi ze na seryjnym wydechu i filtrach powinna byc seria a skoro jej nie ma to znaczy ze jest usterka Nie trzeba tuningowac auta żeby odzyskać należytej konie . Facet co robił wykres powiedział ze może przyczyn byc wiele więc sie o nie pytam . Chce aby auto jeździło tak jak należy i proszę o konkretna pomoc narazie tylko Kosmiczny1989 napisał cos przydatnego .

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 [e91] 325d po programie co dalej na 300KM

Jestem szczęśliwym posiadaczem e91 325d po programie na 260KM i 580NM zrobionym przez TC. Jako że w gruncie rzeczy pierwszy raz modyfikuję diesla i pierwszy raz bmw to chciałbym zasięgnąć porady co dalej Czy do dalszych modyfikacji trzeba zmieniać IC jeżeli tak to na jaki Co z wydechem-wystarczy zmienić kata za turbo na 3 DP czy raczej lepiej zrobić cały wydech na przelocie Czy wtryski pozwolą na więcej czy też trzeba byłoby je zmienić na większe

muszę to jeszcze dokładnie zmierzyć. wydech-pusto i szeroko ok ale zostawić serię 25 wyrzucając tylko ori tłumiki wstawić 3 DP zamiast DPFa i ten tłumik AWG po środku To trochę budżetówka ale uważam że bez sensu robić nowy wydech 25(jeżeli oczywiście taki będzie wystarczający a chyba powinien bo w Subaru miałem właśnie 25 po całości przy 332KM)skoro taką średnicę ma seria.

500pln ale tu 500pln tam 500pln i w rezultacie trochę grosza się nazbiera... Nadal nie odpowiedziałeś mi na pytanie dlaczego proponujesz zmianę sprężarki-ze względu na to że moje nie podoła na 300KM czy ze względu na charakterystykę Co do IC to zgadza się-grubości 65 vs 150 nie da się nijak porównać i napewno ten ic wagnera czy jego kopia jest rozwiązaniem bezkonkurencyjnym. seria

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 Nie równo pracuje na jałowym..POMOCY w diagnozie

Witam. Panowie gdy silnik ciepły na postoju bieg jałowy odczuwalne są niejednostajne przerwy lub nazwę to bardzo delikatne szarpnięciabujniecia. Silnik pracuje równo..obroty na jałowym w miejscu..jeździ normalnie. Przyczyna może być zawalona odma a zatem i egr zasyfiony Paliwo leje zaaawsze na statoil..poprzedni tdi też statoil czyli w sumie 4 lata..co 3 tankowanie ON GOLD. W lato na jałowym miałem też te szarpnięcia.

W inpe jest możliwość sprawdź cisnienie spalin w filtrze i czy jest prawidłowa temperatura spalin oraz kiedy była ostatnia regeneracja Czy do tego instalować disa Preparatu jeszcze żadnego nie próbowałem..znowu jeździć tak 3 baki to nie zbyt przyjemne..dokuczający jest też ten smród spalin z wydechu..może to być skutkiem lejącego wtryskua może smród spalin z wydechu jaki jest u mnie świadczy o tym że dpfa u mnie już niema..moze poprzedni właścicel go wypatroszył..dziwne jest to ze na rurce wydechu na końcu zero sadzy. Myślę że DPF gdyby był zapchany to by chyba autko nie chciało jechać a tak to ciągnie ładnie..pare dni temu nawet kolega MMCV się przejechał i stwierdził że tak jeździ właśnie seria

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 [E91 320d] MODYFIKATOR PLUS str 8 PODSUMOWANIE

W wątku olejowym powstało pytanie czy ktoś to lał do silnika z DPF. Podrzucam linki do testów TVN Turbo tego dodatku.... Jeśli ktoś wie czy do DPF można to stosować to prosze o informacje i uzasadnienie... test w TVN Turbo httpwww.youtube.comwatchvLrugXfZGf6c Inny test 3 rożne auta na hamowni httpwww.youtube.comwatchv513q867-XBw

Poświęciłeś dużo energi i chęci za to szacun Wychodząc z podstaw preparatu ma ingerować w zew. strukturę na poziomie mikronów wygładzając mikro poryszczeliny... Jeżeli Twoje auto ma przebieg podany przez Ciebie 100 k. km to raczej nie ma co wygładzać. Jeżeli byłoby to użyteczne dla nowego motoru (czy motoru z małym przebiegiem) to raczej producenci aut i ich dystrybutorzy sprzedawaliby

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 E90 znaczny ubytek oleju w trasie

Panowie mam pytanie. Jechałem dziś na urlop do Austrii (trasa ok 1200 km). Po ok 500 km zapaliła się kontrolka poziomu oleju. Olej i odmę wymieniałem 5 tys km temu miesiąc temu termostaty. Dolałem 05 litra i jedziemy dalej. Po 300 km - znowu I tak jeszcze kolejne 2 razy. Skończyło się na tym że przez cała trasę dolałem 22 litra oleju (po każdorazowym zapaleniu się kontrolki sprawdzeniu

To gdzie się podziało 22 litra oleju Wyparowało Jeżeli to wyciek to Twój samochód powinien pokaźnie znaczyć teren. W innym przypadku olej został wypalony. Obstawiam że puściły uszczelnienia w turbinie. Jedynym sposobem aby nie gdybać jest zdjęcie węża zaraz przy turbinie. Średnio ogarnięty mechanik za granicą powinien to ogarnąć i nie oskubać Cię z pieniędzy. To jest być może ostatnie oszczeżenie. P.S Turbina nie wyśle Ci SMSa że zaraz padnie. Zazwyczaj dzieje się to bez ostrzeżenia mniej lub bardziej spektakularnie. Koledze wyleciała wydechem jak ruszał delikatnie ze skrzyżowania już na rozgrzanym w pełni silniku nie musiał się nawet starać. Miesiąc wcześniej był na hamowni i wyszła piękna seria. Pozdrawiam

nie tu autor ma rację - seria m3 po prostu nie brzmi - szczerze to bardzo się zawiodłem - dopiero po zmianie wydechu nabrała rasowego charakteru

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 [e90] Czym różnią się silnik 3.0 258ps od 272ps

Witam Z czego wynika różnica w mocy tych silników patrzyłem na real oem i kolektor ssący ten sam puszka filtra też tłumik środkowy końcowy również jedynie katalizator inny skąd więc ta różnica w mocy i czy da się zrobic z silnika 258ps który posiadam 272ps pozdrawiam

Masz zapewne silnik N52ja w moim poprzednim aucie również N52 miałem zrobiony wydech chipa - wyszło coś ok 285 km i 330 NM( seria wyszła 261 i 310 ) wykresu juz nie znajdę bo było to siakieś 3-4 lata temu) nawet było czuć różnicę oczywiście nie tak jak przy dłubanych turbo ale silnik szybciej reagował na gaz i lepiej się wkręcał.

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 e90 335

Witam przymierzam się do kupienia e90 z silnikiem 335i lub 335d mam dwa pytania pierwsze jest różnica między wersją europejską a amerykańską i drugie czy silniki 335i są awaryjne i na co zwracać uwagę .Z góry dzięki za odpowiedzi.

ok 370 KM 500 Nm do tego brak limitera Vmax. 2. Jeśli przeczuwasz że wkrótce będzie Ci mało i zaczniesz inne dłubanki (wydech dolot IC - standart wtrysk metanolu - tylko dla orłów ) to IMO zamiast softu lepsza jest tzw świnka (piggyback) dedykowana do tego modelu Przewagi świnki nad softem a.) możliwość dowolnego i w każdej chwili przełączania między mapami - od tzw zerowej (seria)

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 [E90] 320 d (163km360Nm) dlaczego jest tylko 147km i 320Nm

WITAM SZANOWNE GRONO Na wstępie chciałbym powitać wszystkich forumowiczów. Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem bmw e90 320d z 2005 roku z automatyczną skrzynią biegów . Mam prośbę do osób które mają jakąkolwiek wiedzę w zakresie zdefiniowania mojego problemu otóż pojechałem na hamownię z moją nową bawarką która nie mile mnie zaskoczyła Moj samochodzik ma dopiero 78000km

gdy bylem swoją e46 z 04r na hamowni parę dni wcześniej mierzyło się akurat e46 ale z 2005r ze zrobionym customowym wydechem tamten miał 152KM i podczas robienia programu wyszło że mam dużo bardziej wydajne wtryski niż model z 05r. fakt że pojechałem na vpower diesel i na miesięcznym filtrze powietrza wyszła dobra seria z fajnym giftem i zacny program filtry i płyny masz ok to może

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 335i vs 330i Awaryjność użytkowanie.

Witajcie zabieram się do sprzedania swojej e60 525d i zamierzam zakupić 335i lub 330i. Ma być coupe albo cabrio. Szukałem na forum ale jest w zasadzie tylko jeden temat o silniku w 335i. Chciałbym wiedzieć czy jest dużo awarii

Hej od 15 roku jeżdżę 330i N52 ( 258 km i 300 NM) jak na razie bezproblemowo auto ma przejechane ok. 55 tys i do tej pory zadnych usterek - odpukać. Ostatnio zdecydowałem się przy niej podłubać tak aby zobaczyć czy z wolnego ssaka da się coś wycisnać na hamowni seria wyszła coś 261 Km i 308 NM więc zdrowy model po programie 278 KM i ok 330 NM tydzień temu dorzuciłem jeszcze wydech

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 Kolejne BMW po chipowaniu

Teraz zamiast 163KM seryjnie (w rzeczywistości było 161KM). Teraz (od jakiegoś czasu) już jest rozsądne 185KM. [img][608480]httpimg296.imageshack.usimg2963493skanuj0001mko7.jpg[img] Program po delikatnej korekcie. Gtechem bez problemu 78 do 96kmk. Licznikowo jechałem 235kmh 220kmh wg GPS-u i spokojnie dalej się rozpędzał. Uprzedzająć komentarze że mało mocy programy powyżej 200KM dawały mnóstwo dymu.

chipujesz) no to jak tak to odrazu wykresik) ciekawy jestem jak seria wyjdzie ja dopiero pod koniec pazdziernika bo najpierw robie caly wydech

dokladnie tak jak Łuki napisal moglo byc cos kolo 200 kucy. dziwi mnie tylko dlaczego Rufio twoja seria tak nisko wyszlo 161km moj wyszedl 169.5P a niedlugo swoja tez bede wirusowal u compotow tylko najpierw czekam na zrobienie wydechu bo chlopaki w mg motorsport maja odlegle terminy chcemy zrobic cos kolo 215 kucy i moment gdzies dociagnac do 440-450 bez dymienia...zobaczy co to bedzie w polowie pazdziernika sie okaze

BMW SERIES 3 E90 E91 E92 E93 chip tuning - wykres

Witam wszystkich Chciałem się troszkę pochwalić modyfikacją mojej 320d przejechałem ok 5 tys km i po sprawdzeniu DPF-a (żadnego zanieczyszczenia) powtórzyłem pomiar i jest fajnie Pozdrawiam Niemirad

Mody są następujące JB4 PnP aFe Cold Air Intake Stage 2 MFD Performance Scoops Wagner Intercooler AWE Tuning Blow Off Valve Katalizatory środkowe M5 tylny wydech custom przelot 4x 90mm Dziwna sprawa bo po wyłączeniu JB4 wychodzi seria czyli 306ps 400Nm Widać same mody bez kompa nic nie dają... Poomiar robiony na Mapie 2 Odpchya się kosmicznie - boję się o skrzynie bo mocno szarpie szczególnie

Niech puchnie... Kolego skąd możesz wiedziec jaki program chciałem Miał byc dobry program i tyle zapytałem po hamowaniu czy nie jest za dużo Krzysiek powiedział że dobrze wyszło mocna seria teraz sie tylko cieszyć i tak zostawiłem. Jak narazie nie mierze w moce 300 300 i nawet o tym nie myślę więc wymiana icka wydechu wtrysków wywalenie dpf-a wydaje sie być zbyteczna. Jeśli ktos celuje

części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi