Aby dodać adres forum do wyszukiwarki wypełnij formularz.
Dziękujemy za zgłoszenie.
Nanoforum to przeszukiwarka for samochodowych i aukcji.
Możesz przeszukać wszystkie fora samochodowe oraz aukcje pod kątem tematów i części motoryzacyjnych.
mowimy o czujniku temperatury cieczy chłodzącej [g2g62]
Jak słabo grzeje to termostat (o ile nie masz klimatronika ze zwaloną klapą temperatury )
Witam. Chciałbym opisać wymianę termostatu w silniku V6 2.8 ACK bez zdejmowania rozrządu i wentylatorów z pasem przednim na pacjencie audi A6 C4 ale również w VW Passat 3B B5 ( mozliwe że wszystkie typy silnika też da się tą metodą - 2.8 30V V6 ) Objawy Słabe ogrzewanie wskazówka temp 70C w korkach do 90C węże dolny i górny w tym samym czasie sie nagrzewaja - objaw otwartegozacietego
Podepne sie do tematu. W moim aucie temperatura raz wskazywala 90 raz 70 a czasem nawet wskaznik nie drgnal. Grzal jak trzeba ale wskaznik wyswietlal co chcial okazalo sie ze czujnik temperatury G62 oddal ostatnie tchnienie. Wymiana zajela mi 5min i teraz wszystko jest jak trzeba. Wczesniej mialem problemy z termostatem objawytemperatura okolo 70 stopni i cieple powietrze na nadmuchu (termostatt byl caly czas otwarty) rozwiazanie problemu - wymiana termostatu okolo godzinki. Pozdrawiam
właśnie mam to samo. na klimatroniku pod kodem 51 pokazuje mi 90 stopni a na liczniku ledwo 3 kreskie krótką. termostat zmieniłem i to samo. Dla pewności wziąłem termostat w gorącą wode i razem z termometrem w reku sprawdzałem przy jakiej temperaturze się otworzy i rowniutko otwiera na 87 stopni. Nie wiem który czujnik odpowiedzialny jest za spalanie i za wskazanie na liczniku bo w Vagu
widze ze problem niedogrzanego AELa pojawia sie srednio raz na tydzień mam ten sam problem wogole co jest z tymi silnikami wszystkim pieprzly czujniki termostat tez mam wymieniony i bylo chwile ok nawet a teraz to nagrzewa sie jak mu sie chce czy to faktycznie czujnik czy moze sprzeglo wiskotyczne jednak...
Panowie AELowcy miałem dokładnie ten sam problem wymieniłem termostat i wszystko cacy... z tym że wymieniłem na ORYGINALNY - koszt nie wiele wiekszy - coś ok 120 zł (ASO) ... tak poradził mi mój mechanik (btw Śmietanka koleś jest jednak spoko) ... mówił że w tym przypadku nie ma co oszczędzać kilkadziesiąt złotych bo z tymi podróbkami to różnie bywa... także wymieńce termostaty
Oczywiście nie są robione przez audi i nie wiem jaka firma je robi wystarczy pojechać do ASO i je zamówić ... a co do samej jakości - oczywiście że wszystkie termostaty do AELa powinny i pewnie otwierają się przy 87 ale jak się pytałem w sklepie o termostaty to były różnych firm od 35 zł made in china do 60-80 zł za zachodnie ... to wiesz różnie może z nimi się później dziać
Sprawdz co pokazuje kanał 49 oraz dobrze by bylo podlaczyc VAG i zalogowac na zimnym i goracym grupe 007 - skorelowac to z odczytem na zegarach i klimatroniku. Wyjdzie czy swiruje czujnik temp. czy termostat. Pozdr
Czesc Ja mam podobny problem co prawda w A6 C4 19TDI i nie wiem czy tak samo jest w AEL-u ale powinienes miec tak samo 2 czujniki jeden okragly szary 3 piny i jeden prastrokatny niebieski 2 piny kupilem je ale nie mam czasu wymienic zeby sprawdzic czy to pomoze. W kazdym razie powiem ci ze odpinalem po kolei te czujniki i jeden odpowiada za wskaznik na desce drugi za klimatronik ale co ciekawe ze jak
powracam do tematu..koledzy..myslalem ze to czujnik ale chyba jaednak termostat sie podwiesza...ale przeczytajcie moje objawy i poradzcie czy mam racje......podczas jazdy temperatura na klimatroniku wariuje raz jest 54 raz 67 raz 87 czyli ta ostatnioa tak jak powinno byc......nie wiem dlaczego podczas jazdy sa takie roznice...aha i mam pytanko czy wykladnikiem temperatury jest czujnik ten od klimatronica
koledzy po rozmowie z Bilem ustalilem jakie mam bledy na klimatronicu....a mianowicie sa one takie 085 051 155 weddlug mnie wina jest ten czujnik temperatury zewnetrznej ...czasamio podczas wlaczania silnika nagle wyskakiwala mi temperatura pod cyferblatami -40 i zraz pozniej powracala do aktualnego...... jesli koledzy macie inne sugestie to podrzuccie...czy dalej jest sens wymienic ten czujnik
do wyczyszczenia styki wtyczki na czujniku temperatury to ten duży czujnik 4ro pinowy pod króćcem wodnym. Wyczyścić psiknąć DW-40. Ewentualnie gdzieś masz załamanie wiązki lub zimny lut we wskaźniku. termostat jest OK stabilizator napięcia również. 95% szansy że to słaby styk na czujniku.
czujnik znajduje się od dołu króćca wodnego który znajduje się w głowicy między 1 a 2 wtryskiwaczem. Lubią się psuć te czujniki. Jest tam złacze 4 pinowe. Oczyść styki bo może zaśniedziały lub w najgorszym wypadku wymiana czujnika. Jeśli chodzi o termostat to sprawdź po przejechaniu kilku km czy wąż na wyjściu termostatu jest ciepły jeśli tak to termostat się nie domyka jeśli
Kupiłem własnie termostat WAHLER 4274.87D za 65zł do 2.6 V6 Jutro zmieniam. Panowie gdzie się znajduje czujnik TEMEPRATURY PŁYNU w V6 2.6 I z innej beczki w zegarach jest ponoć stabilizator do zasilania wskaźników paliwa i temperatury płynu jakie napięcie tam jest po stabilizacji na wyjściu jest to 5V 9V czy inne napięcie mierzył ktoś to lub jakie ma oznaczenie ten stabilizator Bo u mnie
wiec tak siedze w etce i widze w aat mamy czujnik temperatury oleju wkrecony w blok silnika w okolicach termostatu. przy pompie oleju mamy natomiast zaslepke na czujnik ktory montowany byl tylko w silniku AAS. teraz moje pytanie czy aby uruchomic wskaznik temperatury u siebie musze owa zaslepke zastapic czujnikiem i do niego podac kabel od zegarow czy dotyczy to tego czujnika ktory jest w bloku silnika
ja tam wtyczki nie mialem ale wiem juz przynajmniej gdzie to podpiac caly czas z kolega Dawid2542 czekamy na info skad mamy wziac sygnal do tego wskaznika - z którego czujnika temperatury czy z tego ktory posiadamy w bloku silnika kolo termostatu czu musimy kupic nowy i wkrecic go w okolicach filtra oleju tam gdzie powinnismy miec zaslepke bylbibyśmy wdzieczny za podanie numeru potrzebnego czujnika
Witam wszystkich i prosze o pomoc mam problem z temperaturą wskaznik temperatury mi glupieje od czsu do czasu skoczy na 90 stopni a zaraz spada bardzo szybko do zera . Wymienilem termostat i nic sie nie zmienilo co moze byc przyczyna czy moze czujnik Dzieki z gory za pomoc
Jeżeli termostat okej. To tylko do wymiany czujnik temperatury. Sam w sierpniu wymieniałem bo miałem cyrki a termostat kilka miesięcy wcześniej był wstawiany nowiutki razem z rozrządem. U mnie 2.8 jest umieszczony patrząc od przodu na auto po lewej stronie między grodzią a silnikiem dokładnie nad czujnikiem jest rura prowadzącą od przepływki do przepustnicy. PS Ludzie nie róbcie wiochy
Stawiał bym na termostat ale może tez byc czujnik temperatury silnika najlepiej podłączyć Vaga i zobaczyć czy temperatura jaką pokazuje czujnik na desce jest zgodna z tym na Vagu
witam mam problem który już mnie od jakiegoś czasu nęka więc tak jak w temacie temp płynu w dzień w mieście 90 na trasie raczej też czasami spadnie trochę w nocy lipa za niska 50-60 bo za mała temp zewnętrzna co może być przyczyną jestem po wymianie rozrządu w tym nowiutki dzisiaj termostat ale problem niestety nie znikł myślałem że to termostat i podobno był zawieszony ale dalej to samo... jakiś czujnik
Witam was od dłuższego czasu mam problem z temperatura płynu chłodniczego tyle że w lecie i tak trzymał jak należy 90 stopni ale nadeszły chłodniejsze dni i poza miastem temperatura na zegarach spada termostat jest raczej ok zresztą niedawno wymieniany rano jak zimny do 90 stopni górny wężyk ciepły dolny zimny później termostat puszcza czyli trzyma czujnik temperatury który należy
a u mnie też tak temp. skacze... ale na zimę zasłoniłem całą chłodnicę kartonem... do temp. -15 jest ok temp. nawet w trasie trzyma tak koło 80-90 a w mieście 90 ciągle. a na lato to się zobaczy... też waham się nad wymianą termostatu i tego czujnika G62 (tego czujnika sporadyczny błąd mi vag wywala). Ale na początek vagiem zbadam te temperatury...
jak napisa&322 m&243j poprzednik termostat jest pod rozrzadem i zawsze przy jego wymianie wymienia sie r&243wniez termostat(je&347li to termostat) ja mia&322em dziwne skoki temperatury i sie okaza&322o &380e czujnik by&322 walni&281ty(i oby to w&322a&347nie by&322o to) pozdro
To pewnie grzeje Ci się szybciej tylko tego jeszcze nie wiesz. Nasze c4 to już stara konstrukcja. Zanim sygnał z czujnika temperatury dojdzie do zegara a co gorsza za nim ten postanowi zareagowac mija trochę czasu. Zobacz kanał 51 na klimatroniku
kamilos i pablo możecie mieć padnięty stabilizator napięcia w zegarach albo nie ma dobrego przejścia na tych nakrętkach co mocują zegary Wyjąć zegary przeczyścić można od razu zimne luty poprawić i zobaczyć jak będzie dalej wskazówka świrować to zmierzyć napięcie na stabilizatorze (taki czarny klocek 1x1cm z trzema nóżkami (ok 2zł w elektronicznym) powinno być 12V masa 10V
ja mialem takie akcje na 2 wskaznikach wiec to nie ich wina.. na vagu niestety nie wychodzi zaden blad czujnika temperatury przynajmniej w moim wypadku..
no wiec tak na zimnym silniku zawieszaja mu sie obroty najczesciej na 1500 obrmin i zalezy jak mu sie podoba albo z nich zejdzie albo sie utrzymuja - dodam lekko gazu to jakby ktos przez chwile przytrzymal mi pedal -jadac np na 3 cim biegu dodajac gazu jest tak samo lekko nacisne gaz to tak gdzies okolo 3 sekund sam mi przyspiesza i puszcza .. - temperatura jak jezdze po miescie ma 90 nawet wiecej a jak jade dalej gdzies w czasie rownomiernej jazdy temperatura na desce spada na nieco ponad 60 stopni . mysle ze to czujnik ten 34 pinowy ale moze i termostat no nie wiem jak uwazacie dodam rowniez ze jak silnik sie nagrzeje to jest wrecz mozna powiedziec idealnie juz ale jeszcze co do plynnego spadania obrotow mam zastrzezenia na rozgrzanym po przygazowce do 3 tys spadaja zatrzymuje sie na chwileczke na 1tys i spadaja do optymalych cos takiego .. no bym musial jechac do warsztatu i placic moze jednak wspolnie ogarniemy to audiolke Pozdrawiam
CROKODYL normalne też myślałem że to problem ale te silniki tak mają(wkładałem nawet termostat z wyższą temp otwarcia ) na dodatek nie ma tutaj dogrzewacza płynuspora sprawnośćduża powierzchnia oddawania ciepła samego silnika a w zimie nagrzewnica... wczoraj przy -3 na autostradzie emerycko 110kmh i temperatura spadła do okolic 80C z tym że ogrzewanie dość mocno dawało Ja zamontowałem
może mi ktoś w etce sprawdzić czy w 100 przy silniku 2.4 D jest w tym samym miejscu objaw jest tak wskazówka woóle nie idzie do góry czujnik temperatury uwalony
To nie jest ten czujnik on nie podaje temperatury na zegar.
juzio pierwsze co to sprawdź termostat czy jest ok to że masz zapalającą się kontrolkę odpowiadającą za układ chłodzenia silnika to sprawdziłbym czy masz odpowiednią ilość płynu i czujniki temp. podaj oznaczenie twojego silnika becie łatwiej coś powiedzieć