części samochodowe nanodatex

audi a4 napinacz wiskoza

Samochody związane z zapytaniem audi a4 napinacz wiskoza

Pytania i odpowiedzi: audi a4 napinacz wiskoza

AUDI A4 B5 Problem z wiskozą i napinaczem - rozpoczęty 27 wrzesień 2012 - 2044

Mam następujący problem. Przy zakładaniu paska wieloklinowego muszę się nieźle napocić aby dobrze odciagnąć napinacz. W normalnej pozycji nie da się nawet zamontować zdemontować wiskozy ponieważ rolka napinacza blokuje koło pasowe wiskozy. Wszystko zaczęło się ze 3 lata temu od wymiany wiskozy na nową. Wcześniej nie musiałem odciągać napinacza do zdjęcia wiskozy a pasek wieloklinowy

Ad1. nie bardzo kojarze o jaki luz ci chodzi. napinacz ma byc ustawiony przy załozonym pasku w połowie jego zakresu napiecia... ad.2 srube napewno da sie wymienic. dokrecasz ja w Lewo odkrecasz w prawo. ona siedzi w przelotowym otworze.

Chodzi o tą odległość Jak założę napinacz to wiskoza nie wedzie dopuki nie odciągnę napinacza. Jeżeli naciągnę napinacz do maksymalnej odległości (między nim a wiskozą) to nawet nie mogę paska zamontować muszę mocno go wpychać i ruszać góra dół aby wcisnął się. Do pewnego naciągnięcia odległość jest jak wyżej opisałem a później się zmiejsza - wszystko zaczęło

AUDI A4 B5 [B5 1Z] Napinacz paska wielorowkowego - oryginał czy zamiennik - rozpoczęty 03 grudzień 2011 - 1335

Mam do wymiany właśnie ten element zamiennik firmy pokroju hans pries kosztuje ok 90 zł zamiennik ina ruville czy skf już ok. 220-240 a pełny oryginał 300 zł przyznacie że różnica pomiędzy 90 a 300 jest znaczna pytanie tylko czy to jest aż tak ważny element że trzeba wydawać ok. 300 na oryginał Macie może jakieś doświadczenia ze stosowania tanich zamienników jeśli chodzi o napinacz paska wielorowkowego

no roboty trochę jest ale z blokiem przesadziłeś Jak wiskoza nie chce puścić to trzeba odkręcić łapę trzymającą wiskozę i altek przez to ucieka płyn chłodniczy ale powinno się dać odkręcić samą wiskozę Nie pamiętam już jak to dokładnie było bo u siebie i tak wymieniałem też łożysko wiskozy za jednym zamachem.

Hmm... To rzeczywiscie pech (3 godziny -2 osoby) z ta wymiana. Albo ci co to robili nie mieli o tym pojecia... U mnie wymiana napinacza trwala ok. 20-25 minut i robil to tylko jeden czlowiek. I w kolejnosci pasek wiskoza napinacz i odwrotnie napinacz wiskoza pasek. Gotowe. Powiem tylko ze wczesniej pracowal 10 lat w ASO a teraz od paru lat jest na swoim. I robil to z prawie zamknietymi oczyma. Pozdrawiam ps. a ile za to zaplaciles 3 godziny pracy 2 osob.

U mnie ta wiskoza była nie do ruszenia niestety po zablokowaniu... zapłacilem za wymianę 120 zł napinacz 200 zł pasek Gates 46 zł 1 L płynu chłodzącego. Nie sądzę że mechanicy nie mieli doświadczenia bo zakład istnieje już ok. 20 lat. Podeszli do tego fachowo uważam. Grunt że teraz jest cichutko

Zobacz Wentylatory elektryczne, wiskotyczne do AUDI A4

AUDI A4 B6 [B6 AVF] Jaki nr katalogowy napinacza paska wielorowkowego - rozpoczęty 02 styczeń 2009 - 2112

Witam Mam pytanko dla tych którzy mają dostęp do ETKI a mianowicie chodzi mi o numer katalogowy napinacza paska wielorowkowego. Chyba mam go do wymiany w sklepie powiedzieli mi ze ori kosztuje około 500zł więc pojechałem do mojego mechanika i zadzwonił w kilka miejsc i powiedzieli ze moze znajdą zamiennik za około 160-200zł ale potrzebują nr tej części lub tą własnie część na wzór. W ASO niechcą mi gnojki podć numeru

AWX i AVF do roku 2004 mają wentylator napędzany wiskozą i dwa paski (długi i krótki). Do tego napinacz z tłumikiem hydraulicznym. W 2004 r. wprowadzono wentylatory elektryczne i zlikwidowano wiskozę. Napęd osprzętu jest identyczny jak w 2.0 TDI i realizowany jednym paskiem z napinaczem sprężynowym innego typu jak ten starszy. Tu jest osprzęt na dwóch paskach jeszcze bez paska klimy i

AUDI A4 B5 [B5 AFN] Wymiana napinacza w tdi - rozpoczęty 02 maj 2011 - 2032

Witam Czy ktoś może mi podać jak wymienic napinacz paska klinowego namęczyłem sie żeby wymienić pasek (wymiana 5min rozbiórka 1h) ale za napinacz nie bardzo wiem jak sie zabrać kupiłem dzisjaj nowy ale jak widze wymiana nie jest taka prosta w rolce sa dwa otwory przez które można włozyc torxa i wykręcic ale co mi po tym jak blokują mnie te aluminiowe żeberka na wirniku od chłodnicy niewiem jak to zdjąć może ktoś ma jakieś fotostory. Proszę o pomoc

napinacz jest przykrecony z tylu chyba na klucz 15 rurkowyjest normalny prawy gwintbedziesz mial lepsze dojscie jak odkrecisz alternator i oczywiscie przod do zdarciawiskoza jest tez przykrecana od tylu tak jak napinacz na klucz imbus 6 lub 8

AUDI A4 B5 [a4 b5] jak wymienić napinacz alternatorapasek 1.9 tdi afn

witam mam pytanie czy trzeba do tego rozbierać przódokazało się że napinacz haczył juz o rolke alternatora i stąd był ten dżwiękbyłem u mechanika to popsikał wd-40 i powiedział że działa a tak naprwade to pasek spadł i trzeba go wymienić. prezent na święta.dzięki z góry za informacje i wesołych świąt

Są magicy którzy twierdzą że da się to zrobić bez ściągania przodu ale sam demontaż wiskozy to wyklucza. Tak czy siak musisz sprawdzić sprzęgło alternatora bo ono zapewne uwaliło napinacz. Przód alternator napinacz wiskoza do zdjęcia.

AUDI A4 Napinacz paska alternatora - rozpoczęty 07 październik 2012 - 1416

Witam 15 roku temu wymieniłem napinacz. Od początku cały czas drgał aż w końcu padł. Czy napinacz powinien drgać Z tego co czytałe to raczej nie. W moim silniku jest alternator bez sprzęgiełka. Czy wszystkie silniki które mają tego typu rozwiązanie (alternator bez sprzęgiełka) mają ten problem Czy może napinacz musi być ori Nie jest chyba normalne że co 2 lata trzeba wymieniać napinacz. A może coś jest z alternatorem Co robić w takiej sytuacji

smiejecie sie a to lepszy bajer jak ta dziadoska wiskoza szybciej sie zagrzejemniej spali do tego dochodzi szybszy i wygodniejszy demontarz w razie wymiany jakiegos paska pisze o golasach bez klimy.

AUDI [A4. 97 1.9 tdi afn] Piszcząca wiskoza

Witam jak włączam klimatyzację to auto wydaje dzwięk przypominający piszczenie. Dowiedziałem się że to wiskoza klimatyzacji jest do wymiany tylko za bardzo nie wiem co to jest czy to jest ta część Kod httpallegro.plsprzeglo-went-wiskoza-audi-a4-a6-superb-pass-i1632559827.html czy może musze cały wiatrak wymienic czy jazda z niesprawną wiskozą klimy nie narobi mi więcej szkód tzn czy

Ok ogarnąłem troche temat i albo padło łożysko wiatraka albo pasek do wymiany albo napinacz. Edit Powodem był uwalony napinacz wielorowkowy.

AUDI A4 B5 [B5 1Z] Jak zdemontować łapę silnika - rozpoczęty 02 lipiec 2010 - 1448

witam mam pytanie jak zdemontować w audi a4 1.9 tdi 90 km 96r. łapę(uchwyt) przy siliku do któreko jest zamontowana pompa wspomagania pompa wody wiskoza i napinacz [mod] Poprawnie wstawiaj prefix (masz gotowe w okienku wybrać tylko wybrać) [mod]

AUDI A4 [B6 AVF] Przegrzewanie silnika i brak ogrzewania - rozpoczęty 24 marzec 2009 - 2334

Witam Dopadł mnie taki problem. Otóż dzisiaj sobie smigałem na trasie moją A4 i w pewnym momencie przy wyprzedzaniu samochodu otrzymałem komunikat o wysokiej temp. plynu chłodzącego. Troche sie wystraszyłem i z predkości 140 kmh dałem na luz bo było z gorki i po chwili temperatura wróciła na 90 st. Kontynuowałem swoją jazde dalej przy tej prędkości i po powtórzeniu sie komunikatu

Kolego szanowny do rozrządu przy audi dolicza się dodatkowo paski multiklinowe dwa napinacze (z tego jeden bardzo drogi) rolki prowadzące płyn chlodzący. Jeśli chcieli tyle za taki komplet (rozrząd oczywiście całkowicie kompletny z pompą wody) to jeszcze akceptowalna cena choć nie rewelacyjna. Ostatnio za rozrząd do AWX w najdroższej wersji z napinaczem hydraulicznym wszystko SKF paski

Kolego szanowny do rozrządu przy audi dolicza się dodatkowo paski multiklinowe dwa napinacze (z tego jeden bardzo drogi) rolki prowadzące płyn chlodzący. Jeśli chcieli tyle za taki komplet (rozrząd oczywiście całkowicie kompletny z pompą wody) to jeszcze akceptowalna cena choć nie rewelacyjna. Ostatnio za rozrząd do AWX w najdroższej wersji z napinaczem hydraulicznym wszystko SKF paski

Posłuchaj rozrząd w silniku AVF teoretycznie wymienia się co 120 kkm praktyka warsztatowa wskazuje że lepiej przy ok. 90 kkm. Więc tyłka szkłem nie radzę wycierać w szczególności że jak widać po pompie Szwaby nie przyłożyli się do roboty. Pompa wody w Twoim silniku jest napędzana paskiem rozrządu więc trzeba się do niej dokopać. By to zrobić trzeba zdjąć cały przód potem napęd

AUDI A4 B5 [B5 AFN] Jak założyć pasek wieloklinowy wspomagania i alternatora - rozpoczęty 25 grudzień 2009 - 2224

Witajcie mam taki wielki proble z góry przepraszam jak gdzieś jest już na forum moja odpowiedz na zadane pytanie . Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć jak założyć pasek wieloklinowy napędzający alternator pompę wspomagania a aud a4 b5 19 tdi z 1997 roku automat . Bardzo proszę o poradę scholowałem pomału pod dom około 8 km od miejsca awarii i teraz muszę sobie jakoś pod domem to

tak myslalem ze napinacz ci siadl. Teraz tylko zdemontujesz alternator nastepnie jedna sruba do odkrecenia od wiatraka po jej odkreceniu wiatrak z wiskoza wyjdzie ci na chlodnice wtedy tam z tylu jeszce glebiej wymacaj jedna srube od napinacza bierzesz grzechotke z krutka przedluzka klucz16-17 popuszczasz napinacz wychodzi wkladasz nowy ia odwrotnie. ja z tego co pamietam za napinacz dalem jakies 260zl.

AUDI A4 B5 [B5 AFN] Dziwny dzwięk na rozgrzanym silniku - rozpoczęty 28 luty 2012 - 2140

Witam dziwny dzwiek pojawia sie gdy rozgrzeje mi sie silnik do 90 C na biegu jalowym wraz ze wzrostem obrotow zwieksza sie czestotliwosc dzwieku. Taki jakby sieczkarnia tau tau tau zauwazylem ze glosnosc jego sie zwieksza jak dluzej stoje na postoju jak sie przejade to chwile odczekam i coraz glosniej az do takiego stopnia ze glosniej niz silnik. Wymieniony tydzien temu rozrzad pompa wody wspomagania

AUDI A4 Dziwne trzaski okolice rozrządu filmik - rozpoczęty 24 sierpień 2012 - 1758

Jakieś 30 tyś km miałem robione wszystko rozrząd kompletny nowa wiskoza i łożysko napinacze wszystkie itp nie ruszałem tylko pompy wspomagania. Trzaski zaczęły się 3 dni temu tak po prostu odpaliłem auto i coś się dzieje samochód stał 2 dni w garażu myślałem że to alternator rozebrałem założyłem łożyska nowe i dalej to samo. Byłem u mechanika ale nie może też stwierdzić

AUDI A4 B5 [B5 1Z] Sprzegło wiskotyczne - rozpoczęty 17 grudzień 2009 - 1435

witam czy wiatrak chłodnicy powinien uruchamiac sie od razu po zapaleniu silnikagdy silnik jest zimny. mechanik mówił ze trzeba wymienic sprzęgło wiskozy dodatkowo cos mi tam chraboli . co powinienem wymienic dodam ze jestem po wymianie pasków i napinacza(był skrzywiony)

W 1Z niebylo seryjnie sprzegielkaja u siebie zalozylem i problem z napinaczem zniknal-typudrgania napinacza czy skrzywiony napinacz co rok a wiskoza kreci sie caly czasna zimnym powinna dac sie zatrymac rekaa na cieplym nie.

AUDI A4 B5 [B5 AFN] Piszczący pasek czy rolka - rozpoczęty 15 marzec 2009 - 0023

witam mam nastepujacy problem z AFN-em rano gdy wpadam do garazu albo gdy samochod pare godzin stoi na parkingu i go odpale to piszczy mi pasek lub któraś z rolek lecz niewiem ktoraktory czy ktos moglby mi pomoc a drugi problem jest wtedy gdy stoke ma parkingu i dodam mocno gazu i obroty sa bardzo wysokie to silnik zaczyna sie mocno telepac i sie cala auto telepie spokoj jest dopiero jak zgasze i odpale ponownie silnik czy silnik lapie jakies lewe powietrze czy co sie z nim dzieje pomocy

Miałem identyczną sytuację po zapaleniu piszczał pasek. Po rozebraniu okazało się że to nie wina paska tylko napinacz jest już zużyty. Jak wymienisz napinacz to i pasek przydało by się. Mam nadzieje że bez problemu uda Ci się odkręcić wiskozę bo ja wymieniałem już w 2 AFN-ach napinacz i w obu przypadkach nie mogłem odkręcić śruby mocującej wiskozę no i wtedy konieczne jest ściągnięcie

AUDI A4 B5 [B5 AFN] Schemat paska wielorowkowego - rozpoczęty 08 styczeń 2008 - 1754

Witam potrzebuje schemat nałozenia paska wielorowkowego do silnika 1.9 Tdi 110 KM

W AJM oczywiscie jest tak samo po tym co widze Byłby ktos tak mily i opisał rolki itp Niektóre znam a niektóre nie a jak wypowiadacie sie to wolalbym byc pewny co to jest np. ŁOŻYSKO przy PASKU WIELOROWKOWYM) Mozna temat ten tez dodac do podwieszonych tematów od TDI) 1) Sprężarka Klimatyzacji tz. jej rolka 2) Koło Pasowe Silnika 3) napinacz Paska Klimatyzacji 4) Pompa Wody 5) Pompa Wspomagania

AUDI A4 B8 Metaliczne dzwonienie z okolicy chłodnicy [FILM] - rozpoczęty 09 luty 2013 - 1425

Po wymianie napinacza paska wielorowkowego pojawło się dziwne dzwonienie zwłaszcza słyszalne po rozruchu na zimno po rozgrzaniu silnika jest już mniej słyszalne ale nadal jest. Przypuszczam że może to być jakieś łożysko któregoś osprzetu tylko które W tym silniku to może być albo wiskoza albo sprzęgiełko alternatora lub łożyska alternatora ewentualnie łożysko pompy wody lub

AUDI A4 B8 Awaria silnika po planowaniu głowicy PROSZĘ O POMOC - rozpoczęty 11 wrzesień 2012 - 0933

Witam Zacznę o początku silnik 1.9 TDI AFN oddałem auto do warsztatu bo szło ciśnienie w rury chłodzące. Mechanik wyjął głowicę oddał ją do splanowania samemu dotarł gniazda zaworowe założył nowe uszczelniacze i inne uszczelki. Przy okazji wymienił rozrząd pompę wody i paski. Nie wymieniał oleju i płynu chłodzącego. Jak przyjechałem po odbiór to silnik stukał. Mechanik zapewniał

Trzeba sprawdzić co hałasuje jak napinacz to reklamuj ale może też hałasować alternator pompa wodna wiskoza . Najpierw niech mechanik sprawdzi bo w przeciwnym razie wymieni ci wszystko a ty za wszystko zabulisz . Poza tym dziwne że jak wstawiałeś do warsztatu to było dobrze a teraz jest źle. Może mechanior żeby odbić sobie koszta (stratę) już coś ci podmienił

AUDI A4 Dzwonienie z okolic chłodnicy - rozpoczęty 03 grudzień 2012 - 1447

Ostatnio słyszę dzwonienie z okolic chłodnicy dźwięk przypomina trochę dzwonienie dzwoneczkiem Słyszalne to jest zwłaszcza przy zimny silniku przy ciepłym albo w ogóle nie słychać albo bardzo cicho. Obstawiam jakieś łożysko tylko które Rozrząd wymieniony z wszystkimi napinaczami zostaje łożysko w alternatorze pompie wody lub wspomagania ewentualnie wiskoza jeszcze. To dzwonienie wyraźnie słychać jak się zbliży ucho do chłodnicy.

AUDI A4 B8 Wiatrak - da rade wymienic bez rozwalania przodu - rozpoczęty 11 lipiec 2012 - 2333

Witam ostatnio przesladuje mnie pech jakieś 3-4tyg temu urwało mi sie koło pasowe w aucie mechanik ogarnał ale najwyraźniej nie zwrócił uwagi na wentylatory dzisiaj odpalam auto i połamało skrzydełka w wentylatorze wiskozy. Czy jest szansa wymienic to bez ponownego rozebierania przodu Tak wygląda obecnie Druga sprawa lepiej go cholowac czy moge jakos tym dojechac te 12km do mechanika

Zdjęcie alternatora i wykręcenie śruby wisko to ok 10 min roboty. Przy zdjęciu pasa przedniego trzeba spuszczać płyn chłocniczy zdejmować reflektory i wiele innych - bez sensu. Zobacz czy nie wygina Ci się napinacz pasa jak coś już wszystko będziesz miał przygotowane do jego wymiany trzyma się tak samo jak wiskoza - na jednej śrubie.

AUDI A4 B5 [ALL B5] Pisk po wymianie rozrządu - rozpoczęty 22 czerwiec 2011 - 2122

witam niedawno czyli jakies 2 tygodnie temu wymieniałem rozrzadi niepokoi mnie dobiegajace piszczenie z silnika nie wiem co to może byc przed wymiana rozrzadu nic takiego nie było i nie wiem co mam robic może wy Panowie cos doradzicie Pozdrawiam ps.dodam jeszcze że po przejechaniu jakis 800km ubyło mi bardzo duzo plynu chłodzoncego jego stan był duzo pod minimum tego tez nie rozumiem bo wczesniej przed wymiana bylo wszystko ok

może pompa wody puszcza wiskoza piszczy... a wogóle o prócz kompletneg rozrządu coś wymieniałeś napinacz PKpasek klimy alternatora

AUDI A4 B5 [B5 AFN] Cykanie świerszczenie na zimnym- nowy filmik - rozpoczęty 14 kwiecień 2010 - 1754

Witam rano po odpaleniu auta przez kilka minut słychać cykanie jakby jakiś łańcuszek się obijał albo jakaś śrubka latała. Słychać to z przodu silnika gdzieś chyba z okolic rozrządu. Dokładnie z okolic grilla chłodnicy ale raczej z dolnej częsci. Trudno mi tak określić bo jak podniosę maskę to silnik zagłusza ten dźwięk. Po kilku minutach najczęściej jak się kawałek przejadę

Faktycznie podobnie macie. Ja kurde mam wymieniony napinacz pasek kolo pasowe alternatora. Kurde swiergotalo a wczoraj po wymianie paska zaczelu juz stukac. Ale tez kilka minut i przestaje. W poniedzialek ostatni raz wioze auto do mechanikow i jak nie znajda tym razem to sobie odpuszczam i poczekam az zacznie na stale swiergotac albo pasek zacznie piszczec. Ja tez podejzewam ze to moze byc wiskoza. Ehhh. [br] Dopisany 08 Październik 2010 1903

AUDI A4 B5 [B5 1Z] Alternator dziwne dźwięki - rozpoczęty 18 kwiecień 2009 - 2337

problem z alternatorem polega na tym iż przy włączonych światłach wszystko jest ok ale gdy je wyłączę silnik zaczyna głośniej pracować (nie wiem czy to silnik czy sam alternator) czy ktoś ma podobny problem czy to normalka

Oto i przepis na wymontowanie altka - zdjąc pasek wielorowkowy kręcąc kluczem 15 za śrubę w napinaczu paska - zdjąć klemę z aku - odłączyć przewody z altka - altek mocowany jest do łapy przy silniku na 3 śruby (nie pamiętam rozmiaru 13 14 15 16 ..coś koło tego ) - dwie idą bez problemu z trzecią może być problem przesłania ją wiskoza.. można ją wyjąć. Pod alternatorem we

AUDI A4 B5 [B5 1Z] Koło alternatora - rozpoczęty 03 kwiecień 2009 - 0009

witam czy mogę załozyć koło pasowe ze sprzęgiełkiem do alternatora w silniku 1Z obecnie koło jest bez sprzęgiełka i piszczy.

Szczotki nie piszczą co nawyżej słychać szum. Co do pisków radzę sprawdzić łozysko (taki wydłużone) na którym kręci się wiskoza (wiatrak chłodnicy). Jest ono obsadzone w łapie zaraz pod alternatorem. Cena około 100 zł napinacz chyba nieco więcej gwizdanie .

części samochodowe nanodatex

Zadaj pytanie ekspertowi